8.2.2023 | Svátek má Milada


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Dvojče Blanky v Posázaví

Se čtyřletým zpožděním a vzrůstem nákladů z 27 na 43 miliard byl za pozornosti médií zprovozněn tunelový komplex Blanka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kavalír 25.9.2015 13:02

Něco v článku chybí

Je to především možnost napojení na D1 u Mirošovic, odkud jsou směrem na Prahu 3 pruhy. Ty naopak chybí na pražském okruhu, kam by se měla D3 napojit bez pokračování do centra, a který je již dnes docela vytížený. Na D1 dojde po dokončení rychlostní silnice z Hradce do Mohelnice naopak k poklesu dopravy.

V. Kříž 25.9.2015 12:10

kdo jezdil....

... ještě před pár lety do jižních Čech přes Tábor, Planou a Sezimovo Ústí ( a naopak: nejen Pražáci se cpou na jih, ale i Jihočeši se cpou do Prahy), musí ocenit přínos, který těch 40 km dálnice pro njěj znamená. (jiná otázka je už drahná léta trvající oprava dálnice před Táborem, která zřejmě nikdy nekončí a nikdo se nad tím nepozastavuje-ostatně proto jsou dálnice i jiné stavby tak drahé, protože se po předání spoutu let opravují). a ta buzerace s životním prostředím, ničením krásy krajiny v posázaví, snížením hodnoty nemovitostí v okolí dálnice, co už léta těm jurodivým šílencům trpíme a která je podobná těm: nechci kompostárnu, nechci spalovnu, nechci fabriku, vysoký dům atd., atd. je spolu s neschopnými státními úředníky  jedním z viníků toh tak drahéo, že vše trvá desetkrát déle a je to pětkrát dražší

P. Rada 25.9.2015 13:26

Re: kdo jezdil....

Doprava s Prahy do Tábora a zpět, rychle a bezpečně ... lze i vlakem. Nikdy jste tak necestoval pane Kříži? Čím to, že taková varianta Vás nenapadla?

Možná jen  opomenutí... ale zřejmě hlavně vadí ... "buzerace s životním prostředím"... To možná proto, že si dostatečně neuvědomujete jak jsme na něm závislí. Dokud máme snadno dostupnou ropu, plyn a další ... velí nám chtivost šlápnout na plyn a tu stovku kolometrů zdolat co nejrychleji s třeba tisíci energetickými otroky za zády. Bývá to úchvatný pocit a kdo kdy letěl letadlem tak jej zažil zvláště při jeho startu. Životní prostředí je cestovateli v takovou chvíli jen ta šmouha za okny.

Jinou věcí je kolik obyvatel planety a jak dlouho si ještě takovéto cestovatelské extravagantnosti bude moci dovolit. Už dnes v česku překračujeme ekostopu planety 3.5x a je nám to mnohdy málo i když posuny lkimatu k nám poženou zběhy ze světa, kašlem na to a navíc se jim rádi předvádíme vymoženostmi doby. Dálnice by sice posléze nákladovost dopravy snížila - ale investičně něco stojí. Jak bylo vidět u Blanky tak zhruba dvojnásobky slibovaného a v porovnání s okolní evropou podobně.

Tu takto navíc neefektivně vyrobenou betonovou placku a její široké okolí už ale nikdo nikdy zpět na úrodnou půdu nepředělá. Do konce století už nejspíše přestane být snadno dostupná ropa, Dostupnější budou spíše běženci/rykši a další chudáci jak nosiči.... Nejhorší to ale bude s tou půdou, protože i ti nosiči budou chtít jíst nebo se o to rvát... a lidstvu zbývá fosfor už jen zhruba na padesát let....

http://finmag.penize.cz/ekonomika/264007-den-kdy-dosel-fosfor

J. Lepka 25.9.2015 16:15

Re: kdo jezdil....

Pane Rado, vašimi argumenty dláždit cestu do Pekel. Před lety jsem měl to pochybné potěšeni sloužit v Táboře Straně a vlasti. Autem do Prahy 82 km, tedy cca hodinku, vlakem 101 km a 3,5 hodiny. Ještě hodláte aplikovat podobně úchylné argumenty ?

P.S. To nicméně nijak nesouvisí se zhůvěřilostí plánované dálnice, to je tak elementární kravina, že, bohužel, bude zřejmě realizována.

P. Rada 25.9.2015 18:54

Re: kdo jezdil....

Úchylnost argumentování jste pane Lepko právě předvedl. Možná ve Vás neblaze úchylná doba zanechala stopy. To je mi líto. Reagujete navíc jen asociací k tématu možné dopravy Praha /Tábot, ale fakticky na něco jiného než kam jsem cílil - na nevyjasněnou budoucnost - a jen vzpomínkou naopak na dobu která dávno minula. Ale budiž - přidržím se v diskusi Vámi uvedeného.

 

Pokud by mezi Prahou a Táborem jezdilo dnes Pendolíno tempem jak jinde v ČR - tedy na běžných moderních tratích - asi by to dokázalo ještě rychleji jak ...."1 hod 26 min, vzdálenost 103 km"...  Což je aktuální údaj ČD pro zítřejší cestu rychlíku R655 z Prahy do Tábora. Někde jste tedy prošustroval zhruba násobek času a typuji, že právě příznačně jak stavitelé Blanky termíny i nákladovost.

Prezentovat se skrze takovéto násobné nepřesnosti to si nejspíš opravdu dláždíte "cestu do Pekel".

M. Hoblík 25.9.2015 11:29

Pro Pražáky

není peněz nikdy dost!

M. Prokop 25.9.2015 9:00

Nutné ne, výhodné ano.

"Je nutné, aby z Prahy do jižních Čech vedly dvě paralelní komunikace dálničního typu?"

Když je jedna přetížená nebo v opravě, záloha se hodí. Viz dnešní situace s D1, kdy by se moc hodila dokončená dálnice přes Hradec králové.

P. Dvořák 25.9.2015 2:26

Základní otázka:

"Je nutné, aby z Prahy do jižních Čech vedly dvě paralelní komunikace dálničního typu?"

Základní odpověď: Spočítejte někdo, kolik pražských papapalášů nebo jinak "odpovědných osob" má v Jižních Čechách nebo tím směrem chaty a chalupy.

P. Rada 25.9.2015 8:43

Re: Základní otázka:

Typuji, že daleko bližší než eventuální korelace zájmu nějakého českého chalupáře je zainteresovanost realizátora na zisku, ze kterého si může pořídit "chalupu" kdekoli v danovém ráji. I kdyby se ze státní zakázky podařilo někomu bokem ulít jen procento (400milionů?) - lze za to přeci postavit/zakupit desítky honosných sídel kdekoli na světě.

Vážnějším problémem je doprava obecně. Dálniční přístup totiž saktivuje soukromou automobilovou dopravu tak výrazně, že na vstupech do Prahy kde už dnes jsou zácpy dojde nejspíše k úplnému kolapsu. A budou na dořešení i zde prostředky? Když už dnes nejsou!

Fungující dorava je jak tepny organismu. Lze však dlouhodobě preferovat bud tu osobní nebo  veřejnou. A bud výstavbu satelitích aglomerací na rozsáhlých plochách a nebocentralizovanější... V oblastech s hustým osídlením krajiny se osobní doprava všude ve světě dostává do značných funkčních problémů pro nepříznivý poměr nákladovosti na přepravu jednotlivce a to hlavně v dopravních špičkách.

To co však považuji za největší úskalí je fakt, že s jednoho typu dopravní obsklužnosti nelze snadno přejít na jiný a že typ extenzivního rozvoje spoečnosti končí a v budoucnu na restrukturalizaci už nejspíš nebudou prostředky. Prosadíli si tedy investoři prostřednictvím lobingu dálniční sítě - nepůjde později už systém změnit na takový, kde bude dominovat veřejná doprava. Netvrdím přitom, že veřejná doprava musí být automaticky nejlevnější. Např zkušenosti s Prahy která postupně naprosto nekoncepčně zainvestovala do celé řady tramvajových vozidel se širokou škálou náhradních dílů.... z nihž se neblaze proslulou perlou ukázal typ "porsche" hovoří za vše.

Za podstatnější než hovořit o variantách dálniční sítě a jejím fyzickém zatunelování pod povrch bych viděl rozkrývání tunelové sítě lobingu provázaného s politikou. Bez naronání v této podstatné oblasti nelze vytvářet zdravě fungující dopravní infrastruktůru jakéhokoli typu. Zdali a jak se toto podaří je ta správná "základní otázka".

M. Prokop 25.9.2015 9:02

Re: Základní otázka:

To víte, někdo chce vydělávat na stavbě dálnic, někdo na dotacích zelených nesmyslů. Jsme lidé různé ....

Veřejná a individuální doprava se vhodně doplňují a dálnici používají obě.

P. Rada 25.9.2015 12:56

Re: Základní otázka:

Pane Prokope příznačně se zásadně rozcházíme v pojetí slova "VYDĚLÁVAT". V tom jsme opravdu velmi různí do všech důsledků.

Kdo totíž chce co možná jen OKRÁDAT, tomu bývá jedno kde či na kom (od  dálnic na zelené nesmysly - tunel Blanka podobně jak fotovoltaický tunel...). Podstatné je, že anomální lidská chtivost až chamtivost přitom zůstane skryta a tedy nepotrestána.

Posléze to dotyčný může nazývat jako účelovou racionalizaci nazývat výdělek a pokryteky bojovat za ideály nedotknutelnosti soukromého majetku  (jak to předvádíte) - i když ten pochází z hnusnélo olupování počestných.

Smyslem je Vám zřejmě všeobecné parazitování na životě jiných.

Kdo chce VYDĚLÁVAT - ve smyslu zúčastnit se na prosperitě společnosti, tvořit hodnoty o které se dál dělí, dávat přitom něco ze sebe v sázku... Necht je za to okolím příslušně odměněn. Ten však své aktivity nutně musí nabízet veřejně a kontolovatelně.  Smyslem mi zůčastnění se života.