16.4.2024 | Svátek má Irena


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Novotný 15.11.2010 16:48

Ač si jindy rád přečtu

příspěvky pana V.Vlka st. a většinou mi píše z duše, dnes s některými názory nemohu souhlasit. V žádném případě nezpochybňuji, že je tady skupinka (uzavřená, dalo by se říci zakonzervovaná) velkých firem, které si mezi sebou jednotlivé zakázky rozdělují. Podle mého názoru je to jeden z hlavních důvodů drahých silnic a dálnic - necítí se ohroženi, vědí, že v tom jejich kolečku na ně za čas zase dojde.Je třeba také přihlédnout ke geomorfologii území, s tím souvisejícímu počtu mostů, příp.tunelů. Také je u nás důležitý vliv našich ekoteroristů - přechody pro zvěř, kterou tady nikdo neviděl přes 100 let, různé breberky na loukách apod. Do ceny dálnic se u nás také započítávají sjezdy, výkupy pozemků i náklady stavebního řízení, kdežto v Německu se vezme vzdálenost bodů A a B bez sjezdů a cena se vydělí km. Představa pana ministra Bárty, že problém vyřeší Číňani, se mi také nějak nezdá - záruka kvality, budou zde pracovat Číňani? Souhlasím s názorem, ať se také zúčastní férového výběrového řízení, jako naše firmy. Ať ale rozhoduje cena, která bude konečná i termín dokončení v požadované kvalitě. Je mi také podezřelý názor p.ministra, že se těchto soutěží mohou zúčastnit pouze firmy s miliardovým obratem. To se to prostředí moc nevyvětrá.

V. Vávra 15.11.2010 21:05

Re: Ač si jindy rád přečtu

Bylo opomenuto. Sám systém vyběru a to ze zákona je mimo hospodářskou soutěž a má v sobě korupční prvky.