19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Hudzieczek 25.8.2010 15:37

Náklady na tzv. ekodukty

jsou vyhozené peníze. Naznačují to zkušenosti z Německa a je ke škodě věci, že se naši projektanti nepoohlédli po nějaké studii, která by je argumentačně podpořila. Zvěř se po ekoduktech nenaučí chodit, patrně z důvodu vysoké hlučnosti a rušení světlem z projíždějících vozidel. Lepší variantou jsou uzpůsobené podchody v místech přemostění vodních toků. Vodní toky zpravidla představují v krajině přirozené biokoridory zvěře a ta je bez bázně využije k překonání trasy dálnice.  Musí se ovšem ponechat přirozený charakter biokoridorů a ne tam stavět dlážděné "přechody", které zvěř spolehlivě odradí. Němci mj. tvrdí, že zvěř raději vleze na vozovku, než by se vydala po ekoduktu.

Bezpečnost na dálnicích nelze zajistit asi jinak  než oplocením po celé délce trasy a svedením oplocení do podchodů. Tím by se snad dal vyřešit problém přerušených migračních tras velkých obratlovců. Představa o znovuosídlení českých zemí medvědem a vlkem je fanatasmagori  rádobyochánců přírody. V úvahu připadá jedině větší rozšíření rysa.

Za posledních asi 60let skončil pod koly kamiónu jediný medvěd, bylo to uprostřed obce (Mosty u Jablunkova) asi ve 4 hod. ráno, tedy mimo jakýkoliv přirozený migrační koridor zvěře, asi čtyři kilometry od místa, kde by měl být v současné době navrhovaný ekodukt postaven. Bylo to někdy na  přelomu osmdesátých a devadesátých let  XX. stol. , kdy se začali mědvědi objevovat v Beskydech. Vycpaný medvěd je součástí sbírek Okresního vlastivědného muzea ve Frýdku-Místku.  

Obhajovat výstabu ekoduktu strarostí o rozmnožování považuji za nesmysl. Vzhledem k zatížení Beskyd turistickým ruchem, nepředpokládám, že by se medvědí a vlčí populace v této části republiky rozrostla o mnoho více, než tomu je doposud. K rozmnožování by se omezené beskydské populace vracely na Slovensko.

M. Prokop 25.8.2010 16:13

Re: Náklady na tzv. ekodukty

Jde hlavně o ty peníze a melounům navíc o ztížení až znemožnění stavby dálnic a vlastně všeho.

Dokonalý racketeering!

http://www.lidovky.cz/ekovyderacstvi-bezne-podnikani-dnn-/ln_noviny.asp?c=A100112_000046_ln_noviny_sko&klic=234970&mes=100112_0

O. Vašek 25.8.2010 14:18

Nejsou na světě jen medvědi

Jako obvykle si většina přispěvatelů brousí vtip na jedné nepodstatné věci. Takže si uvědomte, že problém je ve srážkách jakékoli zvěře s vozidly. Už zajíc nadělá dost velkou škodu, a srážka se srnou nebo divočákem  odepíše auto a může zabít lidi uvnitř. Někdy je větší škoda té srny.

R. John 25.8.2010 15:14

Re: Nejsou na světě jen medvědi

No, vzhledem k tomu, že dálnice jsou za plotem, tak tam nepotkám ani cvrčka, natož zajíce či losa. A medvěda již vůbec. Nebo mě snad chcete tvrdit, že chudáčci medvídci stojí u dálnice za plotem a žadoní tlapkama o přechod dálnice ? Kde žijete pane?.... jestli na Aljašce, pak beru svá slova zpět. Jo , abych nezapomenul, na Hradecké dálnici je snad jeden přechod pro zvěř, měla ta zvěř již nějaké školení, jak ho používat ? Poslal jim někdo dopis s instrukcí a se souřadnicema  toho přechodu ?  Aby nebloudili, chudáci zvířátka.

O. Vašek 25.8.2010 17:01

Re: Nejsou na světě jen medvědi

Dálnici nelze dokonale oplotit. Zvěř, která se na dálnici dostane například po odbočující silnici je mezi ploty v dokonalé pasti.To už si vyzkoušela řada řidičů. V Česku.

R. John 25.8.2010 17:17

Neslyšel jsem o takovéto příhodě na dálnici. Za čtyřicet let.

To by se o tom psalo týden, nic, nikde nic. Takže to tak nebude.

O. Vašek 25.8.2010 8:29

Výhoda přechodů

Pokud se zvěř naučí chodit po přechodech, pochopí predátoři, kde se bude nejlépe číhat. Lišky - no budiž. Ale co když se tam naučí chodit ti medvědi?

To ovšem nemění nic na faktu, že zvěř a dálnice nejdou dohromady a že bych dal raději přednost té zvěři. Sci-fi: Co vymyslit nějaké detektory a signalizaci, které by varovaly řidiče, že v okolí dálnice nebo na ní hrozí aktuálně srážka s něčím větším než řekněme 0,5 m?

R. John 25.8.2010 9:57

Nó, medvěd v našich krajích, jedině že by frnknul Kludským s cirkusu.

A ten to bude smažit na kolobrndě přímo po dálnici, není blbej, aby se harcoval s kolobrndou lesem. Je to nepohodlné a  zvířátka by se mu smála, hlavně veverky. Jinak s tou signalizací to není vůbec špatný nápad. Máme zatím první a druhou signální soustavu, tak bych zavedl třetí signální soustavu, to by byli občané přilehlých obcí a měst, kteří by stáli kolem dálnice s praporky a signalizovali. Samozřejmě po řádném školení, žádné  chaotické mávání praporkem jak v prvomájovém průvodu.

K. Kužel 25.8.2010 16:14

Re: Výhoda přechodů

Výborný nápad a skvělý džob pro osvědčenou firmu Kapsch. Na mýtné brány by se dalo něco takového jistě snadno naroubovat. Firma by zajistila přenos dat do centrálního bezpečnostního pracoviště, kde by se scházely informace o všech jelenech, laních, srncích atd... v blízkosti všech našich dálnic.

http://karelkuzel.blog.idnes.cz

V. Pavel 25.8.2010 8:22

Dálnice a medvědi

Nepokládám za nic divného, že každý ministr dopravy se bude kvůli provedení dálnic muset rovněž dohadovat s ekology. Pokládám to za normální a veřejně prospěšný stav. Ke konkrétně autorkou zmiňovaným dálničním přechodlům pro medvědy pokládám za vhodné doplnit i neekologické stanovisko, které v článku zcela chybí. Jde samozřejmě i o bezpečnost uživatelů dálnic. Srážka s huňáčem při rychlosti jízdy cca 140 km/hod, by určitě nedopadla nejlépe nejen pro přecházejícího, nýbrž i pro automobilistu. O motocyklistech raději ani nemluvě!

V. Kain 25.8.2010 13:17

Re: Dálnice a medvědi

Kolik znáte řidičů kteří se srazili s mědvědem? Já jich znám tisíce,ale jeden podobnou kolizi neměl.Myslím,že by ti vypatlaní ekologisti potřebovali pěkně rákoskou našlehat půlky.

V. Pavel 25.8.2010 17:49

Re: Dálnice a medvědi

Kaine! Tam, kde se medvědi nevyskytují se jistě nelze s nimi ani srazit autem na dálnici a samozřejmě budovat pro ně dálniční přechody nemá smysl.

V. Michl 25.8.2010 1:46

Ano,

přechody pro medvědy ne za půl miliardy, ale širší za miliardu bych stavěl na každých 100 metrech. Jinak tam medvědi nebudou trefit a zbourají nám ploty kolem dálnic. Kdo by je pak opravoval? A kde by se na to braly peníze? A nejen tyto přechody pro medvědy. Je zapotřebí stavět podchody pro žáby a jinou drobotinu, nájezdy a sjezdy do každé vesnice, protože tím ušetříme mnoho paliva za ušetřené kilometry nejen soukromých aut, ale i zdravotníků, hasičů. Dále se pak ušetří i čas krajských a státních úředníků (i hejtmanů) při návštěvách těchto obcí. ještě je potřeba zdvoukolejnit všechny jednokolejné železniční tratě, aby se nám vlaky nesrážely a mohly i nadále v klidu, za přispění dotací, jezdit prázdné dál . A tak bych mohl pokračovat, ale už nebudu. Už mě to tady v tom státě nebaví. Odjedu do teplých krajin, tam, kde drží siestu a nemusí pracovat.

R. John 25.8.2010 9:45

Re: Ano,

Máte tam prosím koncepční chybu, a co letadla ? Kde máte letové koridory pro racky a vlaštovky, vymezené balony s fábory ? Tak panáček by chtěl siestu, již ho nebaví roztáčet kola kapitalistické pětiletky. A co takhle kandidovat do parlamentu? Siesta jak vyšitá, ještě dostanete slušný peníz za válení, v kantýně maj ceny jak u Armády spásy, tak proč se harcovat do španělska. Pane, to chce myslet koncepčně !

V. Zatloukal 25.8.2010 0:23

čeština

papežtějští=>papežštější

V. Pavel 25.8.2010 8:42

Re: čeština

Pane Zatloukale! Nejsem expert, ale ne spíše "papežstější"?

PS Nevím, Ptám se!

B. Rampír 25.8.2010 14:52

Re: čeština

Pane Pavle, ani já nejsem expert, ale vím, že správný tvar je "papežštější". Alespoň tak jsme se to učili ve škole. A já jsem měl štěstí na skvělé kantory, to mi věřte.

V. Pavel 25.8.2010 17:51

Re: čeština

Pane Rampíre! /Krásné jméno! Jako "rapír"/. Já si to dávno ze školy už nepamatuji. Proto se ptám.