28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Nechte si svůj elektromobil, já jdu do diesela

Poslední týdny politici nevědí, co řešit dřív. Volby? Nesnadnou volbu koalice? Státní rozpočet? Brexit? Bobtnající dluh Itálie?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Petr 22.10.2018 21:24

Čtěte Mein Kampf, tam to všechno je...

Politici německé Výmarské republiky, ale také francouzské Třetí republiky byli stejní i=dioti, jako politici v Bruselu, protlačovali všelijaké skupinové zájmy či ideologické fantasmagorie ("Lidová fronta" s komunisty) a úplně kašlali na obyčejné lidi. Ti v Německu byli následně nahrazeni právě tím Hitlerem, který správně předpokládal, že ho v rámci své "politické činnosti" nakonec udělají kancléřem legální cestou. A ti francouzští dovedli zemi k ostudné porážce právě od toho Hitlera!

Kam nás zavedou ti v Bruselu se bojím domyslet!

Z. Frys 22.10.2018 20:14

Letos

v létě jsem podnikl road trip (Octavií/na kole) po Francii. Projel jsem skoro 4000 km, přes Německo, Rakousko, Lichtenštejnsko, Švýcarsko, Itálii, Monako, Azurové pobřeží od Nice po Marseille, Aix-en-Provence, kolem Lyonu, přes Ženevu a Německo zpátky do Česka. Vzhledem k vysokým letním teplotám jela klimatizace v autě prakticky pořád naplno. Troufne si někdo na něco podobného v elektromobilu?

D. Stirský 22.10.2018 16:01

Trochu pomatené. Elektro-fiátkem jsme jel

a jen jsem zíral. Čili buducnost je zde. Ať se to někomu líbí nebo ne. Stačí jen dát šňůru do zásuvky/do stojanu. Problémy? Zatím dojezd 200 km, relativně pomalé nabíjení, vysoká pořizovací cena. Ovšem cena za 1 km oproti nafťáku je neuvěřitelně nízká. Hluk skoro žádný, což je až nebezpečné pro chodce.

J. Novotny 22.10.2018 16:03

Re: Trochu pomatené. Elektro-fiátkem jsme jel

Navíc prašnost malá a emise NOx ve městech nulová.

V. Kotas 22.10.2018 19:48

Re: Trochu pomatené. Elektro-fiátkem jsme jel

Aby ne, když komín uhelné elektrárny je 200m vysoký a za městem a tím pádem nám auta nečoudí pod nos - tak so to pochvaloval jeden " zelený " na ČRo.

V. Petr 22.10.2018 21:27

No, oni si za komunistů mysleli, že je komín daleko

a nikomu nebude vadit. Jenže těch emisí bylo tolik, že tím komínem akorát zamořili hodně rozsáhlou oblast a to pořád do velké koncentrace škodlivin!

J. Novotny 23.10.2018 9:24

Re: No, oni si za komunistů mysleli, že je komín daleko

Emise NOx, SOx a TZL z velkých zdrojů jsou dnes úplně jinde, než za komančů.

M. Prokop 22.10.2018 16:06

Re: Trochu pomatené. Elektro-fiátkem jsme jel

Cena za 1 km je neuvěřitelně nízká proto, že elektřina pro elektromobily není zdaněna jako kapalná paliva (spotřební daň). Nebojte se, pokud se elektromobily více rozšíří, žádný stát tento zdroj peněz nezanedbá.

Až ta budoucnost bude pro mne výhodnější, rád si ji koupím. Do té doby by se státy a nadstáty neměly dobroserně snažit to lidem vnutit příkazy a zákazy.

J. Novotny 22.10.2018 16:50

Re: Trochu pomatené. Elektro-fiátkem jsme jel

Tak velké série bez podpory nedáte. Bez velkých sérií se nedostanete na cenu. Cenově by se to mělo srovnat do 5ti let (podle trendu vývoje ceny baterií, jistota to není, ale cena kolem 100 USD/KWh by znamenala paritu v USA, kde není spotřebka na palivo).

https://electrek.co/2017/01/30/electric-vehicle-battery-cost-dropped-80-6-years-227kwh-tesla-190kwh/

O. Uživatel 22.10.2018 17:05

Uživatel požádal o vymazání
M. Prokop 22.10.2018 17:10

Re: Trochu pomatené. Elektro-fiátkem jsme jel

V tomhle se zájmem sleduji Muska a Teslu. Soukromý investor nepochybně je. Státy mu sice pomáhají zvýhodňováním elektromobilů, ale i tak ještě Tesla nevydělala ani $, zato jich hodně prodělala a prodělává. A to se do produkce elektromobilů až teď pouští velcí výrobci s neporovnatelně dokonalejší servisní i obchodní sítí. S těmi bude soutěž dost obtížná.

O. Uživatel 22.10.2018 17:17

Uživatel požádal o vymazání
M. Prokop 22.10.2018 17:20

Re: Trochu pomatené. Elektro-fiátkem jsme jel

Tak daleko bych nešel. Musk svobodně podniká, ač na tom prodělává. To umělé zvýhodnění je, ale ne zásadní, jak je konec konců na výsledku onoho páně Muskova podnikání v tomhle oboru vidno.

Že je umělé zvýhodňování omyl, to jo.

M. Prokop 22.10.2018 17:06

Re: Trochu pomatené. Elektro-fiátkem jsme jel

To mi tedy vysvětlete, jak se k velkým sériím dostala benzinová auta. Daní z koně a dotacemi to IMHO nebylo. A vůbec všechny vynálezy, které vytlačily předchozí technologie.

Promačkávat dotacemi a zákazy něco, o co důvodně není zájem, je praxe až poslední dobroserné doby. Celá staletí se nová technologie musela prosadit prostě tím, že byla lepší než ty předchozí.

A cena je jen část věci. Kdo má domek s garáží, může nabíjet přes noc. Kde budou nabíjet ti, kdo bydlí v činžácích? Kolik aut dokáže za hodinu obsloužit nabíjecí stanice (a na kolik km) a kolik benzinová pumpa?

V. Braun 22.10.2018 19:43

Re: Trochu pomatené. Elektro-fiátkem jsme jel

Byl jsem před čtyřmi lety ve Finsku a prakticky u každého stání na veřejných parkovištích je přípojka na dobíjení. Tolik k vaší otázce, kde budou nabíjet lidi z činžáků, tedy alespoň ve Finsku.

M. Prokop 22.10.2018 20:43

Re: Trochu pomatené. Elektro-fiátkem jsme jel

Hustota obyvatel na km²: Česko 132,8, Finsko 15,8. Nepřipadáte si jako blb?

L. Novák 22.10.2018 22:35

Re: Trochu pomatené. Elektro-fiátkem jsme jel

A mrazivé zimy, kdy baterie zamrzají a musí se pro provoz zahřívat. :-P

P. Han 22.10.2018 21:23

Re: Trochu pomatené. Elektro-fiátkem jsme jel

Tam je tolik elektromobilů? Jste si jistý, že ta přípojka slouží k jejich dobíjení? Byl jsem před několika lety v Kanadě (konkrétně Manitoba) a tam jsou ty přípojky na každém veřejném parkovišti také. Používají se v zimě. Přijedete a auto - obyčejné se spalovacím motorem - si připojíte. V místní Czenglish "zaplagujete". Každé auto má totiž pod kapotou jednoduchou dobíječku, připojenou k baterii a opatřenou kabelem se zástrčkou, čili "plagem". Protože po několika hodinách parkování bez dobíjení baterky byste nenastartoval. A ve Finsku, obzvlášť v severní části, jsou zimní teploty srovnatelné.

M. Prokop 22.10.2018 21:45

Re: Trochu pomatené. Elektro-fiátkem jsme jel

Jo, to by se dalo věřit. Na dobíjení startovací baterky, případně na nějaké udržování teploty motoru topným tělískem není třeba takový proud, jako pro dobíjení trakční baterie.

Pan Braun zřejmě není technicky vzdělán.

J. Novotny 23.10.2018 9:25

Re: Trochu pomatené. Elektro-fiátkem jsme jel

Hodně udělaly ty dvě světové války.

J. Vintr 22.10.2018 16:31

Re: Trochu pomatené. Elektro-fiátkem jsme jel

Už jsem to tady několikrát psal. Představa, že jen stačí dát šňůru do zásuvky je naprosto naivní. Kapacita baterií elektromobilů je od 50 kWh výše. Jestli bude elektromobilů hodně, tak je úplně jedno, jestli je budou lidé nabíjet doma ze zásuvky nebo v rychlonabíjecích stanicích. V každém případě to neutáhne současná elektrorozvodná soustava a nastanou obrovské problémy.

J. Lepka 22.10.2018 16:47

Re: Trochu pomatené. Elektro-fiátkem jsme jel

To je marné, zelení mašíblové nedělají rozdíl mezi mobilem a elektromobilem a vycházejí z představy, že se obojí nabíjí stejně snadno a rychle a ze stejné zásuvky.

J. Novotny 22.10.2018 17:01

Re: Trochu pomatené. Elektro-fiátkem jsme jel

A on někdo tvrdí, že to stávající rozvodná soustava utáhne?

M. Prokop 22.10.2018 17:12

Re: Trochu pomatené. Elektro-fiátkem jsme jel

V Německu ani stávající, když si musí pomáhat přetoky přes nás. A pořád ne a ne to vyřešit.

J. Vintr 22.10.2018 19:04

Re: Trochu pomatené. Elektro-fiátkem jsme jel

Natahat nové dráty a všechno, co k tomu patří, a vybudovat nové elektrárny bude trvat desetiletí a bude to stát obrovské peníze. Tohle by mělo být hotové dřív, než někdo začne podporovat masové rozšíření elektromobilů.

P. Götze 22.10.2018 17:05

Re: Trochu pomatené. Elektro-fiátkem jsme jel

Ale on nikdo nikomu nakup elektrovozu nebrani. Aspon jsem si tedy nevsim, vam v tom nekdo brani?

J. Svoboda 22.10.2018 17:52

Re: Trochu pomatené. Elektro-fiátkem jsme jel

Jako vždy, zmagořený příspěvek. Ze všeho vyvěrá vaše blbost. Vy jste jel fiátkem - no a co? Prý stačí dát šňůru do zásuvky. V té zásuvce však musí být napětí, schopné vyvinout potřebný nabíjecí proud. Kde např. Makrela to napětí vezme? Jaderné elektrárny ruší, Moldan jí potřebné napětí nedá, když bude tma a bezvětří. Dalším problémem, který při své inteligenci bohorovně přehlížíte, je elktroinfrastruktura. K té vaší velejednoduché zásuvce je třeba nabíjecí příkon dopravit. Ale čím?

To asi podle vás zařídí někdo jiný, lhostejno, za jaké peníze.

K. Janyška 22.10.2018 14:47

Kdo chce v Evropě krvavou revoluci, podporuje EU na LS.

Kdo ne, podporuje její rozpad... Dzp.

Š. Hašek 22.10.2018 16:05

Re: Kdo chce v Evropě krvavou revoluci, podporuje EU na LS.

Hrůzně pravdivé.

Dodávám - kdo nechce krvavou revoluci a snese "mírný chaos" (až brusele zjistí, že vládne jen samo sobě) - ten podporuje rozpad štrasbrusele. Mimochodem - "mírný chaos" je dle mého známkou normální společnosti.

V případě brusele používám mluvnicky střední rod a malé písmeno, víc si nezaslouží.

R. Hanuš 22.10.2018 13:46

Ženská od plotny

Jo, to je tak, když se ženská od plotny rozepisuje o věcech, o kterých nemá ani tušení....."Protože zatímco my budeme vyrábět čistá, zelená auta, která budou kvůli hypermoderní technologii drahá a poruchová"...

a) Elektrické motory nejsou komplikovanější než vznětové či zážehové. Naopak. Jsou mnohem jednodušší.

b) Elektrické motory mají nesrovnatelně lepší jízdní vlastnosti v tom, že je k dispozici prakticky konstantní točivý moment, bez ohledu na otáčky a produkují méně emisí (elktrárny) ale i hluku. Jsou prostě mnohem vyspělejší. Při argumentaci Šichtařové bychom dodnes jezdili s povozy.

"Nejsou skutečnou budoucností třeba až auta vodíková...?"

c) Vodíková auta jsou rovněž elektromobily, ovšem v porovnání s akumulátorovými elektromobily přibývají další výrobní kroky, které drasticky snižují účinnost. (u obou typů se nejdříve musí vyrobit elektřina, u vodíkového motoru se pak s pomocí elektřiny musí vyrobit vodík a z tohoto vodíku se zase musí nazpátek vyrobit elektřina).