Čtvrtek 12. prosince 2024, svátek má Simona
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

EKOLOGIE: Na řadě je diesel. O naše zdraví ale nejde

diskuse (112)

„Změna klimatu je jednou z největších krizí spravedlnosti v dějinách lidstva, proto je boj o klima zároveň také bojem feministickým, antirasistickým, protistátním a protikapitalistickým. Boj o klima je bojem třídním, bojem proti vykořisťování zvířat a proti militarismu.“ Konec citátu z provolání levice u příležitosti nastávajících akcí proti uhelným dolům v Německu. Jedná se o fanatiky, kteří se neštítí ani násilí proti lidem, loni např. způsobili autohavárii ochranky dolu s následkem těžkých zranění osádky.
Takovou menší generálkou bylo sobotní cvičení na severu Čech.

Jejich méně brutální a inteligentnější zelení kolegové na to jdou jinak: po „dlouhém pochodu“ institucemi, usazeni u řídících pák EU, používají k prosazení svých zdánlivě ekologických cílů mašinerii bruselských elit a jejím prostřednictvím formu limitů, doporučení a zákazů. Po CO2 jsou v tažení proti karbonu nyní na řadě osobní automobily, obzvláště ty s dieselovými motory. Ano, ty před lety zelenými do nebes vynášenými pro jejich nižší „produkci“ CO2. Ale to neudivuje, uvědomíme-li si, že skoro všechna zeleno-rudá nařízení skončila (minimálně pro ty dole) katastrofou...

Hlavním nástrojem je Směrnice Evropské komise o polétavém prachu, svévolně stanovující, že přípustná hranice 50μg/m3 nesmí být překročena více jak 35 dní v roce. Měřeny jsou tzv. MP10 částice, to jest částice do velikosti 10μm, nezávisle na jejich chemickém složení a bez rozlišení zastoupení různých velikostí. Podle prof. Ulrycha Waltra je tudíž měřen hlavně polétavý prach MP10, protože ho je nejvíce a nejlépe se měří, přitom „MP10 pronikne pouze do nosohltanu, a je proto zdravotně skoro neškodný“.Podíl skutečně podezřelých MP2,5 částic činí v měřeném objemuasi jednu desetinu.

To ovšem nevadí, aby nemohlo být obyvatelstvo strašeno povídačkami o hrůzných účincích polétavého prachu, alarmistickými čísly a celosvětově miliony mrtvých jako jeho důsledku. Autor nabízí každému, kdo předloží úmrtní list, v němž stojí, že příčinou smrti byl polétavý prach, láhev kvalitní skotské. Kde se vůbec tito mrtví vzali? V podivné statistice: Jsou to ti, co umřeli v čase zvýšené koncentrace polétavého prachu, v lepším případě ti, co byli v daný čas „navíc“ oproti průměru. Korelace možná, s kauzalitou se ani nenamáhají...

Raimund Leistenschneider si vzal některá hororová tvrzení alarmistů o rakovině a polétavém prachu na paškál a dospěl - a spolu s ním každý, kdo to všechno dokázal přečíst - k jednoznačnému závěru: „Polétavý prach, mrtvý materiál, nemá vůbec žádnou možnost vytvářet aminokyseliny, základní kameny života, a tvořit tomu odpovídající řídící elementy, aby mohl napadnout nějaké řídící systémy buňky a tuto znehodnotit. Nehledě na to, že se do vysoce zabezpečeného traktu buňky vůbec nedostane.“ K tomu, aby se do ní dostal, mu chybí např. energie ionizačního záření či schopnosti chemických (karcinogenních) látek a virů. Ke stejným závěrům dospěl i v případě alergií, infekčních epidemií a víceméně i oběhového systému.

Jaké je složení polétavého prachu ve Stuttgartu, městě, které chystá generální zákaz dieselových aut? Nuže: průmysl produkuje 2 %, z okolí se do města dostane prach, jenž činí 28 %, malá topeniště jsou zastopupena 22 %, doprava opotřebením pneumatik a silničního povrchu plus zvířený prach dodává 39 %, nespecifikována jsou 2 %. Na výfukové emise zbývá 7 % měřených PM10. A v Mnichově? V Mnichově činí podíl emisí dieselových aut plných 2,8 % měřených PM10.

A jak to vypadá u nás doma? U podlahy dosahuje koncentrace polétavého prachu 60μg/m3! Od těch nejmenších virů (0,01μm) přes baktérie, domácí prach, tabákový kouř, spóry až po pyly na hranici 10μm.

Když nestačí CO2 a polétavý prach, musí zaskočit dusičnany NO a NO2

Na úvod musím uvést, že v této souvislosti je a priori jako škodlivý uváděn plyn používaný v medicíně k záchraně života: monoxid dusíku je podáván novorozeným dětem s nedostatečnou funkcí plic a pacientům po infarktu.

Podle statistiky jsou zdrojem NOx ve městech 5 % průmysl, 14 % malá topeniště, z venkova dorazí 7 %, 53 % místní a 19 % „venkovní“ doprava. Ostatní zdroje 3 %.

Evropská roční norma pro města je 40μg/m3/hod., krátkodobá 200μg/m3.

Co říkají pracovní předpisy? V ČR je pro NO+NO2 na pracovišti NPK (nejvyšší povolená koncentrace) 20mg/m3, ve Švýcarsku 6 mg/m3 pro NO2 a 30 mg/m3 pro NO, v Německu to je 0,95, resp. 0,63 mg/m3.

Při vědeckých pokusech na zdravých lidech byly zaregistrovány první reakce organismu při 1880 μg/m3, což ovšem neznamená, že tato koncentrace vyvolávala patologické změny, pouze reakce.

Dvacetiletá statistika v Německu vykazuje klesající trend NOx v měřených vzorcích MP10 a v průměru nedosahuje ani EU stanovených hodnot. Navíc a k překvapení Max-Planckova chemického institutu v Mohuči nejsou největším znečišťovatelem vzduchu průmysl a doprava, nýbrž zemědělství!

Tak proč takový útok proti dieselovým autům, když navíc tyto s moderním vybavením skoro žádné škodlivé emise nevypouštějí?

No, proč? Protože jde o elektroauta! Protože to je další kolečko snahy o oblbování lidí, snahy o nové uspořádání světa, skrývající se za ušlechtilý ideál záchrany Zeměkoule. Zde nejde o naše zdraví, o životní prostředí a ani o Zeměkouli, zde jde o naši svobodu, stále více zužovanou limity a zákazy.

A ti užiteční idioti („Každé ráno vstane jeden blbec, jen se musí najít!“) z řad politiků, novinářů a různých „aktivistů“ jsou jim v tom horlivě nápomocni. Kdy jim dojde, že jde i o jejich svobodu?

Zdroj:
eike.de
linksunten.indimedia.org
welt.de/wissenschaft
metodika.cahd.cz

Aston Ondřej Neff
12. 12. 2024

Námětů pro divení se nám svět nabízí požehnaně. Někdy jde až rozum stranou.

Petr Kolman
12. 12. 2024

Lidověji napsáno - příště již žádné skrčky, bodyčky a přílepky.

Milan Smutný
12. 12. 2024

Vývoj v Německu odhaluje zničující dopad nových emisních daní.

Stanislav Ulčák
12. 12. 2024

Petr Anderele je člověk, který si zaslouží být připomenut a nebýt zapomenut.

Jaroslav Zamazal
12. 12. 2024

V obsazeném území má Rusko velký náskok.

Aston Ondřej Neff
9. 12. 2024

Zatímco se šušká o nové pravicové straně, Motoristé v sobotu uspořádali svůj první sjezd.

Aston Ondřej Neff
12. 12. 2024

Námětů pro divení se nám svět nabízí požehnaně. Někdy jde až rozum stranou.

Aston Ondřej Neff
11. 12. 2024

S obvyklým zpožděním začala poslanecká sněmovna projednávat novelu o poplatcích.

Aston Ondřej Neff
10. 12. 2024

Fiala a Stanjura jednali v pondělí s prezidentem Petrem Pavlem o rozpočtu.

Robert Troška
10. 12. 2024

Vzrůstající trend omezování svobody ze strany politiků ODS.

Jiří Čihák
12. 12. 2024

Po třech porážkách potřebují fotbalisté Slavie zabrat, aby se mohli zase přiblížit postupovým...

Lidovky.cz, ČTK
12. 12. 2024

Ruský vojenský soud ve čtvrtek vynesl rozsudek nad prvními dvěma ukrajinskými vojáky, kteří se...

Lidovky.cz, ČTK
12. 12. 2024

Od startu druhého poločasu senzačně vedli zásluhou Matěje Vydry, plzeňští fotbalisté se věhlasnému...

Karel Oliva
12. 12. 2024

Kalendář dnes ukazuje 12. prosinec. Je proto namístě si z historické paměti oživit pohádku O...

jla Jiří Lacina
12. 12. 2024

Elon Musk se stal prvním člověkem v historii, jehož čisté jmění přesáhlo hranici 400 miliard...

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz