Diskuse
EKOLOGIE: Dieselgate (3)
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J. Jurax
No, když to vezmu kolem a kolem
vyhověla ta auta kontrole? Vyhověla. Co lze chtít víc? Jedině snad změnit metodiku kontroly.
U VW - a patrně i jinde, kde to dosud neprasklo - mají holt šikovné inženýry, kteří z pošetilých předpisů vycházející kontroly umí obmyslně nikoli obejít, ale splnit.
A zbytek je už syndrom přemnožení advokátů v USA - žalovat, třeba z toho kápne tučné odškodné a advokátovi neméně tučný výdělek.
Cesta ze současného pekla vede přes technologii a osvícenost
Finančník Kovanda: "Cesta do pekla je dlážděna dobrými úmysly. Je dlážděna regulací, ..."
Já to vidím jinak: Cesta ze současného "pekla" vede přes nové technologie a osvícenost ducha. Technologie jsou na dosah, ale brání tomu konzervující stav lidské mysli, chybí ona osvícenost ducha.
Velký podíl na zarputilém pohledu do minulosti, spíše než do budoucnosti, mají právě finančníci. Při této příležitosti si vždy vzpomenu na Nikolu Teslu a jeho finančníka Morgana. Bezdrátový přenos energie by býval mohl být využíván o několik desetiletí dříve, kdyby byl býval v té době Morgan obdařen osvíceností ducha (a nikoliv jen úzkými ekonomickými zájmy).
Naštěstí se nám do dnešní doby narodili lidé, jako jsou Elon Musk a Lary Page. To ale také znamená, že změna k lepšímu nepřijde od vlády státu (od vašich volených zástupců), ale od vlivných osvícených podnikatelů-inovátorů.
Re: Cesta ze současného pekla vede přes technologii a osvícenost
Copak Elón, to je frajer... :-)
Vy máte nějakou fixní ideu? Nebo je to obsese?
A zapomněl jste dát nějaký nesouvisející odkaz - třeba na Vaše osvícené podnikání... :-)
BLBEC Z KAŠTÝLA
Kdysi dávno napsal pan Vaculík o (mezi kluky) velmi neoblíbeném klukovi, kterého mezi sebou nazývali "blbec z kaštýla." V povídce šlo o to, že onen "blbec" vůbec nebyl blbý. Naopak byl velmi inteligentní, ale byl bohužel neskutečně vyčůraný.
Na a na tohle myslím, když čtu o aféře VW, nebo (na př.:) o problematickém udávání spotřeby televizních přijímačů jisté (zde nejmenované) firmy.
Za mého mládí, (dávno - dávno již tomu) když jsem si koupil osobní automobil(?) Trabant, tak měl v "papírech" napsanou spotřebu 7 - 9 litru. a tu skutečně měl. V praxi kolem 8 litru, ale za velmi příznivých podmínek jsem se "dostal" i k těm 7 litrům. Současná Corsa má v papírech spotřebu 4 litry, ale dosud jsem se k ní ani zdaleka nedostal, ačkoliv plynový pedál jen "šimrám" a brzdu téměř nepoužívám.
Když jsem koupil TV (černobílou - elektronkovou) s deklarovanou spotřebou třeba 130W (Mánes-dnes už to snad můžu napsat), tak těch 130W měl při maximálním jasu, tedy při nejnepříznivějších (co do spotřeby!) podmínkách. V praxi, v běžném provozu, měl spotřebu nižší. A bylo tehdy přiloženo k návodu k použití i schema zapojení - dnes věc nepřdstavitelná.
Nerozumím tomu, proč výrobci přistupují na diktát(?) různých "písk" z EU, proč jim jasně neřeknou: "Zde jsou fyzikální meze, které v současné době a se současnou technologií nelze při zachování rozumné ceny výrobku překročit. Budeme vaše připomínky považovat za inspiraci, které se budeme snažit v budoucnu dosáhnout." Nějak přestávám rozumnět současnému světu, plnému "legálních" podfuků a malých podvůdků.
V US nemají limity na CO2, proč tedy do toho Kyoto?
V EU by to VW rozchodil, podvod tohoto rozsahu v US mu může zlomit vaz. Navíc není jasné proč v US podváděli. Asi z blbosti a za blbost se platí.
Re: RE
Ano, co mě na té "aféře" štve nejvíc, je to, že VW (který má mnohem větší ekonomický a tím i politický vliv než nějaká firma na deštníky) místo toho, aby použil svůj nesporný vliv a bojoval proti nesmyslně nastavené regulaci, šel cestou "menšího odporu", cestou nažraného vlka a celé kozy - tedy cestou podvodu.
Jen to, že je to jeden velký
podvod. Zřejmě ho vymysleli ti, kteří jsou právě teď přichyceni, aby byli konkurenceschopnější... Dzp.
Promiňte
Ale mám takový pocit, že s touhle aférou má největší problém obec novinářská a hned po ní obec vychcandírů, kteří koukají na to jak z každého zakopnutí druhého něco vytěžit. Nepatřím k obdivovatelů značky VW, ale v téhle aféře ji docela fandím.
B. Hamáček
Zkrátka
Zkrátka levicová verbež se rozhodla zničit svět . Regulace jsou jedna z cest. Samozřejmě předpisy musí být , ale s rozumem.
K. Novák 396
Re: Zkrátka
VW mohl ty předpisy v pohodě dodržet. Jenže pak by měly auta VW o malinko vyšší spotřebu a VW by neměl reklamní tahák.
Zdroje prachu - realita
Jen pro dokreslení toho, co tyto předpisy řeší. Včera ráno v TV rozebírali smogovou situaci v Severomoravském kraji. Zdrojem polétavého prachu jsou - 40% velcí znečišťovatelé (průmysl), 30% malý znečišťovatelé (domácnosti topící uhlím a dřevem), 14% automobilová doprava. Takže křik environmentalistů, že díky dieselům nemůžeme ve městech dýchat a hyneme na rakovinu je malinko přitažený za vlasy.
Re: Zdroje prachu - realita
Aféra VW je o emisích NOx, ne o polétavém prachu.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz