25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Sháním hackera

Proč by se doprava měla zastavit kvůli nedostatku AdBlue? Auta jej k ničemu nepotřebují. To jen škodlivý malware motor zablokuje, protože to nařizuje nějaký předpis z Brusele.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Podešva 3.11.2021 17:28

Umíte si koupit destilovanou vodu na benzínce? https://www.vinarskepotreby.cz/mocovina-3-kg.htm

O. Musil 3.11.2021 20:00

Stránka nenalezena, asi to už někoho napadlo. Podle mě dobrý nápad, po naředění na cílovou koncentraci by mělo fungovat.

P. Podešva 4.11.2021 7:33

Podle mně by fungovala i destilka, pokud tam není EC senzor. Kdyžtak ocet.

V. Kolman 3.11.2021 15:37

Nebylo by nejjednodušší zveřejnit složení a postup výroby toho modrého sajrajtu, když ho pumpaři(?) nedokážou zajistit dostatek?

Počítám, že i pokud to nezveřejní výrobce(?), nebo někdo jiný, zafunguje příslovečná šikovnost českého člověka a dřív, nebo později se na netu návod objeví, spolu s přehršlí pokoutních výrobců.

Čechy nějaký Adblů nezastaví;-D;-D;-D

M. Pivoda 3.11.2021 15:03

Sháníte hackera?

Future threats: Hackers might pose an immediate threat, but US government officials are preparing for another, longer-term problem: attackers who are collecting sensitive, encrypted data now in the hope that they’ll be able to unlock it at some point in the future.

A new danger: This future threat comes from quantum computers, which work very differently from the classical computers we use today. Their complexity could allow them to break many of the encryption algorithms currently used to protect sensitive data such as personal, trade, and state secrets.

F. Zrcek 3.11.2021 14:51

Samotná močovina (urea) je strašlivě levná substance používaná jako hnojivo. Za teploty spalin ve výfuku se rozloží na CO2 (no fuj gréto!, ale nesmrdí) a NH3 (smrdí a žere nitroxidy). Není mi jasné, jak software (malware) kontroluje čistotu a správnou koncentraci. Proto soudím, že hacknout by to šlo i čistě chemicky. Akorát pozor na sulfáty (sežraly by vejfuk) a vůbec sloučeniny zanechávající pevné zbytky. Ty by ho po čase přicpaly, takže prosím radši tam nečůrat! Pokud ta panika s AdBlue bude trvat delší dobu, zadejte to na nějakou chemickou průmku a nejspíš to máte vyřešeno. Když na to půjdete přes software, tak vás nakonec vyhmátnou za neoprávněný zásah a budete platit (nevím komu a nevím co, ale od toho jsou právní kličky a něco drobným písmem ve smlouvě)...

R. Polášek 3.11.2021 15:19

No, při při nedostatečně jednoduchém hacku to bude v seznamu servisních zásahů, které nejspíš na STK vyjedou při kontrole. Něco jako "nahrání softwaru neznámé neautorizované verze" a potom auto neprojde STK. Nebo rovnou tam bude zjištěna "přítomnost neznámé neautorizované verze" softwaru, výsledek tentýž.

Š. La 3.11.2021 14:44

Ten článek má jednu naprosto zásadní chybu:

AdBlue neslouží ke snižování NOx, ale k zachytávání nanočástic, nanopopílku (který je u špatného motoru i vidět).

Tudíž uvedené zdroje a závěry jsou prostě mimo...

G. Onion 3.11.2021 17:22

No nevím, nevím. Myslíte, že máte pravdu? K zachytávání je určený DPF. Jinak močka, jak se všude uvádí, slouží k redukci oxidu dusíku.

O. Mayer 3.11.2021 9:56

.. netřeba hackovat, co takhle do nadržky na adblue spíše nachcat- koncentrace močoviny 9-24 g/L, navíc v takřka sterilním roztoku ;-D

T. Hraj 3.11.2021 10:04

No, někdo to tuhle nedoporučoval. Moč právě moc čistá není.

Ale hackovat software není třeba. Močovina se prodává v koncentraci 32,5%. Zbytek je destilovaná voda. Pokud tedy použijeme pouze destilku, zařízení na vstřikování močoviny to nijak neublíží. Pouze nebude plnit svou funkci. Auto velmi pravděpodobně obsah nádržky nijak neanalyzuje, pouze monitoruje hladinu. Takže bych si tipnul, že s destilkou vesele nastartuje.

O. Musil 3.11.2021 10:26

Nastartovat asi půjde, za jízdy to ale senzory poznají. A taky pozor na zamrznutí.

T. Hraj 3.11.2021 10:49

A co poznají senzory? Emise NOx?

O. Musil 3.11.2021 11:26

Hmm, popravdě nevím, jak a co přesně poznají, nicméně řídicí jednotka nahlásí chybu. Senzory údajně kontrolují přímo obsah močoviny v kapalině.

L. Beneš 3.11.2021 12:45

Přijde na to, kam ta řídicí jednotka chybu nahlásí. Jestli do Brusele nebo, jak bylo dříve zvykem, do Moskvy.

F. Zrcek 3.11.2021 15:13

Nejlíp pirátům, ti už vás nabonzují na příslušná místa sami. Taky by mě zajímalo, co kontroluje čidlo, ale to se dá nejspíš zjistit. Podobně jako močovina by mohl fungovat např. i uhličitan amoný (princip cukrářského droždí). Při termorozkladu taky nevznikají pevné zbytky - pokud jde o čistou látku.

T. Hraj 3.11.2021 14:10

Ok, jdu si koupit močovinu do zásoby.

J. Pavelka 3.11.2021 9:46

Oxidy dusíku skutečně zamořují okolí silnic...Nejde o nějakou "záchranu planety" jako o green dealu, ale kvalitu ovzduší v okolí frekventovaných silnic, kdy skutečně oxid dusnatý a dusičitý není nic dobrího

M. Stanovský 3.11.2021 9:36

S celým slavným Green Dealem je to jako s čuráním do bazénu. Ano, jistě, pro ovzduší je třeba něco dělat a čurat do bazénu se nemá.

Jenomže když jeden, dva tři panáčci přestanou čurat do bazénu jak v Podolí, nic to neřeší, protože tam bude čurat tisícovka jiných.

S celým naším znečišťováním je to něco podobného. Jedna poslušná Evropa proti zbytku světa, který na vše prdí to nezachrání.

Ale chraň bůh, že by to bylo něco špatného. Taky třídím plasty, i když vím, že použít se dají jen petky (a nové petky z roky jsou ke všemu levnější), a zbytek je víceméně neroztřiditelný.

J. Pavelka 3.11.2021 9:47

Tady jde rovněž o ovzduší v okolí silnic, kde NOx nejsou nic voňavého ani zdravého...ne o nějakou záchranu planety...

M. Stanovský 3.11.2021 9:55

To je pravda, proto se taky nebráním zavádějí elektromobilů do měst. Uhlíková stopa výroby auta je stejná nebo vyšší, aby byla elektřina tak někde čudí elektrárna, jenomže důležité je, že "někde" a ne "ve městě". Čuchat smrady z aut u silnic ještě jde, ale ty města jsou důležitý.

Blbý je, že nutnost všech těchto Green Dealů je vysvětlována (alespoň laikům) jako mise pro záchranu planety. To je lehce rozbitelné.

Blbý je, že Číňanům a Indům je to všechno šumafuk.

O. Musil 3.11.2021 10:03

No, zrovna u aut není. Indie má +- stejné emisní třídy jako Evropa, Čína tlačí zase silně na elektroauta. Pravda je, že elektřinu pro ně chce vyrábět v uhelných elektrárnách...

L. Beneš 3.11.2021 12:49

Čiňani jsou kujóni. Staví u uhelných elektráren vysoké komíny a protože vítr fouká většinou ze západu na východ (proti otáčení zeměkoule), smrady si vychutnají Japončíci.

V. Kučer 3.11.2021 10:18

NOx a jiné emise jsou škodlivé pouze ve městě a při jízdě v koloně, někde na vesnici je to zanedbatelné.

J. Pavelka 3.11.2021 10:43

V tzv. průjezdných vesnicích poblíž silnic I. a II. třídy je také provoz jen což dělej

Š. Hašek 3.11.2021 8:51

Nevím, zda budu pochopen .....

Ale nějak se jimtosere. A to ještě nejsou u Stalingradu.

Průšvih je v tom, že to zas vodnesou pěšáci ......

P. Dvořák 3.11.2021 9:13

A Žukov v nedohlednu . . . .

P. Kazo 3.11.2021 8:42

V ktorych autach sa toto pouziva? Ja som jazdil za zivot uz na 3 dieseloch a o Adblue som pocul prvy krat pred mesiacom.

T. Hraj 3.11.2021 9:59

Ve všech nových. (cca 5 let)

P. Vychodil 3.11.2021 8:30

a když adblue je syntetická močovina, nestačilo by do nádržky načůrat ?:-)

možná nejjednodušší cesta by byla "obechcat" čidlo...