Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
EKONOMIKA: Rodí se superautomobilka
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
isi 23.5.2009 8:43Re: Svět se zbláznil vcelku pravda , mzdy jsou porovnatelne s Japonskymi, ja bych rekl poctive , ze jsou asi japonci v tomto okamziku asi lepsi v automatickych vyrobnich linkach a robotechanez americani maji a sami si udelali mezery v vzdelani a kvalitni pracovni sile. Nikdo uceny z nebe nespad at se Americani pocnou ucit, pokud neni pozde. |
isi 23.5.2009 8:37Re: Svět se zbláznil Temer absolutne souhlasit s timto komentarem, myslim , ze pisatel do toho dobre vidi az na maly detail, ktry mne taky jasny , jak se Americani dostali do tohoto bordelu ( sprominutim ) s auty. Nejsou vzdy genialni, ale nejsou zase tak neschopni aby si nevideli na spicku nosu!!! Moje jedine vysvetleni je, ze Amerika celkove prosla umyslnou vlnou ekonomicke krize a prumyslove degraace , aby bylo umozneno velke casti sveta se uchytit. Vetsine Cechu , kteri mysli pouze v domacich meritkach to nemusi byt zcela zrejme, ale kdyz clovek pochopi, ze toto je jediny zpusob (ala Cina ) jak ovladnout populacni vlnu , mozna se mnou bude souhlasit. |
68 22.5.2009 20:47Re: Svět se zbláznil Srovnatelné mzdy. Ach jo. |
Peter 22.5.2009 20:35Re: Svět se zbláznil Americke automobilky nezaspaly vyvoj. Problem bude asi zakaznik, ten chtel vetsi vozy (SUV) a proto vyrobci produkovali tyto auta. Na druhe strane je nutne odpovedet na otazku kdo predpokladal cenu oleje $148 ? Dle meho nazoru americke vozy jiz radu let nejsou konkurencni oproti japonskym vozum ve spolehlivosti. Americti vyrobci se musi hodne zlepsit aby pretahli zpet zakaznika. Dnes vozy nejsou levna zalezitost, lidi ocekavaji od vyrobku minimalni udrzbu, nizke provozni naklady a hlavne spolehlivost. Pokud se jedna vestavene ceny duchodu a zdravotniho pojisteni do kazdeho US vozu tak ta se pohybuje kolem $1400-1600 (nekde jsem to cetl). Toyota "ma" v kazdem vozu asi $600-700. Zajimava je skutecnost, ze japonci prodavaji vice vozu i kdyz kazdy jejich vuz je o nekolik tisic dolaru drazsi nez vuz US vyrobce ve stejne kategorii. Zrejme tu hraje roli trvanlivost a spolehlivost aut. Vidim to sam na sobe. Po letech uzivani US aut a po rade problemu jsem presel na Toyotu RAV4, 3.5 litru motor (jezdim na lov a na ryby s lodi nebo privesem) a musim rici ze jsem spokojen. Reci o neschopnosti nebo lenosti americke pracovni sily nemohou byt brany vazne. Japonsti vyrobci aut produkuji velke mnozstvi modelu prave v USA se stejnymi lidmi jako US vyrobci a presto jejich auta jsou spolehlivejsi a proto snad prodavanejsi nez auta US vyrobcu. Rozdil je v designu. Japonci dokazi designovat mechanicke a electronicke soucasti vozu trvanliveji. Otazka Ciny je otazkou nefairovych ekonomickych praktik zavedenych do vyspelych zemi. Americani stejne jako zap. Evropani nemohou cenove konkurovat s Cinou. Dnes se ukazuje ze i zeme vych. Evropy budou mit cenove problemy s Cinou. Toto je otazka jez se bude muset resit na policke urovni, v soucasne dobe nevidim snahu neco politicky resit. Lidem kterym se podarilo otevrit zap. trhy a prijit se svetovou globalizaci je v soucasne dobe pri male uvedomelosti zap. konzumentu velmi obtizne vzdorovat. |
www racek 22.5.2009 19:18Re: Hodinovu mzdu maju Chrysler a GM zrovnatelnu s japonskou konkurenciou, ku dnu ich taha prave prilis velkoryse socialne zabezpecenie. A velku cast ich zavazkov tvoria uz priznane dochodkove zavazky voci pracovnikom, na ktore zo zakona nemozu siah důchodové fondy vypadaly jako skvělej zdroj financování firmy za levný a dlouhý peníze. nějakou dobu to tak opravdu fungovalo. než to chlapci poněkud přehnali.... |
www racek 22.5.2009 19:17no, poslední zprávy zas mluvěj jinak že ... |
ludva 22.5.2009 14:51Než se to zrodí, převálcuje je Čína. A jestli to bude ve stylu Japonska a Jižní Korei, tak aby si hledali jinou práci. |
tich@dohoda 22.5.2009 12:35Hodinovu mzdu maju Chrysler a GM zrovnatelnu s japonskou konkurenciou, ku dnu ich taha prave prilis velkoryse socialne zabezpecenie. A velku cast ich zavazkov tvoria uz priznane dochodkove zavazky voci pracovnikom, na ktore zo zakona nemozu siahnut. viz titulek, pan Hoffman/. Souhlas, hlavni problem jsou vysoke socialni odvody/zdrav. pojistky. Produktivita je v USA vysoka, kvalita se za poslednich cca 10 let vyrazne zlepsila. Predstava o cinskych motorech je legracni, cinska auta/motory etc. jsou vysoce nekvalitni, coz obecne plati o cinske produkci, vyjimkou jsou prave pobocky svet. firem, ktere v Cine vyrabi, tam ovsem plati kvalita/prejimka atd podle norem/standardu materske firmy a know how/technologie jsou zapadni/japonske/korejske provenience . Navic, uz jsem to psal, v USA je malych aut v nabidce dost. Cest :-) |
R 22.5.2009 11:56Re: cela zalezitost je zamotana Všechno bude zřejmě záležet na vnitřní situaci Fiatu. Pokud během těch tří posledních let zeštíhlil, zracionalizoval a zkvalitnil výrobu, tak má velkou šanci toto zavést i v těch dalších automobilkách. A před konkurencí bude mít potom náskok, protože konkurence bude muset to zeštíhlení a racionalizaci dělat teď za pochodu v době krize a mizerného odbytu a podstatně dražších půjček. Pokud Fiat po ty 3 roky nedělal nic a jenom spoléhal na to, že ho z bryndy vytáhnou půjčky, co si je vzal, tak to skončí s největší pravděpodobností ohromným krachem. |
R 22.5.2009 11:48Re: Svět se zbláznil Prostě zaspali na vavřínech produkce velkých bouráků. Náprava bude velice těžká, mně vychází, že typický americký zaměstnanec, 40 letý tlusťoch s platem, ze který v číně vyplácí 10 - 20 lidí a s odkládáním prostředků na penzi, za které by v číně zaplatili 5 lidí bude muset být proti těm čínským fabrikám konkurenceschopný. |
Minutus 22.5.2009 9:00Re: Svět se zbláznil Jedině zavedením technologií, které v Číně nemají. Tím, že budou o dva kroky napřed. |
isi 22.5.2009 8:38Re: Svět se zbláznil Jak by jinak mohli Americke firmy konkurovat s Cinskymi. Americka vyroba se musi asi preorientovat na male vozidla. A to neni jen navrhy aut , to neni tak komplikovane ,ale predelat rychle vyrobni linky na male nemusi byt tak lehke , a chyby ve vyrobnich linkach velice drahe a rekl bych, ze Americani nemaji velke zkusenosti v vyrobnich linkach na male auta. Ja nechapu proc Amerika tak zaspala v automoblovem prumyslu ?? |
tich@dohoda 22.5.2009 7:46cela zalezitost je zamotana ale zejmena Nemci z FIAT'u nejsou nejak nadseni, audity totiz ukazuji znacne dluhy Fiat'u a soucasna dobra situace automobilky se daleko vice jevi jako nafouknuta bublina, ta muze za nejaky cas splasknout. Chrysler se take jevil jako vyborny partner, kdyz se dojednavala "svatba" s Daimler AG, rozhodne byl Daimler vyrazne ekonomicky silnejsi partner nez Fiat a navic nebyla krize, presto vycouval. Prorazit v USA s malymi vozy /slib Fiatu/ , tomu nikdo nemuze verit, v USA uz totiz male a stredni vozy jsou /Geo, Ford Focus, Saturn, Nisan Sentra, Honda Civic a silne pochybuju, zeby se se nejak ty vozy mohly na trhu prosadit. Vozy Saturn, to jsou hodne slusna auta a i Saturn ma problemy. Osobne bych na Fiat moc nesazel, ovsem mohu se mylit. Cest :-) |
V. Hoffman 22.5.2009 7:36Re: Svět se zbláznil Hodinovu mzdu maju Chrysler a GM zrovnatelnu s japonskou konkurenciou, ku dnu ich taha prave prilis velkoryse socialne zabezpecenie. A velku cast ich zavazkov tvoria uz priznane dochodkove zavazky voci pracovnikom, na ktore zo zakona nemozu siahnut. Cize uprava by bola mozna /aj sa to stane/ len v suvislosti s buducimi zavazkami, peniaze v penzijnom foinde su ucelovo viazane. |
Jarda 22.5.2009 3:53souhlas kvalita Chryslera sla dolu od te doby co se do toho zacali montovat Nemci. |
Kanuk 22.5.2009 3:00Re: Svět se zbláznil To je mi nějaký divný. Vždyť řešení bylo přeci tak jednoduché 1) Montovat do Chryslerů motory vyrobené v Číně (p. Iacoca vytáhl jednou Chryslera z bryndy tím, že začal montovat motory japonské) 2) Dojednat s Uniemi snížení platů. Předpokládám, že ty jsou podstatně větší zátěží, než sociální závazky, a unionisti už jednou couvli, když jim byl položen nůž na krk, dělat za míň nebo vůbec ne. To bylo v době, když na americký trh začaly přicházet japonské vozy. Já vím, po bitvě každý generálem. |
Honza42 22.5.2009 0:39Svět se zbláznil Kapitalistické americké automobilky srazil do kolen přející sociální systém a tak je koupí polosocialistická Itálie. Nevěřím, vždyť přece v amerických automobilkách pracují umounění špinaví vykořisťovaní proletáři, kteří jdou z práce rovnou do fronty na polévku pro chudé. To je ta polívka tak drahá? |