16.4.2024 | Svátek má Irena


Diskuse k článku

EKOLOGIE: K jednomu milníku

Z jistých důvodů jsem soukromě sledoval dění kolem likvidace kalů z ropných lagun Ostramo v Ostravě. Během let sestával tento proces z několika milníků, z nichž jeden z nejdůležitějších má datum 28. 12. 2020.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Novák 5.1.2021 16:39

Připomínám, že ty kaly byly likvidovány (v cementárně) spálením, tedy byly použity jako palivo a jako surovina sloužily i v tom druhém případě.

Tedy jaké placení za likvidaci? Odběratel měl platit za surovinu.

A ješt2 připomenu, že teplota plamene v cementářské peci je 1800-2000°C, což rozloží i PCB.

L. Stejskal 5.1.2021 18:03

DOPLNĚNÍ od autora článku. --- V době, kdy zavápněné kaly odebírala cementárna v Čížkovicích, jednalo se o "alternativní palivo" (Geobal 4). Následně došlo ke změně klasifikace a do plynárny ve Vřesové byly přiváženy tytéž kaly jako nebezpečný odpad - a podle toho se s nimi také zacházelo.

V. Novák 5.1.2021 18:15

Díky.

K. Filip 5.1.2021 20:36

Tak to jsou pro nás neznalé novinky. Kšefty za miliony.

J. Plzák 5.1.2021 14:38

Zajímavý článek. Také bych rád věděl, co bude stát zpracování tuny kalu v Německu a co stálo u nás.

Také by bylo hezké vědět, co by se stalo, kdybychom u nás CO2 povolenky, nebo certifikáty, nebo jak se ten nesmysl jmenuje, zrušili?

Jednoduše a krátce, ze dne na den, obchod s nimi zarazili.

Že bychom se přiřadili k Maďarsku a Polsku? Už aby to bylo!

J. Jurax 5.1.2021 19:35

Jo, taky bych to uvítal. Jenže to by zelení blbečkové z brusele přišli o znamenitou část smyslu své existence a ekotuneláři o zisky.

I. Štípek 5.1.2021 13:04

Tak pane Stejskale, vy jste byl v Egyptě sedmnáctkrát? Hm, nevím, proč pořád píšete o Izraeli. Můžete dát odkaz např. na své starší blogy, abychom se dozvěděli, kolikrát jste navštívili Izrael? Není to nic proti ničemu, jen mi to vrtá hlavou, třeba vaše články jen nesleduji dost dlouho. Díky.

V. Pokorný 5.1.2021 12:51

Tak v Německu se jim vyplatí likvidovat ty kaly z Česka bez ohledu na ony emisní povolenky a v samotném Česku ne? A pravděpodobně to dojčáci budou likvidovat i zadarmo. Že by nás ti Němci měli tak rádi?

I. Lyčka 5.1.2021 11:01

Dobře, kaly byly zlikvidovány. Ale co okolní zemina? Jestli se plochy kališť zabetonují, posune se řešení do budoucna.

D. Krajíček 5.1.2021 11:41

Nepřekvapivě si příroda poradí i s touto zátěží - existují bakterie, které oleje konzumují i pod případnou vrstvou betonu. Takže sice pomalu, ale jistě, zátěž zmizí.

V. Petr 5.1.2021 10:40

Ostatně soudím, že EU musí být zrušena a ČTV zprivatizována!

P. Zinga 5.1.2021 10:14

Od 1.1.2021 se lidem v SRN zvýšila cena benzínu o 8 centů za litr: jedná se o "emisní daň".

Kdo si ale myslí, že peníze půjdou na "zelené projekty", je naivní: půjdou hlavně na připrchlíky.

V. Mokrý 5.1.2021 13:14

!!!!!!

I. Štípek 5.1.2021 7:22

R^

P. Selinger 5.1.2021 7:20

Idiotie EU se projevuje v institutu emisních povolenek. Bez nich a bez současné EU by bylo lépe.

V. Mokrý 5.1.2021 9:13

Tak jest !

V. Kolman 5.1.2021 3:01

Zajímavý článek. Postrádám ale informaci, kolik peněz stála likvidace tuny kalů v Čechách a kolik bude stát likvidace (+doprava do BRD) tuny kalů v Německu???

V. Mokrý 5.1.2021 9:15

A ke kterému kamarádíčkovi poputují.

Pod rozlišovací schopností zelených.

J. Nevrkla 5.1.2021 9:53

R^

M. Ejem 5.1.2021 11:10

To je samozřejmě těměř nejdůležitější informace, která nejspíše ukazuje na tupost nějakého úředníka na ministerstvu, protože potřeba likvidovat kaly někde v SRN se neodrazíjen v ceně, ale i v poškození životního prostředí následkem dopravy