Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
EKOLOGIE: Smog lze úspěšně minimalizovat
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
P. Gabriel st. 22.11.2011 17:20Problém má jiné kořeny Především je velmi vážný problém v tom, jak se růstem cen paliv vrátilo masově využívání levných pevných paliv v domácnostech a malých výtopnách. Spalují se ale ve starých kotlech a kamnech, které se podařilo "zachránit" a jsou zaústěny do starých léta nevymetaných komínů. A klasická pevná paliva mnozí nahrazují spalováním odpadů. Pamatujete jak po plynofikacích v 1. 1/2 devadesátých let býval i v zimě čístý vzduch? z komínů stoupaly obláčky páry z plynu... A jaký je dnes smrad a jak se hulí z komínů? To neviditelná ruka trhu. Distributoři s pomocí regulátorů ženou ceny plynu a elektřina navrch. A lidem, když nechtějí zmrznout nezbývá, než topit tím co mají. |
![]() |
B. Rybák 19.11.2011 15:43Re: Autor Stejně jako drtivá většina našich automobilistů nemám ve svém autě nový motor. Můžete mi sdělit, kolik času a peněz mne bude boj proti smogu, nebezpečnému pouze při delší dobu a tedy zřídka se vyskytujícím inverzním počasí (tedy méně nebezpečnému, než např. rychle se kazící, např. mykotoxiny obsahující biopotraviny), stát. Kolik to bude stát naše výrobce, kteří to zřejmě obdobně jako v jiných takových případech budou muset opravdu, na rozdíl od EU-občanů 1. kategorie dodržovat? |
![]() |
I. Kudrnová 18.11.2011 20:49Smog lze úspěšně minimalizovat Pane Hanzlíčku máte pravdu.Co to zase ti chlapečci a děvčata vykřikují, jejich akce jsou vymyšlené, zase něco odkoukali v Německu a ještě špatně. Co to slyšíme v televizi je smog smog, Prosím ať se tedy novináři a ti co pláčí odstěhují někam blízko moře, tam smog není. Je to zase další poplašná akce určitě nějakou agenturou živená. Bude se schvalovat zákon a oni vyvolávají paniku, není to trestné? Zase nás bude někdo kontrolovat, ti chlapci zelení a děvčata, stále jen chtějí kontrolovat, uvazovat se a nic nedělat.Chtějí se dostat do domů, dovniř do našich soukromých domácností. To budou mít chlapečci lepší jak policajti, ti do domu mohou jen se soudním příkazem. To všichni chceme? Už zase bude každá bába důležitá a udávat, kdo s čím topí. Necháme se pořád novináři honit ode zdi ke zdi, strašit a vykřikovat kdo zase co dostane.Musíme přijít na něco nového, určitě je u nás dost chytrých lidí a přijdou na to. Nejvíc křičí ti, co nic nedělají. |
![]() |
P. Skřivan 18.11.2011 16:26Docela by mne zajímalo, jak si autor představuje, že namontuje filtry na rodinné domky, v nichž majitelé z finančních důvodů "pálí křečky", alias tříděný odpad: co se dá spálit, co hoří špatně a trosky čeho nejdou vyndat z kotle ... . :-) Řešení je jednoduché: dotace na kvalitní a pravidelně revidovaná řešení, ovšem dotace skutečné, na které dosáhne každý, kdo splní podmínky. Ne podvod, jako obvykle ... . (Pro nepřátele dotací bych si dovolil doplnit, že dotace = sleva na dani jako kompenzace za nepovinné úsilí o obecní blaho.) |
![]() |
A. Hrbek 18.11.2011 15:02Re: Autor O tom, jaké jsou u nás emisní zákony a jak je průmyslové podniky dodržují se může každý snadno přesvědčit, například procházkou okolo Mittalu v bílé košili. Vlády se ukolébaly tím, že s poklesem průmyslové výroby a zavedením jaderné energetiky poklesly emise. Ale s obnovou výroby s rabováním hnědého uhlí na výrobu elektřiny na export, s nárůstem počtu automobilů jsme si zase tak moc nepomohli. Jasně o tom svědčí současný smog. |
![]() |
A. Hrbek 18.11.2011 14:55Autor bezútěšně kecá a plete dohromady vše možné. Jedná se o emisní normu Euro 5 z roku 2009, která zpřísnila limit pro emise PM u automobilů na 0,05 g/km. Tento problém se týká především dieselových motorů, nové benzinové ji splňují. Přitom se u některých automobilů počítá s tříletým přechodným obdobím, tedy do roku 2012. Jen pro ilustraci - v roce 1996 byl 0,10; 2000 0,05; 2005 0,025. Pro rok 2014 se počítá s hodnotou opět 0,005. Technické řešení mají mají přední automobilky již dávno vyvinuty - jde o vstřikovací systém Common Rail a PM mikrofiltr. Německo, Francie, Holandsko snižují daně u těch vozidel, která limit Euro 5 splňují. O tom, že dieselové motory v ČR nejsou zcela v pořádku, se pan Hanzlíček může přesvědčit jízdou v čoudu za některým starým nákladním automobilem. Jenom pro upřesnění - vznešené PM nejsou totiž ničím jiným než sazemi. Takže plést směrnici Euro s emisemi z průmyslových podniků a emisemi z lokálních topenišť je buď neznalost nebo zlý úmysl. |
![]() |
I. Schlägel 18.11.2011 13:17Re: Bláboly o EU. Vypadala by stejně jako s tímto předpisem, tak že ten předpis je k ničemu. Instituce, která vydává předpisy k ničemu, je rovněž k ničemu. |
![]() |
J. Šimek 18.11.2011 13:08Re: Bláboly o EU. Nechápu na tom to, jak by vypadala současná inverze v ČR bez toho předpisu. |
![]() |
M. Vondráček 18.11.2011 12:01Re: Bláboly o EU. EU vydalo hloupý předpis o emisích . Co na tom nechápete ?? |
![]() |
D. Seibt 18.11.2011 10:55Re: Bláboly o EU. A jaky je vas navrh na reseni tohoto problemu? |
![]() |
J. Šimek 18.11.2011 10:43Bláboly o EU. Jaký vliv má EU na inverzi v ČR ? Žádnou, ale článek je plný nenávisti k EU. A rady, že musíme dát nemalé prostředky do výzkumu, tak to vymyslí každej trouba. Ještě to chtělo spolu se Špidlou zaargumentovat, že zdroje jsou. |
![]() |
I. Klepáček 18.11.2011 7:35konecne Máte pravdu, ale koho to zajima? EU uredniky urcite ne, protoze odborny nazor nemá cenu jejich pocitologickeho platu... |

