20.4.2024 | Svátek má Marcela


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Rychlý 8.9.2010 11:11

Ač veliký příznivec Lib.institutu,

musím říct, že Centrum pro studium konkurence, pokud bude produkovat takové "studie" , by se mělo rozpustit. Ještě, že nežije na úkor státu.

Celý ten článek se totiž dá shrnout do konstatování, které je selskému rozumu přijatelnější, než pseudovědecké mudrování, a to, že se ČD chovají jako téměř výhradní monopol - a ten má již od dob Adama Smitha tendenci všechny příjmy zhabat pro sebe za současného škrcení všech nákladů. A že konkurenci vnímají jako osinu v zadku.

ČD je organizace, která se věnuje intenzivně aktivitám, které jí přinášejí zisk a těmito aktivitami jsou nadstandartní kontakty s politiky a poslanci. A soudě podle velikosti dotací, které jdou jen jí (ostatní utřeli hubu) - je to organizace velice, převelice úspěšná.

Tu přidruženou výrobu, kterou je zde převoz materiálu a osob, už teda nějak splní, když už to holt jinak nejde, ale krajně nerada. A je to cítit.

P. Kylchap 8.9.2010 8:17

Zase jeden hlupoň,

kterému nedochází, že i ostatní železniční dopravci (soukromí) jsou dotováni. Spoje Liberec - Varnsdorf bude od prosince zajišťovat soukromý německý dopravce. Jeho dotace budou vyšší, než dostávaly ČD.  I autobusoví dopravci jsou dotopváni. Včera jeden redaktůrek vykřikoval v TV, že JHMD se dostaly do zisku. Ovšem "zapomněl" dodat, že i ony pobírají dotace. Radim Jančura (RegioJet)  otevřeně říká, že mu jde o krajské dotace do železniční dopravy.

J. Schwarz 8.9.2010 8:37

Re: Zase jeden hlupoň,

Jenže ti soukromí dopravci poskytují tak max. 1% z objemu přepravy. A pokud si kraj objedná spoj odnikud nikam, kterým jezdí denně 5 cestujících, musí to zaplatit. Proč tomu říkat dotace? Když vy nakoupíte ledňáčky a rozdáte je děckám, taky jste cenu ledňáčků "nedotoval" i když jste je koncovým spotřebitelům /děckám/ poskytl zdarma. Naopak o dotacích je možné mluvit v případě, kdy kraje uzavřely dlouhodobé smlouvy s českými drahami ikdyž Student Agency nabízela stejnou službu podstatně levněji. Ale všechno špatné je k něčemu dobré. Takhle zaplatí část ztráty ČD kraje a stát může ušetřit.

P. Kylchap 8.9.2010 9:20

Žijete v bludech.

Vážený pane. Kraje hradí "úhradu na pokrytí ztrát" na provoz vlaků kategorie Os, Sp. Stát kategorie R,Ex,IC,EC,EN. Vlaky kategorie SC provozuje dopravce na vlastní náklady. Desetiletá smlouva umožňuje modernizaci kolejových vozidel. Žádný soukromník by nepřistoupil na roční smlouvy. RegioJet ztratil důvěryhodnost, když na poslední chvíli odstoupil z výběrka Libereckého kraje. To výběrko vyhrál německý dopravce.

Je Vám známo jaká blamáž doprovázela RegioJet při propagačních jízdách na jaře na trati 132?

Když se dotuje roční provoz, tak to dotace nejsou? Když desetiletý provoz tak jsou?