Sobota 26. dubna 2025, svátek má Oto
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuse

EKOLOGIE: Dvojče Blanky v Posázaví

Se čtyřletým zpožděním a vzrůstem nákladů z 27 na 43 miliard byl za pozornosti médií zprovozněn tunelový komplex Blanka.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

JK

J. Kavalír

25. 9. 2015 13:02
Něco v článku chybí

Je to především možnost napojení na D1 u Mirošovic, odkud jsou směrem na Prahu 3 pruhy. Ty naopak chybí na pražském okruhu, kam by se měla D3 napojit bez pokračování do centra, a který je již dnes docela vytížený. Na D1 dojde po dokončení rychlostní silnice z Hradce do Mohelnice naopak k poklesu dopravy.

0 0
možnosti
VK

V. Kříž 191

25. 9. 2015 12:10
kdo jezdil....

... ještě před pár lety do jižních Čech přes Tábor, Planou a Sezimovo Ústí ( a naopak: nejen Pražáci se cpou na jih, ale i Jihočeši se cpou do Prahy), musí ocenit přínos, který těch 40 km dálnice pro njěj znamená. (jiná otázka je už drahná léta trvající oprava dálnice před Táborem, která zřejmě nikdy nekončí a nikdo se nad tím nepozastavuje-ostatně proto jsou dálnice i jiné stavby tak drahé, protože se po předání spoutu let opravují). a ta buzerace s životním prostředím, ničením krásy krajiny v posázaví, snížením hodnoty nemovitostí v okolí dálnice, co už léta těm jurodivým šílencům trpíme a která je podobná těm: nechci kompostárnu, nechci spalovnu, nechci fabriku, vysoký dům atd., atd. je spolu s neschopnými státními úředníky  jedním z viníků toh tak drahéo, že vše trvá desetkrát déle a je to pětkrát dražší

0 0
možnosti
PR

25. 9. 2015 13:26
Re: kdo jezdil....

Doprava s Prahy do Tábora a zpět, rychle a bezpečně ... lze i vlakem. Nikdy jste tak necestoval pane Kříži? Čím to, že taková varianta Vás nenapadla?

Možná jen  opomenutí... ale zřejmě hlavně vadí ... "buzerace s životním prostředím"... To možná proto, že si dostatečně neuvědomujete jak jsme na něm závislí. Dokud máme snadno dostupnou ropu, plyn a další ... velí nám chtivost šlápnout na plyn a tu stovku kolometrů zdolat co nejrychleji s třeba tisíci energetickými otroky za zády. Bývá to úchvatný pocit a kdo kdy letěl letadlem tak jej zažil zvláště při jeho startu. Životní prostředí je cestovateli v takovou chvíli jen ta šmouha za okny.

Jinou věcí je kolik obyvatel planety a jak dlouho si ještě takovéto cestovatelské extravagantnosti bude moci dovolit. Už dnes v česku překračujeme ekostopu planety 3.5x a je nám to mnohdy málo i když posuny lkimatu k nám poženou zběhy ze světa, kašlem na to a navíc se jim rádi předvádíme vymoženostmi doby. Dálnice by sice posléze nákladovost dopravy snížila - ale investičně něco stojí. Jak bylo vidět u Blanky tak zhruba dvojnásobky slibovaného a v porovnání s okolní evropou podobně.

Tu takto navíc neefektivně vyrobenou betonovou placku a její široké okolí už ale nikdo nikdy zpět na úrodnou půdu nepředělá. Do konce století už nejspíše přestane být snadno dostupná ropa, Dostupnější budou spíše běženci/rykši a další chudáci jak nosiči.... Nejhorší to ale bude s tou půdou, protože i ti nosiči budou chtít jíst nebo se o to rvát... a lidstvu zbývá fosfor už jen zhruba na padesát let....

http://finmag.penize.cz/ekonomika/264007-den-kdy-d...

0 0
možnosti
MH

25. 9. 2015 11:29
Pro Pražáky

není peněz nikdy dost!

0 0
možnosti
MP

25. 9. 2015 9:00
Nutné ne, výhodné ano.

"Je nutné, aby z Prahy do jižních Čech vedly dvě paralelní komunikace dálničního typu?"

Když je jedna přetížená nebo v opravě, záloha se hodí. Viz dnešní situace s D1, kdy by se moc hodila dokončená dálnice přes Hradec králové.

0 0
možnosti
PD

P. Dvořák

25. 9. 2015 2:26
Základní otázka:

"Je nutné, aby z Prahy do jižních Čech vedly dvě paralelní komunikace dálničního typu?"

Základní odpověď: Spočítejte někdo, kolik pražských papapalášů nebo jinak "odpovědných osob" má v Jižních Čechách nebo tím směrem chaty a chalupy.

0 0
možnosti
PR

25. 9. 2015 8:43
Re: Základní otázka:

Typuji, že daleko bližší než eventuální korelace zájmu nějakého českého chalupáře je zainteresovanost realizátora na zisku, ze kterého si může pořídit "chalupu" kdekoli v danovém ráji. I kdyby se ze státní zakázky podařilo někomu bokem ulít jen procento (400milionů?) - lze za to přeci postavit/zakupit desítky honosných sídel kdekoli na světě.

Vážnějším problémem je doprava obecně. Dálniční přístup totiž saktivuje soukromou automobilovou dopravu tak výrazně, že na vstupech do Prahy kde už dnes jsou zácpy dojde nejspíše k úplnému kolapsu. A budou na dořešení i zde prostředky? Když už dnes nejsou!

Fungující dorava je jak tepny organismu. Lze však dlouhodobě preferovat bud tu osobní nebo  veřejnou. A bud výstavbu satelitích aglomerací na rozsáhlých plochách a nebocentralizovanější... V oblastech s hustým osídlením krajiny se osobní doprava všude ve světě dostává do značných funkčních problémů pro nepříznivý poměr nákladovosti na přepravu jednotlivce a to hlavně v dopravních špičkách.

To co však považuji za největší úskalí je fakt, že s jednoho typu dopravní obsklužnosti nelze snadno přejít na jiný a že typ extenzivního rozvoje spoečnosti končí a v budoucnu na restrukturalizaci už nejspíš nebudou prostředky. Prosadíli si tedy investoři prostřednictvím lobingu dálniční sítě - nepůjde později už systém změnit na takový, kde bude dominovat veřejná doprava. Netvrdím přitom, že veřejná doprava musí být automaticky nejlevnější. Např zkušenosti s Prahy která postupně naprosto nekoncepčně zainvestovala do celé řady tramvajových vozidel se širokou škálou náhradních dílů.... z nihž se neblaze proslulou perlou ukázal typ "porsche" hovoří za vše.

Za podstatnější než hovořit o variantách dálniční sítě a jejím fyzickém zatunelování pod povrch bych viděl rozkrývání tunelové sítě lobingu provázaného s politikou. Bez naronání v této podstatné oblasti nelze vytvářet zdravě fungující dopravní infrastruktůru jakéhokoli typu. Zdali a jak se toto podaří je ta správná "základní otázka".

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz