18.4.2021 | Svátek má Valérie


Diskuse k článku

EKONOMIKA: Podpora MHD

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Tichý 5.3.2021 7:09

"Dalším problémem jsou uzavřené kolektivní smlouvy, které neumožňují stagnaci či dokonce snížení mezd, naopak zavazují městské dopravce k jejich zvyšování".

Presna ukazka toho, jak socialismus a "spravedlnost" nici kazdou spolecnost. Musime mit vysoke dane, aby bylo mozno vsechno dotovat a mit "levne pro vsechny". Misto aby byly dane minimalni a lidi si sve penize utraceli podle svych preferenci.

J. Urban 4.3.2021 19:07

Nesmysly, do nichz vytekaji statni penize, rostou jako houby po desti. Nyni kdyz je ve svete uz nejmene pet pouzitelnych vakcin, bude CR vyvijet svou? Kupodivu vetsine tech nesmyslu nechce branit ani opozice.;-€

V. Hodorka 4.3.2021 17:30

Urcite mesto CB sponzoruje soukrome sportovni fotbalove a hokejove subjekty. Coz ke nestydatost. Tak at s tim prestane a zbyde na mhd. Jenomze politici nejezdi v mhd, ti radsi chodi zadarmo do vip na hokej a fotbal. Takze sponzoring jim nezrusi.

V. Hodorka 4.3.2021 17:27

V polovicnich KV stoji stejna jizdenka 25 kc a jde to. Proc v budejovicich nezdrazi?

L. Novák 4.3.2021 12:51

Projektování průplavu Dunaj-Odra-Labe je jenom jeden z řady tunelů na kapsy daňových poplatníků v ČR. Stačí zmínit tzv. BIOpaliva a podobné z řady nesmyslně dotovaných OZE, a dostanete k řádu 100 miliard Kč ročně vyhozených do kanálu... No ale zrušte třeba Babišovi výnosný a státem dotovaný byznys s řepkou a jejím zpracováním na MEŘO... Dokážete si to představit? :-P

T. Navrátil 4.3.2021 11:55

Je třeba připomenout, že daň z nemovitostí ve městech již byla zvýšena! Konkrétně u bytů v Praze je to na 5-násobek základní sazby Rv

M. Urban 4.3.2021 10:20

Zrovna vcera ukazovali v televizi, ze mesta v CR za lonsky rok hospodarila s prebytkem 19 miliard. To jsou povetsinou penize z dani, tedy zajimalo by me, proc by si svou MHD z techto usporenych prostredku nemohla mesta podporit sama.

Vec druha je, ze s ubytkem cestujicich vetsina dopravcu omezila spoje, coz je v primym rozporu s opatrenima proti sireni coronaviru, protoze to koncentruje vic lidi na malych plochach. Dle meho by naopak mela vlada podnikum MHD naridit navyseni poctu spoju a kdyz uz neco platit, tak prave tohle navyseni.

J. Kadeřábek 4.3.2021 14:58

No např. naše městská část se prsí jak letos vybuduje na "svých" budovách fotovoltaiku. Nemají na opravy rozbitých silnic, nemají na MHD, ale utrácí za pitomosti.

V. Církva 4.3.2021 8:31

Tak po té, co dcery platily MHD obrovskou pokutu, že si koupily omylem špatný lístek mi jich není vůbec líto. Už jsem platil dost. Nakonec se i vymlouvají. MHD jezdí víc než 20 procent lidí co normálně a ruší se spoje takže jsou vozy na šíření infekce dost plné. Myslím tak, že se tam skvěle šíří Covid19

P. Čech 4.3.2021 8:31

" jaký je rozdíl mezi vlaky, linkovými autobusy a MHD"

Tak rozdíl zde je. Jsou to vlaky, autobusy, tramvyje a trolejbusy.Potom je zde ještě rozdíl v tom, kdo je vlastní a provozuje. Může to být stát (ČSD), kraje, města, ale i soukromníci. O tyto rozdíly zde však asi nejde. Jde o to, že někdo umí a někdo neumí takový dopravní podnik řídit a provozovat, přičemž těch, kdo to neumí (jsou řízeny sbory politických představitelů krajů, měst a obcí, kteří to mají jako politickou trafiku) je podstatně více.Silně se zde projevuje jinak obecná zákonitost, že na co sáhne stát a potažmo kraje, města a obce, to prostě nefunguje. To je však dáno politickým systémem. To bychom si už konečně měli přiznat a něco proti tomu udělat. Především přepracovat ústavu a volební zákon a ústavu následně nechat občanům schválit v referendu.Pandemie s tím nemá téměř nic společného.

M. Kanda 4.3.2021 8:21

Většinou s vámi souhlasím. Zde jsem však na rozpacích. Jedná se o podniky stědře dotované z městských rozpočtů, které se rozhodně nemusí bát o svou existenci. Města je rozhodně padnout nenechají.

Na rozdíl od soukromých firem bez dotací, kterým se stát jen směje. A kterým zdržuje vyplácení kompenzací v naději, že zkrachují a on nebude muset platit nic.

Kromě toho uzavřené prostory vozidel MHD významně přispívají k šíření viru. Rozhodně více, než překročení hranic okresu za účelem pěší turistiky. Proto by i vstup do prostředků MHD měl být nějak regulován.

M. Šejna 4.3.2021 8:05

Ultrapravičák Ziegler tu dnes požaduje, aby stát dotoval MHD (čti: MĚSTSKOU hromadnou dopravu), kterou mnozí označují slangově "socka".

Ziegler je klasickým představitelem pravičáka požadujícího státní ochranu a dotace. Vůbec nechápe, že MHD, pokud je dotovaná, tak vždy z městského rozpočtu a nikoli ze státního.

Navíc Ziegler oznámil, že stát neumí stavět dálníce. Ziegler by si měl zjistit, jak je to se stavbou dálnice D3 přes jeho milované Budějovice. Tam stát stavět chce, má na to peníze i stavební firmy. Jenže potřebná razítka na stavbu dával-nedával Městský úřad v Budějovicích, konkrétně stavení odbor města.

Když nedá město razítko na stavební povolení, pak jsou státní peníze na stavbu dálnice k ničemu.

V. Kain 4.3.2021 12:26

Když je autor představitelem pravičáka požadujícího dotace,tak bych rád věděl kam byste zařadil Babišovi firmy (momentálně kulišácky zaparkované ve S.F.)kam proudí dotace neustále.

V. Franěk 5.3.2021 0:13

Prosil bych rozlišovat mezi státní správou a samosprávou. Stavební úřad je státní správa a radnice má do jeho chodu málo co mluvit. V tomto případě nedává razítko sám sobě stát.

J. Berger 4.3.2021 5:55

Tak nevím. Za první republiky (tchán byl řidičem tramvaje) v Praze Elektrické (nyní Dopravní) podniky dotovaly kdekoho. Tramvaj měla obvykle 3 zaměstnance, lístek byl odstupňován podle vzdálenosti a nestál majlant, pravda je, že tramvaje nebyly tak „nóbl“, ale to by se snad dalo přežít..., měly perfektní vlastní zdravotnictví a přesto vydělávaly.

M. Kanda 4.3.2021 8:35

Pane, vy se mýlíte. Hlavním zdrojem příjmů Elektrických podniků byly nedopravní aktivity. Rentabilita tramvajové dopravy byla s odřenýma ušima fifty fifty. A provozované autobusové linky byly hluboce ztrátové a byly provozovány především proto, že zpřístupňovaly tramvajovou síť lidem z lokalit, do kterých se nevyplatilo tramvaj zavádět. V okamžiku zavedení čáry potravní daně, jejíž přejezd podléhal placení této daně, byly tyto linky zkracovány právě na tuto čáru. Její přejezd byl nerentabilní.

A na většině tramvajových linek platila sazba pásmová, kde uvnitř pásem na vzdálenosti nezáleželo. Sazba stanicová (podle počtu stanic a tím nepřímo podle vzdálenosti) pak platila pouze na některých autobusových linkách.

P. Dvořák 4.3.2021 5:24

Jistě, na tahu je stát. Hlavně natahuje ruku kdekdo.

Kdo natahuje ruku, určitě neplatí daně. Stát už nestačí peníze tisknout, od pondělí se budou vyzazovat aleje penězostromků a budou mimořádné výlovy penězorybníků.

Také prý odplula výprava EU do Karibiku, kde se pokusí obrátit naruby bermudský trojúhelník, aby místo ztrácení amerických bombardérů nebo lodí z celého světa začal chrlit peníze.

V. Kain 4.3.2021 12:20

Kam jdou peníze z 500miliardové sekery?

J. Stehlik 4.3.2021 5:07

No nevím . MHD je většinou městská věc. Nemá nic společného se solidaritou jako školství , zdravotnictví či duchody. Je to služba stejná jako chodníky či veřejné osvětlení , které je poskytováno místním lidem .

Tedy je to místní otázka a navíc města dostávají násobně více peněz na člověka než menší obce . Pokuď města chtějí více dotovat MHD , mají svou daň kterou mužou zvednout místním lidem a tak jim poskytnout lepší službu.

P. Čech 4.3.2021 8:38

Zvednutí daní je podle Vás zlepšení služby? O takovou službu , myslím, lidé nemají zájem. Zvedání daní by mělo být až tím úplně posledním. Jako první by měla být změněna k lepšímu úroveň řízení. To by ovšem dopravní podniky museli řídit odborníci a ne političtí představitelé krajů, měst a obcí, kteří obvykle nerozumí vůbec ničemu a své místečko v řízení těchto podniků mají povětšinou jako úlitbu za loajálnost k vedení města a ke svým politickým stranám a hnutím. Zase to všechno vychází z obecně špatného systému!

J. Stehlik 4.3.2021 10:41

To je ale jejich boj. Místní služby , místní lidé a tedy i jejich rozhodnutí. Nejhorší systém je state dej.

T. Navrátil 4.3.2021 11:54

Je třeba připopmenout, že daň z nemovitostí již byla zvýšena, konkrétně v Praze u bytů až na 5-násobek základní sazby!

R. Polášek 4.3.2021 4:45

Co se to děje? Ziegler jako zarytý černobílý pravičák a podporuje MHD!

Z. Koutecký 4.3.2021 1:09

Podniky MDH by měli především ve spolupráci s městskou policií zajistit to, co je běžné např. v Číně. Aby cestující si při vstupu na nástupiště dezinfikovali ruce a měli nasazený respirátor jak na nástupišti tak v dopravním prostředků a dopravní prostředek nebyl přeplněný. Ti, co toto nařízení poruší vylučovat z dopravy a pokutovat. Aby se lidé cítili v dopravě co nejbezpečněji. Pak ji také budou více používat. Dnes se lidé bojí MHD jezdit, protože značná část cestujících hygienická opatření nedodržuje a ohrožuje ostatní.

P. Čech 4.3.2021 8:40

A navíc, respirátory či nanoroušky by měli mít především řidiči. Pokud vím tak žádnou výjimku nemají.

R. Dubravský 4.3.2021 9:42

Ti, co jsou v uzavřené kabině, odděleni od cestujících, výjimku mají.