Středa 13. listopadu 2024, svátek má Tibor
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

nocnimys

4. 8. 2009 0:33
li-ion baterky jsou adekvatni

pro mensi priblizovadla, viz http://www.teslamotors.com/

Nekolik velkych automobilek predstavi EV pristi rok (GM, Chrysler, Nissan)

https://www.chryslergroupllc.com/en/innovation/envi/overview/

Honda planuje elektricky motocykl http://www.autobloggreen.com/tag/electric+honda+motorcycle/

0 0
možnosti

nocnimys

4. 8. 2009 0:03
Elektromobily jsou vyrazne ucinejsi nez spalovaci motor v aute

a vysledne emise jsou i v pripade emisi ze zcela fosilni site jsou mensi nez s pouzitim benzinu. 

Tesla na to uverejnila docela zajimavy referat, kde srovnavaji ruzne typy pohonu vcetne vodiku a pocitaji efektivity presunu primarni energie na kola auta, souvisejici emise etc.: http://www.veva.bc.ca/wtw/Tesla_20060719.pdf

0 0
možnosti

O. M.

5. 8. 2009 21:36
Re: Elektromobily jsou vyrazne ucinejsi nez spalovaci motor v aute

a vysledne emise jsou i v pripade emisi ze zcela fosilni site jsou mensi nez s pouzitim benzinu. 

No nevím, jestliže účinnost tepelné elektrárny je srovnatelná s účinností moderního nafťáku, k tomu připočtem ztráty v přenosové a rozvodné soustavě, účinnost akumulátorů (a i zdrojů v nabijeci stanici), tak se mi to dvakrát nezdá.

0 0
možnosti

mueller

3. 8. 2009 21:20
Co se akumulatoru tyce,

tak bych se nebal, pravdepodobne se objevi nejaky novy koncept, jako treba kondensatory na bazi nanostruktur, co se uz zkouseji, nebo holt neco jineho, nechemickeho (tam je hustota energie dost omezena). Zakladni otazka je jenom, kde se vezme ta elektrika.

0 0
možnosti

Schumacher

3. 8. 2009 17:14
Nejbližší budoucnost patří hybridům.

Čistě na elektropohon stačí dojezd několika desítek km. Hybridní pohon umožní akumulovat část energie jinak ztracené brzděním a spalovacímu motoru pracovat v optimálním režimu. Sníží se tím spotřeba paliva a sníží emise. Současně poskytne krátkodobou rezerva vysokého výkonu pro předjíždění a rozjezdy. Zlepší jízdní vlastnosti možností nekomplikovaného pohonu 4x4 využitelného například v zimě a řízení stability vozidla. Nejvhodnějším, třebaže ne nejlevnějším typem akumulátorů jsou Li-Pol. S návratností surovin recyklací s masovou výrobou by se jejich cena měla postupně snižovat. Naproti tomu je  třeba počítat s vysokou poptávkou po lithiu a s růstem jeho ceny, s jeho vysokou reaktivitou a s výbušností akkumulátorů při poškození způsobujícím vnitřní zkrat. Tomu lze předejít vhodnou konstrukcí. Akumulátory lze částečně integrovat do konstrukce vozidla aniž by byl zmenšen vnitřní prostor. Optimální je uložení do dvojité podlahy  a  dvojitého dna zavazadlového prostoru. Modulové uložení do dvojité podlahy umožní rychlou výměnu. Čistě elektrický pohon se uplatní u firemních vozidel pro rozvážku po městě a okolí. U rodinných automobilů pro všeobecné použití se neuplatní dokud nebude zajištěn dojezd  srovnatelný s dojezdem automobilů se spalovacím motorem a rychlé dobití akumulátorů. To bude mít vysoké nároky na zasíťování čerpacích/nabíjecích stanic.  

0 0
možnosti

honzak

3. 8. 2009 17:58
Re: Nejbližší budoucnost patří hybridům.

Ano,tak nějak to dopadne.Ale integrace akumulátorů do konstrukce vozidla bude docela ořech - i elektromobil bude muset na crash testy....

0 0
možnosti

Martin

3. 8. 2009 15:06
Na něco jste zapoměli

V elektromobilu není a nebude TOPENÍ ani KLIMATIZACE, akumulátory stačí stěží na pojezd, 2-5 kW na topení/chlazení je čirá utopie. V podmínkách ČR tedy absolutně nepoužitelné.

0 0
možnosti

honzak

3. 8. 2009 17:56
Re: Na něco jste zapoměli

už se to diskutovalo minule - k dispozici bude maximálně ztrátové teplo z frekvenčních měničů. Takže to bude topit asi jako TRABANT, nebo hůř. Klíma by mohla ekologicky běžet na solární panely ze střechy;-D!

0 0
možnosti

vládík

3. 8. 2009 14:55
Kterej blbec ten auťák konstruoval?

Kdo neumí spočítat převod. když existuje rychlost (dokonce "mětská" padesátka), při níž jeden stupeň motor přetáčí a další se dusí.  Jsou všechny další argumenty tak nesmyslné?

0 0
možnosti

pedro

3. 8. 2009 15:51
Re: Kterej blbec ten auťák konstruoval?

Automaticke prevodovky snizuji emise a zvysuji bezpecnost.

0 0
možnosti

MaR

3. 8. 2009 14:14
No,

a co třeba taky hledisko snížení surovinové závislosti z nestabilních nebo potenciálně nepřátelských zemí? Myslím, že pokud se zahrne tohle hledisko a víra v technický pokrok pak jsou alternativní pohony správnou cestou. A nemusíme si ani přitom namlouvat, že jsou nutně ekologičtější...

0 0
možnosti

para

3. 8. 2009 11:42
A bude hůř at si kdo chce co chce říká.

Existují sice náramě líbivé studie a dokonce už i prototypy elektromobilů např Aptera http://www.youtube.com/watch?v=r_JV6QUIu5s  ale kdo z našinců je takový kaskadér, že by si s takovýmto vozítkem troufl do běžného provozu rozbitých vozovek kde dnes ostrými lokty vévodí typy "of road" s traverzama na všech stranách? Klasická vozidla na uhlovodíky tedy budou proto ještě dlouho  převládat. Aptera má krásné parametry ale ty jsou dány předně její hmotností , valivým odporem a aerodynamikou. Pro přepravu nákladů namísto jedné či dvou osob se taková koncepce sotva ujme jinde jak na rivierách.... Osobně v našich podmínkách spíše předpokládám útlum dopravy a přechod na plyn a posléze i bioplyn. Ledaže někdo udělá převratný vynález jak produkovat a akumulovat elektřinu. O tom se ale sní už celá desetiletí.

0 0
možnosti

Ladislav N :-)))

3. 8. 2009 20:19
Re: A bude hůř at si kdo chce co chce říká.

A jéje, zelený blábolista "para" už je tady... Bioplyn? Můžeš se před jízdou nacpat hrachem a trubičku do řiti... ;-D

0 0
možnosti

i.h.

3. 8. 2009 9:14
Elektromobily jako "uspora" CO2

maji samozrejme smysl jenom v pripade masivniho nasazeni zdroje proudu neprodukujiciho CO2, ktery je k dispozici tehdy, kdy je potreba. Momentalne jsou jedinym takovym zdrojem jaderne elektrarny. Obhajci elektromobilu ovsem jaderne elektrarny nechteji, tudiz bojuji za zvyseni emisi CO2 pouzivanim uhli jako paliva pro automobily, a to jeste se snizenou ucinnosti. Tak jednoduche to je.

0 0
možnosti

Juggernaut

3. 8. 2009 9:36
Re: Elektromobily jako "uspora" CO2

Sakra, nerad bych se zrovna já dostal do pozice obhájců zelené ideologie - ale v zájmu objektivity: Vtip je v tom, že spalovací motory mají největší spotřebu a produkují nejvíc spalin při změnách otáček (akcelerace). V účinnosti při akceleraci naopak elektromotory vynikají. Na tom je založena myšlenka hybridů -- relativně slabý spalovací motor používaný pro plynulou jízdu, a elektromotor pro akceleraci a rekuperaci.

I generátory v elektrárnách fungují maximum času v tom nejúčinnějším režimu. Proto elektromobily poháněné elektřinou z uhelných elektráren mohou mít o trochu menší produkci CO2 na kilometr než spalovací motory. Nicméně rozdíl je minimální, a možná bude překryt ztrátami baterií a elektromotoru, to nevím.

Samozřejmě že pohánět elektromobily elektřinou z nukleárních elektráren by bylo o mnoho ekologičtější - ale jak víme, ona ekologie se zelenou ideologií souvisí jen vzdáleně.

0 0
možnosti

Juggernaut

3. 8. 2009 8:48
Prius vs. Hummer

Cela studie, na kterou se příspěvek odkazuje, je http://cnwmr.com/nss-folder/automotiveenergy/DUST%20PDF%20VERSION.pdf

Shrnující komentář s rozumnou délkou na přečtení: http://cnwmr.com/nss-folder/automotiveenergy/Hidden%20Cost%20of%20Driving%20a%20Prius%20Commentary.pdf

Osobně mi studie připadá jako přesný součet nepřesných dat. Přesto je asi možné ji jako orientačně správnou brát, pokud počítáte s hodně velkou možnou chybou. Nejpochybnější asi je počet celkově ujetých kilometrů, kde se pro Prius počítá s 100 000 mílemi, zatímvo pro Hummer s 300 000 mílemi. Mýslím, že málo vlastníků Hummerů ujede tolik - i když Amerika je Amerika a denní dojíždění do práce ve vzdálenosti 100 km není nic neobvyklého...

Odpověď tvůrců studie na argumentaci ohledně celkově ujetých kilometrů je zde: http://cnwmr.com/nss-folder/automotiveenergy/Why%201001000%20Miles%20for%20Prius.pdf

[][][][]

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz