Diskuze
EKOLOGIE: Automobily a EU
Děkujeme za pochopení.
Rozvrácená poptávka
Už to bylo v diskusích několikrát naznačeno, čekám stále na fundovaný ekonomický příspěvek na téma kdo tvoří poptávku:
v posledních 15 - 20ti letech dochází k masivnímu oslabení tržního fungování poptávky:
- poptávku, směr inovací neurčuje zákazník, ale dodavatel, korporace prostřednictvím vývoje, inovace za každou cenu, vše masivně podpořeno reklamou co je IN a Eko církvemi
- to samé v oblasti politiky: poptávku neurčuje občan, ale radnice. Ta ví, co je pro nás nejlepší. Musíme čerpat! Reklama probíhá právě teď, pak nastoupí dotace.
Kdo je to?
To, že "EU zavádí nové cíle" a hodlá snížit emise o x procent je obyčejná fráze. Každý návrh musí vymyslit jedna jediná konkrétní osoba, s příslušnou pravomocí. Kdo je to? Komu se zodpovídá?
Optimální by bylo nahradit fosilní zdroje energií
z větru, slunce a biomasy. Nejlépe ze sta procent. Trochu mne trápí, čím ty posvátné zdroje energie budeme zálohovat. Uhlí? Fujky. Jádro? Fujky, fujky, fujky,... Ruský plyn? Urrrááá. Krásná představa. Už se těším.
Trh
Mne vazne neni jasne, proc by vyvoj automobilu nemel platit trh. Stejne jako doposud. Ciste podle nabidky a poptavky. To je jedine motorem vyvoje. Jednoduse - mohu vyvinout jen to, co je zadano a musim to vyrobit levneji nez konkurence. Velmi silna zpetna vazba.
Kdyz ji odstranime, tak se dostavame k takovym zhuverilostem jako dotovani OZE, VS vzdelani pro vetsinu populacniho rocniku, atp. ...
J. Jurax
Souhlas.
Tahle snažení EU jsou vítězstvím ideologie nad rozumem. Dlužno říci, se kredenciózně blbé ideologie.
Cela diskuze o elektromobilitě mně přijde mimo mísu
Ať někdo srovná spalovací motory třeba před padesáti lety a dnes. A alternativní pohony se také vyvíjí, a určitě je dobré, že se konečně zvyšuje tlak na jejich rozvoj. Jenže je to proces a ten má své zákonitosti. Nebo si někdo myslí, že současný stav je udržitelný. Vždyť už dnes je jízda autem ve městě a přilehlých oblastech utrpením. A bude hůř. Určitě je dobrou alternativou hromadná doprava. Individuální doprava bere za své s masovostí. A způsob dopravy v nejrozvinutějších státech ovlivní i situaci v těch nerozvinutých. Takže ta naše péče o životní prostředí je takovým vzorem i pro třetí svět. Jak směšné je klišé, že rozvoj technologií odporuje fyzikálním zákonům, když většina těch, co to tvrdí, by nedala dohromady ani termodynamické zákony, natož aby jim rozuměla.
Re: Cela diskuze o elektromobilitě mně přijde mimo mísu
Co furt máte něco s tím srovnáváním sto let starých věcí? Všechno už se dnes blíží ke svým fyzikálním limitům, a nic světoborného se neobjevilo za posledních 20 let, a vysokou pravděpodobností se během příštích 20 let ani nic takového neobjeví ani omylem... :-P
Kde vy jedinci jako jste vy a Šejna furt berete to kreténské přesvědčení, že se TO udělá? CO se udělá? Kdo TO udělá? Ho*no se udělá! Není prostě jak! Žádné "nové" zázračné lopatky turbín u vysavačů nenarostou! Motory nezlepší účinnost skokem o 10 %. Prostě to ku*va není podle fyzikálních zákonů možné!
A. Alda
S Evropským svazem jak s jedovatým plazem!
Pokud nevystoupíme z EU, těmto ekoteroristickým šílenostem se neubráníme.
Pokud EU chce ostatní státy poučovat ostatní státy světa, že by měly snižovat emise, musí jít příkladem, aby ji někdo bral vážně.
Čína řekla jasně že "Pro nějaké chiméry neobětuje svůj
ekonomický rozvoj." Evropané nejsou příkladem, jsou za VOLY. Např. i muslimům!
Nějak nerozumím
Řešení přece existuje. Musíte mít lacinou elektrickou energii a auta na baterky. To už tady je. Problém je, že nejlacinější energie je atomová.
Elektroauta nejsou dražší, jak se nám snaží namluvit automobilky. Jsou levnější, jenomže je to spojeno s obrovskými investicemi do nových technologií. Ty staré už jsou dávno zaplacené, takže jsou zadarmo. V tom vidím ten problém.
S postupující robotizací si myslím, že problém vyšších mezd v Německu se vyřeší sám.
Takže to nevidím jako autor.
Re: Nějak nerozumím
Větší rozšíření elektromobilů je zásadní nesmysl. Musela by mu předcházet kompletní rekonstrukce celé rozvodné sítě od dálkových VVN vedení až po rozvody NN do každé ulice. A také vybudování nových elektráren. Elektromobil je velmi velký spotřebič elektrické energie a ve větším množství současnou rozvodnou síť položí a nebudou ani stačit kapacity stávajících zdrojů elektrické energie. Dalším obrovským problémem jsou místa, kde by bylo možné v městských aglomeracích zaparkovat nabíjené elektromobily. Tohle ovšem nikdo neřeší, protože pro ty blbce kteří to prosazují, není rozdíl mezi mobilem a elektromobilem. Prostě se strčí nabíječka do zásuvky a je to.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz