24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Další důkazy o nedomyšlenosti zelených receptů

Vše nasvědčuje tomu, že Ursula von der Leyenová a další komisaři EK nečtou. Nebo čtou, ale neumějí hledat informace. To samé platí o většině poslanců Evropského parlamentu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kostelanský 8.11.2020 10:47

Možno sa budete diviť, ale ja som na základnej škole pravidelne vyhrával celoškolské matematické a fyzikálne olympiády a nejaký ten úspech som zaznamenal aj v okresných kolách.

L. Novák 8.11.2020 13:52

A co na střední, máš vůbec maturitu? ;-)

R. Langer 8.11.2020 19:23

Tak to se potom něco pokazilo, protože teď to vypadá, jako že neumíte napočítat do pěti. :-P

R. Langer 8.11.2020 6:30

Ano, kdežto o tom ostatním mluví hlavně komouši, to u nás dobře víme, mluvili tady totiž o tom dost dlouho. :-P

J. Jurax 8.11.2020 12:18

Nejsem ekonom. Vy ano?

Z dikce Vašeho příspěvku ovšem lze soudit, že jste pro ta nařízení, potažmo zákazy, i dotace. Pakliže je to tak, pak musím říci, že k tomuto postoji nechovám žádné sympatie.

M. Pivoda 7.11.2020 20:07

Zde diskutujeme na médiu určenému pro širokou veřejnost. Zde tedy dává smysl používat metaforický výraz "Neviditelná ruka trhu".

Odpovím ale metaforicky i to ostatní. Totiž, že historii píší vítězové, nikoliv poražení. Prostředky, které vedou k vítězství v konkurenčním střetu, jsou ty správné prostředky, nikoliv ty, které jsou zapsány v učebnicích ekonomie .

Učte se, prosím, od Číňanů. Technologicky mimořádně úspěšná čínská firma Huja Hej (viz sítě 5G) využívala i čínské státní dotace. Technologicky firma Huja Hej zvítězila, protože dodala novou technologii na trh jako první. Ale toto vyvolalo státní intervence ze strany obchodníka Donalda Trumpa. To je důkaz, že firma Huja Hej byla úspěšná.

Upřímnost: Dosud ale nevíme, zda v případě firmy Huja Hej, šlo v Číně jen o jednu náhodu (jak správně umístit státní dotace), nebo zda se tato dotační politika stane standardem v ekonomice 21. století.

Za další podrobnější výzkum by stálo téma: Jak zvládnout dotace bez korupce.

L. Novák 7.11.2020 21:05

Správně to píšeš, agente StB "Akáte"! X Je třeba se učit od čínských soudruhů - komunistů, ti ví nejlépe, jak řídit své občany a filtrovat jim Internet, aby se k nim náhodou nedostaly závadné informace a nekazily komunistické straně totalitní vládnutí! !!

R. Langer 8.11.2020 6:20

Opět oblíbené bla bla bla, ty naše malá hloupoučká UI, ale u tebe se to dá na rozdíl od Zeleného bolševika omluvit tím, že jsi prostě hloupoučká... :-P

M. Pivoda 7.11.2020 17:31

Cituji z článku: "Ekokůže, ze které je čím dál víc bot i bund, nic nevydrží."

Nejsem chemik, takže se k tématu nemohu podrobněji vyjadřovat. Pouze poznamenám, že proběhlá evoluce na planetě Zemi, měla podstatně delší dobu na vývoj odolnější kůže živočichů, než měli inženýři při vývoji ekokůže. Technologický vývoj ale pokračuje. Inženýři stále pokračují v započatém díle.

L. Novák 7.11.2020 21:11

Tak se nevyjadřuj, troubo, a vzpomeň si na komunistické boty z barexu! Mně ten zážitek stačí do konce života, a vždy, když čtu nadšeného senilního blba Pivodu, jak básní o vývoji "ekokůže" nebo podobných nesmyslů, připomene mi to komunistického ministra, který ;-O žvanil o "celovodičích" jako náhradě za nedokonalé polovodiče. :-P

M. Pivoda 7.11.2020 22:06

Magor L. Novák je evidentně nějak duševně postižený.

Pro ostatní:

Můj první samostatný úkol konstruktéra strojaře bylo navrhnout brusku pro broušení první české umělé kůže. Dostal jsem sice její vzorek (asi tak půl metru na půl metru), ale složení té kůže jsem neznal.

R. Langer 8.11.2020 6:32

Ty jsi fakt jenom malá hloupoučká UI. :-P

T. Ryšavý 7.11.2020 14:35

Nezbývá mně, jak s autorem souhlasit, i když moje současné poznání je mnohem radikálnější. Možná, že autor článku už disponuje informacemi z mé dosud nevydané knihy o energetice, kterou jsem ještě před vydáním umístil zdarma ke stažení na své stránky www.domacielektrarny.eu. Kniha má název „Elektřina jako alternativní platidlo“. V té také prezentuji svůj názor, jak je naše vzduchem chlazená planeta přírodními procesy ochlazována. O tom se zatím dozvíte jen málo. Stále se mluví jenom o oteplování. Z debat ve veřejném prostoru si dovedu vyvodit poznatky a vědomosti také mnohých eurokomisařů a europoslanců o energetice. Na internetu i v médiích mně to často připadá, jako rozhovory vegetariánů a abstinentů o slovácké zabíjačce. Přitom je to všechno jen obrovská manipulace mocných a bohatých se všemi ostatními, často i vzdělanými. Jen bych rád vedení EU napověděl, že nejen naše planeta, ale i její atmosféra má také tvar koule...

J. Kostelanský 7.11.2020 13:21

Tak na to, čo píše portál Autoforum.cz, zvlášť redaktor Prokopec, by som sa vôbec neodvolával. Tento internetový magazín bol totiž založený s jediným účelom - hádzať špinu na elektromobily a zvlášť na Teslu.

Miestni redaktori vôbec neprevádzajú testy áut, ich obľúbeným "koníčkom" je hľadanie jazdených áut po internetových bazároch.

Papier znesie všetko. Ktokoľvek môže napísať čokoľvek. Rozumný človek však nemusí byť génius, aby chápal, že elektromobily budú pre ľudí prínosom. Možno nie kvôli CO2, ale kvôli úplne iným výhodám: lacnejší provoz, lacnejšie "palivo", komfortnejšia a tichšia jazda, väčší priestor vo vnútri, nižšie náklady na opravy. Ale hlavne, a to sa veľmi málo zdôrazňuje, relatívne veľká nezávislosť od dodávateľov energie.

Dnešný motorista je totiž rukojemníkom ropných šejkov, rafinérií, predajcov ropných produktov a štátu. Každému z nich platí "jako mourovatý". Stačí, že sa stretnú ropní šejkovia, a už platíme drahší benzín. Nie bezvýznamná vec je taktiež to, že NAŠE peniaze ropu zaplatené šejkom sa spätne používajú na islamizáciu Európy a podporu imámov šíriacich v Európu radikálny, wahábistický islam.

Je to veľa alebo málo? Každý nech si vyberie. Bohužiaľ pokiaľ niekto vníma elektromobily ako symbol bruselskej nadvlády, tak ťažko bude niekedy schopný objektívne posudzovať ich výhody a nevýhody.

J. Jurax 7.11.2020 13:34

Ale kuš - nejmíň dvakrát tak drahé přibližovadlo s nižší užitnou hodnotou s ekologickým výfukem v komínu elektrárny prosazované tlakem zelených magorů v bruseli usalašených. Bez dotací a zvýhodňující legislativy neschopné tržní soutěže.

Mimoto elektromobilista bude rukojemníkom energetických spoločností, predajcov elektriny a štátu. Každému z nich bude platit "jako mourovatý". Ti zdraží elektřinu, stát na ni navalí spotřební daň, aby kompenzoval výpadek téže z ropných paliv a nastane elektromobilní ráj. Nepomůžete si ...

V. Mokrý 7.11.2020 16:43

R^R^R^ :-) !!

F. Kusák 7.11.2020 16:56

Cena elektromobilu je přemrštěná. Pokud vyloučím akumulátory, tak je elektromobil nesrovnatelně jednoduší a výroba lépe a levněji automatizovatelná. To samé platí o elektronice a řídícím systému. A cena akumulátorů trvale klesá. Pokud elektromobil používám na běžné ježdění, tj. do zaměstnání, nákupy apod. pak nemusím mít žádnou extrémně vysokou kapacitu baterií. Také předpokládám, že se změní systém přepravy a více se bude vyžívat vlaková a hlavně rychlovlaková přeprava. Evropa a hlavně Česko v tom velmi zaostalo. Totéž sdílení elektromobilů je výhodou. Ekonomicky je přeci nesmysl, aby se vám půl miliónu válelo před domem, jen proto, že potřebujete ujet pár tisíc kilometrů za rok. Nechme to na lidech, ať si sami určí, co jim lépe vyhovuje. A s panem Kostelanským víceméně souhlasím.

P. Milan 7.11.2020 17:02

"Nechme to na lidech, ať si sami určí, co jim lépe vyhovuje. "

To řekněte státním úředníkům a politikům, kteří elektromobily uměle zlevňují a administrativně zvýhodňují a auta se spalovacím motorem zdaňují a nesmyslně zesložiťují nereálnými požadavky na výrobce.

Pan Kostelanský pomíjí nevýhody a zveličuje výhody.

J. Jurax 7.11.2020 17:42

Ano.

Pokud ovšem vyloučíte akumulátory ... :-)

P. Vychodil 7.11.2020 18:00

to jste tedy "expert"...nehodící se vynecháte, v tomto případě akumulátory...o potřebě správné robustnosti el. distribuční sítě potřebné pro nabíjení milionů el. aut také asi nechcete nic vědět, že ? bláboly o sdílení si nechte pro ty, kteří žijí v lidnatých megapolích, na české vesnici byste byl asi za vola...z Prahy

J. Kostelanský 7.11.2020 18:23

Skúsili ste si to niekedy prepočítať? Tie milióny áut sa nebudú nabíjať na jednej nabíjačke a v tom istom čase...

Nabíjačky, zvlášť tie indukčné, môžu byť - na rozdiel od benzínových staníc - prakticky kdekoľvek. Na parkoviskách obchodných domov, v podzemných garážach, na parkoviskách veľkých závodov, a dokonca, a tomu možno ani nebudete veriť, na parkoviskách pred panelákmi. :-)

Múdre hlavičky už aj vymysleli, ako zabezpečiť, aby tie nabíjacie parkovacie miesta boli obsadené len pri nabíjaní. Žiadne zákazy či odťahovanie, ale pomocou peňazí. Napr. 2 hodiny platíte len za odobratú elektrinu (za ten čas by sa vám auto malo dobiť), a potom platíte aj parkovné - zhruba toľko, koľko by ste platili pri odbere elektriny.

V podstate to nie je nič geniálne, je to úplne logické riešenie.

Ďalšia vec, ktorá bude určovať, ktoré nabíjačky budú obsadené viac a ktoré menej, je vlastne tá istá: peniaze. Už teraz platí, že čím výkonnejšia je nabíjačka, tým viac platíte za kilowatthodinu. Môže to byť dokonca násobkom pomalých nabíjačiek.

Ak raz za rok cestujete do Chorvátska, tak snáď nebudete šetriť na "drahej" elektrine v rýchlonabíjačke. Pretože aj tá "drahá" elektrina v prepočte vyjde zhruba toľko čo benzín alebo nafta.

Pri jazdách do práce a späť bude polovici ľudí stačiť pomalé nabíjanie na vlastnej nabíjačke, druhá polovička bude musieť dobíjať napr. pri nákupných centrách. A tí, čo budú jazdiť denne stovky a stovky kilometrov, tí budú musieť využívať rýchlonabíjačky popri diaľniciach.

Ale pozor! Česi sú národom chatárov a chalupárov. Len málo takýchto nemovitostí nemá prívod elektriny. Takže aj tí, čo nemajú vlastný rodinný dom, si pri návšteve chaty budú môcť dobiť svoje auto vo vlastnej réžii. A nepotrebujete k tomu ani rýchlonabíjačku. Ak ste na chate celý víkend, auto si dobijete aj z bežnej zástrčky.

Je to také jednoduché. Treba len trochu ponamáhať mozgové závity...

P. Vychodil 7.11.2020 18:32

no, asi máte představu, že se lidé v baráku domluví, na způsob, ty od 8:00, ty od 10:00

nebo máte představu, že si každý pořídí chalupu,

nebo máte představu, že v obytném domě přinutíme ČEZ, aby správně nadimenzoval distribuční soustavu, a přinutíme vlastníky, aby to zafinancovali

nebo máte představu, že se budu každý den obtěžovat k nákupnímu středisku...někde z Hornej Dolnej

nebo..já mám představu, že váš rozum je poněkud mdlý a vaše pochopení komplexnosti celého problému je mírně řečeno infantilní...

J. Kostelanský 7.11.2020 18:45

Vo všetkom vidíte problém. Koľko ľudí v ČR nemá ani chalupu, ani chatu, ani nejazdí k známym či rodičom, ktorí niečo takéto majú?

Prečo by sa ľudia v baráku mali dohadovať? Ja som to uviedol skôr ako teoretickú možnosť. Ale na sídliskách sú občas aj nákupné centrá. A na tých nákupných centrách budú nabíjačky. A tie budú funkčné 24 hodín. Pravdepodobne v nočných hodinách budú sadzby nižšie.

Ale posuňme sa o 10-15 rokov dopredu. Je veľmi pravdepodobné, že vtedy už autá zvládnu v určitých podmienkach aj autonómnu jazdu bez vodiča. Viete si predstaviť také riešenie, že elektromobil večer zavolá na mobil svojmu majiteľovi, že mu dochádza "šťava", že by potrebovalo dobiť baterky a vypýta si súhlas pre jazdu k najbližšiemu parkovisku s dobíjacími miestami? A potom sám absolvuje cestu tam, dobije sa, a aj cestu späť.

P. Vychodil 7.11.2020 18:55

pak možná nejste vůl, ale jen snílek...také se snilo o tom, jak již dávno budeme na Marsu...zatím Amíci, kteří údajně již několikrát navštívili Měsíc, nedokáží bez Rusů ani vypustit nákladní raketu...

L. Novák 7.11.2020 21:15

No teď jste tomu dal... Tak kdo je vlastně větší vůl, vy, a nebo Kostelanský? ;-D

P. Milan 7.11.2020 21:23

To jste si asi nevšiml, že Američani už dost dlouho vypouštějí nejen nákladní rakety, u kterých jim k opětovnému použití přistává i první stupeň, ale i lodě s posádkou.

R. Langer 8.11.2020 6:34

Vo všetkom vidíte problém...

Asi proto, že to JE PROBLÉM! :-P

K. Křivan 7.11.2020 19:41

Přesně tak !!!

K. Křivan 7.11.2020 19:43

"..väčší priestor vo vnútri,.."

To vůbec není jisté, baterie zabírají zatraceně velký prostor.

L. Novák 7.11.2020 14:14

Kostelanský, to je zase ;-O blábol...

"Lacnejšie palivo" - na to zapomeňte! Na cenu někde u nabíječky s frontou aut čekajících na možnost připojení vám nikdo žádnou garanci nedá. .... No a totální nesmysl je ta vaše "veľká nezávislosť od dodávateľov energie"! Takovou blbost už jsem dávno nikde nečetl... ;-D Zkuste se nad tím sám zamyslet, jestli to vůbec dokážete. Právě že závislost na elektrické přípojce je vysoká a hlavně drahá. Cena ropných paliv? Nejmíň polovina ceny benzínu/nafty u evropské pumpy je daňová zátěž odváděná do státní pokladny, vy "arabský šejku"! :-P