23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Lesy sežraný, stromy spálený, blbci zelený

Uplatňování nejmodernějších ekologických metod v lesnictví má bohužel své nepřehlédnutelné výsledky. Jak nás upozornily tento týden Lidové noviny, smrkové lesy jsou napůl sežrané „od Šumavy k Jeseníkům“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Rada 7.12.2018 11:21

Re: Slovní průjem

K "nedočtenému".

Zdvojnásobení plochy lesů na základě údaje v katastrální mapě lze provést velice snadno. Postačí zvolit vhodný výchozí okamžik. Podobně je ale snadné zvýšit i reálnou těžbu.

Docela jiným problémem je udržení zdravorního stavu (míry defoliace...) či dokonce dlouhodobé zvýšení růstových faktorů. Pokud se konkrétně s lesů ČR těží v důsledku neplánovaných akcí více dřeva než stačí dorůstat, bude se blížit i přes jakkoli deklarovanou rozlohu a momentální vydatnost jejich konec.

https://hlidacipes.org/tezba-dreva-roste-kvuli-kalamitam-i-kurovci-aby-byly-lesy-odolnejsi-potrebuji-jeste-desitky-let/

B. Novacek 7.12.2018 11:18

Re: Slovní průjem

Kdosi tady nedávno v diskusi pravil, že valná většina nicků ozdobená číslem za jménem, značí, že jejich nositelé jsou přinejmenším intelektově značně zakřiknutí...pro něco, co si říká Krejčí 030 to je pravděpodobně i oznámení výše jeho IQ. Protože podle něj je mizení lesů od Šumavy k Beskydům, díky záchraně kůrovce zelenými idioty, konspirační teorie a páně Vlkův výmysl. Všeználek, který ví bezpečně, že paní Vitásková a pan Jemelík jsou konspirátoři?? Ne! Jen tupý vůl...

V. Braun 7.12.2018 11:48

Re: Slovní průjem

A co teprve strany jako TOP 09 nebo dokonce ANO 2011, že.

P. Rada 7.12.2018 11:59

Re: Slovní průjem plný omylů a afektů.

Jen k zmínění "záchraně kůrovce idioty"

Kůrovce není třeba zachranovat. Žije tu totiž spolu se smrkem symbioticky už 65 milionů let jak jeho jakási bílá krvinka a to dokazují jeho chodbičky ve zkamenělém dřevě s té doby.

Člověk cíleně hospodaří v lesích naopak sotva pár století a leckde je za tu dobu razantně proměnil k obrazu svému - ke své ideologii průmyslového využití. Zvláště v posledním desetiletí se ale samozvanému pánovi planety zdravotní stav a hospodaření v lesích očividně vymyká s pod kontroly a to nejen u nás. Kůrovec pak to nemocné musí masivněji jak bílá krvinka dorážet v naději přírodního systému na urychlení transformace v nový výživný půdní supstrát. S lesů lidmi odvezené dřevo se výživným supstrátem ale rozhodně nestane. Nejvíce je tato nedomyšlenost znát na obtížně zalesnitelných holinách ve svazích kde bývá tenká půdní vrstva.

Zjevnou přetíženost kůrovcem a zjevnou neschopnost eliminovat lidmi navozenou nestabilitu lze okomentovat různě. Konečné dopady pro všechny zůčastněné ale budou nejspíše nezávislé na průjmové afektivitě dnešních idiotských komentářů.

Zachrání si život posléze spíše průmysloví "idioti" nebo kůrovec se smrkem?

V. Petr 7.12.2018 12:06

Úplně popíráte ZÁKLADNÍ ZLO, kterým je ochrana

kůrovce zelenými magory. V minulosti si s ním člověk jakž takž poradil!

R. Langer 7.12.2018 12:50

Re: Úplně popíráte ZÁKLADNÍ ZLO, kterým je ochrana

Je to LHÁŘ!

J. Ráž 7.12.2018 13:30

Re: Slovní průjem plný omylů a afektů.

Pane Rado, kdykoliv čtu Váš příspěvek (a to kdekoliv) na téma ochrany přírody, vždycky dostanu chuť každého, jehož podobně archaický, archetypálním poblouzněním ovlivněný přístup k ochraně přírody, v důsledku přírodě a člověku ubližuje, hodit do potoka.

P. Rada 7.12.2018 14:27

Re: Slovní průjem plný omylů a afektů.

Pane Ráži, pokud dostáváte kdekoliv kdykoliv afektivní nápad někoho někam hodit...- namísto nápadu jak se v diskusi podělit o argumenty - je to nejspíše o jejich naprostém nedostatku a zároven o neschopnosti srovnat se s situací jinak jak nedomyšlenou agresí. Možná ale máte i na víc.

Měl bych pro Vás v tom případě typ jak nutkavému cyklickému uvažování učinit konec. Vlezte si do té vody v tu chvíli sám a pokud bude dostatečně ledová - třeba Vás to zresetuje. Chce to ale silnou osobní vůli a funkční základní instinkty.

P. Harabaska 7.12.2018 14:01

Re: Slovní průjem

Ono nejde o to, že tam nejsou smrky, ony už tam nejsou vůbec žádné stromy. Je to jen taková holina. Jeďte se tam podívat. Vodě je jedno, zda ji v půdě chrání kořeny smrků nebo jiných stromů. Stejně idiotský přístup mají ti zelení a tzv. ochránci přírody ke všemu. Vést silnici tady? Ne! To by ohrozilo cvrčky. Kraválu a exhalací si mají užít lidé, když si je vymysleli. A nejen medvědy, ale i kormorány, bobry, divoká prasata a vlky je třeba chránit! Že má někdo škody na ovcích, tak mu je má stát částečně pokrýt (z daní všech). Ať si bača postaví okolo pastvin hradbu, ale za své! Neobyčejně mě pobavil ten Orálek, či jak se jmenoval, který chránil medvěda tak dlouho, až zmizel. V televizi pořád ukazovali tu klec, jako pro idioty. Teď může chránit medvěda jiného. A že kormoráni sežerou až 30% nasazených ryb nevadí. On to někdo zaplatí, třeba dražším kaprem na vánoce. A bobři taky nedělají škody a nikoho nenapadají, jenom nějakého dědka u rybníka Drahotín. Měl tam statovat raději nějaký ten ochránce bobrů. Škody které přemnožení bobři napáchají na stromech a zamokřených loukách taky někdo zaplatí. Třeba se daněmi bude podílet i ten ochránce. Měl by je ale zaplatit celé.

J. Schwarz 7.12.2018 14:12

Re: Slovní průjem

Faktem je rozmnožení kůrovce. Jako příčinu tohoto jevu si můžete vybrat ze dvou možností - obligátní "globální změny klimatu" a šílených zásahů "ekologických aktivistů" a bohatými evropskými granty vyfutrovaných "vědců". Vy jste si vybral globální změnu. Nicméně jde o vaši volbu, dojem a nic víc. Že je to volba správná je jen vaší fixní ideou, která se ukáže být bludem.

L. Písařík 8.12.2018 5:31

Re: Slovní průjem

Zajeďte na Šumavu, i malé dítě pozná, zda je na české či bavorské straně.

K. Nový 7.12.2018 22:36

Re: Slovní průjem

J. Krejčí 030 má opravdu slovní průjem.

M. Valenta 7.12.2018 10:18

Potřeba se veřejně ztrapňovat

je u některých jedinců zkrátka neodolatelná.

R. Langer 7.12.2018 10:37

Re: Potřeba se veřejně ztrapňovat

Ano, myslím, že Zelení sedmilháři se už na veřejnosti ztrapnili dost.

D. Stirský 7.12.2018 10:12

Já jen pořád nechápu, proč

jistě inteligentním Neff propůjčuje místo na serveru tomuto zlému a vulgárnímu starci pro hlásání jeho bludů. Vlk si už ani nezjistí, že Mičurin byl vědec dodnes uznávaný. On zřejmě myslel Lysenka, jenž byl pavědec podporovaný Stalinem. A že je třeba odlišovat ekologii jako vědu od pár pomatených jedinců připoutávajících se řetězy. Ještě horší je, že Vlkovy bludy a mnohalitrové splašky mnozí nadšeně konzumují.

V. Petr 7.12.2018 10:37

Máte jen zčásti pravdu, autor si plete Mičurina s Lysenkem

JENŽE po Mičurinově smrti se sám Lysenko zmocnil Mičurinova odkazu a tak bolševici propagovali Mičurinovsko Ĺysenkovskou biologii, kterou dávali do protikladu s pavědeckou buržoasní genetikou, což je ovšem nesmysl.

Mičurin byl především šlechtitel jabloní a nevím, že by se věnoval obilí! Je zajímavé, že já tu éru jako dítě školou povinné zažil a nikdo nám tehdy přímo neřekl, že Mičurin byl primárně šlechtitel jabloní.

F. Navrátil 7.12.2018 14:49

Re: Máte jen zčásti pravdu, autor si plete Mičurina s Lysenkem

Lysenko nepochopil Mičurinovy postupy hybridizace a vyvodil z nich nesprávné závěry. Postupoval systémem stranických dogmat jako Makarenko ve výchově, který chtěl z mladých zločinců vychovat komsomolce, nebo Moskalenko v chovu skotu, který se chvástal tím, jak rozdojil kozla.

P. Adámek 7.12.2018 17:14

Makarenka bych se zastal,

v době po občanské válce, kdy se Ruskem potulovaly tisíce bezprizorných dětí, dal dohromady komunu, kde panoval nějaký řád, to si podle mě zaslouží úctu.

F. Navrátil 7.12.2018 20:00

Re: Makarenka bych se zastal,

Jeho praktická činnost si zcela jistě úctu zaslouží. Problémem je, že začal své postupy zobecňovat a přispěl tak k deformaci pedagogiky ve smyslu k politické indoktinaci a stádnosti. K jeho omluvě nutno dodat, že to nebyl zas až tak velký magor jako dnešní inkluzitoři.

F. Navrátil 7.12.2018 10:05

Někdy je lépe mlčet

Nechápu, proč má Vlk zapotřebí prezentovat se jako pitomec. Mičurin nikdy nepěstoval šestiklasou pšenici, protože byl pomolog. Vynikající pomolog a praktik, který pochopil, že křížením ušlechtilých odrůd ovoce se sibiřskými a mandžuskými planými druhy vyšlechtí ovocné stromy odolné proti mrazu, chorobám a škůdcům. Přitom tyto odrůdy mají vysokou dietetickou hodnotu. Dodnes se některé odrůdy netradičního ovoce, například jeřabiny, vyšlechtěné Mičurinem běžně pěstují nebo se stávají vítaným materiálem pro další šlechtění ovoce, které splňuje požadavky biokvality při pěstování v ekologických sadech. Vlk si Mičurina patrně spletl s podvodným agronomem Lysenkem, který sví šílené teorie prosazoval pomocí NKVD.

J. Fridrich 7.12.2018 9:59

Dnes velká pochvala pane Vlku. Rozumným zbytkům našich

Dnes velká pochvala pane Vlku. Rozumným zbytkům našich občanů je jasné, že ti agresívní zelení ( samozřejmě ne všichni.. ) jsou pro naše lesy, vody a občany větším nebezpečím než ten KŮROVEC.. Moc hezky a vtipně se Vám povedli tyto věty - " Jak nás upozornily tento týden Lidové noviny, smrkové lesy jsou napůl sežrané „od Šumavy k Jeseníkům“ a druhá - " A doložená mapka ukazuje, jak ten „přírodní“ kůrovec, který je dle Hnutí Duha a jiných ekologistických šílenců přirozenou součástí lesa a který prý udělá se Šumavy ten nejekologičtější prales, jak hlásala Strana zelených a orgány Správy Národního parku Šumava, vyrábí mrtvé lesy a holiny. " Dnes za jedničku.

D. Stirský 7.12.2018 9:52

Teď nevím, ale nebyl náhoudou ten

původní prales evropský smíšený? Ba teď jsem si našel na netu, že v prapůvodním pralesu našeho mírného pásu byl převládajícím typem listnatý les. Takž Vlk jen nesnáší ekology, nic jiného v tom není. A nevšiml jsem si, že by se pod smrkem naší zahradě držel sníh déle než po jabloní.

V. Petr 7.12.2018 10:54

A nejsou snad naše lesy, v důsledku působení TAKZVANÝCH

"ekologů," jak je třeba teatrolog V. Just, sežrané od kůrovce?!

J. Schwarz 7.12.2018 14:16

Re: Teď nevím, ale nebyl náhoudou ten

Původní prales byl smíšený. Ale tehdy bylo i o dost tepleji. Ještě "původnějším" pralesem byla v době ledové severská tundra...

E. Pawlica 7.12.2018 9:42

Vlk a množství sněhu

Další Vlkova hovadina je, že pod smrkem je víc sněhu a tedy vlhkosti než pod opadavými listnáči.

V lese obecně je takové množství vody, kolik jí tam z mraků spadne ať už ve formě děšťových nebo sněhových srážek.

Pokud má Vlk na mysli sníh, pak pod smrkem ho bývá stejné množství jako pod vedlejší osikou, pokud smrk nestojí na vídrholci a osika v závějovém dolíčku.

Rozdíl je jen v tom, že pod osikou začne dřív tát a pod smrkem později.

Kterýžto princip zabraňuje jarním přívalovým vodám, či snižuje jejich účinky. Což v posledních letech není jaksi aktuální a nedivil bych se, kdyby za to podle Vlka taky mohl kůrovec.

E. Pawlica 7.12.2018 9:25

Ostatně světový klimatolog a znalec lyžování v podsmrčí

Ostatně nejznámější světový klimatolog a znalec lyžování v podsmrčí Ing. Václav Klaus vám to vysvětlí nejlépe.

Ty změny jsou totiž nejlépe pozorovatelné jedině z Hanspaulky!

:-D

R. Langer 7.12.2018 9:33

Re: Ostatně světový klimatolog a znalec lyžování v podsmrčí

Jo, zase měl pravdu, co?

M. Mikulec 7.12.2018 9:25

Mam takove podezreni,

ze smrkove lesy upadly v nemilost kvuli siricitym exhalacim a kyselym destum. Tristni pohled na Krusne hory v severnich Cechach, ktere byly vcetne lidi obetovany tezbe a chemickemu prumyslu.

P. Rada 7.12.2018 10:20

Re: Mam takove podezreni,

K myšlence "upadly v nemilost kvůli".... Ty siricité exhalace vznilky nikoliv ze své siřičité vůle ale s lidské zvůle. Podezření se přeci dá vyvrátit nebo potvrdit měřením. Měření kyselých depozic navozených SOx, NOx.. pak ukazují, že celkově v průměru doposud poklesly od extrémních ler 80-tých jen 4x! Jednak totiž lidé neodsířili své zdroje důsledně a pak je také vesměs zároven odpopílkovali, přičemž popílek má pravidelně zásadotvorný dopad.

Pro imise lidí je ale nejmarkantnější ukazatel CO2. Imise tohoto kyselinotvorného plynu okyselily už i světové oceány kde mimo jiné vedou nemilosrdně k rozpadu korálových útesů a tím zkáze nejpestřejších biologických společenstev moří.

Nad oceány i pevninou pak imise CO2 s intenzitou už více jak 100x větší než průměrná celosvětová sopečná činnost vedou zejména k nárůstu koncentrace tohoto plynu v ovzduší už o 40% a tím skleníkového efektu. Místy jako ve středomoří či až ČR posléze k razantnímu vysušování krajiny v důsledku změn vzdušného proudění.

Milost či nemilost je přitom projevem lidské vůle až zvůle. Zvůle častěji proto, že energetický potenciál jednotlivců tohoto druhu postavený dnes na neobnovitelné fosilní základně přesahuje v podmínkách Evropy v průměru už 100x přirozenou tvorbu energie v lidském organismu. Stali jsme se tak všichni jakýmisi moderními monstry - otrokáři. Může proto daleko spíše s vyšší intenzitou jaká je navozena lidskou přirozeností docházet k nemilosrdnému ovlivnování okolí. Právě toto se stále častěji děje přes všechna líbivá prohlášení a protože lidé jsou tvorové podstatou emotivní a jen okrajově rozumní dochází už k zásadním a nevratným projevům jejich nemilosrdnosti. V celé biosféře proto klesá druhová rozmanitost více jak 1000x rachleji jak dříve.

Např. lesy které byly stabilizačním v výživovým předpokladem pro vznik celých civilizací se dnes začínají měnit a spíše odumírat. Za jak dlouho je asi bude osudově následovad k sobě uvnitř a tuplovaně navenek nemilosrdný lidský druh?

V. Petr 7.12.2018 10:51

Opět jste zaperlil, takže popořadě.

Máte 100% pravdu, že emise SO2 jsou čistě lidským dílem a odumírání lesů během 70-80 let bylo úděsné. ALE i ti komunisté, jakmile toho byli technologicky schopni, se rozhodli důsledně nahradit uhlí jádrem, výstavba uhelných elektráren byla koncen 80 let jimi ukončena a patrně by se z elektráren vytápělo i vícero měst!

Řeči o zlém CO2 jsou ovšem nesmysl.

No a když se Vám nelíbí využívání strojů, mohl byste si na půl roku zkusit veslování na galéře nebo točení žentourem, pohánějícím mlýn, ono vy Vás to přešlo!