Úterý 8. července 2025, svátek má Nora
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 99 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuse

EKOLOGIE: Dieselgate (3)

Pohroma, která Volkswagen dostihla (ale která jej určitě nepoloží), může mít i světlou stránku. Když pomůže otevřít oči těm, kteří stále ještě bláhově věří, že do země zaslíbené vede cesta dlážděná stále novými regulacemi, stále objemnějšími a zároveň titěrnějšími.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J. Jurax

5. 11. 2015 0:17
No, když to vezmu kolem a kolem

vyhověla ta auta kontrole? Vyhověla. Co lze chtít víc? Jedině snad změnit metodiku kontroly.

U VW - a patrně i jinde, kde to dosud neprasklo - mají holt šikovné inženýry, kteří z pošetilých předpisů vycházející kontroly umí obmyslně nikoli obejít, ale splnit.

A zbytek je už syndrom přemnožení advokátů v USA - žalovat, třeba z toho kápne tučné odškodné a advokátovi neméně tučný výdělek.

0 0
možnosti
MP

4. 11. 2015 16:14
Cesta ze současného pekla vede přes technologii a osvícenost

Finančník Kovanda: "Cesta do pekla je dlážděna dobrými úmysly. Je dlážděna regulací, ..."

Já to vidím jinak: Cesta ze současného "pekla" vede přes nové technologie a osvícenost ducha. Technologie jsou na dosah, ale brání tomu konzervující stav lidské mysli, chybí ona osvícenost ducha.

Velký podíl na zarputilém pohledu do minulosti, spíše než do budoucnosti, mají právě finančníci. Při této příležitosti si vždy vzpomenu na Nikolu Teslu a jeho finančníka Morgana. Bezdrátový přenos energie by býval mohl být využíván o několik desetiletí dříve, kdyby byl býval v té době Morgan obdařen osvíceností ducha (a nikoliv jen úzkými ekonomickými zájmy).

Naštěstí se nám do dnešní doby narodili lidé, jako jsou Elon Musk a Lary Page. To ale také znamená, že změna k lepšímu nepřijde od vlády státu (od vašich volených zástupců), ale od vlivných osvícených podnikatelů-inovátorů.

0 0
možnosti

4. 11. 2015 17:02
Re: Cesta ze současného pekla vede přes technologii a osvícenost

Copak Elón, to je frajer... :-)

Vy máte nějakou fixní ideu? Nebo je to obsese?

A zapomněl jste dát nějaký nesouvisející odkaz - třeba na Vaše osvícené podnikání... :-)

0 0
možnosti
VK

4. 11. 2015 14:17
BLBEC Z KAŠTÝLA

Kdysi dávno napsal pan Vaculík o (mezi kluky) velmi neoblíbeném klukovi, kterého mezi sebou nazývali "blbec z kaštýla." V povídce šlo o to, že onen "blbec" vůbec nebyl blbý. Naopak byl velmi inteligentní, ale byl bohužel neskutečně vyčůraný.

       Na a na tohle myslím, když čtu o aféře VW, nebo (na př.:) o problematickém udávání spotřeby televizních přijímačů jisté (zde nejmenované) firmy.

       Za mého mládí, (dávno - dávno již tomu) když jsem si koupil osobní automobil(?) Trabant, tak měl v "papírech" napsanou spotřebu 7 - 9 litru. a tu skutečně měl. V praxi kolem 8 litru, ale za velmi příznivých podmínek jsem se "dostal" i k těm 7 litrům. Současná Corsa má v papírech spotřebu 4 litry,  ale dosud jsem se k ní ani zdaleka nedostal, ačkoliv plynový pedál jen "šimrám" a brzdu téměř nepoužívám.

       Když jsem koupil TV (černobílou - elektronkovou) s deklarovanou spotřebou třeba 130W (Mánes-dnes už to snad můžu napsat), tak těch 130W měl při maximálním jasu, tedy při nejnepříznivějších (co do spotřeby!) podmínkách. V praxi, v běžném provozu, měl spotřebu nižší. A bylo tehdy přiloženo k návodu k použití i schema zapojení - dnes věc nepřdstavitelná.

       Nerozumím tomu, proč výrobci přistupují na diktát(?) různých "písk" z EU, proč jim jasně neřeknou: "Zde jsou fyzikální meze, které v současné době a se současnou technologií nelze při zachování rozumné ceny výrobku překročit. Budeme vaše připomínky považovat za inspiraci, které se budeme snažit v budoucnu dosáhnout." Nějak přestávám rozumnět současnému světu, plnému "legálních" podfuků a malých podvůdků.

0 0
možnosti
JN

4. 11. 2015 11:32
V US nemají limity na CO2, proč tedy do toho Kyoto?

V EU by to VW rozchodil, podvod tohoto rozsahu v US mu může zlomit vaz. Navíc není jasné proč v US podváděli. Asi z blbosti a za blbost se platí.

0 0
možnosti
OU

4. 11. 2015 10:14
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti

4. 11. 2015 12:11
Re: RE

Ano, co mě na té "aféře" štve nejvíc, je to, že VW (který má mnohem větší ekonomický a tím i politický vliv než nějaká firma na deštníky) místo toho, aby použil svůj nesporný vliv a bojoval proti nesmyslně nastavené regulaci, šel cestou "menšího odporu", cestou nažraného vlka a celé kozy - tedy cestou podvodu.

0 0
možnosti
KJ

4. 11. 2015 9:06
Jen to, že je to jeden velký

podvod. Zřejmě ho vymysleli ti, kteří jsou právě teď přichyceni, aby byli konkurenceschopnější... Dzp.

0 0
možnosti
MH

4. 11. 2015 8:30
Promiňte

Ale mám takový pocit, že s touhle aférou má největší problém obec novinářská a hned po ní obec vychcandírů, kteří koukají na to jak z každého zakopnutí druhého něco vytěžit. Nepatřím k obdivovatelů značky VW, ale v téhle aféře ji docela fandím.

0 0
možnosti
BH

B. Hamáček

4. 11. 2015 8:19
Zkrátka

Zkrátka levicová verbež se rozhodla zničit svět . Regulace jsou jedna z cest. Samozřejmě předpisy musí být , ale s rozumem.

0 0
možnosti
KN

K. Novák 396

4. 11. 2015 8:23
Re: Zkrátka

VW mohl ty předpisy v pohodě dodržet. Jenže pak by měly auta VW o malinko vyšší spotřebu a VW by neměl reklamní tahák.

0 0
možnosti
PJ

4. 11. 2015 8:16
Zdroje prachu - realita

Jen pro dokreslení toho, co tyto předpisy řeší. Včera ráno v TV rozebírali smogovou situaci v Severomoravském kraji. Zdrojem polétavého prachu jsou - 40% velcí znečišťovatelé (průmysl), 30% malý znečišťovatelé (domácnosti topící uhlím a dřevem), 14% automobilová doprava. Takže křik environmentalistů, že díky dieselům nemůžeme ve městech dýchat a hyneme na rakovinu je malinko přitažený za vlasy.

0 0
možnosti
JN

4. 11. 2015 11:51
Re: Zdroje prachu - realita

Aféra VW je o emisích NOx, ne o polétavém prachu.

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz