29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Auta na vodík jedou na uhlí

V poslední době jsme svědky ofenzívy ekologicko-průmyslového komplexu (dále EPK) za rozvoj elektromobilů a aut na vodík, která mají zachránit zeměkouli před člověkem a člověka před znečistěným vzduchem. Zde se podívám na auta na vodík.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Kolman 11.11.2017 16:28

NEVÍM, JAKOU TEPLOTU MÁ VODA......

....vycházející z palivových článků.

Ale u automobilu poháněného vodíkem se spalovacím motorem z výfuku vychází pára (ne voda!), takže strašení zlámanými hnátami chodců a "bruslením" automobilistů je v tomto případě bezpředmětné.

F. Houžňák 9.11.2017 19:13

Ještě nebyla zmíněna jedna velká nevýhoda vodíku

coby paliva používaného ve velkém: má mrňavou molekulu a proleze všude, takže je třeba používat jiné, rafinovanější a dražší materiály na vedení, skladování, těsnění než třeba u zemního plynu, o kapalných uhlovodících ani nemluvě.

P. Rada 9.11.2017 19:36

Re: Ještě nebyla zmíněna podstata problému.

S tou malou obtížně utěsnitelnou molekulou máte sice pravdu, je to opravdu potíž, ale zásadní problém v tom netkví.

Tím je ekonomicko ekologická neudržitelnost současné osobní fosilní automobilové dopravy. Zejména pro její měrnou nákladovost a dopady externalit. Ti kteří si to uvědomují vymýšlejí varianty, náhrady - jen abychom o nepřišli o její pohodlí, nemuseli měnit návyky - ale doposud prakticky bezůspěšně.

Máme tedy zatím jak své pohodlí tak narůstající problém pro své dědice kterému se autor fakticky vyhnul - ačkoli naprosto nepravděpodobnou "havárii na ledu" konstatoval hned úvodem.

F. Houžňák 10.11.2017 8:12

Vám by, pane rado, do začátku stačilo,

kdybyste se přiučil, že ve slovech jako bezúspěšně se píše ú s čárkou a ne ů s kroužkem.

P. Rada 10.11.2017 12:13

Re: Vám by, pane houžnáku, do začátku stačilo,

... kbykdyby jste jste se přiučil", že námraza na vozovse se netvoří podle "ú" nebo "ů".

Pokud by jste dokonce někde jezdil na zledovatělém měsíce ročně či naopak prakticky celoročně tam kde prakticky nikdy nemrzne, sotva by jste autorův impresivní argument o zlámaných kostech mohl jen tak polknout. Možná by vás pak i napadlo, že takto se chovají lidé v argumentační tísni.

Pokud budou takto nekriticky k dopadům motorismu vystupovat lidé jako Vy - opírající se o gramatiku - nebo autor který nezohlednuje klimatickou realitu ale přitom zcestně straší polámanými kostmi od vodíkového pohonu, pak asi opravdu lidem pro tolerovanou či dokonce propagovanou hloupost, hrozí i víc jak jen "zlámané kosti".

P. J 9.11.2017 13:47

vodík, elektromobily a podobná zvěrstva

Souhlas s autorem článku. Vzkaz všem pochybovačům:

Zkuste blog pana Kubáče, snad vám to pak bude jasnější.

http://petr-kubac.blog.cz/1701/elektromobily-nebudou

R. Langer 9.11.2017 14:03

Re: vodík, elektromobily a podobná zvěrstva

Nebude. Jsou to zaslepení ideologičtí hlupáci bez základního technického vzdělání. Budou pořád dokola omílat tu svou mantru bez ohledu na realitu.

M. Prokop 9.11.2017 14:09

Re: vodík, elektromobily a podobná zvěrstva

Už přišla řeč na "chytré sítě"? :-P

P. J 9.11.2017 16:20

Re: vodík, elektromobily a podobná zvěrstva

Je to podobné, jako s náboženstvím. Kazatelům jediné správné pravdy není možné jejich "víru" žádným způsobem kritizovat, nebo vyvracet, a k prosazení té jejich "pravdy" je možné použít jakékoliv prostředky. Racionální argumenty a důkazy vůbec neslyší. To, jak fungují základní fyzikální zákony a to, že nejdou NIJAK obejít, naprosto nevnímají. Podle mě by byla nejlepší cesta ta, kterou popisuje pan Kubáč: Kontra příklad ( zcela technologicky reálný ) Thoriový "molten salt"

reaktor dodává 1000 stupňů teplou roztavenou sůl pro tepelný rozklad

vody, z vodíku a CO2 se vyrábí "topné alkoholy" a odpadní teplo žene

elektrárnu.

P. J 9.11.2017 16:24

Re: vodík, elektromobily a podobná zvěrstva

Jakou šanci pak mají elektromobily s obrovskou

problematickou Li-Ion baterkou proti konvenční Dacii hnané buthanolem a

jakou šanci mají soláry proti "odpadní elektřině" která je k mání za

hubičku 24 hodin denně 365 dní v roce ? Protože tyto věci - na rozdíl od termojaderné elektrárny, jsou v dnešním technologickém dosahu - považuju za rozhodující "politické vlivy" - kde jsme se naprosto ztratili mezi "klimatickými konferencemi" a "alláh akbar" tlučením hlavou o zem.

P. J 9.11.2017 16:39

Re: vodík, elektromobily a podobná zvěrstva

K thoriovým reaktorům zde:

http://petr-kubac.blog.cz/1412/otazka-energeticke-nebezpecnosti

V. Kain 9.11.2017 16:45

Re: vodík, elektromobily a podobná zvěrstva

Merkelová chce zavřít atomové elektrárny a nyní zelení přišli s další novinkou zavřít i ty uhelné.Tihle zelení idioti mají v Německu dost velkou váhu.Asi se domnívají že jim bude stačit proud z vrtulí na Baltu.Celkově se mi zdá,že ten německý národ začíná dost rychle degenerovat.

P. Rada 9.11.2017 19:13

Re: vodík, elektromobily a podobná "zvěrstva" ?

Chcete srovnávat lidi a zvířata? Zkusme to.

Lidé se opravdu oproti zvířatům někdy chovají jak idioti. Např pro ideu mít osobní auto a větší a lepší než má soused.. jsou schopni dřít do úmoru.

Svůj vzestup na planetě navíc vesměs založili na rozvoji skrze surovinový dluh - zatímco doposud všechny jiné dlouhodobě úspěšné linie života postavili svou existenci na rozvoji bytostných vlastností lépe využívajících příslušnou ekologickou niku. ČLOVĚK TU SVOU EKOLOGICKOU NIKU NAOPAK NIČÍ.

Druh homo, údajně s.s., oproti ostatnímu životu rozvíjí totiž zejména extenzivitu spotřeby a jak to vypadá, tak na svůj bytostný rozvoj nebude mít ve vlastní evoluci už kýžený čas pro příliš rychle se měnící životní prostředí a nedostatek surovin.

Jedním s nejhladovějších oborů je přitom osobní automotorismus a autor srovnává dva neřešitelné rozvojové směry osobní mobility jako by jiné varianty dopravy neexistovaly a zastírá tak možnou cestu.

J. Novák 9.11.2017 13:27

A co

A co k tomu použít energii z těch šílených větrníků a slunečních elektráren?

R. Langer 9.11.2017 13:28

Re: A co

"Občas bývá uváděno možné využití krátkodobých přebytků solární energie

pro elektrolýzu – to by ovšem bylo možné tak 100 hodin za rok, ale

výroba paliva pro větší množství aut musí „šlapat“ od prvního ledna do

posledního prosince. Roční průběh výroby musí odpovídat spotřebě."

M. Prokop 9.11.2017 14:15

Re: A co

Problémy s distribucí. Budete vozit baterku k fofrníku? Pokud jde proud z fofrníků nebo soláru do běžné sítě (a i ta by se na masové použití musela zesílit), tak způsobuje její nestabilitu, takže aby nebyl blackout, je nutno stejně zálohovat klasickou elektrárnou, ve které se topí, ale vyrábí jen občas. A to se (prý) vyplatí! :-P

J. Jurax 9.11.2017 18:51

Re: A co

Vyplatí. Solárním baronům.

A možná zákonodárcům, co tento stav způsobili a udržují jej. Zákonodárné soustrojí nutno patřičně promazávat!

R. Tichý 10.11.2017 7:32

Statisticky je v CR 1/2 roku bezvetri.

Za velkymi vetrnymi parky vznikaji pouste, protoze vrtule blokuji nizke proudeni vzduchu.

T. Kočí 9.11.2017 10:41

Moc dobré

děkuji.

J. Václavíková 9.11.2017 10:21

Nevidím, že by vodíkový pohon byl jakkoliv aktuální,

zato auta na elektrický pohon jsou na vzestupu. Myslím, že bojujete s větrnými mlýny.

Osobně si myslím, že budoucnost dopravy je ještě úplně v něčem jiném. Totiž ve sdílené a hromadné dopravě. Ty silnice totiž nejsou nafukovací do nekonečna. Stačí se chvíli pohybovat v dopravní špičce.

J. Lepka 9.11.2017 10:36

Re: Nevidím, že by vodíkový pohon byl jakkoliv aktuální,

Bohužel jste vedle jak ta jedle. Snad si nemyslíte, že propagátoři vodíkového pohonu chtějí ten vodík pálit ve válcích ? Tady se jedná o přeskočení jedné etapy, akumulátorové (což je evidentně slepá ulička) rovnou k palivovým článkům, což vypadá celkem smysluplně, pokud si člověk nedokáže uvědomit rizika a problémy s tím spojené, ty, které autor tak pěkně popsal a které ekologisti s lehkostí sobě vlastní ignorují.

P. Rada 9.11.2017 11:11

Re: Nevidím, že by vodíkový pohon byl jakkoliv aktuální,

"Vedle jak ta jedle" je kde kddo - ale i Vy když se takto nedomyšleně někomu posmíváte.

To konkrétněji proto, že akumulátorová etapa je vždy nutnou součástí systému který se má náhle rozpohybovat. Variantou je pak energii akumulovat biologicky, elektrochemicky chemicky, fyzikálně atd.

Akumulace do uhlovodíků jako je benzin, naftamá či líh má však dnes dnes jen velmi propracovanou technologičnost, vysokou měrnou hustitu vzhledem k váze, snadnou škálovatelnost a pod. Její nadužívání však přesto vede k neblahým koncům.

Chováte se tedy právě jak "ekologista" co kdeco podstatné s lehkostí sobě vlastní ignoruje. Podobně autor je v tomto smyslu zas ekologistou který uměle dává vybrat jern mezi dvěma typy osobní automobilové dopravy které ale jsou oba pro celkovou měrnou náročnost násobně neefektivní jak může být doprava hromadná či dokonce jak může být vypuštění dopravy zbytečné. Např cesty za vzdálenouči dokonce zámořskou rekreací umožněné nezohledněním širších dopadů.

P. Vaňura 9.11.2017 12:08

Řekněte rovnou, že se se životní úrovní chcete vrátit

do středověku.

Opakuji, pokud by Hitler dodázal akumulovat elektřinu alespoň z poloviny tak účinně, jako by vyžadoval "přechod na OZE," pravděpodobně by vyhrál válku!

Akumulaci uhlovodíků či alkoholu měli vyřešenou už v keramickém neolitu, ještě před dobou bronzovou. Akumulace elektřiny v měřítku energetiky vyřešená není a ještě dlouho NEBUDE! Mimochodem, o jejích možnostech svědčí sazby za "noční proud," pro využití kapacit výroby se jde s cenou sakra dolů. A dokonce, v reálu nemáme ani průmysl, který by využíval elektřinu pružně podle možnosti dodávek, bylo by to strašně moc investičně i provozně náročné. Jediný případ, který znám, je vypalování keramiky v menších výrobnách na noční proud!

P. Rada 9.11.2017 15:55

Re: Řekněte rovnou, že se se životní úrovní chcete vrátit

Pane Vanuro pokud jde o má přání tak já chtěl už jako kluk vývoj civilizace která by dokázala žít v souladu s prostředím a přitom vzlétnout ke hvězdám.

Nepodsouvejte mi proto záměr návratu do středověku. O to se dnes snaží mé okolí včetně Vás přebujelostí měrné spotřeby.

Když už, pak tedy varuji, že dnes je v důsledku stonásobně vyší produkce CO2 a to i s významným podílem motorismu, klimatologicky nastolen trend návratu životního prostředí nikoliv jen do středověku ale během geohistoricky anomálně krátkého jen stoletého skoku do situace před cca 10miliony let!!!

Varuji - chceteli - že takto strmou změnu do klimatologicky idylické epochy pravděpodobně na planetě nepřežije většina druhů a civilizace založená jako jejich nadstavba to pravděpodobně neustojí s důvodů překročení úživného potenciálu planety. Vraky dnešních automobilů pak mohou po tisíciletích být rámcem podle kterého mohou archeologové budoucnosti datovat konec našeho expanzivního období.

R. Langer 9.11.2017 13:46

Re: Nevidím, že by vodíkový pohon byl jakkoliv aktuální,

Kdepak, my se posmíváme domyšleně, Zelený sedmilháři, a to těm tvým nedomyšlenostem a lžím, například těm o ERoI. :-D

P. Vaňura 9.11.2017 11:59

Zkuste převážet MHD basu piv a pak se můžeme bavit

dál!

R. Langer 9.11.2017 13:42

Re: Nevidím, že by vodíkový pohon byl jakkoliv aktuální,

Ne, elektromobily rozhodně na vzestupu nejsou, a ta bublina okolo nich brzy splaskne. A na propagandistické řeči Zelených sedmilhářů můžete v klidu zapomenout, přírodní zákony se stále odhlasovat nedají, i když oni tomu věří. Hlupáci.

R. Tichý 10.11.2017 7:45

Podivejte se, jak tlusta je snura od zehlicky. Pak si predstavte, ze zehli v panelaku vsichni najednou-to musi byt tlusty privodni kabel. No a to cele zvetsete znovu, protoze auto zere mnohem vic, nez zehlicka.

A proto, ze v noci nesviti slunicko, vitr nefouka 1/2 roku, tak nebude existovat nocni utlum elektraren. Takze-zdrazi "nocni" i denni proud a elektrarny budou smrdet vic-chvala bohu za ekologicky ciste jaderne elektrarny.

"Vyhoda" elektromobilu, stejne jako cele zelene (asi se kazi) energetiky, je v tom, ze zplodiny smrdi nekde jinde, nez se prohanite s elektrovozitkem.

M. Krátký 9.11.2017 9:38

I přesto, že jsem v této oblasti technicky nezdatný

jsem pochopil, že se jedná zase o jeden velký podvod - dobře popsáno a děkuji

P. Rada 9.11.2017 9:54

Re: I přesto, že jsem v této oblasti technicky nezdatný

Lidé se rádi navzájem podvádějí - ..."svět chce být klamán"... a pokud nekriticky přebíráte doslova vše co napsal autor, stáváte se příznačně "rád" součástí dalšího podvůdku.