Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
EKONOMIKA: Snížení platů u Českých drah
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
R. Tichý 21.1.2021 16:57ČD jsou dinosaurus, stejne jako Česká pošta. Typicky statni podnik-skryta Hladova zed nebo urad prace. |
V. Zadák 21.1.2021 14:09Pane autore, důchodcovské slevy byly zavedeny aby pomohly hlavně Žlutému Spasiteli. Jančura má na Babiše telefon! |
P. Milan 21.1.2021 15:21Modrá armáda, opora strany, má se "Žlutým spasitelem" problém. :-P |
P. Podešva 21.1.2021 13:46Uvítal bych podobný článek o službách České pošty. |
V. Petr 21.1.2021 13:44Pokud vláda rozhazuje "náhrady" vidlema kde komu, dokonce i těm, kterým nic nezakázala, ale komu jen klesly tržby, je požadavek na zdražení jízdného důchodcům nehorázná drzost! Vždyť se vyplácí kompenzace dokonce i majitelům borde***! |
J. Kratochvíl 21.1.2021 10:30Pane, Bartoň závidíte slevy důchodcům a proto píšete nesmysly. Viz zdejší diskuse, pozorně si ji přečtěte. |
J. Macků 21.1.2021 9:35Jestli je typickým platem u ČD Kč 80000, tak se nedivím, že mají problémy s ufinancováním se. Není žádný důvod pro to, aby snižování platu se nestalo masovým v celém hospodářství, pokles výroby je velmi značný a to se ve mzdách musí chtě nechtě projevit, i když budou odbory a paní Maláčová tvrdit něco jiného. A to i u státních úředníků a dalších státních zaměstnanců. Firmy už šetří a musí s tím začít i vláda, není možné si neustále půjčovat, i tak nás často nesmyslné půjčky vyjdou velmi draho. |
L. Harvánek 21.1.2021 9:48Zase si někdo plete pojem s průjmem. Drtivá většina zaměstnanců je placena tarifními platy, to znamená podle pracovního zařazení. O těch 80 000 se můžeme bavit, když bude výplata jednou za dva (někdy i tři) měsíce. On o je potřeba číst pozorně napsané a ne si to vykládat podle svého. |
J. Jurax 21.1.2021 18:47No, i platové tarify lze snížit ... :-) |
O. M. 22.1.2021 9:03Chce to číst pořádně. Jde o 1 500 zaměstnanců a celkové mzdové náklady, tj. včetně pojištění a odvodů z mezd. Jde o střední a vyšší management. A cca 45000 čistého pro šéfa odboru nebo právníka fakt není zas tak moc. Jiná věc je, že to šéfovstvo dělá cca 10 % počtu zaměstnanců, slušela by tedy redukce 10/10 - 10 % propustit, zbytku snížit platy o 10 %. |
V. Halašta 21.1.2021 8:18Pěkné, z agropropagandisty agroekonomem. Aspoň je jasně vidět, jak se v tématu nevyzná ale píše, píše, píše... |
Z. Žabička 21.1.2021 6:57Zase jedna demagogie. Za důchodce platí dopravcům stát. S hospodařením dopravce nesouvisí slevy vůbec. Seberte důchodcům slevy a ti, co ještě jezdí, omezí jízdy. Dráha zase ztratí další příjmy. Začněte už konečně důchodce likvidovat, jsou tady zbytečně, že! Dožil jsem se loni 75. Takže kromě viru nás zavřete doma a pokud možno nechte vyhladovět! |
R. Langer 21.1.2021 11:02No však kovid už tady máte, tak na co si stěžujete... |
D. Zwyrtková 21.1.2021 1:24Jezdili důchodci, stát dal za ně 5 miliard. Dnes nejezdí, a stát bude zase muset dát 5 miliard. Takže jak se na Moravě říká - vlej vylej. |
Z. Lapil 21.1.2021 9:22Tak to není. Stát proplácí každou jednotlivou jízdenku, takže když důchodci nejezdí, žádných 5 miliard nebude. Nemluvě o tom, že ta sleva neboli těch 5 miliard se netýká jen důchodců, ale i studentů, a ti toho momentálně také moc nenajezdí. Ale fakt je, že do školy se jezdí na všelijaké traťové a časové jízdenky, a opravdu netuším, jak je to se slevami tam. |
V. Petr 21.1.2021 13:46
|
P. Spáčil 21.1.2021 0:34Bartoň, snížení slevy důchodcům hospodaření ČD nepomůže. Pletete dohromady hrušky a jablka. Ušetří stát, ale dráhy si nepomohou. |
J. Jurax 21.1.2021 18:45No, v současné situaci by nebylo od věci, kdyby i stát trochu šetřil. |