29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

EKONOMIKA: Krize v dopravě, nebo doprava v krizi?

V poslední době jsme svědky problémů v dopravě, které se projevují přeplněnými dopravními cestami (silnicemi/ulicemi či na železnici, případně i leteckými koridory), což s sebou přináší snížení efektivity přepravy, zvýšení nákladů, zvýšení rizika či dokonce počtu nehod, snížení komfortu, prodloužení doby přepravy a snížení plynulosti přepravy i snížení předvídatelnosti času úspěšného dojezdu do cíle, a také ve většině případů zvýšení ekologické zátěže a všeobecného stresu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Staronový 3.3.2020 17:30

On to pan Karásek asi myslí dobře, ale dopadlo by to podle Černomyrdina: "Mysleli jsme to dobře, ale dopadlo to jako vždycky."

P. Staronový 3.3.2020 17:24

Já si tu plánovanou ekonomičnost i ekologičnost jednoho náklaďáku i jednoho doručovatele pamatuji.

Ztráty z ustanoveného monopolu jsou mnohem větší, než případné ztráty plynoucí z konkurence.

Prostě, socialismus nefungoval, nefunguje a fungovat nebude, přes všechny snahy EU i dalších dobroserů.

J. Jurax 3.3.2020 19:11

Ehm ... v regionu máte třeba na veřejnou dopravu taky "uzákoněn" monopol. Kraj vybere firmu a ta zajišťuje smluvní obslužnost a jedině jí kraj platí. No a protože veřejná doprava je bez plateb kraje ztrátová, máte monopol.

L. Novák 3.3.2020 21:05

Jenomže ta smlouva není navždy a pokud firma nesplňuje v praxi zadání, Kraj si vybere firmu konkurenční. ;-)

P. Staronový 3.3.2020 21:36

A najdete snad někde, že bych ten systém chválil? Zvláště, je-li postaven na dotovaných cenách (což je)?

J. Jurax 3.3.2020 15:18

Moudře napsáno. Některé myšlenky si zaslouží pozornosti.

Jenže blbnutí s emisemi zločinného kysličníku je jednodušší, dá se řešit příkazy bruselského politbyra, dá se líp politicky prodat a má až fanatickou podporu dozelena zblblých.

R. Langer 3.3.2020 15:44

Ne, je to napsáno velmi hloupě.

P. Lenc 3.3.2020 10:51

Zelení kteří blokují výstavbu komunikací a st. správa která je naprosto neschopná (viz výměny ministrů dopravy)se nejvěrší částí podílí na katastrofální infrastruktuře ČR.A to za miliardy vyhozené oknem.

V. Petr 3.3.2020 10:38

Ano je třeba odstranit chaos soukromého podnikání a nahradit je moudrým řízením Státní plánovací komise a samozřejmě jasným vedoucím postavením Komunistické strany Československa.

Tento systém jsme tu měli 40 let a dosáhl "skvělých" hospodářských výsledků...

J. Jurax 3.3.2020 15:23

Ale houby ... nepovšiml jsem si, že by v článku bylo napadáno soukromé podnikání. Byly toliko kritizovány některé praktiky, jež přispívají k růstu dopravní zátěže.

R. Langer 3.3.2020 15:44

Tak to si špatně všímáte...

P. Staronový 3.3.2020 17:26

A ty praktiky vyplývají ze svobody volby, úhelného kamene soukromého podnikání. Odstraníte je a máte socík.

Děkuji, nechci.

J. Jurax 3.3.2020 19:07

Ale houby ... svobodnou volbu omezuje mnohé, aniž by to bylo soukromému podnikání na újmu.

Namátkou dopravní, hygienické, bezpečnostní, požární a další předpisy. Taky je mnohé podnikání vázáno na prokázání patřičné odbornosti, což je opět jistě omezující.

L. Novák 3.3.2020 21:03

Samozřejmě. Spousta nesmyslných omezení např. ve vázaných živnostech, která dokázala zlikvidovat celé obory. Domníváte se, že např. zkušený chovatel (čehokoliv) nutně potřebuje pro obchod se zvířaty (která dobře zná, mnohdy lépe než veterinář s univerzitním vzděláním) vystudovat VŠ veterinárního směru, nebo... atd.

Zavedla ČSSD po převzetí moci ve státě a parlamentu novelami Živnostenského zákona a doplňujícími podzákonnými předpisy ...

Podobných idiotských nesmyslů máme v platném právním řádu nepřeberné množství. Větší než malé. :-P

P. Staronový 3.3.2020 21:39

A nebudeme si doufám my dva nalhávat, že mnohé ty předpisy jsou nesmyslné, diskriminační, protekční, případně vše dohromady.

Chápu, že nějaká omezení být musí, nejsem anarchista. Ale pouze ta zcela nezbytná, což je mimo rozsah článku i skutečnosti.

Z. Lapil 3.3.2020 16:21

Hele, nechte si to. Já už se lekl, že jste se zrovna vy zbláznil :-).

V. Mokrý 3.3.2020 10:13

Ten problém začíná tím, že je nedostatek řidičů profesionálů ( a že jich bývalo, než byla zrušena ZVS ). Veřejná doprava, MHD, nikdy neměla přejít pod soukromníky, na to bylo ČSAD a spolupracovalo s ČSD, podle potřeb jednotlivých okresů, krajů. K tomu fungovaly též školní, učňovské, zaměstnanecké slevy ( týdenní, měsíční jízdenky ) a to se v té době nemluvilo o ekologii, jen toto vše bylo ekologii prospěšné. A nejen toto, bylo jako komunistický přežitek zrušeno i když se dnes k tomu postupně a potichu mnohde vrací.

A. Forman 3.3.2020 10:26

MHD nebyla nikdy pod ČSAD, možná někde a vyjímečně, ale o takovém případu nevím.

V. Mokrý 3.3.2020 10:43

Ano, v Praze ne. Ale fungovala na téměř stejném principu.

V. Petr 3.3.2020 10:51

A na jakém principu funguje MHD v Praze DNES???

V. Mokrý 3.3.2020 12:15

Patří pod město, jak se stará magistrát, aby vyhovovala občanům, musí dát najevo cestující.

J. Jurax 3.3.2020 15:25

Ale byla, zejména na malých městech.

B. Lukáš 3.3.2020 9:36

Velmi dobrý článek, ale pro snoby předvádějících se v autech nadměrné neužitečné hmotnosti a vysokého výkonu motoru je provokující, Mimo lokalit bytové zástavby bohatých zazobanců je v mnoha případech měst i vesnic hustota dopravy na mezi únosnosti.Projit silnici na druhou stranu je hazardem a aby toho nebylo málo, tak chodníky stále častěji zabírají bezohlední elektokoloběžkáři, nebo stojící osobní automobily, kteří mají dost peněz na pokuty. Pěší chůze po takových místech je pohyb na překážkové dráze , lhostejný přístup k tomuto problému týkající se zejména starších a osob s malými dětmi je smutný a varující. Je smutnou ukázkou bezcitnosti přetechnizované společnosti. .

R. Langer 3.3.2020 10:02

Ano, raději seďte doma, nebo se odstěhujte na samotu do lesa... :-P

A. Forman 3.3.2020 10:22

A nechtělo by to malé zamyšlení nad dostatečností silniční kapacity, než se zabývat snoby, zazobanci ( .... dříve ještě kulaci a keťasové, buržousti apod.... )

V. Petr 3.3.2020 10:42

ANO! Jsou to problémy, které by tady nebyly, kdyby zelení tady nebyli, To oni brání budování dopravní infrastruktury, ruší parkoviště, zužují silnice a pak farizejsky mluví o tom, jak kapacita silnic "nestačí..."

A. Forman 3.3.2020 11:17

Ano, Zelení se stali výpalnickou firmou. Za tohle by měli nechat Bursíka sežrat jeho vlastní koule....

B. Lukáš 3.3.2020 16:09

Zelení si za své některé postoje zaslouží kritiku, nikoliv však urážky a nálepkové hanobení. Vinit je, že jsou hlavní příčinou opožďování a zdražování výstavby dopravních staveb mohou jen primitovové. Mnoho více škod v tomto činí spekulanti a vlastníci

pozemků dotčených výstavbou, kteří čekají, až

nastane jejich pravá chvíle bezpracně

a velmi výhodně se obohatit na úkor všech daňových poplatníků.

P. Staronový 3.3.2020 17:28

Jo, to znám. Š+G tomu říkali "obohatit se za své peníze na náš úkor". :-P

L. Novák 3.3.2020 21:10

Tahle komunistická terminologie zeleným leze z hlav už tradičně. Proto si vysloužili přezdívku MELOUNI. Povrch zelený, jádro rudé... :-P