20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

EKONOMIKA: Tesla jede, nebo ostatní stojí?

Poprvé v dějinách se nejprodávanějším automobilem v Evropě letos v září stal elektromobil. Vítězem je americká Tesla 3. Podle analytické společnosti JATO Dynamics se tohoto modelu prodal 24 591 kus, o 58 % více než ve stejném měsíci loni. Nechal za sebou i takové konkurenty, jako jsou Dacia Sandero, Renault Clio nebo Volkswagen Golf.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Pivoda 4.11.2021 20:58

Cituji poslední větu: "... Otázkou, už asi nezodpovězenou, zůstává, zda by uspěli, kdyby automobilový trh v Evropě zůstal svobodným trhem."

Komentuji: Podnikatel musí počítat se všemi možnými okolnostmi a podstoupit kalkulované riziko (na daném teritoriu).

Podnikatel Elon Musk má ale ještě i jiná kritéria, která pozemští podnikatelé ve svém podnikání normálně postrádají. Nejde jen o státní dotace.

Své životní poslání Elon Musk vidí v zálohování pozemského života na planetě Marsu. A tomu svému poslání podřizuje vše.

Takže vězte: Protože na Marsu je řídká atmosféra (a bez kyslíku), že by tam spalovací motory nefungovaly, musí Elon Musk nutně vyvinout elektromobily, a samozřejmě odzkoušet je nejprve na planetě Zemi. Muskův elektromobil speciálně navržený pro planetu Mars je zřejmě zobrazen zde:

https://www.tesla.com/cybertruck

Toto vás ekonomové, duchem ustrnutí v 19. století, určitě nenaučí. V každém případě podnikatel-inovátor Elon Musk se již stal nejbohatším člověkem na planetě Zemi (dle tržní hodnoty jeho akcií). Hm. Takže čeští důchodci by chtěli Elonovi radit, co a jak má dělat? Vězte, že inovační zkušenosti z Klausovy české montovny by pro Elona Muska byly spíše odstrašující.

M. Pivoda 4.11.2021 21:11

Starosti českých důchodců jsou skutečně působivé. Viz diskuzi níže: "Vyveze ten Tesla vergl 4 metráky hnoje na chatu na kopci Beskyd ...?"

O. Uživatel 4.11.2021 19:49

Uživatel požádal o vymazání
J. Lecian 4.11.2021 17:15

Vyveze ten Tesla vergl 4 metráky na chatu na kopci Beskyd, nebo mi tam v půli kopce musí ČEZ udělat přípojku ?Rv

Š. Hašek 4.11.2021 17:40

Jste nehodnotový, nebruselský remcal.

Ale já taky. Docela mě elektřtina bavila, je jasné, že Pekarovou né. ;-)

V. Čermák 4.11.2021 18:17

;-D

P. Brich 4.11.2021 18:27

Když nechá baterie pod kopcem ...

Ti co mají Tesly také nejezdí na chaty v Beskydech, ale létají soukromými tryskáči do Glasgowa pošprechtit o záchraně planety:-P

R. Langer 4.11.2021 18:50

;-D ;-D ;-D

M. Miky 4.11.2021 16:55

Pokud cena konkrétního ojetého vozu stoupá v čase, místo aby klesala, pokud jsou některé ojetiny dokonce dražší než jejich noví nástupci, pak nelze mluvit o skutečném trhu nových vozů a zcela jasně zde nastupuje trh socialistický, tedy trh cenově a nabídkově deformovaný, trh permanentního nedostatku. Prodejní úspěchy Tesly pak začnou připomínat zářivé úspěchy Škody Mladá Boleslav v ČSSR.

R. Langer 4.11.2021 18:51

Přesně! ;-€

J. Novák 4.11.2021 14:01

Tesla (a podobní příživníci, dále jen souhrnně Tesla) žije z emisních povolenek, nikoli z prodejů. Naopak prodejci automobilů žijí z prodeje a z prodeje platí emisní povolenky Tesle (nejvíce FCA, proto např. Fiat Punto nemá nástupce: na emisních povolenkách by totiž FCA zaplatila Tesle kolem 25 000 Kč za prodaný kus). Na Tesly jsou poskytovány zákazníkům dotace, naopak zákazníci kupující normální automobily jsou vydíráni různými silničními daněmi a podobně. Tesly mohou jezdit a parkovat za stejných podmínek, jako mohly normální automobily ještě před 20 lety. Naopak normální automobily mnohde jezdit a stát nemohou, protože tam mohou stát pouze Tesly.

Férová hospodářská soutěž v podání EU !!! Najdi si svého hostitele a vysaj ho EU

M. Valenta 4.11.2021 11:34

Ovšem jednoznačným vítězem v prodejích této kategorie vozů je Čína.

Š. Hašek 4.11.2021 12:41

Nevšiml jste si asi (ještě):

1. Kolik obyvatel má Čína.

2. Kolik Čína obsahuje občanů, pro které je koupě tohoto přibližovadla finančně schůdná. A technicky v cajku.

3. Čína je tak velká a má to tam tak zařízeno, že poměrně bezbolestně přežije u určité (krátkodobé) slepé uličky.

Docela lituji opět jistého mudroslava Gazdíka, který se v televizi naparuje, že Čína je něco jako větší Ghana, a že si ji (s pomocí pětiletky brusele) namažeme na chleba. Do Vánoc.

J. Novák 4.11.2021 14:04

Zkuste použít tu kulatou věc na krku! Čína je a bude skutečně vítězem iracionální sebedestrukce euroatlantické civilizace.

R. Langer 4.11.2021 14:19

Ovšem přesně to pan Hašek říká. ;-)

D. Krajíček 4.11.2021 19:43

R^

T. Hraj 4.11.2021 11:24

Není to spekulace "může to tak být". Je to očividné. "Zářijová zpráva JE informací o hluboké nerovnováze...respektive o tom, co z trhu aut zbylo v důsledku státních a nadstátních regulací, v důsledku nesvobody a podivných dotačních politik národních vlád a EU."

Jestliže je dnes nejprodávanějším autem vůz za (od) 1,5 mil.Kč, tak to znamená, že většina lidí v Evropě buď velmi zbohatla, nebo že nebohatí auta přestali kupovat (protože se dostaly mimo jejich dosah). Hádejme třikrát.

I. Schlägel 4.11.2021 10:50

Svobodného trhu ubývá napříč odvětvími. Stejně jako ubývá osobních svobod. Stát se o vás postará. Za vaše peníze. Hajej, dadej,...

M. Pivoda 4.11.2021 10:32

Cituji z článku: ".... Nelze rozeznat, jestli na automobilovém trhu došlo k obchodnímu průlomu elektromobilů nad spalovacími auty, zda Tesla nešla dopředu díky dumpingovým nebo akčním cenám. Nevíme, jestli Tesla doprodávala skladové vozy, nebo zda jen měla plynulejší výrobu bez výpadků dodávek komponent. Není k mání souhrnná zpráva o tom, kolik peněz bylo vyplaceno na dotacích na nákup elektromobilů (a hybridů). ..."

Komentuji: Lze ale již bezpečně rozeznat, že místní Čtvrtý odboj českých důchodců proti elektromobilitě (na Neviditelném psovi), již dostává pěkně na frak.

T. Hraj 4.11.2021 11:31

To jste dost zklamal, pane Pivodo. S vaším analytickým uvažováním bych čekal, že budete schopen pracovat s podstatou argumentace. Na NP se obecně neprotestuje proti elektromobilitě jako takové, ale proti jejímu nesmyslnému dotování (a to finančně ve prospěch bohatých a na úkor všech ostatních) a iracionálnímu protlačování bez ohledu na obrovské dopady (na mobilitu, energetiku, ekonomiku,...).

R. Langer 4.11.2021 14:17

Malá hloupoučká UI a analytické uvažování? To jste ale opravdu přehnal... ;-D

J. Novák 4.11.2021 14:05

Mohl byte své iracionální mšlenkové pochody nějak osvětlit i normálním lidem s alespoň ukončeným základním vzděláním? Děkuji

R. Langer 4.11.2021 14:25

S jeho nulovým vzděláním neschopného žvanila je to bohužel nemožné. On si vlastně mluví sám pro sebe, zcela odtržený od reality v 60 letech minulého století, kde se jeho malá hloupoučká UI nějak zasekla, včetně nesmyslných vědeckofantastických prognóz a iluzích o funkčním socialismu. ;-D

R. Langer 4.11.2021 14:20

Tak to se asi vyskytuješ na nějakém jiném webu než my, ty naše malá hloupoučká UI. ;-D

Š. Hašek 4.11.2021 10:12

Pokud dostanu dotace, vezmu to změnověspolu do rukou (a Pekarová udělá reklamu), začínám na chalupě (462 m.n.m, pod Šumavou) pěstovat avokádo, mandle a rýži. Jurečka je srozuměn.

Dostanu sousedy se švestkama, rybízem, jabloněma a vokurkama na kolena. Já pojedu, oni budou stát.

I. Schlägel 4.11.2021 10:51

R^

P. Pepax 4.11.2021 8:59

Teď už začínám věřit že Musk poletí na Mars s raketou na baterky:-)

Š. Hašek 4.11.2021 10:13

Vy snad pochybujete o všemoudrosti brusele?

:-);-);-)

J. Jurax 4.11.2021 14:46

Já naopak nepochybuji o všeblbosti brusele.

R. Langer 4.11.2021 14:26

Na to už určitě budou vypsané dotace! ;-D