25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

ELEKTROMOBIL: Nabíjecí stanice pro „dummies“

Minule jsme si řekli nějaký ten základ o akumulátorech a proč je zásadní rozdíl mezi časem u pumpy a u stojanu. Dnes si něco povíme o samotných nabíjecích stanicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Wagenknecht 31.1.2022 14:19

Co si myslíte, nevím, ale vidím, co vykládáte. A to je jasné.

Z. Lapil 31.1.2022 14:16

Fascinují mě lidi, kteří vědí, co si myslím.

V. Wagenknecht 31.1.2022 14:09

Rozumíte, ale děláte hloupého, abyste nemusel přiznat, že ten druhý má pravdu.

V. Wagenknecht 31.1.2022 13:54

U nás za rohem chytlo před pár dny někomu elektrokolo. Rodinný dům kompletně vyhořel a dá se jenom zbourat.

T. Heidl 30.1.2022 17:50

Naprostý souhlas s autorem!!!! Jen mě mrzí, že základní úvaha o tom že nabiju elektrické auto za 12-15 minut na dojezd cca 500 km je trochu mimo mísu. Řekl bych minimálně dvojnásobek. Pak se ovšem dostáváme na úplně jiná čísla a jsme už zcela mimo myslitelnou současnou realitu. Heidl

P. Hák 30.1.2022 9:50

Mysíte, že je to zajímá?

P. Hák 30.1.2022 9:44

V tisku byla stran elektromobility převážně propaganda. poslední dobou už se realita dere na povrch. Uvidíme, jak moc se se to budou snažit nacpat zpátky pod koberec.

Rakušan plánuje cenzuru "školivých dezinformací" na sociálních sítích, lidi na to jistě má.

P. Hák 30.1.2022 9:37

S těmi garážemi bych moc nepočítal. Rodinné domy se taky mají zakázat, že prý berou moc energie.

Z. Lapil 28.1.2022 22:17

Samozřejmě. Už jste někdy chtěl tankovat mezi půlnoci a půl jednou?

Z. Lapil 28.1.2022 22:15

Rozumím, ale netuším, co to má co dělat s technickou kvalitou elektromobilů. Vím nejméně o trech benzinkach bez obsluhy, platba kartou. Na to nepotřebuju předělávat 4 nebo kolik milionu aut.

J. Sedlář 28.1.2022 21:58

Jasně a to se též děje s klasickýma pumpama. Aha.

J. Sedlář 28.1.2022 21:57

Může vám majitel nabíjecích stanic ze dne na den zrušit možnost nabíjet zrovinka váš E-mobilverk?

Může vám majitel benzínek ze dne na den zrušit možnost doplnit zrovinka váš benzin/nafto-mobilverk?

Na všech jeho stanicích? A na všech co existují?

A kolik času/péče/prostředků ho to bude stát a jak rychle a efektivně to dokáže.

Až si na tyto otázky odpovíte, tak se vrátíme k diskuzi.

J. Sedlář 28.1.2022 21:49

Aha, tak si to po-lo-pa-tě rozebereme: přijedu naftou k pumpě, vezmu volný stojan, /dám aditiva/ natankuji plnou /nebo půl, to je jedno/, dojdu ke kase, dám keš a jedu do ..zádele. Kdo/co mne omezí/zakáže/přikáže/zjistí?

Přijedu E-čímkoliv ke stojanu a... cože se to vlastně děje??? A přesně tady to začíná. Rozumíte tomu?

O. M. 28.1.2022 18:46

Naopak, vyhřívání volantu a čelního skla vezme míň energie, než vyhřívání celého auta. Sklo v té kose uvnitř bude nutné vyhřívat, aby řidič viděl na cestu, volant, aby řidiči nepřimrzly prsty.

Š. Hašek 28.1.2022 18:43

Tak kolik elektráren a jaký elektrický rozvod bude potřeba, aby se benzínové stanice převedly do zásuvek???

Co, barmský politologu Fialo, hlupačko Pekarová???

Je to jiné, než si nabíjet radiopojítko v parlamentu, za státní prachy! Hodně jiné!!!

A. Kolenatý 28.1.2022 18:16

Vrátí se doba, kdy rozhlas každé ráno vyhlašoval odběrové stupně a podle toho jely nebo nejely fabriky. Teď dojde i na domácnosti. Běžet nám doma bude smět nanejvýš lednice, ostatní budeme muset vypínat! ;-€

P. Diviš 28.1.2022 16:15

Ano, zastaralý a podinvestovaný průmysl "za půl darma" je pro toho, kdo se nebojí riskovat, velmi výhodná koupě.

P. Diviš 28.1.2022 16:12

Ano. Oboje.

P. Diviš 28.1.2022 16:11

Ještě jeden aspekt, daně. Spotřebka z ropných paliv utěšeně plní státní bezednou kapsu. Pokud fosilní paliva a spotřebka nebudou, stát se uskrovní? To nejspíš nepředpokládá ani největší nadšenci elektromobility. Stát bude hledat nový zdroj a zrovna spotřeba elektřiny, nejen k elektromobilitě, se daní celkem snadno ...

V. B 28.1.2022 16:06

Ešte faktická poznámka k nabíjaniu elektroauta. Keď zastrčíte hadicu s benzínom do nádrže a pustíte naplno, tak cez tú hadicu tečie v prepočte na elektrinu 5 MW. Slovy pět megawatt.

Z. Lapil 28.1.2022 15:49

Přiznávám, že nevím, jak hoří baterie; časem se nějakého požárníka zeptám.

Co umím, byť jen ze školy, je požární ochrana staveb. Vlastně jde o to, že se stanoví tzv. požární zatížení neboli "množství ohně", které může nastat. Zhruba: víc hořlavějšího materiálu = víc ohně. Na půdě se předpokládá nula - proto tam může být nechráněné dřevo a proto vás hasiči pokutují, když si tam skladujete starý nábytek. Pak už se jen hlídá šíření požáru (protipožární dveře, na půdu například železné) a tzv. požární odolnost konstrukcí: konstrukce musí plnit svou funkci - například se nesmí propadnout strop, aby lidi stačili utéct a ze stájí vyhnat zvířata, případně pobrat klíčové věci.

Co mě zaujalo a nikdy neodolám příležitosti otravovat osvětou: ta požární odolnost nemá nutně co dělat s hořlavostí. Dřevěný strop sice hoří, ale ať si hoří, hlavně že drží. Nechráněnou ocel sice nezapálíte, ale už někde na 100st. C začíná povolovat a kolem 300 - 400 stupňů přestává být schopná unést cokoliv podstatného. Což "kupodivu" platí i pro výztuž železobetonu, takže jsou situace, že případný požár je důvodem, proč zvětšit krytí proti "normálnímu stavu".

O. Vašíček 28.1.2022 15:25

Článek není rozhodně zbytečný. Mělo by se dopředu vysvětlit všem daňovým poplatníkům, kam budou směrovat jejich peníze. Komu se dopomůže ke třetímu elektromobilu pro milenku. Komu se zadotuje výstavba dobíjecí stanice, když veškerý zisk již bude v soukromých rukou. A určitě se vyjedná nějaká daňová úleva, aby se i ten zisk nemusel vracet v podobě daní.

Takže každý poplatník je v podstatě spolumajitelem nového modelu Tesly. :)

O. Vašíček 28.1.2022 15:15

I když je hašení kapalných hořlavých látek problematické, tak je celkem dobře zvládnuté. Základem každého hašení je zamezit přísunu vzduchu (hoření je exotermická reakce) a ochladit pod teplotu hoření. Toto lze zajistit, protože samotná látka neobsahuje žádnou "samostatně" uvolnitelnou (blbé slovo) energii.

To se u akumulátoru zajistit nedá. Ten obsahuje spoustu "akumulované" energie ve stavu jen se uvolnit. :) Tzn. nemusí být v dosahu kyslík i chladit můžu jak chci, ale do vyčerpání naakumulované energie může dojít vždy ke vzplanutí.

Co se týká záložních baterií pro telekomunikační techniku, tak tam se jedná o relativně malé kapacity a navíc s využitím "bezpečných" olověných akumulátorů. A ten jsem ještě hořet neviděl :). Nízká energetická kapacita, nízký výkon.

J. Nevrkla 28.1.2022 14:07

Opravdu si takhle necháme srat na hlavu? Všeho do času.

J. Jurax 28.1.2022 13:59

Jo, bude jí nadbytek - občas - a jindy jí bude málo. A schovávat si tu elektřinu v období nadbytku nepotřebnou pro dobu, kdy ji bude málo - schovávat v řádu tisíců MWh - neumíme. Technologie jsou v plenkách a drahé - v daném objemu v řádu bilionů Kč.

Š. Hašek 28.1.2022 13:56

Myslím, že můžeme! Gauneři zařídí! Nemyslím přímo auta, to je vokatý. Muzikoložky dost prahnou po "soběstačnosti", i když vědí prd.

Zjistěte si stále vysoký stav úspor občanů. Buď je přinutíme to vrhnout do panelů, nebo jim to sebereme inflací ze státního rozhazování a zadluženosti. Rozhazovat se bude do solárů.

Š. Hašek 28.1.2022 13:51

Byly realističtější - viz náš průmysl, na který se okolí vrhlo. A rozebralo si ho. Nyní na nás drze pokřikují i Portugalci! A kdejaký Španěl!

Ale po bitvě ........

Š. Hašek 28.1.2022 13:48

Připravuje se přídělový system "elektro automobility". A aby to nevypadalo tak šíleně, tak se technické údaje nezveřejňují. Pouze propaganda.

Potom se to navlékne jako "jediná a nutná záchrana". To až nabíjení a celá elektrická síť se bude opakovaně "rozpadat".

Předsedové vlád budou plkat světodějné projevy "zajistil jsem Vám elektřinu na příští týden, nebojte se"!!! Sanitky jako první!

Š. Hašek 28.1.2022 13:40

Již dnes kvákají, že dotacemi (cca 200 000 000 000 Kč) "udělají" solární energii nejlevnější!!!

Moje opakovaná debata s "muzikology" o elektřině vždy vyústila k rozpačitému mlčení. Nebo k hysterčení o "hrdé soběstačnosti a radostnému pouštění pračky podle uličního výboru ekoblaha"! A že články se ve dne tak rozhicujou, že to vydrží do rána.

Š. Hašek 28.1.2022 13:34

Trefná poznámka.