20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Je to bezpečné?

Úvodem dvě příhody ze života, které mám z první ruky, neb mi je vyprávěli očití svědkové, respektive účastníci. Ta první se stala asi před dvěma roky mému dlouholetému příteli z řad scifistů, mimochodem šéfredaktorovi jednoho českého sci-fi časopisu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 10.7.2021 21:20

Ehm ... možná Vás zklamu, ale prostudovav si svou pojistku zjistil jsem, že tohle riziko pojištěno mám. Skoro mne to udivilo ... :-)

I. Lyčka 10.7.2021 19:55

Kdy došlo ve vámi zmíněných případech k zamoření širokého území (nepočítám Černobyl), že bylo nutné vystěhovat obyvatelstvo a provést dekontaminaci území?

M. Rozbořil 10.7.2021 22:47

Vy jste demagog prvního řádu. Porovnávat škody a ztráty způsobené technologiemi za dobu 100 let s nebezpečím ničím neregulovaného bateriového šílenství za blíže neurčenou krátkou dobu. A jak se budou ty tuny baterií jednou likvidovat, to už také víte?

R. Langer 11.7.2021 6:46

No, schválně, kolik jich je za tu dobu, co se používají? :-P

A jak dlouho že se používají ty akumulátory? A kolik jich je? To snad musí být jasné i takovému demagogovi jako jste vy... :-P

M. Šejna 11.7.2021 9:36

Kolik už vybouchlo mobilních telefonů?

Doufám, že mobil pro jistotu vůbec nepoužíváte a zůstal jste u věkem prověřeného drátového telefonu se zakrouceným kabelem.

;-D

P. Milan 11.7.2021 9:54

Dost.

M. Šejna 11.7.2021 12:31

takže co to pro vás znamená?

Nepoužíváte mobilní telefon?

V. Novák 11.7.2021 8:54

Benzínovou pumpu ani uhelný prach obvykle nemám doma. Zemní plyn jsem míval - ale smrdí (je nasmrděn), takže při úniku varuje a jinak nebouchá. Ani jadernou elektrárnu nemám pod gaučem aniž na stole.

M. Šejna 11.7.2021 9:34

Určitě ale máte doma mobilní telefon a možná i notebook s bateriemi na bázi lithia.

A předpokládám, že tyhle "nebepečné všcičky" máte na stole, na gauči a často i u ucha. ;-D

O. Karen 10.7.2021 12:28

Toxické vody bych se nebál. Pokud takové úložiště blafne, jako že to je jenom otázka času, tak jediná možnost je nechat ho dohořet. Splodiny a zbytky budou horší. Celkově jsou úložiště nesmysl. I přes obrovský objem a cenu nestačí na zásobování delší než pár hodin. "Výpadky" solárů v zimě a větrníků v bezvětří to vůbec nemůže vyřešit. Nanejvýš to absorbuje krátkodobé špičky o téhož.

L. Novák 10.7.2021 13:16

Přesně tak. Údaj, že nějaká "baterkárna" za naprosto šílené peníze má instalovaný výkon jako Temelín, je naprostý nesmysl, pokud není uveden údaj o jmenovité kapacitě akumulátorů, resp. časový údaj, jak dlouho může takový výkon (dejme tomu do 50% vybití) dodávat.

Autor nám zase nabídl článek pro zveřejnění v časopisu Vlasta. ;-)

No a komentovat "záblesk" lithiového akumulátoru, který měl spálit knihovnu, to už je kategorie fantasy, kterou nemá smysl pitvat. Že lithiové akumulátory jsou schopny vyvolat požár, je veřejně známo od okamžiku zahájení masového prodeje mobilních telefonů. Nejnovější typ elektromobilu Tesla shořel nedávno málem i s uvnitř uvězněným majitelem...

Nejrychlejší vůz Tesla se jen tři dny po dodání vzňal. Řidič se dostal ven silou, otevírání dveří selhalo

Zdroj: https://www.lidovky.cz/byznys/nejrychlejsi-vuz-tesla-se-jen-tri-dny-po-dodani-vznal-ridic-se-dostal-ven-silou.A210702_125637_ln_ekonomika_lidr

M. Koutný 10.7.2021 14:14

Tu spálenou knihovnu jsem taky na fotkách viděl, je to i můj dobrý známý. Kromě toho to vyrvalo panelákovou příčku a bylo velký štěstí, že v tom bytě právě v tu chvíli nikdo nebyl.

L. Novák 10.7.2021 20:23

Nezpochybňuji, že lithiový akumulátor mohl zahořet nebo i bouchnout, ale rozhodně se pozastavuji nad tvrzením, že po "záblesku" mohly zůstat v polici po knize jenom pevné desky a samotná kniha uvnitř během okamžiku shořela... ;-)

R. Langer 11.7.2021 6:49

To je pochopitelně nesmysl, ale považuji to maximálně za básnickou nadsázku. Tupý Zelený bolševik z toho má druhé vánoce, nebuďte jako on... ;-)

M. Šejna 10.7.2021 11:18

Tak ještě že existují naftové a benzínové automobily, které nikdy nehoří a nevybuchují.

Ještě, že máme zásobníky ropy a zemniho plynu, které nikdy nehoří a nevybuchují.

A hlavně je potřeba zakázat mobily a notebooky. Ty totiž také mohou hořet nebo vybuchnout.

J. Jurax 10.7.2021 16:14

No, víte, benzín či nafta v nádrži se stěží samovznítí. Dtto v zásobníku.

M. Šejna 10.7.2021 18:59

máte doma mobil nebo notebook?

Pokud ano, rychle se jich zbavte.

Mohou totiž vybouchnout nebo shořet.

A kupte si mobil nebo notebook na benzinový motor.

J. Novotný 10.7.2021 19:55

To bylo to první, co mně napadlo. Kolik vlastně mám doma těch lithium iontových náloží: noťas, mobil, dvě powerbanky, elektrokolo, ruční svítilna, světélko u dveří, nabíjené malým FV panelem, sakra! - další svítilna v kotelně!, plazmový zapalovač. Elektrokolo má navíc, kromě hlavního akumulátoru ještě jedno dobíjecí světlo přední (USB nebo i maličký FV panýlek) a dvě (jistota je jistota) zadní blikačky. A to jsem si určitě nevzpomněl na všechno, a do krabice s elektroodpadem jsem se raději ani nedíval, protože mám neblahé tušení, že bych tam našel i pár Li-Ion nafouklých pytlíčků. Vida, až právě přesně teď mi došlo, že mám ještě "bezdrátovou" sadu zahradního nářadí - a samozřejmě aku vrtačku. Také mám petrolejovou lampu a zásobu petroleje, vařič NATO na pevný líh, s palivem, of course. A šest litrů pitné vody na temném chladném místě (náš vodojem je zásobován z, ehm, ehm, řeky Bečvy...). Co s tím vším udělá "...velmi silný tepelný záblesk, byť trvající jen zlomek sekundy"? Cosi jako jaderný mikrovýbuch? Když to takhle rychle zuhelnatělo knihy? Vypukne řetězová mikroreakce, s dalšími silnými tepelnými záblesky. Mé knihy! Mám jich sice asi jenom šest, ale přece jen. Snad jedna vydrží. Co snad! Určitě: Osudy dobrého vojáka Švejka (v ruštině) ...

J. Jurax 10.7.2021 21:17

Mám.

A risknu to.

Jak jste na tom Vy?

M. Hoblík 10.7.2021 18:41

Šejna...nebyl to ten zloděj jetelových semínek?

M. Šejna 10.7.2021 18:56

Hoblík ... nebyl to ten úchyl, co onanoval na veřejnosti před školačkami?

J. Kolínský 10.7.2021 20:05

Šejna,Šejna pozoruju, že máš zvláštní zálibu v sex. úchylkách, jaké jsi měl dětství? Uvidíme tě letos na pragprejd s brkem vzádeli?

L. Novák 10.7.2021 20:25

;-D

P. Pepax 10.7.2021 9:40

Tyhle obří baterkárny jsou směšné i kdyby nemohlo dojít k jejich vznítění.

O. Karen 10.7.2021 15:07

Na vysávání dotací asi dobrý. Podobně jako větrníky, které dostávají astronomické kompenzace za to, že nevyrábějí, jak je zmíněno v článku. Mně připadá, že nejvíc vydělají, když stojí a fouká vítr.

V. Mokrý 10.7.2021 9:08

Je stejně s podivem, že se automobilky a to nejen německé, nechaly takhle zahnat do kouta !

J. Strakoš 11.7.2021 5:52

Ale ani není, podle mne to je pragmatická úvaha - automobilky potřebují především vydělávat. A zatímco cena spalovacích aut šla dlouhodobě dolů (třeba proto, že technologie byla časem dobře zvládnutá), u elektro je cena najednou mnohem vyšší, takže se na tom dá vydělat mnohem více.

J. Jurax 11.7.2021 15:21

Pragmatická úvaha ano, ale po mém soudu jiného typu.

Když je legislativa ohledně emisí nastavena díky zeleným magorům a blbečkům z brusele tak, jak je - na celou flotilu výrobce - a nelze ji už splnit klasickými spalovacími motory, byť downosizovanými, obloženými turbodmychadly a elektronikou a tudíž drahými a složitými. Což je záměr zelenoblbů.

Takže automobilka kromě normálních aut, která lidi chtějí, musí vyrábět elektroauta, při jejichž provozu nevznikají podle zákona emise (že má elektromobil výfuk v elektrárně zákon pomíjí) a která lidí nechtějí, neboť jsou drahá a mají horší užitnost a další nevyhody proti těm klasickým. Trošku to zachraňují hybridy, ale jen málo. Počítá se průměr emisí vyrobených aut.

No a protože i přes masivní propagandu a všeliké dotace a legislativní zvýhodňování odbyt elektroaut není slavný, aby to lidi vůbec kupovali, automobilky ještě dotují cenu elektromobilů z ceny aut klasických.

Výsledkem je, že elektroauta jsou přesto furt drahá, kdežto klasická auta o dotaci elektroaut dražší.

Řešení je jediné - vykopat zelené magory a změnit legislativu. Pokud se kdy stane, že elektroauta budou co do ceny i užitnosti lepší než klasika, prosadí se sama. Asi tak, jako se na železnici prosadila elektrická trakce proti parní nebo v námořní dopravě diesely či parní nebo spalovací turbíny proti parním strojům. A když ne, pak zůstanou jen pro speciální potřebu nebo zmizí v propadlišti dějin.

L. Novák 11.7.2021 18:15

Tak! R^R^R^ !!

J. Nevrkla 10.7.2021 9:00

R^R^