8.12.2021 | Svátek má Květoslava


Diskuse k článku

EKONOMIKA: Zapomeňte na politiku...

Lithium zůstalo v českých rukou, teď už zbývá jenom jeho těžbou zajistit prosperitu celé země a zvlášť Ústeckého kraje. S tímto poselstvím objíždí svůj volební obvod na Ústecku premiér Andrej Babiš (ANO).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Wágner 16.9.2021 6:28

Vedení ČEZu má asi zázračnou křišťolovou kouli a tak ví přesně, jaký vývoj elektromobility nás čeká. Klidně dá hlavu na špalek za to, že baterie postavené na lithiu budou příštích 20 let kralovat automobilovému průmyslu, poněvadž vodík z palivových článků se v automobilech nejspíš vůbec neuplatní a grafen v bateriích je přece holý nesmysl. Ona totiž společnost Aion ze skupiny GAC nejspíše vůbec nevyvinula a veřejnosti nepředstavila škálovatelný systém grafenových baterií s verzemi 3C a 6C, kdy rychlonabíjení 6C dokáže z úplného minima dosáhnout na 80 % kapacity za 8 minut a sama baterie umožňuje dojezd až 1 000 km u běžného SUV. Samozřejmě se zas u nás najdou experti co budou tvrdit, že grafenové baterie nemohou v Evropě nikdy nahradit baterie lithiové, pro které ČEZ za podpory naší vlády hodlá vystavět údajnou gigatovárnu, i když tým vědců z Ústavu chemie Přírodovědecké fakulty MU přišel již s novými postupy výroby grafenu, kterou lze zahájit i u nás. Tedy něco jako když svého času jiní experti u nás tvrdili, že nemohou čínské mobilní telefony zaplavit evropský trh.

P. Dvořák 16.9.2021 6:42

Není mi jasné, odkud se bude brát elektřina a jakým kabelem bude přiváděná do sídliště (nedejbože do Prahy!!!), kde se v noci, kdy nesvítí slunce a většinou nefouká, bude najednou nabíjet několik tisíc (v Praze desítek, stovek tisíc?) vozidel. Běžným způsobem.

Natož " . . . na 80 % kapacity za 8 minut . . . "

Už vidím ty zástupy asi Afghánců, (protože téměř všichni Romové mají invalidní důchod), kteří budou zakopávat do země kabely k benzínkám . . . tedy dnešním benzínkám.

J. Ganaur 16.9.2021 8:13

R^;-D

J. Lukavsky 16.9.2021 7:50

"rychlonabíjení 6C dokáže z úplného minima dosáhnout na 80 % kapacity za 8 minut a sama baterie umožňuje dojezd až 1 000 km" může nám nějaký ing z oboru spočítat kolik Ampérů bude mít ta nabíječka? Řekl bych, že bude nutno mít k ní kabel silný jako stehno a dopředu volat do Temelína aby povytáhli alespoň jednu tyč. Ale poslouchá se to dobře. J.L. end

J. Ganaur 16.9.2021 8:34

Bezpečné stejnosměrné napětí je 48V.Akumulovaná energie cca 20kWh/100km a zbytek je hračka.....;-D

V. Petr 16.9.2021 11:10

Vychází to podle Vás na kabel s průměrem jádra skoro 10 cm. Jinak, příkon odpovídá 1500 kW, to aby k nabíjecí stanici vedlo vedení vysokého napětí...

S. Foster 16.9.2021 4:10

Po normálním autě zbyde prázdný kanystr. Po tomhle krámu půltunová baterka. Nic netěžit, neničit přírodu a počkat až se najde něco praktického.

P. Labaj 16.9.2021 0:39

Už aby tady nějaká ta gigafactory na baterky vznikla.

Montoven není nikdy dost, a máme v tom praxi. Najímat agenturní zahraniční pracovníky umíme dobře.

Externality z chemické výroby jsou pro životní prostředí vždy přínosné. A opět v tom máme dlouholetou praxi.

No a nějaká další fabrika, která veškeré své výnosy bude posílat své matce v zahraničí (pravděpodobně v Německu), no to je hotové požehnání.

L. Harvánek 16.9.2021 1:41

A až se začne těžit a zpracovával litium, nechci vidět, co v Krušných horách vznikna. Předchozí těžba uranové rudy a uhlí byla proti tomu rajskou zahradou.