25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Další důkazy o nedomyšlenosti zelených receptů

Vše nasvědčuje tomu, že Ursula von der Leyenová a další komisaři EK nečtou. Nebo čtou, ale neumějí hledat informace. To samé platí o většině poslanců Evropského parlamentu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 8.11.2020 19:14

No vida, konečně jsi něco pochopil správně, prolhaný Zelený bolševiku, a to, že to bylo na tebe a tvé Zelené soudruhy. ;-D

J. Kostelanský 8.11.2020 10:21

Ja by som to videl inak: "rozjeli se" tu ropáci, ktorí síce strácajú na technických znalostiach a všeobecnom prehľade, ale dobiehajú to svojím fanatizmom o tej svojej pravde a urážaním diskutujúcich s odlišným názorom.

Pre týchto ropákov je príznačné, a to vo všetkých diskusiách bez výnimky, že

1. nie sú schopní argumentačne podložiť svoje názory, ale prezentujú len svoje domnienky

2. s vypätím všetkých síl dokážu len dať odkaz na nejaký obskúrny článok či výskum

3. selektívne si vyberajú marginálne a riešiteľné problémy novej technológie, ktoré potom prezentujú ako systémové a neriešiteľné, ktoré majú dokazovať nezmyselnosť tejto technológie. Kedysi to bol malý dojazd, potom pomalé dobíjanie, nedostatok lítia, ťažba kobaltu deťmi, nedostatočný záujem kupujúcich, strata pracovných miest, chýbajúca infraštruktúra na dobíjanie, neekologická výroba elektroáut a elektriny, kolaps energetickej siete. Posledným "hitom", ktorý im zostáva, sú drahé batérie.

4. príznačné pre nich, že absolútne ignorujú vývoj tejto technonológie, či už v oblasti nákladov, výroby batérií, ich dojazdu. Ako pokazený gramofón neustále opakujú jednu z mantier, ktorá im ešte zostala, napr. "drahé batérie, drahé batérie".

J. Kostelanský 8.11.2020 10:22

5. už vôbec potom u nich neprekvapí, že nevedia a ani nechcú vedieť a vidieť životný cyklus KAŽDEJ novej technológie: nová technológia je VŽDY drahá, málo efektívna a potýka sa s množstvom problémov. Pre väčšiu ľudí je finančne nedostupná a kupujú si ju len bohatí ľudia a technologickí nadšenci. Postupne sa ale okruh záujemcov zvyšuje, to vedie k rastu produkcie. Rast produkcie automaticky vyvoláva znižovanie jednotkových nákladov. Rast produkcie okrem toho do nového odvetvia priťahuje ďalších nových hráčov, čím rastie konkurencia. Zvyšujú sa investície do výskumu a vývoja a to všetko vedie k postupnému znižovanie ceny technológie a zlepšovaniu technických parametrov. Nižšia cena priláka ďalší, väčší okruh kupujúcich, čo zvýši výrobu a ďalej zníži cenu. Kolečko pokračuje, pokiaľ technológia nie cenovo dostupná pre väčšinu ľudí. Stáva sa masovou.

6. vzhľadom na to, že nedokážu presvedčivo oponovať názorom iných, a už vôbec nie číslami či výpočtami, tak sa často uchyľujú k osobným urážkam ľudí s iným názorom. Mimoriadne plasticky je to vidieť aj v tejto diskusii.

L. Novák 8.11.2020 10:46

Oponovat propagandistům bez znalostí jako jsi ty, je naprostou ztrátou času. Blábolíš tady (už tradičně) nesmysly podobné náboženským mantrám, které nás dokáží rozesmát nebo donutí zvednout obočí, ale na vážnější diskusi nemáš žádné znalosti. Plakátování ti jde dobře.

Až si koupíš elektromobil a začneš s ním každý den jezdit, ozvi se, rádi si přečteme zkušenosti z praxe. :-P

P. Rada 8.11.2020 11:20

http://www.hybrid.cz/zkusenosti-s-elektromobile-peugeot-ion-po-4-letech-uzivame-si-elektromobility

L. Novák 8.11.2020 11:24

Blbe, mě zajímá, jestli žvanil Kostelanský nebo "Rada"už má nebo nemá elektormobil. Svůj VLASTNÍ, chápeš to? 8-o Co se kde píše, je vedlejší.

T. Zlesa 8.11.2020 11:44

Člověče, Nováku, vypadá to, že byste mohl být inteligentní diskutér. Mohl byste nás obohatit o nějaké nové věci, co jsme ještě nečetli. Jenže vybíjíte se na překřikování s ostatními a myšlenky od vás slyšet není. Proč? Máte to zapotřebí? :-)

L. Novák 8.11.2020 13:28

Když nebudete plácat blbosti a reklamní články, pane šéfredaktore Podlesný, budu mlčet jako ryba. ;-)

T. Zlesa 8.11.2020 14:52

Tak tohle je pro ostatní - o baterkách Tesla. :-) https://elektrickevozy.cz/clanky/jak-to-ze-tesla-dosahne-vykonu-310-kw-z-tuzkove-baterie

možno přepočítat... zda to mají dobře.

M. Pivoda 8.11.2020 16:23

Elektromobilita směřuje k nakupování dopravní služby, nikoliv k vlastnění auta.

Kolik lidí dnes vlastní koně?

To vám agresivní magor L. Novák ani demagog Karel Šebesta (skrytý jako Milan Prokop) neobjasní.

R. Langer 8.11.2020 19:20

Tak určitě, ty naše malá hloupoučká UI! ;-D

P. Milan 8.11.2020 15:53

Z námitek oponentů jste nic nevyvrátil, naopak je osobně napadáte.

R. Langer 8.11.2020 19:16

Ty romány klidně můžete vydat knižně, ovšem s realitou stále nebudou mít zhola nic společného. :-P

J. Sinnreich 7.11.2020 21:53

Sen: Osobni auta na baterie, nakladni auta na baterie, nakladni lode na baterie, letadla na baterie a na vodik. A vodik prece dostaneme z vody, tam je ho dost. A uz vsatava Parlameent Evropske Unie a jako jeden muz vola o 60%, ne o 70% snizit obsah CO2. Presne jako kdyz volavali : At zije KSC, at zije strana a vlada.....

Š. Hašek 7.11.2020 22:00

Tak nějak máte recht .....

P. Rada 7.11.2020 22:30

Tehnle sen máte možná Vy podobní zastánci pouhé záměny jednoho typu pohonu za jiný - jen at nemusíme nic nepohodlně měnit - že? To je ale zas jen o pokračování cesty neudržitelnosti směrem ke kolapsu.

V realitě jde přeci o upřednostnění efektivnějšího typu provozu při dosažení celkových úspor. Elektropohon má přeci s principu podstatně vyšší efektivitu přeměny energií, lepší krouticí moment při rozjezdu, může ji bržděním rekuperovat, nepotřebuje starter , sytič.... Tyto vlastnosti spolu s minimálními imisemi dávají už dnes i při vyšších pořizovacích nákladech opodstatnění především husté zástavbě a při častém používání.

Sen o takovémto pokroku bych vnímal jako adekvátnější a to právě za situace kdy nejspíš bude tak jako tak obtížně řešitelných problémů přibývat.

L. Novák 8.11.2020 0:07

Škoda, že se nedá tou tvou blbostí pohánět motor. To bys měl věčný zdroj alternativního pohonu... :-P

P. Rada 8.11.2020 4:32

"Blbost" se projevuje nedostatkem věcných informací a obsedantním urážením zároven.

R. Langer 8.11.2020 6:16

Ano, a ty jsi toho dokonalým důkazem, Zelený bolševiku, tvůj totální nedostatek jakýchkoliv, natož tak věcných, vědomostí uráží všechny, kdo znají fyziku alespoň ze základní školy, přímo obsedantně. Blbe! :-P

J. Kubů 8.11.2020 8:27

Musí být každý, kdo má kladný vztah k ekologii (který nutně nemusí jít ruku v ruce s nařízeními EU), zachování co největší diversity druhů, Zelený bolševik?

Zcela upřímně pane Langere, nepřipadáte si Vy tímto komentářem, jako ten který dokonale zapdá do hodnocení lůzy?

Já nejsme naivní a rozhodně si nemyslím, že elektromobilita a další spasí tento svět. To rozhodně ne. Jen to jen taková další líbivá odbočka, která ve své podstatě nic neřeší. Problémem je představa neomezeného růstu na všech frontách a vidění kladné ekonomické bilance a našeho pohodlí, jako nejvyššího boha.

Příklon k ekologickému myšlení pro mě znamená, začít myslet úsporně, omezovat své pohodlí, dělat věci efektivněji (neplýtvat). Ano, je to utopie, alespoň při současném stavu myšlení lidí a neochotě vystupovat ze své "komfortní zóny".

Neškatutlujte prosím všechny do jedné krabice, je to až velmi zjednodušené vidění světa.

L. Novák 8.11.2020 10:52

Až budete místního certifikovaného blba a zeleného ;-O magora "Rada" a jeho žvásty mít pod každým článkem podobného zaměření na NP v rozsahu textu převažujícím únosnou míru několik let stále dokola, pak má smysl s vámi vést diskusi o jeho duševní nemoci či stavu chátrajícího mozku. Pokud jste sem jen tak náhodně zabrousil a nevíte, co je zač, tak zase raději odejděte a neplácejte hlouposti. :-/

R. Langer 8.11.2020 19:20

Já mám k ekologii 1000x kladnější vztah, než nějaký ekologický terorista a prolhaný Zelený bolševik. A jestli vám na to, abyste poznal, co je to za nesmysly nestačí fyzika ze základní školy, potom se obávám že jste sám propadl zeleném zákalu mozku. :-(

P. Rada 8.11.2020 4:37

https://www.garaz.cz/clanek/srovnani-energeticke-ztraty-elektromobilu-a-beznych-aut-21000070

R. Langer 8.11.2020 6:17

Ten článek je naprostá hovadina. Ostatně jako všechno, co tady prezentuješ, Zelený bolševiku. :-P

P. Rada 8.11.2020 9:34

"Naprostou hovadinou" je spíše popírat, že elektromotory mají už s fyzikálního principu oproti spalovacím motorům zhruba dvojnásobně násobně vyšší energetickou účinost přeměny na mechanickou práci:

http://www.odbornecasopisy.cz/res/pdf/37850.pdf

https://www.portalridice.cz/clanek/jaka-je-ucinnost-spalovaciho-motoru-a-co-ji-ovlivnuje

L. Novák 8.11.2020 11:00

Ježíšimarjá, ty jsi ještě větší blb, než jsme si dodnes mysleli!!! Kolikrát už jsme tady popisovali ztráty (resp. hodnoty účinnosti) celého systému od výroby elektrické energie, jejího přenosu a udržování rovnováhy v rozvodné síti, procesu nabíjení a vybíjení atd. včetně nákladů s tím spojených (to jsou ty tvoje "externality", pitomče!)... a ty teď vytáhneš účinnost samotného elektromotoru zcela vytrženou ze souvislostí a znovu ji sem pleskneš jako lejno do komenářů!?

Táhni už konečně na vyšetření k MUDr. Chocholouškovi, a bez něj se sem nevracej!!!

R. Langer 8.11.2020 19:26

Vždyť on musí lhát z principu, i když mu to bylo už 100x vyvráceno, prolhanec prolhaná, a stejně pořád tapetuje stejné lži pořád dokola...

J. Jurax 8.11.2020 11:30

Elektropohon má přeci s principu podstatně vyšší efektivitu přeměny energií, to jistě.

Teď ještě jaká je efektivita přeměny energií na elektrickou. A jaké jsou ztráty při nabíjení akumulátorů.

J. Kostelanský 8.11.2020 10:44

Nespájajte účelovo novú technológiu s bruselskými fanatikmi. Sú to 2 úplne odlišné veci.

Podobným smerom ako Európa idú prakticky všetky štáty - bohaté i chudobné /chudé/. Dokonca aj Rusko či arabské ropné štáty. Určite nie tak "nechvátají" ako Brusel, ale smer je rovnaký.

Dobré a vhodné je si uvedomiť, že najväčším konkurentom je v tomto obore Čína. V Číne to nie je o nejakých vznešených myšlienkach, ale o tvrdej realite. Čína má veľké množstvo mnohomiliónových miest, a ovzdušie je tam v porovnaní so Západom mimoriadne znečistené. Takže jednoducho MUSIA prejsť na elektrinu, nemajú inú možnosť, ak sa nechcú podusiť.

Keď Číňana a Američania o 5-10 "vypiplú" túto technológiu a cenovo ju dostanú ju na úroveň spaľovacích áut, čo urobí Európa? Zavedie vysoké clá na dovoz elektroáut z Číny a USA? A čo keď tí Číňania postavia svoje automobilky priamo v Európe, ako to práve teraz realizuje Tesla? Komu by potom predávali svoje autá Volkswagen, Mercedes či Renault, ak by vyrábali len spaľováky?

Skúste o tom premýšľať v širších súvislostiach, časových aj geografických. Nielen ideologických.

L. Novák 8.11.2020 11:07

Zase samé hovadiny, Kostelanský! !! Automobilky na elektromobily se staví jen za masívní podpory státních či jiných (firemních) dotací a žádný boom hnaný vyprodukovaným ziskem tady nehrozí.

Dej si na hlavu studený obklad a přejdi z oddělení propagandy do světa účetnictví. Možná se ti v té tvé zabedněné zelené palici (alespoň trošičku) rozsvítí... :-P