Pátek 8. listopadu 2024, svátek má Bohumír
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuze

EKONOMIKA: Tak čemu věřit?

Když lékař rozhodne, že pan Novák potřebuje voperovat nový bypass, měl by se na názor, zda má či nemá operovat, ptát "rozzlobeného důchodce"? Sotva. Když Česká národní banka rozhodne, že česká ekonomika potřebuje intervenovat a oslabit českou korunu, měla by se na svolení ptát "rozzlobeného důchodce"?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AH

23. 12. 2013 18:59
Několik poznámek

1. Nárůst inflace o tři procentní body při nezměněném důchodu prakticky znamená, že skoro jeden den důchodce nesmí jeden den jíst, bydlet, čerpat energii, brát léky, atd. 2. Pokud má peníze uložené v CZK, tak si za své uspořené peníze koupí o 3% méně zboží (musí si například koupit o 3% méně potravin). Pokud chce něco koupit za EURa, tak dostane při směně méně EUR.

Pan L.Novák 475 není rozhodně mým přítelem, ale musím potvrdit, že má v tomto případě pravdu.

Jen málo diskutérů si uvědomuje, že musíme pečlivě rozlišovat mezi nákupem reálných hodnot (což zajímá obyčejné lidi a ne "ekonomy" a objemem prostředků v CZK vynaložených na nákupy (což zajímá "ekonomy", protože jim to zajišťuje "růst").

Když je deflace, spotřebitel si určitou hodnotu (např. Škodu Octavii) pořídí za méně peněz. Když je inflace musí spotřebitel na koupi této hodnoty vynaložit více peněz. Z toho vyplývá, co je dobré pro "ekonomy", není dobré pro běžné spotřebitele.

0 0
možnosti
MP

23. 12. 2013 21:18
Re: Několik poznámek

Kde narostla inflace o tři procentní body?

Mně se opatření ČNB sice nelíbí, ale tohle nezpůsobilo.

0 0
možnosti
JP

J. Prečuch

23. 12. 2013 18:08
Lékař a "lékař" ; ekonom a "taky-ekonom"

Sice může pan doktor po masáži lékařské etiky na LF UK slušně se představit, povídat o nemoci i olécích, odpovědět na pozdrav , a přesto jeho léčba bude moci být jen produktem spozorinku nějaké farmaceutické společnosti m které je libo abyste byl léčen, ale ne zcela zdráv. Sice může někdo slušně a zdvořile vysvětlovat co všechno bohu a lidu-libého jej vedlo k intervencím , cítíme nějak že cílem není abychom byli zdrávi, ale abychom brali co nejdéle léky. 

Těžko o tom mluvit, zvláště z úst paní Šichtařové, chytrá je všechna čest, ale tady se s ní nestotožňuji. rok 1998 kdy koruna slovenská byla nad úrovní koruny české, dobře pamatuje, SKK má pevný kurz na euro 30,174 ( nevím přesně) zdá se že se úroveň CZK k poměru 1:1 opět blíží. Smutné je že to nic nevypovídá o lidech , kteří dřou v podnicích na té či oné straně řeky MOravy, nebo ano?

0 0
možnosti
MP

23. 12. 2013 21:20
Re: Lékař a

Pokud ČNB neblbne, je Kč na úrovni cca 25Kč/€.

A co se vyrovnávání týče, jaký je poměr složené daňové kvoty ČR/SR?

0 0
možnosti
DP

23. 12. 2013 15:37
Od tzv. vzdělanců ekonomů ruce pryč.

Nebo jinak, když něco radí, dělat opak. Většinou jsou to totiž grázlové.

0 0
možnosti
MS

23. 12. 2013 16:45
Re: Od tzv. vzdělanců ekonomů ruce pryč.

Kdo umí umí, kdo neumí učí, kdo neumí učit šéfuje, kdo neumí šéfovat dělá poradce.

0 0
možnosti
JV

23. 12. 2013 15:16
Taková názorná ukázka kompetentnosti ekonomů

Ti chamtiví bankéři v amerických bankách, kteří svou nenažraností poslali americkou ekonomiku na cestu do pr.., jsou vesměs graduovaní ekonomové (někteří dokonce přednášejí na univerzitách). Jejich "vzdělání" evidentně nestačilo na pochopení takové jednoduché věci, že dělat peníze z ničeho nemůže skončit jinak než průšvihem. Zatím sice ten průšvih nedopadl na ně, takže si můžou myslet, jací jsou chytráci. Ale až se díky tomu, co spustili, zhroutí celý finanční systém, tak jim ty nakradené miliardy budou stejně k hov...

0 0
možnosti
MS

23. 12. 2013 16:48
Re: Taková názorná ukázka kompetentnosti ekonomů

Mezitím ty virtuální peníze promění v nemovitosti a cennosti. Obse rou to jako vždy ti úplně nejníž.

0 0
možnosti
RH

23. 12. 2013 13:03
tak tak

Lékařů nebo úředníků na finančním se bojíme. Vystupujeme totiž vůči nim jako jednotlivci a v souboji "jeden na jednoho" většina lidí statečných moc není. Vůči NBS však vystupujeme jako MASA. Tam nás jsou miliony. Tam se nebojíme. Tam na nás jako na jednotlivce nikdo moc nedosáhne. Jako jednotlivci stateční a sebevědomí moc nejsme. Jako masa jsme stateční velmi.

0 0
možnosti
PK

23. 12. 2013 10:28
Paní Šichtařová píše

"Když lékař rozhodne, že pan Novák potřebuje voperovat nový bypass, měl by se na názor, zda má či nemá operovat, ptát "rozzlobeného důchodce"? Sotva." Lékař se nejen zeptá pana Nováka, ale dokonce si to nechá i podepsat. Proto, dle mého názoru i občané, kterým, například, krok ČNB zdražil dovolenou o 10%, mají právo se k tomu vyjádřit. Hlasovat nemohou ani náhodou.

0 0
možnosti
MK

M. Kosejk

23. 12. 2013 10:48
Re: Paní Šichtařová píše

Paní Šichtařová to mysela tak, že když po sérii vyšetření Vám lékař oznámí, že musíte na operaci - tak ho poslechnete, protože víte, že oni mají vzdělání a prováděli testy. A nenecháte si spíše poradit od souseda.

A zdražená dovolená o 10%? Dobře, i kdyby tomu tak bylo, tak co říkáte na modelový příklad:

Člověk A.B. má na BÚ a na stavebním spoření 250.000,-, ale má i rodinný dům v tržní ceně 2.600.000,- a na něm hypotéku 1.800.000.-  + má majetek v hodnotě cca 500.000,-. Peněžní vklady tedy devalvovaly,  ale ceny jeho majetku vzrostly a dluh se umořil. Opravdu to není tak jednoduché. A aby to někdo hodnotil jen prostřednictvím zdraženého nákupu dovolené, je vyloženě demagogické.

0 0
možnosti
LN

L. Novák 475

23. 12. 2013 9:40
Vysvětlování zásahu samotnou ČNB bylo absurdním divadlem

Sám guvernér, když vyslal signál pro frontové bojovníky "Utíkejte nakupovat, dokud je levně,  bude dráž!", tím spadnul do kategorie neserióznosti. A pak se k němu přidali další. :-D

Takže o kroku samotném diskutují odborníci a zpochybňují jeho smysl, a o tom, co vyhlašují zaměstnanci ČNB diskutuje lid a dělá si z nich legraci, protože vysvětlení postrádá v podstatných částech smysl a logiku.

A o tom to všechno je.

0 0
možnosti
MK

M. Kosejk

23. 12. 2013 10:10
Re: Vysvětlování zásahu samotnou ČNB bylo absurdním divadlem

Vzhledem k tomu, že podpora spodřeby byl jeden z plánovaných cílů ČNB, bylo by nelogické, kdyby ČNB neohlásila devalvaci měny a nevyzvala k nákupům.

Tenhel článek je totiž i o Vás. Je o Broucích Pytlících, co žvaní do věcí, o kterých prd ví. I vy patříte mezi ty uřvané primitivy, kteří nechápou, že inflace má devalvující vliv na finanční vklady - ale že zároveň posiluje hodnotu majetku a "umořuje" dluhy - a proto řvou, že lid by okraden.  Chybí i takhle elementární znalosti - a přitom si troufají mít názor.

0 0
možnosti
AH

23. 12. 2013 8:09
Vážená paní Šichtářová

On je to trochu rozdíl.

Pokud mně bude lékař chtít voperovat bypass, tak mne ze zákona musí poučit o možných rizicích a vyžádat si můj souhlas.

Nějak si nepamatuji, že by bankovní rada někoho upozorňovala na možná rizika, natož aby si vyžádala něčí souhlas, ačkoliv toto opatření tvrdě dopadne na řadu občanů.

O nějakém dodatečném kvalifikovaném rozboru problému a odůvodnění rozhodnutí ani vidu, ani slechu.

0 0
možnosti
VP

V. Patkoš

23. 12. 2013 8:51
Re: Vážená paní Šichtářová

Ale prosimvás, jak tvrdě na vás dopadlo zdražení vůči euru o 2 koruny? O kolik cítíte že máte v peněžence po intervenci banky míň peněz?

0 0
možnosti
PB

23. 12. 2013 6:18
Mno

ekonomice sice nerozumím a rozhodně by ji měli řídit odborníci, jenže když jde jeden odborník čehý a druhý hot, tak laik pojme silné podezření, že ekonomičtí odborníci rozumí ekonomice co prase hodinkám, a odtud už je jen krůček k laické touze prndat do ekonomiky.

Jinak důchodce Novák má samozřejmě právo vyjádřit se k tomu, zda mu má být voperován bypass nebo ne. Nebo si snad vážně myslíte, že lékaři operují pacienty bez ohledu na jejich mínění nebo dokonce proti jejich vůli?

0 0
možnosti
VB

23. 12. 2013 3:52
Podivná logika

Logická konstrukce zdá se mi býti podivnou. Na začátku článku bychom podle autorky měli být velmi opatrní se svými názory na odborná témata, nejlépe bychom žádný názor neměli mít, pokud tedy nemáme diplom přímo z daného oboru. V prostřední části článku se autorka vyznává ze své frustrace při jednání s lékaři, ok.  Ale co ten odstavec na konci, že máme zkoumat motivy za prohlášeními autorit na odborná témata? Ještě bych to chápal u nabídky pojištění, ale u ostatních uvedených témat to jde přímo proti logice ze začátku článku.

Takže znova paní Šichtařová, co že jste to vlastně chtěla říci?

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz