24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

EKONOMIKA: VW versus Škoda Auto a.s.

Jako dnes si pamatuji na to, jak jsem se skupinou novinářů a fotografů koncem roku 1991 stál v hale sídla první české vlády v Lazarské ulici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Polášek 12.10.2020 20:15

Co se týká vstupu Mercedesu do Tatrovky, nejsem si jistý, jestli nevstoupení bylo zrovna špatně. Možná že by právě vstoupení Mercedesu bylo špatně. Časem se totiž ukázalo, že trh náklaďáků se speciálním terénním podvozkem je v Evropě příliš malý. Taková auta jsou v civilním odvětví hromadně potřeba pouze tam, kde nejsou cesty a to Evropa není. V podstatě dnešní objem výroby Tatra Truck, okolo tisícovky vozů ročně tomu objemu odpovídá.

Obávám se, že Mercedes by výrobu terénních tatrovek a produkci tatrováckého vzduchem chlazeného motoru rychle zařízl a udělal by z Tatry v Kopřivnici pobočku, kde by se vyráběly nákladní Mercedesy. Bez Mercedesu tak Tatra získala možnost udržet ty terénní podvozky a tatrovácký motor chlazený vzduchem až dodnes.

J. Jurax 12.10.2020 20:02

No jo, a což tohle - výroba originálních Lentilek v Česku po 113 letech končí. Protože v době výprodeje našeho průmyslu v devadesátkách koupil holešovský Sfinx koncern Nestlé. Takže výroba poputuje do Němec. Ty německé "lentilky" budou mít méně cukru a nový ekologický obal.

Zdroj: https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/lentilky-spoecnost-nestle-vyroba-hamburk.A201012_103112_ekonomika_misl

Š. Hašek 12.10.2020 12:35

Bude to horší, než jen VW versus Škoda. Možno vyrábět i košile, Čína jich sem lifruje dost. A prodávají se.

Ten dojem mám už jen z toho důvodu, že pokud Hvížďala na něco zamířil ..... tak cíl byl o dost vedle.

Ta smlouva byla dělána, protože Němci jsou "nadsmluvní strana". Tak a nikdy, nikoliv jinak. Mají rádi předponu "nad". A silnější bere.

V. Povolný 12.10.2020 10:04

Ehm, když výroba v kolonii ohrožuje mateřskou firmu, tak s tím kolonizátor pochopitelně něco udělá. A smlova? Nedejte se vysmát. Však oni si Němci už nějakou cestičku najdou.

J. Plzák 12.10.2020 9:48

VW versus Škoda auto je nesmysl. Škoda patří Volkswagen koncernu a tím je to dané.

Hvížďala je jeden z těch, který také rozprodával republiku, i když na jiném poli.

Získal podíl v mladé frontě a pak ji pomohl prodat do zahraničí.

P. Zinga 12.10.2020 9:55

Jestli je to ve smlouvě, tak jsou Vaše názory ujeté. Zřejmě budete primitivní volnotržista.

J. Nevrkla 12.10.2020 8:45

Myslím, že v nastupující ekonomické krizi poroste poptávka po levnějších autech spíše než po drahých vypiplanych hybridech nebo málo smysluplnych elektroautech. Evropský automobilový průmysl bude mít díky bruselskemu šílení s klimatem a ekologii obrovské problémy.

J. Plzák 12.10.2020 9:52

Pravdu máte. Jenže při platnosti dnešních unijních předpisů nelze vyrábět jiná, než přešlechtěná auta. Potřebovali bychom znovu zavést auta, ve zkratce, s dynamo, relé, stratér a odtrhy.

To by se to jezdilo - a opravovalo.

P. Zinga 12.10.2020 9:52

Ale kdepak! Malí nebudou mít ani na malé-na rozdíl od "velkých", kteří si rádi velké auto koupí.

A to je cíl klimaalarmistů: likvidace masové mobility. Proto je volí Pražáci a teď už i Kladeňáci.

J. Stehlik 12.10.2020 5:03

Vždy jsem si myslel , že konkurenční výhodu má ten kdo vyrábí levné , dostupné výrobky pro masy . Podle článku je asi lepší vyrábět exklusivní drahé v kusové výrobě pro elitu R^

J. Jurax 12.10.2020 20:04

Jenomže ty levné, dostupné výrobky pro masy jsou díky legislativě EU drahé taky.

J. Plzák 12.10.2020 20:11

To je prostě omyl. Když mám "rendite", zisk z peněz do výroby investovaných, 3% z každé stovky (takové zisky mnoho automobilek dociluje a je rádo), tak je to u auta za 100000 € přece jen 3000 €. Na autu které prodám za 15000 € mám odpovídajícně méně, 450 €. Co se tedy budu snažit vyrábět?

Ani ta velká auta se nedělají v kusovce.

Malá auta, malý zisk.

V. Merasicky 12.10.2020 3:54

Bude to složitá doba. Mám obavu, že Němci až pohoří s elektromobilitou stáhnou do problémů i Škodu. Škoda zatím nejde do elektromobility bezhlavě, ale VW ano. Už ohlásili konec rozvoje dieselů apod. To bude průšvih. Snad poslední segment, kde Evropa a hlavně Němci jsou na světovém vrcholu, pohřbí EU a BRD nesmyslnou zelenou politikou a elektromobilitou. A to jsem technický fanda, ale vše musí mít i ekonomický smysl. Např. elektrokola. Prosadila se sama, protože pro uživatele mají užitnou hodnotu za kterou je ochoten uživatel platit 50 až 100 tis a výše. Měl jsem testovací jízdu s VW ID3. Skvělé jízdní vlastnosti, auto velikosti Golfu, ale .... : začíná na 1,1 mil Kč. Dobře vybavený Golf je za 400-500 tis. To bych musel být magor, koupit si elektroauto. A dále. Musíte změnit pohled na své auto. Už to není váš kdykoliv připravený služebník. Stanete se otrokem auta. Dojedu? Musím cestu naplánovat s dobíjecími přestávkami ! Nedej bože, aby se mi přihodilo, že musím neočekávaně najet nějakých 100 km nad plán. To je celá cesta úplně přeorganizovaná. atd. A jsme zase u Škody a VW. Když bude v BRD stagnovat výroba elektromobilů, tak aspoň výroba Škodovek přispěje k zaměstnanosti. Je to důmyslná politika - z pohledu VW a BRD.

J. Stehlik 12.10.2020 5:06

No ale diesly se prosadily jen v evropě . Jinde ve světě chtějí benzíny. Je to z duvodu pokřivené ceny a tedy u větších aut nutnosti tohoto paliva . :-P