19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

EKONOMIKA: Nejsou lidi…

Neuplyne jediný den, abychom v televizním zpravodajství nesledovali v přímém přenosu něčí nářek, že chybí řidiči, zdravotní sestry, státní úředníci a kdovíkdo další, a že nepomáhá ani zvyšování platů a zaměstnanecké benefity.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 29.1.2019 12:10

"Řešením může být jen rychlý růst ekonomiky."

Ano.

Tomu ovšem brání přílišná regulace (naše i EUnijní) a přebujelá administrativa. Nedostatek kapitálu by se bez těchto brzd překonával snáze.

V. Kain 29.1.2019 17:41

Re: "Řešením může být jen rychlý růst ekonomiky."

Na čem chcete stavět ekonomický růst,když se všechno prodalo(samnozřejmě nezištně) a celá republika je zasviněná montovnami,obrovskými sklady a logistickými středisky?

M. Prokop 29.1.2019 18:17

Re: "Řešením může být jen rychlý růst ekonomiky."

Na iniciativě lidí, kteří si, nebržděni, něco najdou.

Pokud ne, tak lépe, jsou-li v montovně, ve skladu, než na podpoře.

Co SE prodalo, to většinou potřebovalo ten kapitál, který jsme já ani vy neměli - nebo vy ano?

V. Kotas 29.1.2019 18:56

Re: "Řešením může být jen rychlý růst ekonomiky."

Problém je, jak se " rozvírají nůžky " platů mezi kvalifikovaným dělníkem a kancelářským zaměstnancem odspoda nahoru. Nemluvě o podceňování rukodělné práce živnostníků, oproti zaměstnancům státní správy, navíc početně přebujelé. Mnoho z toho, co bylo prodáno, bylo následně zlikvidováno jako nepohodlná konkurence zahraničních firem.

M. Prokop 29.1.2019 21:17

Re: "Řešením může být jen rychlý růst ekonomiky."

Problém je přeregulovanost. To ostatní by trh vyřešil celkem rychle a spolehlivě. Úředníci to spíš zhoršují.

M. Šejna 29.1.2019 11:04

to jsou paradoxy

nářek na tím, že "nejsou lidi", bude trvat tak dlouho, dokud budounízké platy. Na jedné straně si stěžujeme, že u nás jsou nízké mzdy, na druhou stranu nám vadí, že stát zvyšuje platy státním zaměstnancům. Přitom tohle zvyšování státních platů je jedna z velmi efektivních metod, jak donutit soukromý sektor, aby platy zvedal také.

O. Uživatel 29.1.2019 11:11

Uživatel požádal o vymazání
M. Prokop 29.1.2019 12:12

Re: to jsou paradoxy

Co ho tak odsud znám, tak nejen může, ale i musí.

Jeden z těch, hlásající že nejde-li něco silou, musí to jít větší silou.

Aneb problémy přebujelého sociálna a regulace vyřešíme větším sociálnem a přísnější regulací.

Smůla je, že takových je spousta, navíc je to i EUnijní trend.

M. Šejna 29.1.2019 13:26

Prokop zas předvedl kouzlo nechtěného

Když zvýší stát platy státním zaměstnancům, tak to Prokop považuje za něco, co se dělá silou nebo ještě větší silou.

Ale aspoň nám tu Prokop potvrdil kouzlem nechtěného moje tvrzení, že když stát zvyšuje platy ve státním sektoru, tak soukromý sektor MUSÍ zvyšovat mzdy také, což je opravdu zvyšování SILOU, nebo ještě větší SILOU.

Prokopovi nedochází, že když popíšu realitu ve vývoji mezd, tak to ještě neznamená, že něco propaguji.

M. Prokop 29.1.2019 14:29

Re: Prokop zas předvedl kouzlo nechtěného

Nepochopil jste, ale to je je běžné, překvápko by bylo, kdyby náhodou jo.

M. Šejna 29.1.2019 14:42

dnes jste nechápající vy, Prokope

popsal jsem, jakým způsobem se u nás zvyšují platy. Vy jste se zmohl jen na politické dementní kecy o tom, že tomu věřím, aniž byste oponoval protiargumentem.

Zkuste, vy nechápající politický demagogu, napsat, na základě čeho u nás rostou mzdy a jak je možné, že průměrný plat ve státním sektoru je pořád vyšší, než v soukromém.

M. Prokop 29.1.2019 16:14

Re: dnes jste nechápající vy, Prokope

To by nebyl problém popsat, kdybych se ovšem cítil osloven. I tu jistotu, že zas nepochopíte, bych pozastavil. :-P

M. Šejna 29.1.2019 13:21

pane Chodovský

nastudujte si, jak se u nás vyvíjely platy ve státním a soukromém sektoru. Státní sektor měl vždy průměrné platy vyšší a soukromý to musel dohánět, aby mu lidi neutekli do státního.

TRaky si všimněte, jak si vždy představitelé soukromých firem stěžovali, když stát zvyšoval platy ve státním sektoru nebo když zvyšoval minimální mzdu.

O. Uživatel 29.1.2019 13:39

Uživatel požádal o vymazání
M. Šejna 29.1.2019 14:12

a proč mi to píšete, pane Chodovský?

to je přece jasné, že když se to přežene, tak nastane problém. Po nedávném zvýšení máme minimální mzdu zhruba stejnou, jako Poláci a Slováci. Tam je ale průměrná mzda nižší, takže tam mají mnohem menší rozdíl mezi mzdou minimální a průměrnou.

A znovu opakuji: popisuji realitu, což neznamená že něco propaguji.

O. Uživatel 29.1.2019 14:25

Uživatel požádal o vymazání
M. Šejna 29.1.2019 14:50

kouzlo nechtěného, pane Chodovský?

píšu o tom, že u nás rostou mzdy v soukromém sektoru jako reakce na zvyšování platů v sektoru státním. To je realita a Vy nakonec potvrzujete kouzlem nechtěného, že to tak opravdu je. Ohýbání reality to není. Jak lze ohnout realitu tím, že ji popíšu?

Pokud píšete o tom, že tento způsob zvyšování mezd je v principu špatně, pak nepopisujete realitu, jako takovou, ale popisujete následky, které by tyto praktiky mohly v budoucnu mít. A v tom já s Vámi nejsem ve sporu.

O. Uživatel 29.1.2019 15:07

Uživatel požádal o vymazání
R. Langer 29.1.2019 14:03

Re: pane Chodovský

Ano, a co udělaly ceny, toho jste si také všiml? Jo, já vím, toho už ne, co?

M. Šejna 29.1.2019 14:13

víte kulový, pane Langře

bavíme se tady o výši platů. O inflaci tento článek ani diskuze není. Všiml jste si toho? Jo, já vím, toho jste si nevšiml, co?

M. Prokop 29.1.2019 14:30

Re: víte kulový, pane Langře

A vůbec to spolu nesouvisí, že? :-P

O. Uživatel 29.1.2019 14:37

Uživatel požádal o vymazání
M. Šejna 29.1.2019 14:54

ach jo

píšu o tom, že u nás soukromý sektor musí dohánět státní sektor při zvyšování mezd. Odpovědí je mi, že to není realita, i když to všichni vidí a vědí, že to tak je.

Já bych byl také rád, kdyby u nás platy rostly v závislosti na růstu produktivity práce. Ale realita je jiná, i kdybyste ji stokrát popíral.

O. Uživatel 29.1.2019 15:25

Uživatel požádal o vymazání
R. Langer 29.1.2019 14:02

Re: to jsou paradoxy

On to bohužel myslí zcela vážně. A také věří, že čím vyšší daně, tím lépe.

M. Šejna 29.1.2019 14:18

nechápající Langer

já to myslím vážně, protože popisuji českou realitu. Langer tuto realitu nechce brát na vědomí, takže to asi vážně nemyslí. Pokud vůbec myslí natolik, aby byl schopen chápat psaný text.

Když napíšu, že 1+1=2, tak to myslím vážně, ale Langer by napsal, že to myslím bohužel vážně a že prý věřím tomu, že čím vyšší sečtu čísla, tím bude vyšší součet. Langer by tomu nejspíš nevěřil.

:-P

K. Dvořák 29.1.2019 16:55

Zvysovani platu je statni sprave je efektivni metodou ...

Zvysovani platu je statni sprave je efektivni metodou, jak prinutit doukromy sektor, aby zvedal platy take ... a nebo chcipnul ;-)

M. Pivoda 29.1.2019 11:03

70 tisíc českých ekonomů do výroby - v roce 2019 !!!

"Ani v poválečném Československu se akce v letech 1948-1951 nazvané 65 tisíc do výroby, a 77 tisíc do výroby, nepodařilo realizovat, ..."

P. Zinga 29.1.2019 10:07

Když je práce nejmenší položkou nákladů,

nelze žádný pokrok očekávat. To byl problém socialistického Československa: zatím co v Západním Německu činily mzdové náklady cca 60% celkových, u nás (v našem podniku) pouze 25%. Modernizace se nevyplácela.

Jestliže si sem nataháme levné ruce, zůstaneme stát.

P. Lenc 29.1.2019 10:21

Re: Když je práce nejmenší položkou nákladů,

Ten problém začne být hodně aktuální v okamžiku, kdy ti, co vydělávají peníze na dotace platů úředníků a celé té předimenzované st.správy se proberou.Potom začne mazec.A to dřív nebo později musí zákonitě přijít.Žluté vesty jsou varováním.