25.4.2024 | Svátek má Marek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
ocelin 26.5.2008 16:01

Kunetkovi :

ujišťuji vás, že provokovat zrovna vás nemám v nejmenším úmyslu. Líčím hrábě na jiné....

ocelin 26.5.2008 15:58

No právě,

přijdete k okénku, a tam vám řeknou zlaté mince nemáme jenom zlaté cihly. A zaltá cihla sojí.... a taky co byla t aktiva ? Třeba Lybijské dluhy ?

Petr Kunetka, zlocinec 26.5.2008 15:53

Re: Re: Tohle je taky pěkné :cituji

On totiz ocelin v klidu ignoruje kus vety, od "a ostatnimi aktivy..."

Finist 26.5.2008 15:52

Re: Tohle je taky pěkné :cituji

Jestli na těch penězích nebylo napsáno, kolik přesně toho zlata můžete dostat, tak to bylo krytí na dvě věci. Krytí = musí se definovat, např že 100kč je 100gramů zlata (napevno), který vám dají, když si přídete k okénku v bance.

Petr Kunetka, zlocinec 26.5.2008 15:50

Re: Re: Re: Re: Tak jinak,

Tak to jo, diky. Jinak to navrchu dokazuje sam, a ja uz poctvrte nemam silu ;)

Finist 26.5.2008 15:46

Re: Re: Re: Tak jinak,

To tu nečte jenom ocelin, píšu i pro ostatní ;-)

ocelin 26.5.2008 15:46

Tohle je taky pěkné :cituji

Soukromě bych poznamenal, že kromě všech možných báječných fyzikálních a chemických vlastností, má jednu neocenitelnou vlastnost, která je trnem v oku všem byrokratům po celé planetě. Zlato se totiž nedá vytisknout.

Ano, je to báječný vodič, v elektronickém průmslu k nenahrazení, akorát při oběhu zlatých mincí dochází k jejich otěru. Jeden mi tu radil, to chce dobrou slitinu, dodávám platina by byla nejlepší.Takže papírovým bankcetlím se stejně nevyhnete a i bolševik (na rozdíl ode dneška) měl na bankovkách Státovky jsou kryté zlatem a dalšími aktivy Státní banky.

ocelin 26.5.2008 15:37

Ano, zřejmě četba ekonomických textů je nad moje síly :

cituji :  deflační politikou udělal z Československa měnový ostrůvek stability v okolním moři hyperinflací.

Pak jsme zřejmě udělali další chybu,udělování domovského práva  a pasu třeba Mannovi, neměli jsme ty levičáky intelektuálský umělecký podporovat, fuj ostrůvku demokracie mezi Hitlerem, Hortym a Pilsudským.

Petr Kunetka, zlocinec 26.5.2008 15:32

Re: Re: Tak jinak,

No, stejne ocelin jenom provokuje, pises to zbytecne... Ale diky ;)

Finist 26.5.2008 15:24

Re: Tak jinak,

Inflace (ve smyslu zvyšování množství peněz v oběhu) je výhodná především pro toho kdo jí provádí (bankovní systém) dále pro velké dlužníky (především stát, velké podniky) a majitele pozemků a nemovitostí. Deflace je pak výhodná pro věřitele, což jsou v systému prakticky všichni drobní střádalové, co své peníze mají u sebe nebo na bankovním účtu. Obojí je v zásadě pro hospodářství škodlivé, ale inflace je škodlivější až v delším období (v kratším období může dokonce zdánlivě stimulovat hospodářský růst, dlouhodobě ale přináší hospodářské cykly), zatímco škody způsobené deflací se projeví hlavně na jejím začátku, ( jakmile si na ní lidé zvyknou a přizpůsobí se jí smlouvy, tak v podstatě může hospodářství normálně fungovat). Z těchto důvodů je inflace velmi populární, zatímco deflace je extrémě nepopulární politikou. Chybným Rašínovým úsudkem bylo to, že vnímal nekryté papírové státovky v podstatě jako dluh, kterého se stát musí zbavit. V podstatě tohle by pravděpodobně nutné nebylo ani pro případné obnovení  zlatého krytí měny - což bylo chválihodným cílem jeho dlouhodobého plánu a málem se to i povedlo.

Petr Kunetka, zlocinec 26.5.2008 15:02

Re: Tak jinak,

Musim uznat, ze mne Vase provokace nechavaji klidnym. Skocil jsem Vam na to, ze absolutne nerozumite zdravotnimu pojisteni, a byla to zjevne provokace... na tohle uz Vam neskocim ;)

Preji hezky den.

ocelin 26.5.2008 14:59

Tak jinak,

pro koho je výhodná inflace a pro koho je výhodná deflace? Tady je Rhodos, tady skákej.

Petr Kunetka, zlocinec 26.5.2008 14:53

Re: Re: Re: Re: Nestačím žasnout,

Nevim, mne to prijde jako nejaky provokater... Minule zkousel hrat, ze absolutne nevi, jak funguje zdravotni pojisteni...

Petr Kunetka, zlocinec 26.5.2008 14:52

Re: Tak moment,

Ach jo. Precist znova. Jinak je to uz potreti za tyden, co ode mne chcete vysvetlit neco, co se da precist. Zkuste nekoho jineho, pro zmenu.

AndyO 26.5.2008 14:11

Re: Re: Re: Nestačím žasnout,

ale je...holt jste mi tenkrát nevěřili,že to nehraje.

ocelin 26.5.2008 14:10

Tak moment,

drbe Modrý ptáka Rašína za deflační politiku za ouškem nebo ne !?

Petr Kunetka, zlocinec 26.5.2008 13:14

Re: Re: Nestačím žasnout,

No je to za poslednich 7 dni asi poctvrte. Toto asi nebude sedovous, ten cist umel...

Vojtěch 26.5.2008 12:30

Jen žasněte, Rašína stojí za to si nastudovat ... Re: Nestačím žasnout,

Dnešníma očima nebyla deflační politika Rašína asi optimální. V roce 1921 ovšem byly i ekonomické teorie jiné, zlatý standard byl právě opouštěn z důvodů válečné devastace ekonomiky.

Rašín se od Klause lišil především v tom, že ač pravicový politik, tak hleděl s despektem na válečné majetky, získané spekulací nebo jiným využitím či zneužitím válečné situace. Od nich odlišoval "peníze vydělané poctivou prací a podnikáním za dlouhé generace v míru", tj. předválečné peníze.

Zároveň si byl vědom, že válečná inflace postihla především ty, kteří měli majetek v hotovosti, zatímco jiné druhy úspor byly zasaženy podstatně méně. Celkově byla válečná inflace za 4 roky první světové války asi 5x - 10x.

Proto měl snahu o zvláštní daň z přírustku majetku za dobu války, přičemž daň takto vybranou chtěl stáhnout z oběhu (tj. stát by daň nepoužil pro své vlastní potřeby, výdaje). Tím by zároveň zhodnotil měnu, tj. peníze, staré (i předválečné) úspory. Kombinace kolkování měny, stažení z oběhu a zvláštní majetkové dávky z přírustku za války, byly a zůstanou pro Rašína unikátní.

Jenže ekonomika a lidé kráčejí svými vlastními cestami, kladou odpor teoriím. Zvláštní  dávka z přírustku majetku sice byla vypsána, ale než byla vybrána, pokud vůbec, tak ji další inflace stejně znehodnotila. Nu a stát byl rád za každý peníz, který vybral, takže po Rašínovi bylo jakékoliv stahovaní myslím již také jen zanedbatelné. Mimochodem, jeho dílo je na webu: http://www.econlib.cz/zlatyfond/html/aut_rasin.htm

martin TT 26.5.2008 12:00

Re: Nestačím žasnout,

veřejně se přiznat k vlastní hlouposti a neschopnosti číst, to je výkon, oceline!  

ocelin 26.5.2008 11:31

Nestačím žasnout,

tak deflace (ve slovníku místních šmoků antiinflace-chicht) je něco pozitivního a mne tu roky místní ekonomičtí experti školí, že bez inflace a pořádné míry nezaměstnanosti se hospodářství položí.

No ten článek si přečtu ještě jednou a hádám, že se neudržím smíchy.

No jo holt Klaus nebyl Rašín....

tomcat 26.5.2008 11:28

díky

Na Vaše články se vždy těším, ani dnes jste mne nezklamal, ani já Vás nezklamu:-):-):-)

RomanL 26.5.2008 10:18

Jo, bohužel,

takoví politici dnes už nežijí. Zničila je (morálně i fyzicky) ta levičácká pakáž - náckové a komači. Dnes už nikdo nezbyl, není na čem stavět. A bude hůř.

libero 26.5.2008 9:44

Sakra bychom pár takových státníků

potřebovali i dnes.

I 1000 Paroubků bych dal za jednoho a ostatní členy ČSSD přidal jako bonus.

PPP 26.5.2008 8:44

záhady

Atentát na Rašína by si zasloužil ještě mnoho vysvětlení. Je pravda, že atentátníci dali Šoupalovi zbraň malé ráže, která měla Rašína spíš postrašit než zabít?  Proč primitiv Šoupal použil jinou zbraň a kdo mu ji opatřil?

KROKODÝL 26.5.2008 8:33

Re: dobrý článek

Plně souhlasím,perfekní článek.Jen kdyby naši postbolševičtí politici,zejména marťanští,kteří nás zadlužili šíleným způsobem,pochopili,že občané,platící nemalé berně,nejsou už schopni uživit stáda přemnožujících se parazitů,kupodivu přičmoudlých,stáda úředníků,policajtů a o lampasácích ani nemluvě.

liberal shark 26.5.2008 6:36

dobrý článek

Tak se mi zdá, že NP občas plní funkci "veřejnoprávních médií". Co takhle zrušit koncesionářské poplatky CT a přesměrovat je na NP ? Za takovýto článek by si je zasloužil. Skvělé R^

M 26.5.2008 3:25

Ja uz myslel, ze Modry ptak uletel do teplych krajin..

.. jo je to dobre.

Ale vseobecne mne prekvapuje, ze se na Neviditelnem psu v posledni dobe prestaly objevovat jakekoliv komentare a prispevky a clanky tykajici se svetove ekonomiky. Pritom se toho tolik deje a tolik zajimaveho a PREKVAPIVEHO. Ropa za 135, ropna produkce Mexika klesa rapidnim tempem, Rusko hraje svou energetickou kartu. ... A NP - NIC.

Modry Ptaku dej nam radu.