23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

EKONOMIKA: Držme se koruny IV.

Dnes jsem si přečetl zprávu, že sociologický průzkum společnosti STEM ukázal, že Češi stále více a více věří České národní bance. Důvěra v ČNB má hodnotu 75 % a v posledních letech stále roste.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Urban 5.10.2012 22:42

Nechápu, že téma euro - koruna je

vůbec tématem. Sleduje někdo kurs kč/euro? Pochopil někdo, jak moc výkyvy eura jsou kopírovány korunou? Jak často malý výkyv eura znamená velký výkyv koruny? Myslíte si někdo, že dojde-li k nějakému extremnímu pádu eura, že to koruna stejným nebo horším způsobem neodskáče? Pitomečci.

Š. Hašek 5.10.2012 19:29

Buďme rádi, že máme Kč.

Takový soudruh Rouček by se mohl zeptat Němců, zda jsou rádi, že mají Euro a nikoli Adenaerovu DM. Minimálně třetině to bylo jasné od samého začátku. Dnes je to jasné dvěma třetinám. Ale dnešní demokracie je založena na přísné paritě hlasů. Dojede se na to.

To bude divení, až papírky Euro budou k smíchu a všichni budou shánět konkrétní věc, kterou by na trhu (fuj, to je ošklivé kapitalistické slovo) vyměnili za jinou konkrétní věc.

Všechno už tady bylo.

J. Urban 5.10.2012 22:43

Re: Buďme rádi, že máme Kč.

A fšichni si určitě honem ulejou aktiva do české koruny. Svatá prostato!

Š. Hašek 7.10.2012 16:21

Re: Buďme rádi, že máme Kč.

Vy jste to pochopil jako že já mám aktiva v Kč?

Svatá prostoto!

Prostata mi slouží dobře.

L. David 5.10.2012 11:39

Rouček nemlčí.

Ten by určitě EURO chtěl.

A kdyby mohl, půjčil by z našich peněz Mezinárodnímu měnovému fondu alespoň bilion korun.

Musíme být přece solidární (s těmi pomatenci v Bruseli a "zachraňovanými" rozhazovačnými státy).

J. Kratochvíl 5.10.2012 13:49

Já chci také Euro

Nechtěl byste se raději zmínit o tuzemských poměrech s vyrovnaným rozpočtem u vlád  "rozpočtové zodpovědnosti", které zadlužují stát a rozkrádají státní rozpočet. Měli bychom si nejprve zamést před vlastním domácím prahem, než začneme kritizovat "Bruselské pomatence". Díky bohu, je vidět, že na události (zatýkání politiků) u nás v poslední době májí "Bruselští pomatenci" také svůj vliv a to je dobře. Kdyby v ničem jiném tak je v tomto bodě Brusel pro ČR užitečný.

V. Mlich 5.10.2012 11:19

Myšlenka jednotné měny je dobrá

Bohužel to, čo udělali s EURem ukazuje, že každou dobrou myšlenku jde zkazit. Otázka je, jestli je ještě nějaká šance udělat euro opět zajímavým, t.j. okamžitě zastavit ty hrůzy, co dělají, eurovaly, dluhopisy, rozpočtovou unii atd, anebo se už jen budeme koukat na kolaps eura a zkusíme někdy druhý pokus, který se tím věcem vyhne.

J. Tachovský 5.10.2012 12:10

Re: Myšlenka jednotné měny je dobrá

Myslenka jednotne meny je dobra asi jako byla myslenka komunismu. Co se z toho vyklubalo vime vsichni.

J. Kratochvíl 5.10.2012 13:40

Re: Myšlenka jednotné měny je dobrá

Za to myšlenka "nevyditelné ruky trhu" a "trhžní ekonomie bez přívlastku" to je něco a co se z toho v ČR vyklubalo. ČR  jako nezkorumpovanější stát na světě, to vám, ale soudruzi z ODS a TP09 nevadí,že.

J. Mrázek 5.10.2012 13:43

Ani gramatika,o myšlení nemluvě Vám nejde

Polepšete se !

J. Kratochvíl 5.10.2012 13:54

Re: Ani gramatika,o myšlení nemluvě Vám nejde

Děkuji za upozornění. Škoda, že jste v mém příspěvku nenanašel závažnější nebo jiné nedostatky. Je vidět, že vám to myslí také za mne. 

J. Kočí 5.10.2012 8:29

Rýpnutí - pokračování

Zatím jsem nikde neslyšel, že by nějaká země chtěla vystoupit z eurozóny. To jsou jen zbožná přání skupiny, kterou bych nazval klausovci, kamž zcela evidentně patří i autor článku. Jediný přínos, který prokazatelně má nepřijetí eura, je, že máme v ruce pojistku, když bude nejhůř, tak prostě devalvuje koruna a jsme zase na svých. Jestli se to projevuje  kladně v ekonomice nevím, myslím si že ne. Naproti tomu náklady na vlastní měnu budou asi dost velké, rozhodně nepřispívají k rozvoji ekonomiky.  Další náklady na konverzi mezi eurem a korunou také ještě nikdo nevyčíslil, předpokládám že tvoří hezký příspěvek bankám. Zvláště u tak otevřené ekonomiky jako je naše. Suma sumárum nikde jsem ještě nečetl, kolik nás vlastně stojí naše milovaná koruna.

A ještě přihodím pár útržků, které nějak unikly do médií - myslímže Lotyšsko považuje přijetí eura za nejdůležitější impuls pro ekonomiku. Rakousko prý vydělalo ze všech států na přijetí erura nejvíc. Polsko dělá všecho pro to, aby mohli přijmout euro, co nejdříve. A přitom je to opoti nám dost uzavřená ekonomika.

Tak si to přeberte.

V. Hajková 5.10.2012 8:42

Re: Rýpnutí - pokračování

Nedá  mně  to  -  abych  na  vaše  bláboly   nedoporučila  tento  článek-                                        http://www.finmag.cz/cs/finmag/ekonomika/hans-olaf-henkel-evropska-centralni-banka-ztraci-nezavislost/

J. Kanioková 5.10.2012 16:19

Máme smůlu,

takové články tyto lidi nezajímají. Oni mají svou, respektive převzatou Havlovu Vizi o svaté Unii...

A urputně tomu věří...!

Oni dokonce nejsou ještě ani v té fázi, jako ten sebevrah padající z 50 patra, co si ještě ve 40, 30, 20 patře říká - ještě je to dobré... ještě...

A ten rozhovor s p. Henkelem je výborný, nedávno byl v čt24 a mluvil jako Robejšek, Klaus... toho i velmi chválil a řekl, že máme být Klausovi moc vděční..

J. Kanioková 5.10.2012 8:59

Ano, plovoucí kurz je jedna ze ZÁKLADNÍCH ekonomických kategorií

Právě proto, že země Jihu mimo Německo, Rakousko, Holandsko a Finsko (jimž euro neubližuje, jejich výkonnost je přibližně stejná), nemají možnost použít polovoucího kurzu k vykrývání jejich ekon. výkyvů, právě proto dopadly, jak dopadly !!!

J. Kanioková 5.10.2012 9:01

To máte starou informaci,

Lotyšsko právě nedávno prohlásilo, že za této situace už tuto myšlenku přehodnotí a nebude spěchat.

J. Kanioková 5.10.2012 9:15

Německo zůstává největším čistým přispěvatelem do EU

http://jdem.cz/v8u56 ...........Z  tohoto článku -

Nejvíce z převodů v rámci EU, 2011 profitovalo Polsko. To dostalo o 11 mld eur více, než do EU odvedlo. To odpovídá 3,1 procenta ekonomického výkonu. Mezi hlavními příjemci také Řecko (4,6 miliardy eur, nebo 2,22 procenta ekonomické produkce) a Maďarsko (4,4 miliardy eur nebo 4,67 procent).

Německo odvedlo do EU asi o 9 mld. víc, než dostalo. - Takže to mohli rovnou věnovat Polsku a nemusí být k tomu obrovský byrokratický aparát v Bruselu.

Z tamní diskuze - "Německý 9 mld. schodek v rozpočtu EU je "arašídy" ve srovnání s 250 miliardami eur rabování....Neuvěřitelné, léta asi 250 miliard eur Německo ztracených každoročně v tom, že dává pryč jeho celé přebytky vývozu bez náhrady do euro systému a platit vysoké úrokové prémie musí (Zdroj: Dieter Spethmann) (!). A podle tohoto výpočtu jsou Francie, Španělsko a Itálie největšími příjemci z nákladů Německa. "Není divu, že Francie chce, aby euro existovalo za každou cenu, to vypadá jako druhé Versailles bez války. Náklady na záruky, finanční výpomoci a bezcenné TARGET2 požadavky jdou, také v bilionovém rozsahu. , Položka musí být braná jako úplatek, říct, ano Německo platí pouze devět miliard dolarů!  Německo se pohybuje směrem k propasti a na plný plyn !"

J. Kratochvíl 5.10.2012 10:00

Re: Německo zůstává největším čistým přispěvatelem do EU

Jsem zvědav kdy tato paní a jí podobní pochopí, že ty jejich "tržní" názory dávno neplatí a že hlavně u nás jsou nejvíce porušovány Klausem a jemu spřízněnými mafiány. V EU již dávno na prvním místě nejsou peníze a "neviditelná ruka trhu", ale jiné hodnoty. A nevypadá to,že by po dobu své existence cca 60let to Evropě jako kontinentu nějak moc uškodilo, ale právě naopak. Pro své občany zařídila nejvyšší životní úroveň na světě a  kvalitní život s největší stabilitou ve své historii za posledních několik století. To že má v současné době nějaké problémy neznamená, že není života schopná, ale naopak. Hlavně nerozeštvává mezi sebou své občany a členy, jak se o to snaží zdejší tzv. euroskeptici na čele s Klausem a jeho lžinenavistníků včetně této fanatické paní.

M. Martin 5.10.2012 10:16

Re: Německo zůstává největším čistým přispěvatelem do EU

Pane Kratochvíl s paní Kaniokovou naprosto souhlasím.Mohl byste se vyjádřit jaké jiné hodnoty kromě peněz má EU na prvním místě?Aco se týče toho fanatismu tak fanatik jste vy. A ještě k tomu hloupý fanatik.

J. Kratochvíl 5.10.2012 11:18

Re: Německo zůstává největším čistým přispěvatelem do EU

Jestli neznáte jiné hodnoty než jsou peníze, tak je vám zbytečné cokoliv vykládat a v tom případě to neřešte. Prostě vemte to na vědomí,  jestli jste toho schopný. Pro vaši informaci bych rád upozornil na žebříček hodnot jakou vyznával jistý Václav Havel, který hovořil například o lásce a nenávisti. Jestli vám to něco říká. Myslím, že o Havlovi se bude vědět ještě za sto let na rozdíl od Klause a jeho lži-nenávistníků !

J. Mrázek 5.10.2012 13:48

Prostě nevíte, jen planě plkáte

Zaslepenost a nedostatek soudnosti není zárukou relevantnosti argumentů, ale sebezesměšnění...než zase začnete "psát"....

J. Kratochvíl 5.10.2012 13:58

Re: Prostě nevíte, jen planě plkáte

Zato vaše plky svědčí o vašem vzdělání a inteligenci.

J. Kanioková 5.10.2012 16:00

Ježišmarjááá,

"V EU již dávno na prvním místě nejsou peníze a "neviditelná ruka trhu", ale jiné hodnoty. A nevypadá to,že by po dobu své existence cca 60let to Evropě jako kontinentu nějak moc uškodilo, ale právě naopak."

Právě proto je EU tam, kde je.... v piheli !

Krachuje !

J. Podhradsky 6.10.2012 1:19

Re: Německo zůstává největším čistým přispěvatelem do EU

Pane Kratochvile gratuluji vam  k teto krasne myslence, o tom , ze penize nejsou  nejdulezitejsi.  Konecne jsem  ve vas nasel nekoho, kdo mi rozumi.  A ja  sam uz vasi myslenku pouzivam v praxi.  Napr. kdyz mi prijde ucet za elektriku, tak ho neplatim  a  namisto platby odepisi tem odpornym kapitalistum at mne neotravuji, ze ja mam v zivote jine a lepsi hodnoty, nez oni. A funguje to krasne s jedinou podminkou ,musite  tu odpoved napsat rychle, drive nez vam ti odporni kapitalisti  staci vypnpou elektrinu ve vasem dome.  A na pristi rok, ja a moji pratele chystame daleko lepsi akci. Kdyz nam ti odporni kapitalisti z danoveho uradu poslou ty vselijake upominky a pripominky o placeni dani ,  tak jim odepiseme at jdou nekam , ze nic neplatime at se jdou klouzat. To se nasmejeme a jeste usetrime spoustu penez.

Bez svetla a elektriny je to trochu obtiznejsi, ale zase tak setrim energii a tim zivotni prostredi. 

 

R. Langer 5.10.2012 10:19

Re: Německo zůstává největším čistým přispěvatelem do EU

No, to si v EU brzy povíme, jak neplatí tržní zákony, o tom nepochybujte...

R. Langer 5.10.2012 10:21

Re: Německo zůstává největším čistým přispěvatelem do EU

Jo, a jste si skutečně jistý, že za tu "nejvyšší životní úroveň na světě a kvalitní život s největší stabilitou ve své histori" může skutečně EU? Já bych ani neřekl...

J. Kočí 5.10.2012 8:28

Nedá mi to, abych si nerýpnul

Myslím, že trpíme uzavřeností naší země. Všichni novináři píšou podle jedněch not a plní tím něčí objednávku. Z podobných kauz bych připomněl např. hon na Klause, Čunka atd. K tomu přispívá neznalost cizích jazyků, takže můžeme být docela dobře manipulováni. Dnes je na pořadu dne euro.

O euru jsem zatím slyšel tisíckrát proč ne. Teď je obrovský důvod, proč ještě zesílit ne. Že bychom museli přispět nezodpovědným Řekům, Španělům, Italům atd. To je taky důvod proč euronadšenci mlčí. Byla by to politická sebevražda. Naopak mě baví, že všechny strany se soustřeďují na čerpání dotací. Jako kdyby ostatní byli povinni nám pomáhat, ale naopak my nedáme nic. Přijde mi to minimálně nefér.

Protože jsem od přírody velký skeptik, tak se snažím jednotlivá fakta nějak utřídit a zasadit do širšího kontextu. Mé podezření, že s eurem je to trochu jinak, zesílilo po návštěvě Slovenska. Bylo to velmi legrační, když při cestě zpět jsem poslouchal komentáře na Slovensku, které vyznívaly, že euro se musí doladit, ale že přínosy velmi převyšují náklady. Přejetím hranice se komentáře k euru dramaticky proměnily. Najednou jsem se dozvěděl, že jen blázen může chtít euro, které stejně do půl roku skončí. Asi si budeme muset ten půl rok počkat, kdo měl pravdu. Naopak by mě zajímalo, jak se projevilo přijetí eura na Slovensku. Např. jak jim poklesnul HDP, snížila se životní úroveň atd. :-)))

R. Langer 5.10.2012 10:31

Re: Nedá mi to, abych si nerýpnul

Jak narostl státní dluh a jak se snížila životní úroveň přijetím Eura na Slovensku zjistíte velmi snadno, nejsou to žádné tajné informace. Ale lepší je podívat se do Řecka, tam je to teď takové okatější...

J. Kanioková 5.10.2012 1:39

Držme se koruny.... jenom to ? Orwell 1984 !

ke všeobecné skepsi mi včera přidaly dva články - Unii došly peníze, do Česka míří žádost o pět miliard -  a vaše vyjádření - "Jedná se o bezprecedentní krok a důkaz špatného hospodaření Evropské komise. EU má hospodařit podle schváleného vyrovnaného rozpočtu. Úpravy rozpočtu se dělají běžně, ale částky úprav jsou o jeden až dva řády nižší než v tomto případě,"   a

Eurozóna zvažuje pojištění španělských dluhopisů. Stálo by to ročně 50 miliard eur - k čemuž je v diskuzi komentář - "tak jsme se zase zasmali a ted bude na case aby se soudruzi vratili k pocitadlu, priznany spanelsky statni dluh cini temer 1.1.bil. euro, vcetne dalsich neuvadenych dluhu a zavazku vuci EU, EIB atd. zhruba 1.75 bil. euro, to je 134% GDP, fond ESM ma momentalne k dispozis s bidou usmudlanych 200 miliard, kde jsou dalsi PIIGS staty? Krome toho pojisteni dluhu uz si vyzkouseli v podobe CDS Amrdolove, kdyz nastal pojistny pripad, polozila se AIG pojistovna a stat do ni musel nacpat 90 miliard. Soudruzi by meli hulit nejakou slabsi travu, tahle jim zrejme leze na mozek."

Tak jsem k nim našla další dva  - a přestalo mi být definitivně volno - Globální dluhová past: Každá bankovka je derivát - http://jdem.cz/wb6t7 ........  Currency Wars: Episode III. - Revenge of the World - http://jdem.cz/wbq49

Pryč z EU, zachraň se kdo můžeš !!!

Š. Hašek 5.10.2012 20:15

Re: Držme se koruny.... jenom to ? Orwell 1984 !

Situace je přesně taková, jak to popisujete.

Ti gauneři naprosto pošlapávají pravidla, která si včera slavnostně slíbili a utěšují se tím, že nad nimi již nic není.

I prosťáček vidí, že vzniklo "letadlo", kdy staré dluhy se umazávají (kéž by) jen novými platícími hejly.

A počítejme s tím, že až to praskne, tak takový Rouček bude první v záchranné eurokomisi.