Sobota 12. července 2025, svátek má Bořek
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 99 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuse

EKONOMIKA: Kanál Dunaj-Odra-Labe

Propojení zmíněných tří řek se dostalo na pořad dne. Prezidentem propagovaný kanál je prý ekonomicky výhodný. Tvrdí to na základě nejnovější studie ministr dopravy Dan Ťok.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

LN

L. Novák 475

14. 11. 2018 23:32
Takový nesmysl snad nikdo budovat nebude

A pitomce, kteří stavbu prosazují, zavřít do blázince! Jako by nám nestačil Bilionový tunel OZE...

0 0
možnosti
LD

14. 11. 2018 21:36
Především by bylo možno na stavbě tohoto průplavu zaměstnat

značnou část těch, kteří "nemohou najít práci", avšak berou sociální dávky jak na sebe, tak na tucty svých potomků.

0 0
možnosti
PH

P. Han

14. 11. 2018 21:24
Kdyby se ten kanál postavil

v době, kdy se o něm vážně uvažovalo, tedy před více než 100 lety (pomiňme, že se o něm zamýšlel už Karel IV. a po něm ještě několik vizionářů), byl by to jistě pro tehdejší velký přínos. Jenže - 1. světová válka, pak sice 20 let stability, ovšem špatné vztahy s Rakouskem, špatné vztaky s Maďarskem, špatné vztahy s Polskem a velice špatné vztahy s Německem. Potom okupace a válka. Hitler chtěl sice budovat dálnice, ale už to nezvládl. Potom 40 let za železnou oponou. Budování socialismu lezlo do peněz tak, že na budování čehokoliv jiného, a hlavně dopravní infrastruktury, už nebylo. A obávám se, že kdyby už ten kanál existoval, bolševici by s ním naložili jako s tím Baťovým. A v dnešní době jsme už trochu jinde.

0 0
možnosti
JK

14. 11. 2018 19:55
Nová geopolitika? Rusko, Indie a Írán chystají

konkurenta Suezskému průplavu - http://casopisargument.cz/2018/11/02/nova-geopolit.../

0 0
možnosti
AJ

14. 11. 2018 17:19
Nekamenujte proroky

(a prognostiky) neb oni jsou jak ptáci, kdo po nich hodil kamenem, k těm se nenavrací.(tuším Hálek?,Sládek? Stárek? Mládek?- málo jsem v mládí memoroval)

Asi budu za vola, ale nějak jste vážení diskutéři zapomněli, že hlavní účel našeho kanálu D-O-L je přivést vodu z Dunaje na tu naši vyprahlou Moravěnku a též paradoxně ochrana před povodněmi to by byl záslužný počin, tak pravilo několik expertu v ČT a dopravní činnost nebude to hlavní ořechové. Howgh a "sorry jako"

0 0
možnosti
LS

14. 11. 2018 20:20
Re: Nekamenujte proroky

Hálek. Jsou i jiné levnější možnosti. Máme také dost větších starostí. Nebudu přece v zahradě stavět bazén, když mně padá barák na hlavu - viz můj příspěvek níže.

0 0
možnosti
MP

14. 11. 2018 17:13
Za ty peníze nahradí hyperloop projekt Dunaj-Odra-Labe

A z projektu Dunaj-Odra-Labe se stane jen turistická záležitost.

0 0
možnosti
PH

P. Han

14. 11. 2018 20:34
Re: Za ty peníze nahradí hyperloop projekt Dunaj-Odra-Labe

No, to byste byl fakt frajer. Takže byste vlastně chtěl budovat tunel, odpovídající zhruba tunelu metra, a v něm přepravovat lodní kontejnery. Že to nenapadlo nějakého investora, když to vyjde tak levně?

0 0
možnosti
LP

14. 11. 2018 16:08
Kanál Suez

má zcela jiný význam než kanál Odra Dunaj Labe. Na porovnání by se spíše hodil kanál Dunaj Rýn. A ještě by bylo třeba zjistit tonáž zboží, které se u nás pohybuje ve směru sever jih, podle mých zkušeností je hlavní transport spíše ve směru východ západ - píši jen o ČR. A ještě mě vrtá hlavou, kde se vezme voda k provozování, ledaže bychom ji naučili téci do kopce. To můžeme provést čerpadly, ale pak je nutno porovnat potřebu energie na dopravu po silnici a dopravu po vodě + všechny náklady kolem. Naposled - za jak dlouho se vrátí náklady na stavbu, jestli se vrátí vůbec.

0 0
možnosti
LS

14. 11. 2018 14:23
Je neuvěřitelné,

že se takovým nesmyslem zabývají i odborníci. V době kdy by bylo velmi prospěšné rekonstruovat nebo postavit desítky mostů, dobudovat či opravit kilometry dálnic i silnic, nebo železnic. Autoři jaksi neuvažovali o potížích s výkupem pozemků (na pár kilometrů stačila jedna selka), nebrali v úvahu ty aktivisty, kteří mají vždy "dobré" úmysly. Jako třeba v Brně, kde byla oddálena stavba části obchvatu, protože si pouze JEDEN(!) mimobrněnský člověk založil spolek, stačil vymyslet nějaký důvod k oddálení- zřejmě s cílem výstavbu zabrzdit(nebo vydírá?). Směšný je i vyčíslený rozpočet, když je známo, že se vždy najdou objektivní příčiny aby se realizace finančně zdvojnásobila. Navíc nevíme kam až technika za čtyřicet let dospěje, zda ta lodní doprava nebude pasé.

0 0
možnosti
JK

14. 11. 2018 19:53
Naprostý souhlas

0 0
možnosti
EP

E. Jank.

14. 11. 2018 11:52
Přejme si, aby Zemanovy fantasmagorie

Přejme si, aby Zemanovy fantasmagorie zvětraly a vyčichly jako Zeman sám.

Spíš se soustřeďme na to, co nám uniká, to jest železniční dopravu. Tím nemyslím slavné české koleje, stavěné na maximální rychlost 160 km/hod., na které se zakoupily italské soupravy, dosahující běžné rychlosti 230 km/hod., nýbrž klidně i ekologicky vyhovující hyperloop.

Ve srovnání s pomalou hovadinou typu kanál D-O-L není hyperloop záležitost pro "velké oči", ale pro takový kapitál, který je odpovídající zhruba nákladům D-O-L.

0 0
možnosti
MP

14. 11. 2018 12:33
Re: Přejme si, aby Zemanovy fantasmagorie

S hyperloopem bych počkal, až se to někde vyzkouší v praxi.

Nám by bohatě stačilo dostavět dálniční síť a několik páteřních železničních rychlotratí. Jenže, jak to postavit, když jsou všude křečci a žabičky? A hlavně zákony na hovno.

0 0
možnosti
AA

A. Alda

14. 11. 2018 11:32
Labe bych do toho vůbec netahal.

Stačí kanál Dunaj-Odra. Labe stejně už skoro není splavné (kvůli ekoteroristům) a z Dunaje se lze do Severního moře dostat i německými kanály (https://cs.wikipedia.org/wiki/Pr%C5%AFplav_R%C3%BD...).

Ovšem cesta z Černého moře do moře Baltského by využívána byla dosti hojně, ta zatím neexistuje v žádné variantě.

0 0
možnosti
MP

14. 11. 2018 12:34
Re: Labe bych do toho vůbec netahal.

Když něco neexistuje, tak to nejspíš není potřeba nebo by se to těžko vyplatilo.

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz