23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

EKONOMIKA: Co Klaus neřekl - tentokráte o trhu

Do rubriky Co Klaus neřekl, která je už více než deset let součástí mé webové stránky, jsem už dlouho nic nenapsal. Trochu jsem asi změkl, a proto mne různé absurdní výroky z nepřátelského ideového tábora dnes nechávají v klidu daleko více než v minulosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kanioková 4.10.2017 23:21

Díky za článek, pane autore,

a hlavně za odkaz na p. Lubomír Hegera. Už jsem si dohledala jeho články, a vidím, že jsou bezvadné. Nejvíc mě zaskočila jedna fotka -

Stalin, Jicinsky - http://jdem.cz/dghd44

B. Carina 4.10.2017 17:50

Hra se slovíčky? Ano, ono se to tak dělá, chcete-li napsat komentář, úvahu, svůj názor i báseň. Myslím, že se tomu říká literatura. A kdo hru se slovíčky zvládne bravurně, zvouce se spisovatelem, je hoden toho titulu. Každý jazyk si hraje. Se slovíčky si nehrají jen strojové jazyky.

M. Prokop 4.10.2017 22:36

Každý jazyk si hraje.

Zva, když už chcete experimentovat s přechodníky.

M. Valenta 4.10.2017 11:35

Jen obvyklá hra se slovíčky.

Volný trh je pojistka i předpoklad demokracie, ovšem do arsenálu svatého boje proti EU, kde na potvoru trh i demokracie stále existuje, se to jaksi nehodí.

J. Kulheim 4.10.2017 11:47

Re: Jen obvyklá hra se slovíčky.

V EU existuje trh a demokracie?

V EU existuje deformovaný trh. Deformují ho zejména dotace, pobídky, ap.

Demokracie je pojem pod kterým si představuje každý něco jiného. Demokracie je nadváda většiny nad menšinou. Pokud za demokracii považujete to, že existují ještě volby, ta máte pravdu. Volby v jednotlivýc státech existují, ale velké státy si prosazují svoje % zákonů pochází z dílny komisařů, které nikdo nezná, za svoje činy nenesou odpovědnost trestně právní ani politickou. ATD.

Takže v EU neexistuje tržní hospodářství ani demokracie.

M. Valenta 4.10.2017 13:12

Re: Jen obvyklá hra se slovíčky.

Takže kde tedy existuje? Asi jen v hlavě Klause. Nebo máte ještě nějaký jiný příklad?

J. Tachovský 4.10.2017 13:34

Re: Jen obvyklá hra se slovíčky.

V idealni podobe nikde. Ale k tomu idealnimu, byt nedosazitelnemu, cili je treba smerovat, ne se od nej vzdalovat.

M. Valenta 4.10.2017 14:46

Re: Jen obvyklá hra se slovíčky.

To můžu podepsat.

M. Prokop 4.10.2017 17:13

Re: Jen obvyklá hra se slovíčky.

Soudruzi z Brusele bohužel ne.

J. Kanioková 4.10.2017 23:23

Souhlas s p. Kulheimem !

T. Hraj 4.10.2017 14:24

Re: Jen obvyklá hra se slovíčky.

S tou existencí trhu a demokracie v EU, jste si trochu naběhl na vidle, pane Valento. Obojí je v EU notně pokrouceno, až zpřetrháno.

M. Valenta 4.10.2017 14:52

Re: Jen obvyklá hra se slovíčky.

Ještě jednu poznámku pane Hraj, přestože to s vidlemi v břiše jde ztuha. U Klause je typické, že zásadně přehlíží jeden důležitý aspekt demokracie a tím je právní stát. A kdyby jen přehlížel. Jeho chlapci z privatizace se ještě dnes před zlatými zrcadly štípou do tváří, zdali nesní.

R. Tichý 4.10.2017 17:10

Klaus preci nemuze za to, ze nekteri lide neciti moralni zabrany.

Dnes se zakonodarci snazi do zakonu dostat kazdou hloupost a presto-zakony jsou derave, stat neni schopen vymoci jejich dodrzovani.

A nejgrotesknejsi na tom je, ze ti divoci privatizatori byli ponejvice bolsevicke kadry.

J. Kanioková 4.10.2017 23:26

1*

Stopro souhlas. A štvou mě ti přiblblí mravokárci proti VK, protože toto se při takové změně ekon. systému dělo a děje v celé býv. RVHP. Momentálně sleduji velké kauzy v Polsku..

M. Prokop 4.10.2017 17:18

Re: Jen obvyklá hra se slovíčky.

Pokud by byl "čekal na právníky", tak byste dosud nakupoval v Pramenu, nebyl-li by rozkraden socialistickými správci i ten (IMHO byl). Takže, tradičně pláčete na špatném hrobě.

M. Prokop 4.10.2017 17:13

Re: Jen obvyklá hra se slovíčky.

Jo, EU tak někdy do konce osmdesátých trh uvolňovala. Od té doby ho kurwí - kvoty, dotace, směrnice ....

https://www.lidovky.cz/komise-posila-cr-k-unijnimu-soudu-kvuli-volnemu-pohybu-pracovniku-1d9-/zpravy-domov.aspx?c=A171004_141603_ln_domov_pev

D. Polanský 4.10.2017 10:57

Trh nebyl a nikdy nebude všemocný, dnes

daleko více do popředí vystupuje darwinisticky boj o existenci národů. Jaksi v těch ekonomických teoriích a ekonomické realitě jsme zapomněli na Darwinův Původ člověka. Rusové mají na to takovou zkazku: Chlapečku, byl jsi v zoo? Byl. A viděl si slona? Ne neviděl. A viděl si mravenečka? Jo, viděl.

M. Pivoda 4.10.2017 11:56

Chlapečku, byl jsi v zoo?-Důchodče, už víš, co chtějí mladí?

Budoucnost bude jiná, než si představuje důchodce Dušan Polanský. Proč?

• Příslušníci iGen navazují sociální kontakty novými způsoby, odmítají dřívější sociální tabu, od svých životů a kariér chtějí jiné věci.

• Více než předchozí generace, iGen požaduje více bezpečí, zaměřuje se na tolerantnost a nesnáší nerovnost.

• iGen také dospívá pomaleji. Její osmnáctiletí vypadají a chovají se, jako se dříve chovali patnáctiletí.

https://www.amazon.com/iGen-Super-Connected-Rebellious-Happy-Adulthood-ebook/dp/B01N6ACK3B

Z. Rychlý 4.10.2017 14:09

Re: Chlapečku, byl jsi v zoo?-Důchodče, už víš, co chtějí mladí?

žeby inovace Lebensbornu ?

R. Tichý 4.10.2017 17:19

Nemate pravdu. Arabove ziskali silu a vliv prodejem ropy, tj. ovladnutim trhu. Bez toho by dostali policek okamzik po opusteni pouste. Na vine jsou podle mne socialiste, kteri dluhem udrzuji "socialni smir" a zaroven dotacemi krivi trh.

Š. Hašek 4.10.2017 10:33

Trh/obchod jest fantastická věc.

Hýbe/hýbal světem. Já si jeho zbytky přímo užívám!

O přiměřenou regulaci dbali všichni vládci. O tu nepřiměřenou/zabíjející dbají socialisté (s lidem tesconováckým). Dnes dbají i strany, které v žádném případě nepřipustí, aby se jim říkalo socialistické - maximálně tak "moderní a proevropské". Případně se sociálním cítěním. Mají i novonástroj - čerpadla.

Až nebudou peníze v truhle/pod polštářem/v portmonce - bude trh? Bude. Výměnný, s místní valutou, možná i polotajný - bez EET a Dluhoslava.

A. Alda 4.10.2017 9:24

Heger se jako ministr ukázal být jedním

z největších škůdců našich národů. Jde-li ovšem o stejného Hegera - to nevím.

M. Prokop 4.10.2017 9:32

Re: Heger se jako ministr ukázal být jedním

Nejde. A Klaus si asi není jist ani křestním jménem.

J. Kanioková 4.10.2017 23:50

Nepsal to Klaus, ale Weigl

M. Pivoda 4.10.2017 9:11

Když už, tak se modlete k Bohu, prosím.

Klaus řeší minulost (Hayek) a nerozumí budoucnosti, tj. stav, který občany zajímá více než minulost.

Dnes soukromé technologické firmy (v IT odvětví) už mají fakticky větší moc než vlády zemí. Takže hovořit o demokracii v souvislosti s trhem je dnes už vlastně anachronismus.

A to je dobře nebo špatně? Záleží na tom, kdo (jaká osobnost) je/bude ve vedení těch firem v době, kdy se přiblížíme k tak zvané SIngularitě. Modlete se, aby to dopadlo dobře. A modlete se k Bohu, nikoliv k Neviditelné ruce trhu. Amen.

M. Prokop 4.10.2017 9:33

Re: Když už, tak se modlete k Bohu, prosím.

Neviditelnou ruku trhu využívám, na modlení nebo boha nedám.

R. Langer 4.10.2017 10:18

Re: Když už, tak se modlete k Bohu, prosím.

No to víte že jo, budu se modlit ke Svaté Singularitě... :-D

Už to nehulte, pane Pivodo, už je toho na vás evidentně moc. ;-)

J. Kanioková 4.10.2017 23:48

:))))))))))))

P. Lenc 4.10.2017 10:29

Re: Když už, tak se modlete k Bohu, prosím.

Pane Pivodo a to myslíte opravdu vážně? Pokud ano, přečtěte si článek znovu.

P. Vaňura 4.10.2017 10:48

Myslíte, že mají třeba v Číně větší moc než vláda?

O KLDR nemluvě!