25.4.2024 | Svátek má Marek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Emil XX 11.12.2007 21:29

Re: Re: Re: Re: Re: Atomová sekta pokrok nezastaví

Ty kosmické sondy používají velice drahé plutonium 238 a pracují na principu termoelektrického jevu. Celý reaktor namontovali do družice pouze Rusové

Technicky možné je analogické použítí 90Sr z vyhořelého jaderného paliva. Cenově to ale bude nejspíš stále drahé, ač nepoměrně levnější, než to plutonium (zato je tu nutné stínění), Dnes se ale také těžko někdo odváží dát tak radioaktivní materiál kde komu k dispozici.

Emil XX 11.12.2007 21:19

Qwerte, zkuste si představit domácí uhelnou elektrárnu

na nekvalitní hnědé uhlí s odsířením a účinností kolem 40%. S atomem je to podobné. Proč myslíte, ře se stavějí stále větší a větší bloky. V 50 letech bylo u nás maximum u uhelných elektráren 50 MWe.

Za života vynálezce parní turbiny Parsonse byl světový rekord 25 MWe.

Teď se jde u uhlí na takových 500 MWe (EMĚ 3)..

qwert 11.12.2007 16:46

Pche - dnes jsem snížil spotřebu o 90 procent

Dnes jsem zakjoupil LED žárovku (doporučuji kupovat pouze ty s ozn. "teple bílá" nikoli bílá, ta má bar.teplotu kolem 6-7 tis.Kelvina a je to pro specifické aplikace) s příkonem cca 1,5 W. Předpokládáná doba životnosti 20 let. Náklady? Zhruba 500 Kč - tj. 25 Kč za rok , takže LED žárovka je 3X lacinější (pokud platí deklarovaná doba životnosti) než obyčejná žárovka, protože obyč. žárovky v ceně 25,- Kč bych za rok spotřeboval nejméně 3.  Nahradím tím upornou zářivku, protože ta mírně vyčnívala ze stínítka lampy. Vedlejší efekt je pak snížení spotřeby z nějakých 15-20 W na 1,5 W.

Lampu mám takovou od soustruhu na přisvětlení, ale po patřičné repasi s metalízovým lakem.

Topení - to u nás doma jede komplet na OZE. Já s nějakými dvaceti procenty SPOTŘEBY z obnovitelných zdrojů nemám problém.  Jenom mi pořád vrtá hlavou co by bylo lepší (horší?) kdyby Brusel nařídil 20 procent výroby elektřiny z OZE nebo 20 procent  ÚSPOR. Takže se asi shodneme, že pan Burket může být rád, že nepřišlo nařízení na 20 procent úspor spotřeby u koncových odběratelů.

emp 11.12.2007 17:01

Re: Pche - dnes jsem snížil spotřebu o 90 procent

je to prašť jako uhoď... .)

Dnes EU na Bali slibuje snížení emisí o 30%... Jinak taky mám LED žárovku, problém je v tom, že krom nahražení bodových světel se na nic jiného nehodí, při rozptylu světla je intenzita nízká.

qwert 11.12.2007 17:03

Re: Re: Pche - dnes jsem snížil spotřebu o 90 procent

ano, v praxi to neudělá slošné světlo v kuželu s uhlem větším než 60 st. Do stolní lampy o stačí...

emp 11.12.2007 17:16

Re: Re: Re: Pche - dnes jsem snížil spotřebu o 90 procent

mělo by... U té životnosti bych se zastavil... Možná mám smůlu na kusy, koupil jsem a provozuju 2 LED žárovky... (mám je asi rok a půl)  U jedné mi už nesvítěj 3 z 24 LED, u druhé jedna. 

qwert 11.12.2007 17:18

Re: Re: Re: Re: Pche - dnes jsem snížil spotřebu o 90 procent

To by mohlo být na uznatelnou reklamaci. Souhlasím  ona udávaný 150 000 MTBF (střední doba mezi poruchami) je poněkud ošidná. Uvidíme. Taky jsem zvědav, jak se mi to osvědčí.

emp 11.12.2007 17:25

Re: Re: Re: Re: Re: Pche - dnes jsem snížil spotřebu o 90 procent

No, otázka je, jestli to není doba, za kterou "vyhoří" půla těch LED diod :))  případně se to ještě nějak jinak vypočítává.. každopádně se na nějakých místech použít dá. Měj víc stěstí, reklamace asi možná je, ale kam jsem dal ten paragon za žárovky? :))

qwert 11.12.2007 17:35

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pche - dnes jsem snížil spotřebu o 90 procent

No jo, to papírování je děsný. Stejně se divím proč byl takový humbuk kolem povinného zavedení usporných zářivek když se, jak se zdá, nestačí ani ohřát... než to projde schvalocaím procesem, tak už budou pasé. Po LED přijdou zřejmě mikrovlné emitory - nanotechnologií vyrobená struktury - antény, které budou přímo vysílat el.mag.vlny na kmit. viditelné části spektra.

cb 11.12.2007 18:21

Re: Re: Pche - dnes jsem snížil spotřebu o 90 procent

Typicka EU, kdyz neco nesplni, tak slibi jeste vic. ;-D

qwert 11.12.2007 19:01

Re: Re: Re: Pche - dnes jsem snížil spotřebu o 90 procent

normální politka, buďte realista ;-P

pumprlidentlich 11.12.2007 17:52

Re: Pche - dnes jsem snížil spotřebu o 90 procent

snížit IQ o 90 procent? To jde? Odebíráte stejné množství eletřiny jako ostatní odběratelé a vaše OZE znamená, že jste si přečetl letáček od jihočeských matek. Ta vaše LED je takový nesmysl, že jste to musel zkopírovat ze stránek nějakého neúspěšného studenta typu beránek a podobní. Děláte to, protože nejste ničeho schopný nebo jste placený? Vám vadí, že někdo energetice rozumí?

qwert 11.12.2007 18:25

Re: Re: Pche - dnes jsem snížil spotřebu o 90 procent

Zato vaše klasické žárovky u vás doma mají asi QI o 90 procent vyšší než vy , když dokáží svítit se stejnou spotřebou jako LED svítidlo ;-O

pumprlidentlich 11.12.2007 18:51

Re: Re: Re: Pche - dnes jsem snížil spotřebu o 90 procent

Pokud máte zájem a chuť, zkuste některou elektro nebo strojní fakultu. Lidí s opravdu technickým vzděláním je nedostatek a pokud budete úspěšný, pochopíte nesmysly a absurditu rádoby ekologů. Jak by se vám líbilo, kdyby například nějaký neúspěšný student medicíny začal psát zaručené studie o kardiochirurgii. Asi by to bylo divné. Zkuste se zamyslet, jací lidé ve straně zelených rozhodují o energetice. Než budete psát o LED, zkuste si nejdřív zjistit více informací. Pochopíte, že spotřebu energie naopak zvyšujete... ale nic není zadarmo a přes noc se odborníkem nestanete....

qwert 11.12.2007 19:00

Re: Re: Re: Re: Pche - dnes jsem snížil spotřebu o 90 procent

to by jste měl ovšem všem čtenářům Psa objasnit: Jak zvyšuji spotřebu energie když nahradím žárovku led svítidlem? Máte namysli spotřebu při výrobě? Tu rozhodně nezvyšuji, protože ta už byla spotřebována a mnou zaplacena v ceně. Takže mne nyní čeká jen snížení spotřeby a to podstatné.

pumprlidentlich 11.12.2007 19:07

Re: Re: Re: Re: Re: Pche - dnes jsem snížil spotřebu o 90 procent

objasnění by se nevešlo do diskuze. Lékař vám taky musí objasňovat, proč a jaké léky vám předepisuje a jak tyto léky vznikají? Vy víte, co jíte, pijete a čím vším ovlivňujete spotřebu energie? Vaše LED svítidlo je stejně ekologické, jako auto natřené na zeleno.....

qwert 11.12.2007 19:14

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pche - dnes jsem snížil spotřebu o 90 procent

moje spotřeba energie je přesně zjistitelná - je vyjádřena a zaplacena penězi. Dost dobře vím čímtahle čísla ovlivňuji.  Lékař objasňovat má, je-li požádán, ti lepší to dělají. Rozdíl spotřeby mezi 60 wattovou žárovkou a 1,5W LED svídilem se špatně okecává, nojo, holt se do nevejde do diskuse...

Ladislav N. 12.12.2007 1:38

...Re: Pche - dnes jsem snížil spotřebu o 90 procent (qwert IP: 81.30.232.xxx)

Blábolíte nesmysly. 60 W klasická žárovka (spotřebitelská cena 5-10 Kč)  má světelný tok zhruba 710 lm (lumenů). Kolik má ta vaše LED 1,5 W ? A kolik je celkový příkon vaší LED zapojené na síť 240 V s příslušným předřadníkem (napájecím zdrojem)??? ;-P?

Emil XX 11.12.2007 21:33

Re: Re: Re: Pche - dnes jsem snížil spotřebu o 90 procent

No, já bych obyčejnou žárovku za 25 Kč nekoupil, kupuji je tak za 8-10 korun.

Ladislav N. 12.12.2007 1:42

Re: Re: Re: Re: Pche - dnes jsem snížil spotřebu o 90 procent

Přesně tak. Já si nedávno nakoupil žárovky (celou sadu 40, 60, 100  W) po 4,90 Kč /ks. Teď mimo akční slevu stojí do 10 Kč/ks.

Flasi 11.12.2007 18:26

Re: Pche - dnes jsem snížil spotřebu o 90 procent

Skvělé. Tleskám. A co byste poradil člověku, co bydlí v paneláku v Mladé Boleslavi? Jak má jet s topením na OZE? A co s tím, že v práci při výrobě aut spotřebuje mnohonásobně víc energie, než všechny jeho spotřebiče doma?

qwert 11.12.2007 18:49

Re: Re: Pche - dnes jsem snížil spotřebu o 90 procent

Řešte primárně svůj problém, nikoli problém vašeho zamestnavatele. Vaším primárním "problémem" (ve skutečnosti to při platech u VW nebude až tak kritické, ne) je číslo na faktuře na energii a teplo. Dobrým výsledkem bude, když při stávajícím cenovém trendu udržíte tato čísla v korunách stejná poo několik let. To jde. Ovšem v paneláku to komplikuje všelidové vlastnictví společných prostor atd. O ty peníze přijdete tak jako tak - buď je prostě prostě protopíte a prosvíte, nebo je vydáte za nové úspornější spotřebiče, digitální měřidla na radiátory (co nové radiátory?), výměnu panelákových oken, tepelení, zasklení lodžie a pod. Jen ten druhý způsob vám snad zajistí větší pohodlí, luxus a méně obav z ročního vyučtování spotřeby. Ale jak jsem řekl. o ty peníze stejně přijdete. To je realita - buď jimi bezmocně zaplatíte stále vyšší sumy na fakturách, nebo je budtet muset investovat sám, popř. po dohodě s ostatními vlastíky bytových jednotek, členů društva podle toho co tam máte.

pumprlidentlich 11.12.2007 19:00

Re: Re: Re: Pche - dnes jsem snížil spotřebu o 90 procent

8-o máte nějaké koníčky? Sport, sběratelství atd? Napište o něčem, čemu rozumíte. Určitě to bude vypadat lépe a vaše příspěvky budou přínosem

qwert 11.12.2007 19:06

Re: Re: Re: Re: Pche - dnes jsem snížil spotřebu o 90 procent

skará to je pech, oni ty OZE jsou moje hobby... 

pumprlidentlich 11.12.2007 19:20

Re: Re: Re: Re: Re: Pche - dnes jsem snížil spotřebu o 90 procent

proč se nevěnujete něčemu, čemu rozumíte. OZE vyžadují alespoň základní znalosti techniky. Jste zřejmě sběratel internetových blábolů. Ale rozumím, že v obrovském množství informací je těžké vybrat ty správné. Zkuste vyhledávat informace, jejichž autoři problematice opravdu rozumí. Zkuste např: http://www.csvts.cz/cns/ ale žádné internetové stránky z vás odborníka neudělají....

qwert 11.12.2007 19:29

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pche - dnes jsem snížil spotřebu o 90 procent

Tak tyhle stránky opravdu odborníka z nikoho neudělají. Mám možná lepší znalosti techniky než si myslíte a než by bylo zřejmé z našeho plkání na psu. Pravda, občas by se mi k ruce hodil nějaký odborník - tak třeba tuhle jsem si lámal hlavu zda by zpětná klapka ve ventilaci šla nahradit labyrintem, který by měl různý odpor podle směru proudění vzduchu. 

Flasi 11.12.2007 19:18

Re: Re: Re: Pche - dnes jsem snížil spotřebu o 90 procent

Vy jste absolutně nepochopil, o co mi šlo.

1. Spousta lidí bydlí ve městech a tam mohou topit pouze eletřinou, nebo plynem. Případně za ně topí výtopna. Tady jistý prostor pro OZE je, dá se spalovat biomasa, ale nedá se tak vytopit celé město.

2. Průmysl má větší spotřebu než domácnosti, takže to, že někdo doma vymění pár bodovek z odporových žárovek na LED svítidla je prostě kapka v moři. A ten průmysl má tendenci díky moderním technologiím spotřebovávat energie víc a víc (zaprvé zvýšenou produkcí pro zvýšenou spotřebu obyvatel a zadruhé automatizace). Přesun průmyslu do Asie problém neřeší, jenom přesouvá jinam.

Prostě jsem jenom chtěl vaše nadšení, jak jste hrozně ušetřil zasadit do nějakého rámce reálného světa.

qwert 11.12.2007 19:24

Re: Re: Re: Re: Pche - dnes jsem snížil spotřebu o 90 procent

Vy trpíte spasitelským komplexem? Proč prostě neřešíte svou osobní spotřebu a spotřebu automobilky nechte řešit management automobilky? Oni si to vyřeší a nepotřebují nějaké celonárodní energetické spasitele.

Flasi 11.12.2007 19:48

Re: Re: Re: Re: Re: Pche - dnes jsem snížil spotřebu o 90 procent

Já tedy spasitelským komplexem netrpím. To se opravdu pletete a netuším, jak jste na to přišel. Já nechci řešit spotřebu automobilek. Já jsem vás jenom chtěl upozornit, že to co můžete vy nemůžou zdaleka všichni. A vašich 90% úspora na jednom svítidle (řekněme, že je to skutečně 90%) znamená tak 0.1 procenta úspory vaší celkové spotřeby. Spotřeba průměrné domácnosti roste rychleji.

Váš příspěvek byl pod nějakým článkem a já jo pochopil v tomto kontextu. Pokud váš příspěvek je jenom tak, že vy máte takovou a takovou bodovku, tak by možná bylo lepší si na to založit blog.

qwert 11.12.2007 19:57

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pche - dnes jsem snížil spotřebu o 90 procent

Ano, máte pravdu někteří nemohou, protože to je cizí jejich myšlení. Netvrďte mi, že nevymyslíte nic co by jste doma, v panelovém bytě,   mohl vylepšit s postraním efektem (tomu já říkám kouzlo nechtěného ;-)) že vám to srazí o něco účet za elektřinu???