23.10.2020 | Svátek má Teodor, Theodor


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
jan 22.10.2009 23:29

do vazby prvního a domino efekt- zhroutí se celá mafie zbabělců a zlodějů!

Tento dopis premiérovi:  Vpp Fischere, dle Ústavy ČR jste odpovědný za činnost jednotlivých ministrů! Z HSP jsem se dozvěděl,že byl porušen zákon č.140/1961 Sb. §179 a 180 Vámi řízenými ministry tím, jak brání zmírnění nebezpečí hrozící z povodní! MŽP se věrohodným způsobem aktivně zapojuje proti výstavbě přehrad, MV trvale přehlíží jednání Arniky a celé jednání lze označit jako naplnění skutkové podstaty Zločiné spolčení §163 tr.z. s následkem smrti! NSZ nekoná a jen v letošním roce bylo povodněmi zmařeno 13 lidských životů! Vpp Fischere, situace v řízení společnosti již nesnese odkladu, musí být přistoupeno k důrazným personálním změnám jak na úrovni ministrů, tak i poradců a Úřadu vlády ČR. Vrcholný výkonný orgán státní moci Vláda ČR si musí vydobít ztracený respekt a její rozhodnutí musí odrážet mezinárodní závazky ČR! Jak tomu je,  je např. zřejmé z schizofreního jednání v usnesení č.929 z 20.7.!!! Vpp zasaďte se o důkladnou nápravu způsobu řízení jednotlivých resortů a ukončete neůstojnou politickou pletichárnu ČR! Jste premiér Vlády ČR a nesmíte tolerovat protizákonné jednání svých podřízených!

NobodyWasHere 21.10.2009 21:41

no co, víte co je to zákon o veřejných zakázkách ?

odpoveď - jeden z pokusů o financováné politických stran.

Fanfán 21.10.2009 21:08

Úřady odpovědnost odmítají?

No, to není nic divného. Všechny úřady vždycky odpovědnost odmítají. Všimli jste si?

Přinejlepším se najde obětní beránek

Velísek 21.10.2009 20:57

Nejsem stavař

ale zaráží mě, že na př. firma. která mimo jiné staví i brněnské tunely, vyplácí úředníkům statisícové mimořádné odměny v době, kdy by si měli všichni "utahovat opasky".

JM 21.10.2009 18:05

INVESTICE, PROVOZ A ÚDRŽBA DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY

INVESTICE, PROVOZ A ÚDRŽBA DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY je slepička co sníší zlatá vajíčka.    Do partjaních pokladen, kapes poblitiků, vládních ministrantů, Parlamentních zastupitelů a jejich pážátek. Institucializovaný šlendriján, plýtvání a zlodějny ve výdajích z kapes daňových poplatníků.    Nebo lze jinak vysvětlit bohorovnou toleranci všech dosavadních vlád a parlamentních partají, gumové zuby hlídacích mopslů prasekracie, slepotu kontrolních úřadů, jalovost  "nezávislých" auditů a znaleckých expertiz profesora Moose?

Standa 21.10.2009 15:49

Odkaz k tématu (trochu relevantnější)

http://www.realit.cz/aktualita/ministerstvo-dopravy-zprisnilo-cenove-limity-pro-stavby

Zejména upozorňuji, že stavíme dálnice za 85 % průměru v zemích OECD, tedy v žádném případě dráž, jak kdekdo s oblibou hlásá.

Michal 21.10.2009 10:41

M. Hala , další šibal?

Po Standovi "akcionáři, rychlostudentovi" je tu další sociálnědemokratický šibal "závodník, oslavenec" s tichou podporou spolukorytníků z ODS aneb "tichá" opoziční smlouva pokračuje jen Topol a Jyrka na sebe pustí nějakou tu jedovatou slinu, aby volič měl za ty prachy nějaký divadlo.

emersonskej 21.10.2009 12:36

Re: M. Hala , další šibal?

R^

ježek 21.10.2009 14:33

Re: M. Hala , další šibal?

myslím že jste to formuloval přesně a výstižně.Jen mě zajímá, jak dlouho si budou občané této země vydržovat tuto SVOLOČ a sbírku parazitů, velkozlodějů a spekulantů - za svoje peníze ???? ŽÁDNÝ STROM NEROSTE DO NEBE !!! Pokud se dnes lidé ptají: Koho máme volit, tak snad jedině lidi, které alespoň trochu známe, kteří nemají máslo na hlavě a kteří jsou v našem "právním státě" aspoň relativně poctiví. Tedy rozhodně ne žádné partaje ! Jen si vzpomeňte na DEU-jakou práci dalo dnešnímu prezidentovi a šibalům ODS aby jí zadupali do země!!! A vzpomeňte si na předvolební preference 4koalice v květnu 2002 - to musel být v ODS poplach a mobilizace.

karas 21.10.2009 16:55

Re: M. Hala , další šibal?

Co navrhujete je absolutně nereálné.

P.P. 21.10.2009 10:08

Představujete si to jak Hurvínek válku

Představujete si to jak Hurvínek válku. Takže se podívejte. Dejme tomu, že Metrostav staví metr tunelu o 20% dráž než staví stejný metr v lepší kvalitě třeba německý Hochtief.  (Jasně se prokázalo třeba na stavbě 514). Co je lepší? Zadat levnější stavbu, kdy peníze z rozpočtu budou vyvezeny a nechat Metrostav zkrachovat a místo daní od Metrostavu a jeho zaměstnanců začít platit podpory v nezaměstnanosti - anebo zaplatit o těch 20% nominálně víc? Dneska je jasné, že české stavební firmy kvůli mizernému managementu stavby jsou nekonkurenceschopné a to i když mají nižší mzdové náklady. Byli by blázni, kdyby se snažili být konkurenceschopní, protože potom by jim vládaˇ, ministerstvo dopravy a ŘSD skutečně do revíru zahraniční konkurenci vpustili. Pokud budou stavět mizerně a draho vláda je bude muset chránit, protože si nemůže nechat zničit celý stavební trh. Varovný příklad je Německo, kdy při porevoluční rekonstrukci bývalé NDR němci měli skutečně otevřený stavební trh. Výsledkem bylo, že Německo stavěli Portugalské firmy (za německé peníze) a německé stavebnictví šlo do kytek, zkrachovaly některé z největších stavebních firem. Tuto chybu by jsme v Čechách udělat neměli. Zde hrozí ovšem jiné riziko. Číňané mají neuvěřitelnou stavební kapacitu, staví doma stovky a tisíce kilometrů silnic a dálnic ročně. Kromě toho jsou kapitálově obrovsky silní a potřebují se ze svých devizových rezerv zbavit stovek miliard dolarů protože dolar pořád klesá a dokonce hrozí jeho krach. Mamutí čínské firmy operují ve východní Evropě a nejnověji i v Polsku. Už příští rok se tady může objevit nejmenovaná čínská firma, nabídnout postavení dálnice za třetinovou cenu (dumping dotovaný čínskou vládou) a ještě ten zbytek úvěrovat. Odolá naše vláda lákadlu rozpustit peníze z fondu dopravní infrastruktury v sociálních projektech a na nákup volebních hlasů za cenu likvidace českého stavebnictví? Tento problém můžeme mít na stole již příští rok.

Han 21.10.2009 10:46

Re: Představujete si to jak Hurvínek válku

Tak mi teda napište kolik je v metrostavu a v jiných stavebních firmách českých zaměstnanců, kterým bude stát platit podporu.

brblal 21.10.2009 11:47

Re: Představujete si to jak Hurvínek válku

Obhajujete neobhajitelné.Většina velkých stavebních firem jsou ze zahraničí.Důvod platit o cca 20% při miliardových investicích zachráněnými místy pro stavební dělníky je směšné.To se může rovnou z tohoto úplatku platit nezaměstnaní a nemusí se obelhávat a krást.Tady se už za posledních dvacet let zlikvidovalo tolik továren,ba celých odvětví,že škody tím tunelováním a zlodějnou už nelze ani vyčíslit.Takhle jsem si tu "demokracii" nikdy nepředstavoval a nevěřím,že poctivě bylo možné během 15-2Oti let se dopracovat miliardových majetků.

milan 21.10.2009 12:24

Re: Představujete si to jak Hurvínek válku

No,dnes už neexistuje jediná stavební firma,která by zaměstnávala jen české dělníky.Oni se ti cizinci kterým se často platí sotva polovina mzdy (novodobé otrokářství),majitelům firem náramně vyplatí.O stavebních "dohodách",kde polovina peněz teče úplně jinam než na stavbu,ani nemá cenu mluvit.

j 21.10.2009 13:42

Re: Představujete si to jak Hurvínek válku

je to hrozné jak se tady zlikvidovalo tolik firem, které tak krásně a perfektně fungovalo. ;-)Prostě, byl to ráj. A ještě můžete rozebrat jak byli všichni vychovaní a morálně na výši, na rozdíl od dneška :-)

Stan 21.10.2009 12:48

Re: Představujete si to jak Hurvínek válku

Úmyslně mlžíte a obhajujete neobhajitelné. Problém není v tuzemsko - zahraničních firmách jako Skanska , různých .. BAU s.r.o. jež zaměstnávají tuzemské pracovníky, nýbrž v manipulaci s výběrovým řízením a zamezení volné soutěže předem připravenými  nejrůznějšími byrokratickými překážkami, aby nevítaný konkurent neprošel. To že to stojí miliardy navíc je účel.  Nejde jen o nové stavby, ale i o předem zmanipulované rekonstrukce zejména mostů, jichž se za existenci D1 postavily na stovky pod stejným principem. Zvítězí tatáž prověřená a řádně předražená firma která před pár lety postavila takový zmetek, že je nutné ho znovu a znovu opravovat. To je kšeft, že?

Takže vlastně souhlas, neboť Hurvínek vyhrává válku s několikanásobně dražšími figurkami než by to svedla konkurence, ale té to Hurvínek nemůže dovolit, neboť by vyschnul pramen který je jediným cílem celého toho válečného tažení. 

Han 21.10.2009 16:31

Re: Představujete si to jak Hurvínek válku

Jen dodám, že zvítězivší firma zadá práci jiné firmě, ta zase svému subdodavateli atd. Ta poslední firma, která to opravdu staví to dělá za desetinu celkových nákladů a podle toho to taky vypadá. Viz spadlý most ve Studénce.

cecilka 21.10.2009 10:08

vyúčtování staveb

Pracuji v oboru - SÚS - staráme se o krajské silnice. Našich silnic a jejich součástí (mosty) se často dotýkají stavby silnic a dálnic financované státem (ŘSD). Tyto stavby se ovšem dotýkají i majetku obcí a společností vlastnícíh inženýrské sítě. Jedná se o tzv. vyvolané investice, kdy je třeba přeložit silnici II. nebo III. třídy či místní komunikaci, případně nějaké  podzemní vedení. Přeložky v nových trasách samozřejmě musí převzít původní vlastník, který o ně v rámci své kompetence dále pečuje. V rámci celé stavby dálnice či silnice se jedná o samostatné stavební objekty, u nichž není problém vyčíslit pořizovací cenu. Přesto ŘSD předá tyto objekty jejich následným  vlastníkům pouze fyzicky - protokolem bez udání ceny. A cenu všech takovýchto vyvolaných investic tzv. "rozpustí" do ceny stavby dálnice či silnice jako tzv. "provozní škody". Nehledě na nesmyslnost takového počínání z hlediska následných vlastníků, kteří nový základní prostředek mají s nulovou hodnotou, zkresluje tento postup zejména hospodaření se státními prostředky v rezortu dopravy. Můj další poznatek z praxe je ten, že postupovat stejným způsobem má tendenci i SŽDC. V rámci budování železničního koridoru, které samozřejmě  zasahuje do majetku různých právnických subjektů, by též nejraději "rozpouštěli" . Uzavřením kupř. darovacích smluv by si tyto státní organizace vyčistily účetnictví a ostatním by v něm nedělali binec.

stavitel 21.10.2009 10:00

penězovod z veřejných staveb

Je veřejným tajemstvím že veřejné stavby a hlavně dálnice jsou po léta zdrojem peněz pro určité zájmové skupiny v česku. Proč  není zájem odpovědných orgánů o konkurenční prostředí a řada levnějších zahraničních firem je zásadně vyřazována ze soutěží, jsou-li nějaké. Proč jsou vybírány tytéž firmy s rozpočtem mnohem vyšším a s infrastrukturou bezdůvodných a značně předražených posudků, studí, poradenství a bůhvíčeho ještě. Proč není proveden forenzní audit těchto firem aby se zamezilo spekulacím? Proč jsou prováděny pravidelné výměny dálničních mostů po pár letech týmiž firmami, které je před pár lety tak nekvalitně postavily a už dopředu mají jisté, kdy dnes obnovovaný most bude opět rekonstruován, samozřejmě že za nesmyslný rozpočet. Vše je legální s řádnými statickými posudky stále stejných lidí a firem. Koho to zajímá?  Dokud budou výběrová řízení účelová pro stejné firmy a řizena současnými šibaly - nový výraz ze slovníku p. Paroubka, budeme plýtvat penězi jako doposud krize - nekrize.  Kolik takových odborníků se schopnostmi p. Haly máme ve státní správě?  Hlavní odborností některých odborníků je schopnost být efektivně řízen a umět přerozdělovat.

Jojin 21.10.2009 9:54

Poznámka

Už jste prosím viděli úřad či jednotlivce který by uznal oprávněnost kritiky? Já ne, všichni mají kolem huby svatozář .

Karel. 21.10.2009 8:52

Nevim proč...

Nevim proč se nepožaduje od firem kalkulace, to je rozpis prace, kolik  betonu, kolik  převezene zeminy atd. Potom by šlo lehce spočitat kolik by měla stavba stat. Je lehke spočitat potřebny material i potřebnou praci. Potom by nebylo možne aby se firmy mezi sebou domlouvaly kolik si nadsadi.

FKus 21.10.2009 12:27

Re: Nevim proč...

Vážený pane, takto se rozpočtovalo za komunizmu a bohužel to přetrvává. Tímto způsobem právě vzniká nejvíce předražených staveb. Je stanoven rozpočet, který se raději nafoukne, protože kdyby vznikl nedostatek peněz, byl by to stejný pokřik jako teď, jenže obráceně. A peníze se raději prostaví, neboť jejich vrácení je snad ještě větší malér. Tato metodika je šílená a přenesla se z komunizmu. Je vzpomeňte, kolik betonu a meteriálu se zahrnulo na konci výstavby různých sídlišť a dalších staveb. Také se říkalo: "prostavěli jsme tolik a tolik" a dnes se to zase promítne do růstu HDP. Je to přeci prorůstová politika. Takto to dopadá, když to dělají stále stejní lidé.

Bereniké 21.10.2009 8:52

Uznávám, že jsem laik

Ale i tak předpokládám, že se dá například těžko srovnávat výstavba silnice v rovině a v pakorkatině - a Čechy jsou v podstatě pahorkatina. Když se podívám na onen kritizovaný budoucí okruh kolem Prahy - ten dva a půl kilometru dlouhý most přece musí být mnohem dražší než stejně dlouhá silnice postavená někde na placce. A to nemluvím o tunelech, které se tam razí. Pokud porovnávají náklady na jeden kilometr silnice, nemusí to přece vůbec vypovídat o náročnosti terénu, v jakém je ten kilometr postavený. Určitě bude rozdíl, pokud silnice jen leží na povrchu krajiny, nebo pokud se musí odvážet velké množsví zeminy.

karas 21.10.2009 9:18

Re: Uznávám, že jsem laik

Myslíte že Rakousko, SRN nebo Itálie jsou méně kopcovaté? Zajeďte se podívat na jejich dálnice!

Michal 21.10.2009 10:44

Re: Uznávám, že jsem laik

Ve Slovinsku stavěli dálnici ve stylu tunel, estakáda, tunel a za rok toho měli postavený víc než u nás na rovině okolo Hostivice! A to se bavíme o jen o rychlosti a ne o penězích.

Petr Kohout 21.10.2009 8:51

Eurostat neporovnával skutečnou hodnotu stavby dálnic (která je v ČR stejná, jako ve zbytku Evropy)

ale využil skutečnosti, že bytová výstavba je u nás levnější, nežve  zbytku Evropy a požadoval stejný poměr byl i u dálniční výstavby. Proč ale neřekl, že dálnice jsou v Čechách v pořádku, ale bytová výstavba ve zbytku Evropy předražená ?

Nekohout 21.10.2009 9:58

Re: Eurostat neporovnával skutečnou hodnotu stavby dálnic (která je v ČR stejná, jako ve zbytku Evropy)

Pane Kohout, dalnice jsou u nas predrazene i v absolutnich cislech. Viz napr. D8 versus A13 (na hranicich CZ/D - Sasko) stejny teren, ceny uplne jinde.

Proc si myslim, ze Vas nekdo plati za psani prispevku?

Standa 21.10.2009 11:07

Re: Eurostat neporovnával skutečnou hodnotu stavby dálnic (která je v ČR stejná, jako ve zbytku Evropy)

Kde jste tu nesmyslnou informaci našel? Právě na srovnání D8 a A17 (nikoli A13) zjistila skupina expertů z ČVÚT, že naše dálnice jsou cca na 80 % ceny těch německých (pozor, u tunelů je to obráceně, tam jsme dražší). Pan Kohout píše pravdu - srovnání rozdílů mezi cenami v bytové výstavbě a cenami ve výstavbě dálnic je k ničemu - na dálnicích je menší podíl nákladů na pracovní sílu a navíc tam nejsou na černo pracující Ukrajinci...

Brk 21.10.2009 7:41

Kdo ho tam dosadil ?

Jak je možné, že se takový člověk, bez odpovídajícího vzdělání a praxe,

do takové funkce vůbec dostane.  Kdo ho tam dosadil?