20.1.2022 | Svátek má Ilona


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Je to bezpečné?

Úvodem dvě příhody ze života, které mám z první ruky, neb mi je vyprávěli očití svědkové, respektive účastníci. Ta první se stala asi před dvěma roky mému dlouholetému příteli z řad scifistů, mimochodem šéfredaktorovi jednoho českého sci-fi časopisu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Šejna 11.7.2021 12:31

takže co to pro vás znamená?

Nepoužíváte mobilní telefon?

M. Šejna 11.7.2021 12:30

nejsou dořešeny power banky a mobilní telefony?

H. Kotaz 11.7.2021 12:20

Ne, je to o tom, že zatím není dořešeno a na úrovni klasických technologií.

M. Šejna 11.7.2021 12:06

jestli jsem autora dobře pochopil, tak je nebezpečné stavět velká bateriová úložiště nebo vyrábět elektromobily, protože občas někomu shoří mobilní telefon nebo power banka.

Autora ale vůbec nenapadlo psát o nebezpečnosti mobilních telefonů a powerbank, které se dnes používají v milionových kusech po celém světě a nikdo něřeší, že občas nějaký ten mobil majiteli bouchne u ucha.

Proto všem kritikům bateríí doporučuji vrátit se zpět k drátových telefonům s pevnou linkou. Místo pover-bank by si měli koupit benzinový generátor elektřiny. ;-)

P. Rada 11.7.2021 11:55

Zavádějící protiargument - nebo zavádějící článek? Předně mám totiž na rozdíl od Vás za to, že gro článku netkví v obecném nedostatku a popisu legislativy kolem velkých bateriových úložišt. Ta se pochopitelně vyvíjí a zejména v Česku opravdu pokulhává za realitou, která konkrétně brání vekým úložištím připojení k rozvodné síti a tak brání i rozvoji OZE. O tomto aspektu ale ani zmínka.

https://www.obnovitelne.cz/clanek/1462/cesko-zaostava-v-rozvoji-akumulace-pomoci-muze-novela-energetickeho-zakona/

"Gro" (jako desinformační záměr) zde na NP dokládá vedle pochybné rétoriky až strašení od pana "mrože" také fakt, že článek byl uveden pod hlavičkou ekolologie - nikoliv legisativně zaměřené rubriky nebo alespon energetiky.

P. Rada 11.7.2021 10:55

Máte zřejmě pejoraivně laděné pochybnosti o mě osobně - ale nic s toho co jsem uvedl o měrné energii akumlované v hmotnosti Li-Ion článků nesdělujete. Tak to vyznívá, že jste se "Sodíkem" mimo realitu.

H. Kotaz 11.7.2021 10:07

Tak jest !

P. Milan 11.7.2021 9:54

Dost.

P. Milan 11.7.2021 9:50

Ekologii nejvíc špiní ekologisté, třeba vy.

J. Anděl 11.7.2021 9:45

To je zavádějící protiargument, protože nereaguje na gró článku. Tím je podle mě pochybnost o dostatečné bezpečnostní legislativě a standardech u velkých bateriových úložišť.

Jestli standardy existují a zadpovídají laické otázky autora třeba kolem kontaminace a množství vody atp. , pak není vůbec nutné zdržovat se nějakým tepelným zábleskem.

J. Pankovic 11.7.2021 9:44

kup si novy mozek ;-)

J. Pankovic 11.7.2021 9:43

Ne, jen ty se seresch do vśeho, zeleny jehovisto :-P

J. Pankovic 11.7.2021 9:41

Dokončil si aspoñ ZDŚ?

Tam by ti ukàzali na hodine chemie, co dokàźe tŕeba Sodik, klimakteriologu pablbny

Brouk Pytlik je v porovnàni s tebou odbornik :-P

M. Šejna 11.7.2021 9:36

Kolik už vybouchlo mobilních telefonů?

Doufám, že mobil pro jistotu vůbec nepoužíváte a zůstal jste u věkem prověřeného drátového telefonu se zakrouceným kabelem.

;-D

P. Rada 11.7.2021 9:35

Neplete te si to s pojistkou proti přebíjení, vybití a zkratu? To je dnes už běžně řadou druho-výrobců montována ochrana do akumulátorů určených pro svítilny. U nejrozšířenějších Li-ion článků typu 18650 ochrana bývá zaintegrována do tenké destičky v ose a tak prodlužuje tento článek o několik mm ale cenu navyšuje až na násobek. Porovnejte si pro ilustraci:

https://www.avacom.cz/nabijeci-baterie-18650-panasonic-3400mah-3-6v-liion--s-elektronickou-ochranou--vhodne-do-svitilny

https://www.avacom.cz/nabijeci-prumyslova-baterie-18650-panasonic-3450mah-3-7v-liion--vhodne-pro-elektrokola

M. Šejna 11.7.2021 9:34

Určitě ale máte doma mobilní telefon a možná i notebook s bateriemi na bázi lithia.

A předpokládám, že tyhle "nebepečné všcičky" máte na stole, na gauči a často i u ucha. ;-D

M. Šejna 11.7.2021 9:31

Jsem alergickej na hovada typu Kolínský, kteří místo diskuze lustrují příbuzenské vztahy diskutérů.

To kádrování a lustrování je obyčejný bolševický hyenismus.

Proto jsem bolševické hyeně Kolínskému takto hnusně odpověděl. Na hrubý pytel hrubá záplata.

V. Novák 11.7.2021 8:54

Benzínovou pumpu ani uhelný prach obvykle nemám doma. Zemní plyn jsem míval - ale smrdí (je nasmrděn), takže při úniku varuje a jinak nebouchá. Ani jadernou elektrárnu nemám pod gaučem aniž na stole.

P. Rada 11.7.2021 7:04

Požárů jsem viděl pane Langere dost ale žádný od "TEPELNÉHO ZÁBLESKU TRVAJÍCÍHO ZLOMEK SEKUNDY" který by vyprodukovala domácí hračka poháněná Li baterií.

Pokud jde o zvídavé pak gravietrická hustota energie u olověných aku jena úrovni 30Wh/kg ... u NiMHkolem 100 ... a dnešní Li-ion do 300 Wh/kg. Tuto energii ale všechny typy Li aku uvolnují ještě řídově pomaleji jak tomu bylo u olověných akumulátorů.

Záblesky od výbuchů chemických trhavin na bási uhlovodíků - to je jiné kafe.

P. Rada 11.7.2021 6:52

Efektivní prevencí je rozvíjet znalosti o technologiích a podle toho se chovat - nikoliv nic nového nekupovat či dokonce nevyrábět - jak hloupě zpátečnicky doporučujete.

R. Langer 11.7.2021 6:49

To je pochopitelně nesmysl, ale považuji to maximálně za básnickou nadsázku. Tupý Zelený bolševik z toho má druhé vánoce, nebuďte jako on... ;-)

R. Langer 11.7.2021 6:46

No, schválně, kolik jich je za tu dobu, co se používají? :-P

A jak dlouho že se používají ty akumulátory? A kolik jich je? To snad musí být jasné i takovému demagogovi jako jste vy... :-P

R. Langer 11.7.2021 6:40

Co to tady zase meleš za nesmysly, ty tupé Zelené bolševické hovado? Alespoň si nějaký ten požár akumulátoru najdi na YouTube, technický analfabete, abys viděl, co zase meleš za nesmysly, hňupe. ;-€

R. Langer 11.7.2021 6:37

Dělá, ale ta rizika se raději nikde nezveřejňují. Ale až to někde bouchne, bude s tím ještě hodně legrace... :-(

P. Rada 11.7.2021 6:37

Ze scifi oblasti je ohledně LIPO akumulátorů spíše výrok:

... "Tento efekt může způsobit pouze velmi silný tepelný záblesk, byť trvající jen zlomek sekundy."...

Pokud by si autor předně ověřil potenciály velikosti energie akumulované v jednotce hmoty lithiového akumulátoru oproti chenicky vázané v běžných palivech (rozdíl min 10x v neprospěch lithia) a doplnil takové poznání o možnosti rychlosti jejího uvolnování (rozdíl mim 10tis x v neprospěch lithia) - nemohl by soudně hájit bludnou absurditu o "tepelném záblesku".

Pokud ovšem někdo např. hodlá za každou cenu špinit vědní disciplínu ekologii - tak pod její hlavičku rád umístí výplod kde jaké lidské záště a hlouposti v jednom balení.

J. Strakoš 11.7.2021 5:52

Ale ani není, podle mne to je pragmatická úvaha - automobilky potřebují především vydělávat. A zatímco cena spalovacích aut šla dlouhodobě dolů (třeba proto, že technologie byla časem dobře zvládnutá), u elektro je cena najednou mnohem vyšší, takže se na tom dá vydělat mnohem více.

J. Novotný 11.7.2021 1:55

Pane, já se velmi omlouvám. To je citát z recesistické "Necyklopedie". Brusel nemá výjimku. Je rodu mužského, a kdo jej skloňuje jako "zádel", ten buďto prostě neumí česky, nebo velice trapně vtipkuje.

V. Šedivý 10.7.2021 22:56

Za zářnými zítřky lze kráčet stále dál, realita ideology nebrzdí.

Nebo jste snad zahlédl, že by se někdo z těch "předeženeme celý svět" chytil za nos a zpytoval svědomí, proč je to právě naopak?

M. Rozbořil 10.7.2021 22:47

Vy jste demagog prvního řádu. Porovnávat škody a ztráty způsobené technologiemi za dobu 100 let s nebezpečím ničím neregulovaného bateriového šílenství za blíže neurčenou krátkou dobu. A jak se budou ty tuny baterií jednou likvidovat, to už také víte?

I. Lyčka 10.7.2021 22:10

Mně by se líbilo, kdyby se to odvozovalo od brucelózy  Ono takových výjimek je v češtině fůra. Mně třeba vrtá hlavou, proč Pražané říkají třeba v Řepích a ne v Řepách ;-D