19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
janabok 9.8.2006 9:26

Modrý ptáku, dík

a abych Vás povzbudila do dalšího psaní, tak jeden citát:

Všechny antiliberální síly se spojují proti všemu, co je liberální.      A.Moeller Van Der Bruck

držím palce...

Oteplovač 8.8.2006 20:26

Modrý ptáku

Prostě skvěle a čtivě napsáno. Prosím pište dál. Nesmírně přispíváte k civilizaci lidstva. Jen mi připadá, že David Hume se svou skeptickou poznámkou "...že dílo bude chápáno a pochopeno velmi pomalu" se ukázal být neopatrným optimistou. Vždyť už je to 230 let !!! 

pavel 99 9.8.2006 12:46

Re: Modrý ptáku

"...Vždyť už je to 230 let !!! ..." a někteří to pořád nechápou. To že není POMALU?

Modrý pták 8.8.2006 19:32

Vážení, děkuji za reakce.

Moc mě potěšilo, že to bylo srozumitelné. Pokračovní Vás nemine :-)))

P. S. Kocoure, sázku jsi prohrál :-))). Merkantilismus je dítko Colbertovo, což byl ministr financí Ludvíka XIV. Je to s těmi cly a tak trochu složitější (oni něco proclívali a něco ne - byli to takoví mantáci, kteří věřili na OBCHODNÍ BILANCI. Hlavně, že statistika vypadá dobře - nepřipomíná Ti to něco? :-)))), ale v budoucnu (někdy) na ně dojde (páni, já už slíbil tolik oblastí a autorů :-))). Zřejmě si to s nimi vyřídím u F. Bastiata :-))), což je můj mimořádný oblíbenec :-)))

kocour 8.8.2006 23:34

Re: Vážení, děkuji za reakce.

Dobře, máš u mně panáka :-)

Ladislav N. 8.8.2006 17:24

Díky, po přečtení ukládám URL do archivu k použití.. ;-)

"...stalo se v březnu 1776, že se na pultech supermarketů objevilo „Bohatství národů“..." ;-DR^

Foundryman 8.8.2006 16:11

Jen bych podotkl,

když už bylo zmíněno c+v+m, že tato formulka vede k naprosto zcestným závěrům. Maximálně se dá použít k analýze nákladů, ale pro teorii hodnoty je k ničemu. Modrý pták to v budoucnu zajisté blíže osvětlí.

Radek 8.8.2006 14:53

Hezky předžvejkany

Myslim, ze pro ty, kteří se s ekonomii prilis netykají, je tento clanek peknou vstupní branou. Uz se tesim na komparativní výhody :D.. jo a je videt, ze prazdninova nuda ma i svoje vyhody. S pozdravem

zirje 8.8.2006 14:45

Vážení přátelé jednoduchých rovnic

přeji Vám vaší bezmeznou důvěru ve výše popsané mechanismy. Známe však i pár civilizací které, na vrcholu ekonomických sil a mocenských úspěchů, zkolabovaly na prostý fakt, že se vyčerpala kultura ze které rostly, její duchovní zázemí, tvůrčí myšlenkový potenciál a vůle ke změně. To naší civilizaci jistě nehrozí... :-)

Andy 8.8.2006 18:08

Re: Vážení přátelé jednoduchých rovnic

ten článek je o ekonomii, snaží se ji přiblížit neekonomům. Z jakého důvodu útočíte na autora či čtenáře ? Kdo hovoří o bezmezné důvěře ? Když budete číst pojednání o chemii, tak do toho také zamícháte poznámky o bezmezné důvěře v molekuly, ač jsou civilizace, které o molekulách neví vůbec nic a přesto existují ?

zirje 9.8.2006 8:13

Re: Re: Vážení přátelé jednoduchých rovnic

nereaguji na článek, ale na to nadšení nad fungujícím mechanismem vůkol v komentářích - to jste nepochopil.

Mochas 8.8.2006 14:25

Furt mne ten Marxův vzorec, jako ekonoma, svojí jednoduchostí irituje

Ono to schéma "c+ v +m" má svojí jednoduchostí něco "do sebe".  Vysvětli ale babičce "akumulaci" kapitálu, která koupí novou kozu za svojí "m", které vlastně uložila do "c", protože ji nesežrala ve "v".  Levičáci, co vy na to? Já jenom zírám, jak Marx s podporou továrníkovou, bádal.  "Socani", pokud můžete, kecejte.  

I-Worm 8.8.2006 14:00

Jako pohádka je to moc pěkný

v praxi ten borec zjistí, že jeho stoly nikdo nechce. Ale přece, jeden jiný výrobce stolů je od něho koupí za 1900.- a vzápětí se ty stoly objeví v prodeji za 2800.- , protože jsou lepší, ale pod jinou značkou. Ale třeba k tomu ani nedojde, možná, že přece jenom skončí u těch soch. Nikdo je sice nechce, ale to nevadí. Oběhne pár známejch politiků, stane se ředitelem Státní galerie a koupí to sochy pro ni od sebe.

Inu, šedá je každá teorie.

jonáš 8.8.2006 14:09

Re: Jako pohádka je to moc pěkný

Jo, v praxi se to dělá takhle .. buď dáš stoly po pěti stovkách, nebo ti je sebereme násilim 8-o

ptakopysk 8.8.2006 14:49

Re: Jako pohádka je to moc pěkný

možná by to fungovalo i takhle: boec zjistí, že stoly nikdo nechce. Natře tank na růžovo, nejlépe ve společnosti ožralých poslanců a televize. Poté jeden stůl přišroubuje na vysílací věž, druhý stůl pověsí nohama nahoru do průjezdu a třetí stůl natře jako státní vlajku a položí jej na dvůr úctyhodného domu. K němu postaví sochu, kterou zapomněl rozflákat. Do sochy zavede hadici s vodou a nechá militantní feministku, aby pořádným vrtákem projela soše pyj. Socha začne močit na stůl a tím vyjadřuje umělcův názor názor na okolní svět. Je požádán presidentem, aby několik svých stolů elektrifikoval a pověsil je na střechy pražského hradu. Zbytek stolů a soch rozprodá do soukromých sbírek.

I-Worm 8.8.2006 15:17

Re: Re: Jako pohádka je to moc pěkný

jo, mladej borec to udělá takhle. Starej, tak jak jsem napsal.

ptakopysk 8.8.2006 15:28

Re: Re: Re: Jako pohádka je to moc pěkný

pane kolego, pozorujete, jak úžasně rozpracováváme původně suché ekonomické these? Jestli si toho všimne nějaký akademický senát, tak nás možné emeritní profesura nemine... :o)

I-Worm 8.8.2006 15:35

Re: Re: Re: Re: Jako pohádka je to moc pěkný

já se spíše bojím, že po čuni nás nemine... Bořit iluze, to je zločin.

šakal 8.8.2006 16:08

...No...jestli jsou tyhle Vaše pindy "bořením iluzí", tak...

...máte dost slabej kanón  ;-P

šakal knížák 

I-Worm 8.8.2006 16:21

Re: ...No...jestli jsou tyhle Vaše pindy "bořením iluzí", tak...

na vrabce až příliš silnej.

zirje 8.8.2006 15:59

Re: Re: Re: Re: Jako pohádka je to moc pěkný

na AVU to nejspíš nebude :-)

Fafa 10.8.2006 3:39

Ptakopysku:

Pokud to dela za svoje, tak je to jeho problem. Pokud to dela za nase penize, ktere jsme jako danovi poplatnici odevzdali statu a nechame takhle blbe utracet, tak nam asi neni pomoci.

kocour 8.8.2006 13:55

Modrý ptáku, konečně se na Psu

zas po dlouhé době objevil článek, který má buď ekonomickou hodnotu nulovou (nic mi nepřináší) nebo zápornou (jen se u něho rozčílím), ale pozitivní (něco užitečného jsem se dozvěděl) - konečně mi někdo ty hory ekonomických knih předkousal a zestručnil. Takže doufám, že tenhle článek je jen začátek.

Chybí mi tam jeden odstaveček stran ochranářství - ta cla původně vznikala z mnohem prostších důvodů - stát potřeboval nějaké ty prachy. Teprve následně začala být používána jako regulační prostředek. Ochranářství je také směr a já si teď nejsem jist, zda to spáchali merkantilisté (a tak nepřímo vyprovokovali Smithe, aby je vyvrátil), nebo se to objevilo později. Sázím na merkantilisty a dobu Ludvíka XV. 

kocour 8.8.2006 13:59

oprava:

"... který NEMÁ ekonomickou hodnotu ..." :-)

hans hase 8.8.2006 13:18

Nazdar ptaku!

jsem rad, ze Te vidim a dik za clanek.

Sch.glosátor 8.8.2006 13:10

To strašné slovo "ekonomický".

Podle počtu příspěvků většina dává přednost marnému a nekonečnému řešení světových problémů. Přehlíží, že klíč může nalézt  tady. Jenomže jaká je to zábava. Žádný skandál, žádné emoce, žádné potoky krve. A musí se přitom myslet. Brrr. Tož tak honem k těm světovým problémům.Vyřešíme všechny. Za jiné. Čím vzdálenější, tím snazší. Jaká kost nám bude v tématu dne předhozena zítra abychom se o ni servali ? Ví Bůh ? Nebo výbuch ?

jonáš 8.8.2006 14:08

Re: To strašné slovo "ekonomický".

No jako malá násobilka je to hezký, ale trochu zbytečně rozvláčný .. ovšem přes velkou, mocniny, funkce, integrály až k diferenciálnim rovnicim s okrajovými podmínkami je to sakra dlouhá cesta, nejmíň na několik pětiletek.

Fafa 10.8.2006 3:41

Jonasi,

problem je v tom, ze aspon tu malou nasobilku nikdo nezpochybnuje. Ale jiste se najde dost lidi, kteri si proste mysli, ze Adam Smith nemel pravdu a tim to pro ne konci.

Šedovous 8.8.2006 11:29

Ano moc pěkné, určitě si to přečtu ještě jednou, (a pak uvidíte)

zatím suše konstatuji, tak rok , dva a začnete nám tady vykládat Marxe. Holt se tomu nevyhnete.Zatracenej vývoj lidského myšlení.....;-D

Modrý pták 8.8.2006 11:56

To se můžete Šedovousi spolehnout :-)))