25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Je to bezpečné?

Úvodem dvě příhody ze života, které mám z první ruky, neb mi je vyprávěli očití svědkové, respektive účastníci. Ta první se stala asi před dvěma roky mému dlouholetému příteli z řad scifistů, mimochodem šéfredaktorovi jednoho českého sci-fi časopisu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Rada 11.7.2021 11:55

Zavádějící protiargument - nebo zavádějící článek? Předně mám totiž na rozdíl od Vás za to, že gro článku netkví v obecném nedostatku a popisu legislativy kolem velkých bateriových úložišt. Ta se pochopitelně vyvíjí a zejména v Česku opravdu pokulhává za realitou, která konkrétně brání vekým úložištím připojení k rozvodné síti a tak brání i rozvoji OZE. O tomto aspektu ale ani zmínka.

https://www.obnovitelne.cz/clanek/1462/cesko-zaostava-v-rozvoji-akumulace-pomoci-muze-novela-energetickeho-zakona/

"Gro" (jako desinformační záměr) zde na NP dokládá vedle pochybné rétoriky až strašení od pana "mrože" také fakt, že článek byl uveden pod hlavičkou ekolologie - nikoliv legisativně zaměřené rubriky nebo alespon energetiky.

L. Novák 11.7.2021 13:48

To je jako s magorem "Rada", který místo blábolení na místní ošetřovně pro duševně choré publikuje tuny nesmyslů do veřejných diskusí na Internetu. ;-D

P. Rada 11.7.2021 15:23

Pokud jde o "magory" či "nesmyslnost" tak takovéto aspekty se třeba projevojí v tom, že namyšlení hlupáci poměčují míru informace nikoliv v bitech ale v tunách.

P. Milan 11.7.2021 9:50

Ekologii nejvíc špiní ekologisté, třeba vy.

V. Mokrý 11.7.2021 10:07

Tak jest !

P. Rada 11.7.2021 15:30

Ekologie je o popisu vstahů organismů k prostředí.

Tento popis "špiní" zavádění politických a takto mezilidských aspektů, jako je vámi navržený/akceptovatelný pojem "ekologista" /(ekologický aktivista...?).

L. Novák 11.7.2021 17:46

Ty s ekologií nemáš nic společného. Jsi ;-O EKO-magor! :-P

M. Sedmík 10.7.2021 21:44

Média o nebezpečí sice prakticky mlčí, ale u každé budované technologie je povinná analýza rizik a jejich následné zabezpečení. Opravdu se to u baterkáren dělá?

R. Langer 11.7.2021 6:37

Dělá, ale ta rizika se raději nikde nezveřejňují. Ale až to někde bouchne, bude s tím ještě hodně legrace... :-(

J. Novotný 10.7.2021 21:22

Bez legrace: viděl jsem v TV (ale nevím, jestli tady nebo v UK) dokument, kde čínský dodavatel akumulátorů pro mobily špičkové nečínské značky říká: "S tepelnou pojistkou dva dolar, bez ní dolar a půl". Nebo tak nějak, ceny si už nepamatuju. Ergo: i když jste si koupili špičkový telefon ve firemní prodejně v Londýně, nebyla tam záruka, že vám nebouchne v ruce. Teď, BTW, je to trošinku jinak: rychlonabíječky si hlídají teplotu akumulátoru - a perou do něj tolik proudu, "kolik bezpečně snese". Zvyšují klidně napětí až někam k deseti voltům, zatímco normální nabíječky drží voltů pět - a o teplotě akumulátoru nic nevědí a vědět nemohou. Poučení: nahatý mobil se rychlonabíjením nabije rychleji, než mobil, obalený všelijakýma módníma blbinama.

A když už jsme u těch nabíječek: četl jsem kdesi článek o požárech a jiných katastrofách, způsobených právě nabíječkami. Nenechávejte nic na nabíječce dlouhodobě, je-li vám život a majetek milý!, psali tam. Jistěže. Máte-li noname nabíječku za dvacet korun, pak vás to může zabít, když vám mobil k ní připojený spadne do vany (pokud tedy jste v té vaně a je tam i voda). Stalo se vícekrát, co vím, vždy v Rusku. Normální nabíječky jsou prostě spínané zdroje s veškerým zabezpečením (izolace, ochrana proti zkratu a přehřátí atd).

P. Rada 11.7.2021 9:35

Neplete te si to s pojistkou proti přebíjení, vybití a zkratu? To je dnes už běžně řadou druho-výrobců montována ochrana do akumulátorů určených pro svítilny. U nejrozšířenějších Li-ion článků typu 18650 ochrana bývá zaintegrována do tenké destičky v ose a tak prodlužuje tento článek o několik mm ale cenu navyšuje až na násobek. Porovnejte si pro ilustraci:

https://www.avacom.cz/nabijeci-baterie-18650-panasonic-3400mah-3-6v-liion--s-elektronickou-ochranou--vhodne-do-svitilny

https://www.avacom.cz/nabijeci-prumyslova-baterie-18650-panasonic-3450mah-3-7v-liion--vhodne-pro-elektrokola

J. Pankovic 11.7.2021 9:43

Ne, jen ty se seresch do vśeho, zeleny jehovisto :-P

J. Novotný 11.7.2021 14:48

Ne, pane Rado. Měl jsem na mysli spíše něco jako toto: https://www.schott.com/en-gb/products/lithium-ion-battery-protectors

J. Sinnreich 10.7.2021 16:57

Mnohapatrove lithiove "baterie ", ktere se stavi na pr. v Kalifornii predstavuji pri pozaru nebezpeci , ktere se rovna vybuchu skladu napalmovych bomb. Media mlci, protoze to neni dobre pro reklamu silenych zelenych projektu. Podobne jako o poslednim technologickem "uspechu" E-sportaku Tesla, S-Plaid za $ 150 000, ktery majiteli vybuchl po 3 dnech provozu a hasici museli auto utopit 3 hodiny ve specialni vane s vodou.

M. Šejna 10.7.2021 15:10

Možná by autorovi prospělo, kdyby si nastudoval, kolik mrtvých a raněných měly na svědomí všechny výbuchy uhelného prachu, zemního plynu nebo cisteren s pohonnými hmotami. K tomu může připočítat havárie JE.

Nebo ať si zkusí zapálit cigaretu u benzínové pumpy při tankovani paliva.

Pak by tady přestal strašit bateriemi.

O. Karen 10.7.2021 15:20

"Malý" rozdíl je v tom, že u benzínu, uhlí jsou známy postupy, jak požáru předejít. Co ale má člověk dělat, když powerbanka vybuchne, aniž by byla k něčemu připojená, když elektromobil začne hořet, když jenom parkuje. Jediná prevence je to nekupovat a nejlépe ani nevyrábět.

P. Rada 11.7.2021 6:52

Efektivní prevencí je rozvíjet znalosti o technologiích a podle toho se chovat - nikoliv nic nového nekupovat či dokonce nevyrábět - jak hloupě zpátečnicky doporučujete.

J. Pankovic 11.7.2021 9:44

kup si novy mozek ;-)

O. Karen 11.7.2021 13:18

Já za to nemůžu, že jeden kalifornský hochštapler tvrdí, že ohledně elektroaut všechno vyřešil. Lidi si pak myslí, že je to snad i pravda a ohrožují i ostatní.

Jde o poměr rizik a užitné hodnoty. U mobilu vede užitek, u alektromobilu riziko převažuje. Powerbanky jsou naprosto zbytečné, pokud nejedete na týden do pustiny.

J. Kolínský 10.7.2021 15:41

Myslíš, že je to strašení generále? Vrať se k semínkům! Jak jsi zainteresovanej, pochlub se, abysme tvoje kydy správně zařadili.:-(:-(Rv

V. Mokrý 10.7.2021 16:10

:-):-)R^ !!

M. Šejna 10.7.2021 16:26

My si tykáme, pedofilní spratku Kolínský?

J. Kolínský 10.7.2021 19:01

No vidíš plešatý, blbý, sprostý houvedo jak ses nám krásně odkopal. Tleskám!

M. Šejna 10.7.2021 19:03

Znovu se ptám, pedofile Kolínský:

odkdy si tykáme?

J. Kolínský 10.7.2021 19:34

Pro pedofila, každý pedofil milá blbá Šejno!

L. Novák 10.7.2021 20:18

Osel Šejna už zase vytáhl pinďoura a exhibuje... :-P

M. Šejna 11.7.2021 9:31

Jsem alergickej na hovada typu Kolínský, kteří místo diskuze lustrují příbuzenské vztahy diskutérů.

To kádrování a lustrování je obyčejný bolševický hyenismus.

Proto jsem bolševické hyeně Kolínskému takto hnusně odpověděl. Na hrubý pytel hrubá záplata.

L. Novák 11.7.2021 13:54

Ty tady už nejmíň 10 let svými hloupými žvásty, lží a demagogií ostré reakce ostatních sám generuješ, podobně jako gretén "Rada" nebo dement Pivoda a další..

J. Jurax 10.7.2021 16:23

Ano.

A proto si přidáme další rizika, že ...

M. Šejna 10.7.2021 19:01

já doufám, že jste se pojistil na riziko výbuchu nebo samovznícení vašeho mobilu.

Je to totiž další riziko.