24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

EKONOMIKA: Deindustrializace na pochodu

Francie vstoupila do nového tisíciletí s podílem průmyslu včetně energetiky na hrubé přidané hodnotě bezmála 18 procent, Německo zhruba 25 procent. Dnes je podíl v Německu stejný, kdežto ve Francii klesl o nějakých šest procentních bodů. Skoro by se zdálo, že čím víc se o průmyslové politice ve Francii mluví, tím rychleji se deindustrializuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Kusý 15.9.2012 12:37

Tahle situace má praktické důvody.

Po Peugeotu a Renaultech jsem skončil u patnáct let starého Nissanu (ještě vyrobeného v Japonsku) a ten frantíkům natírá kvalitou a spolehlivostí kšandy na zeleno.A to má najeto čtvrt milionu.Francouzská auta jsem měl proto, že jsem pracoval pro Renault a byla to podmínka firmy.Tenhle japonec je v mém věku opravdu nakonec, ale nakonec to nejlepší.

M. Lutin 15.9.2012 7:36

Par doplnujicich informaci z Francie

Dekuji za pekny clanek, Francouzi jsou a budou takovi, stale ziji v presvedceni vlastni dulezitosti, ktera jim zmizela na zacatku minuleho stoleti.

Jelikoz zde ziji, dodal bych par udaju. Jak jste napsal, PSA i Renault zaznamenaly propad v prodeji atomobilu. Renault je schopen, narozdil od PSA, tento propad kompenzovat Dacii, ktera slape dobre a krome Rumunska ma novou tovarnu i v jeste levnejsim Maroku, a soucasne i prodeji v Cine. PSA expanzi do Ciny zaspalo a ted uz na to evidentne nejsou penize.

Navic francouzsky system mezd je oda na radost levicoveho politika, nasi odborari si mohou nechat o sile francouzskych odboru jen zdat. Staci treba, abyste vy jakozto inzenyr nesl po tovarne napriklad vzorek do laboratore, a uz se na vas sesypou delnici s odbory v zadech, ze to neni prace inzenyra a ze jim berete praci . O ruznych benefitech ani nemluve. Momentalne bezi naplno vyroba noveho Peugeotu 208, jelikoz se jedna o nov auto, poptavka je velka, a tak se vyrabi ve Francii a ve slovenske Trnave. Rozdil vyrobnich! nakladu na jedno auto cini cca 400 EUR, coz je v automotive, kde se pocita kazdy cent, obrovska suma. Pokud si ji znasobite poctem prodanych 208 a uvedomite si, ze Kia a Hyundai tyto naklady nemaji (plus nemaji problem s francouzskymi odbory), chapu, proc je PSA v situaci v jake je

P. Lenc 15.9.2012 8:40

Re: Par doplnujicich informaci z Francie

Řekněme si to na rovinu.Kam socialističtí "ekonomové" a jejich prodloužená ruka levičácké odbory šlápnou, tam sedum let tráva neroste.A když si člověk uvědomí, že socializace Evropy pokračuje.viz.nařízení,zákazy a jiné proti zdravému rozumu vyhlašované "cíle",tak se můžeme pouze ptát, jak ještě dlouho Evropa toto vytváření "zářných zítřků" vydrží.

P. Jášek 15.9.2012 9:46

Re: Par doplnujicich informaci z Francie

Já bych přidal sto let, protože Francouzi si od bitvy u Drážďan na mezinárodní pol. scéně samostatně ani neškrtli! Jsou to šášové opruzující na světové scéně pocitem nějaké výlučnosti!!!

A do toho přichází vyúčtování ekonomické a to teprve bude "fičák"!