7.5.2021 | Svátek má Stanislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jana 11.12.2007 17:54

Ekologické ježdění

Chtěla bych znát názory na to, že vlaková doprava je ekologická proti ježdění autem, ale od prosince se výrazně vlaková doprava zdražila. Mohu dodat důkaz. A přitom stačí jet vlakem a zjistit kulturu této dopravy. To raději zase jedu autem. A co nám pomůže naříkání? Nic se nezmění.

emp 11.12.2007 17:57

Re: Ekologické ježdění

ekologická je pouze v případě, že bude vytížená = plné vlaky. Pokud někdo bere za ekologické i to, že lokálkou jezdí 10 lidí , je to desetkrát horší, než kdyby jel každý autem

qwert 11.12.2007 18:20

Re: Re: Ekologické ježdění

problém je v tom, že železnice nedoznala od dob France Josefa podstatné změny. Vidím to u nás, v "buranově", kde je nádraží uprostřed polí mezi okolními vesnicemi, aby to měli všichni stejně daleko tak kolem 1-1,5 km pěšky. Přžito ta trať vede přes polovinu těch vesnic, ale za těch 100 asi nikoho nenapadlo, že by tam mohl vlak zastavit. Tu se vymluví na příliš vysoký násep, tu na přílišné stoupání trati (a proč tedy nastavíte alespoň u těch spojů, když vlak jede z kopce, když se ten vehikl nerozjede do kopce???), ale nikdo s tím hlavně nic nedělá. Namísto toho se zruší spoje a zavede autobusová doprava, kde budou jezdit staré křápy a produkovat 10x více karcinogenů než jejich obdoba na ocelových kolech na ocelových kolejnicích.

cb 11.12.2007 18:22

Re: Re: Re: Ekologické ježdění

Kdyz jede z kopce, musi ten protejsi do kopce. ;-D

qwert 11.12.2007 18:28

Re: Re: Re: Re: Ekologické ježdění

je to o tom, že rosmístění stanic navrhli inženýři za C.K. mocnářství a nikoho od té doby nenapadlo přiblížit ty zastávky lidem. Nějaký větší stavební podnik by si z toho mohl udělat dobrou rejži financovanou z fondů EU!!!

vita 11.12.2007 18:35

Re: Re: Re: Re: Re: Ekologické ježdění

Rozmístění zastávek prosadili vaši předci, kteří se čertova vynálezu báli. Houby inženýři!

Takže za NĚ pykáte!

JanaH 11.12.2007 18:44

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ekologické ježdění

Ano, stačí se podívat na vlakovou zastávku v Letovicích, okres Blansko. Jedna zastávka je na okraji města, daleko od domů, a druhá zase na konci města, opět daleko. A nic se nezměnilo, ani když upravovali nový koridor Praha - Brno.

Flasi 11.12.2007 19:11

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ekologické ježdění

Tak v Letovicích to neznám. Koukám jenom na mapu, takže mě opravte, jestli se mýlím, ale zdá se mi to takto: Dráha musí vést někde podél řeky, protože jinudy to nejde (moc velké kopce okolo). Dráha město protíná, ale zřejmě v 19. století nebyl zájem vykupovat draze pozemky v centru města a stavět stanici tam, tak ji postavili na nejbližší volné rovince - pod kopcem na pravém břehu Svitavy. A dělat to dnes - vykoupit spoustu domů v centru a na jejich místě postavit vícekolejné nádraží by bylo dneska ještě dražší.

Pak je tam zastávka. Mohl by být blíže? Někde poblíž hřiště? Nevím, předpokládám, že tak blízko by zastávka a stanice být nemohly. Navíc je to docela v zatáčce. Jestli to tam není na náspu nepoznám, ale nezdá se.

Podle mapy se mi nezdá, že by přesun nádraží nebo zastávky v Letovicích měl nějaké snadné, logické a levné řešení.

Jana 11.12.2007 19:44

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ekologické ježdění

Je mi jasné, že to není jednoduché ,šíbovat s nádražím, já jsem jen chtěla ukázat na různé dřívější nesmysly.

Flasi 11.12.2007 18:41

Re: Re: Re: Re: Re: Ekologické ježdění

Akorát, že tohle je asi tak 5% procent problému - situace, kdy nejbližší místo dráhy je obci blíž, než zastávka.

Kotec 13.12.2007 16:31

Re: Re: Ekologické ježdění

To nemáte pravdu. Zábor prostoru motorákem 810 je menší a průměrná spotřeba paliva na jednoho taky (40 litrů na 100 km má motorák, tj. na jednoho vychází 4 litry).

Trotl 11.12.2007 19:13

Re: Ekologické ježdění

Vlaková doprava je ekologičtější díky fyzice. Vlak má velmi malý valivý odpor. Pro názornost.: Na 100km vlak o váze 2000t spotřeba u diesel elektriky cca 800l nafty. (podle profilu tratě a lokomotivy) Stejná trasa kamióny 100km 1kamión 40t = 50kamiónů. Po 32l nafty to je 1600l nafty.

Bohužel už si nepamatuji, kolik přesně má spotřebu T478.3 Spotřeba se stejně brala na moto hodiny.

Emil XX 11.12.2007 21:13

Re: Re: Ekologické ježdění

To, co tady píšete, je obecně známo a dříve se to děti učily ve fyzice. Energeticky nejméně náročná je doprava vodní.

Problém je v tom, že

1) těžko natáhnete koleje všude tam, kam dojede auto.

2) Vlak je málo "operativní" a vlaková doprava je tudíž pomalá a vyplatí se jen pro velké objemy přepravovaného materiálu, třeba uhlí.

Za komunistů, kdy toho šlo více po železnici trvala doprava nákladu na vzdálenost 100 km průměrně 18 hodin a zákazník se musel přizpůsobit časovým dispozicím dopravcem tj, začít ihned vykládat vagon, který bez jakéhokoliv předchozího upozornění přjel na vlečku v noci ze soboty na neěli ve 3 hodiny ráno.