29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

EKONOMIKA: Fialův správný krok do mlhy

Koaliční smlouva a vládní programové prohlášení vznikající Fialovy garnitury se v ekonomických bodech vydává často správným směrem, ale krokem méně jistým, než jaký by ideálně měl být. T

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Ová 15.11.2021 19:59

... se zatím nezavazuje k žádné cifře kilometrů nově postavených dálnic, což může být prosíravé

A. Ová 15.11.2021 20:02

"plánovaných". Člověk se pohledem z okýnka vláčku tak ňák vodreaguje

Š. Hašek 15.11.2021 19:35

Mlhu má Richterová. Pochopitelně s Fialou.

M. Starý 15.11.2021 15:44

"Přínosné jsou v programu nové vlády také trvalé zrušení EET, které zbytečně zatěžuje podnikatele a vůbec ekonomicky činorodé lidi..."

Činorodé v zatajování příjmů.

V. Čermák 15.11.2021 18:45

Tak zrušení EET je prý přínosné, tedy pro daňové podvodníky, takže výpadek se pak nahradí zvýšením daní všem...;-D

P. Molík 15.11.2021 12:42

Fialovci učinili fatální chybu, když ještě před jmenováním Fialovy vlády si v Senátě odhlasovali razantní zvýšení svých příjmů na úkor státní kasy, ač prosazují šetření a veškerá opatření, která nezatěžují státní kasu. Pětikoalice chce šetřit všude, ale ne u sebe.

P. Molík 15.11.2021 12:37

EET je lumpárna, úderná pěst byrokracie proti svobodnému podnikání.

A. Kocourek 15.11.2021 13:35

Lumpárnou není EET, ale neplacení daní!

Š. Hašek 15.11.2021 15:30

R^

O. Kaucký 15.11.2021 16:04

Lumpárnou jsou hlavně některé daně. A že jich je.

Š. Hašek 15.11.2021 16:40

Tento problém nelze vyřešit individuálním neplacením daní. Senát si peníze najde.

Kdys se jednomu sousedovi nezdál u nás, v SVJ, jeden jasně zvolený člen výboru. "Vyřešil" to tím, že přestal platit odsouhlasené částky na společné věci. Jako správný revolucionář správné myšlenky. A jako opožděná Marvanová, že?

Na rovinu Vám řeknu, že důchodová daň, zdravotní daň, daň na dávky v nezaměstnanosti ...... tím bych začal. S tím, že ihned narazím na komouše, krasohledy, Šabatovou a kolektivisty!!!

M. Hoblík 15.11.2021 11:06

Pan Fiala se nepřipravuje na krok do mlhy. Dobře ví, že je kolem jenom samé bahno a hnůj po Babišovi! Chce to vysoké holínky a kačení žaludek...

Š. Hašek 15.11.2021 12:09

Ukliďte si dvorek.

J. Ambrož 15.11.2021 10:54

No vzhledem k tomu, že už se nechali představitelé 5ti koalice slyšet, že je třeba přepracovat nový stavební zákon, začínám tušit, že se jedná jen o takový zadní vrátka, proč se za příští 4 roky nepostaví vůbec nic. Zároveň podle zkušeností z min. let, kdy všichni chtějí pořádně rozjet výstavbu silnic, dálnic a obchvatů pouze v případě, že tyto jsou aspoň v několikakilometrové vzdálenosti od jejich obydlí a v opačným případě se soudí o zablokování stavby, jsem rovněž skeptik. A vzhledem k živelnýmu šíření satelitních městeček / ghet se prostory pro vedení příslušných koridorů výrazně zmenšují. Viz např. 30 let plánovaná a již naprojektovaná dálnice D43. České dálnice | Dálnice D43 (ceskedalnice.cz)

J. Ptáček 15.11.2021 10:25

Pokud vláda Petra Fialy rozjede výstavbu nebo modernizaci železniční dopravy, zejména vysokorychlostní, je to krok správným směrem bez ohledu na politické zaměření. Neumím si představit, že jakákoli vláda, která vládu Fialovu jednou nahradí, nebude chtít jeho započaté dílo dokončit. Už kvůli oblibě, ale snad nejen proto.

Š. Hašek 15.11.2021 10:52

Něco rozjet, i když nejsou prachy ...... to je opravdu nepolitické. Myslím, že prušutrovat prachy karbanem lze i bez stranické příslušnosti.

Bude Jourová z brusele dřív v Praze, když bude od Lovosic železniční tunel do Pirny? Zmákne víc směrnic?

Peníze na tohle určitě plesnivějí u Fialy ve stole, snad se dočkají. Dluhy nebudou.

Ty mašiny na tyhle tratě potřebují sakra pevný napětí v troleji. Ne, že někde přejde mrak a přestane to foukat!!! Fýra nebude furt sledovat voltmetr jak "zajíce na digitální hře"!

Zkráceno.

O. Kaucký 15.11.2021 11:11

Výpadky elektřiny se vyřeší zpětným zavedením 3. třídy. První třída jede, druhá třída vystoupí a jde pěšky, třetí třída tlačí.;-D

Š. Hašek 15.11.2021 10:16

Proč mi vytanuly na mysli Závěry XIII. sjezdu KSČ??? Byl jsem klučina, ale pamatováka na věty, slovní spojení a obraty mám.

Již dlouho jsem takovou slátaninu mlhavou nečetl. Ztratíme čas. Čína a Rusko ho doženou.

R. Meišner 15.11.2021 9:46

autore Fialova vláda ani tak moc vládnout nechce,, rozhodně se do toho nehrne. momentálně je největší rvačka o posty ve Sněmovně,--vždyť tam se dá tak krásně žvanit bez jakékoliv odpovědnosti....tudíž váš optimismus nesdílím ani náhodou, ani omylem......8-o

P. Pepax 15.11.2021 9:37

Vláda by měla mít primárně za úkol budování jaderné energie, odmítnutí zeleného úletu a odstoupení z německé energetické burzy, to ovšem neučiní, takže je úplně jedno jaké úkoly si nastávající vláda vytyčuje. Rychlost na železnici v naši malé zemi je nepodstatná.

Š. Hašek 15.11.2021 10:10

R^R^

J. Kraus 15.11.2021 8:59

To mě zarazilo: "Nákladní železniční přeprava zejména na klíčových tazích stále čelí jejich enormnímu přetížení." Podle toho co vidím při jízdě vlakem, nákladních vagonů i vlaků je proti dřívějšku jen nepatrný zlomek. Odstavné koleje na velkých i malých nádražích, které jich byly plné, se postupně vyprázdnily. Zachovaly se jen cisterny, něco málo plošiňáků na kontejnery a občas je ke spatření vlak s novými auty. A uhláky s uhlím do Chvaletic.

Vidím dva důvody. Jak říkali ajznboňáci, od konce 80.let byly odstavené naložené vagony vykrádány a s "just in time" přestal být o železniční dopravu zájem. A osobní dopravu, kromě příměstských vlaků a rychlíků, zařízlo před lety nařízení, že jízní řád nutno dodržovat, jinak má cestující právo na odškodnění. Někdy v té době i překuchali jízdní řády tak, že přípoj odjíždí minutu dvě po příjezdu mého vlaku. Přitom tím přípojem jezdili takřka pouze pasažéři toho přijíždějícího vlaku. A protože ten měl pravidelně nějaké zpoždění, přípoj odjížděl prázdný. Občas ještě na chalupu tímhle způsobem zajedu, motoráček má tři vozy, v nich asi pět nebo méně cestujících, přípoj už odjel. Čekám pak tři hodiny na velkém prázdném nádraží s prázdnými kolejemi a se zrušenou restaurací, kdysi plnou lidí, a nasávám atmosféru starého, navždy zmizelého světa.

J. Nevrkla 15.11.2021 8:23

Já bych to daleko spíše hodnotil jako Fialový kroky vstříc velkému nárazu.

A důraz na vysokorychlostní železnice mě fascinuje. To se vyplatí? Odkud a kam, kolik tam bude cestujících, jaké bude jízdné? Totálním potlačením trhu vstříc k hezké budoucnosti? Tak to určitě.

Š. Hašek 15.11.2021 10:53

To nikoho nezarmoutí ..........

Na fotkách to vypadá hezky.

J. Nevrkla 15.11.2021 13:56

V pezenkach těch, kteří to mají platit, už hůř. Nevím proč bych měl doplácet na něčí luxusní cestování.

O. Kaucký 15.11.2021 11:17

Doposud dráhy prodělávají nejvíc na Pendolinu. ;-)

Š. Hašek 15.11.2021 12:02

Souhlas. Je to hořký fakt. Žádný vtip.

Dále lok ř. 380. Hořký fakt. Žádný vtip.

F. Navrátil 15.11.2021 7:36

Moc se mi líbí dětská naivita autora, že pětikolka bude plnit svůj propagandistický volební program. Jako když snoubenci v objetí plánují společný život.

J. Kočí 15.11.2021 7:32

"V tuto chvíli neplyne ze vstupu do eurozóny pro Česko žádná opravdu zásadní výhoda."

vidím jich hned několik:

- sjednocení podmínek pro podnikatele s eurozónou - viz kroky ČNB

- nižší úvěrové sazby pro členy eurozóny

- podílet se na rozhodování o Euru

- plus tradiční (snížené transakační náklady, jednoduché srovnání výdělků atd.)

J. Nevrkla 15.11.2021 8:30

Eurozóna upadá, má nižší růst, vyšší schodky rozpočtů a vyšší zadlužení než země mimo eorozonu. Nižší úvěrové sazby vedly jen k vyššímu zadlužení. ECB emituje hodnotou nekryté peníze, takže způsobí jejich znehodnocení inflací. Že Česko bude mít vliv na rozhodování o euru, si může myslet jen velký naiva. A že se srovnání výdělky, to už vůbec.