Pro přispění do diskuse se prosím přihlaste.
Přihlásit se
M21i48r53o92s83l94a26v 40Š49e60j84n42a
Byznys s prodejem akumulované elektřiny z bateriovych úložišť objevila kouzlem nechtěného čínská automobilka NIO. Ta vyrábí elektromobily s vyměnitelnou baterií a začala v Evropě masivně budovat stanice na výměnu baterií.
Jenže praxe ukázala, že aktuálně má NIO Evropě větší kapacitu vyměnikovych stanic, než je počet elektromobilů NIO. Autobaterie tedy leží ve výměníkových stanicích ladem.
NIO přišlo s nápadem prodávat akumulovanou elektřinu z baterií do sítě v době energetické špičky. Baterie pak nabíjení v noci, kdy je elektřina levná. A najednou jsou vyměnikové stanice ziskové i přesto, že elektromobilů NIO zatím ke stanicím moc nejezdí.
R86o54m60a53n 33L82a38n14g47e60r
Jasně, a těm akumulátorům to určitě ohromně prospívá... :-D
Z69v50i95r78e67t40n14i64k 16L91a51p24i56l
Což asi ničemu nevadí. Pro mě coby elektromobilistu je důležité, že si koupím elektřinu v baterii; co se děje s "prázdnou" baterií, kterou jsem vrátil, je mi stejně jedno, jako kdyby to byla flaška benzínu, co jsem si přelil do auta.
Samozřejmě předpokládám, že to, co kupuju, je elektřina. Kdybych si kupoval obal bez záruky, že v něm vůbec nějaká náplň je, byl bych vůl. Troufnu si ale odhadnout, že tohle ošetřeno nějakým elektroměrem, už proto, že asi nelze očekávat, že baterii vycucám do mrtě a budu pak shánět nabitou baterku o půlnoci v hlubokém lese.
P64r56o14k15o53p 65D46i43v21i25š
To, co mně vadí, jsou dotace a zvýhodňování elektromobility a rostoucí buzerace klasických vozidel.
Z89v16i12r87e64t17n26i67k 16L53a59p77i13l
Ano.
A je to jeden z kořenů všeho zla: nikdo nemá ponětí, kolik ta sranda ve skutečnosti stojí. Máslo drahé skrz povolenky ještě nějak zvládneme, ale až se začnou zavírat fabriky (jako že už začínají), bude pozdě.

M97i95r95o28s77l84a47v 11Š27e58j34n16a
Evidentně jim to nevadí. Vám ale ano, technický alfabete.
J71i64r51i 48G56o89t33t44l70i95e86b
šejno,
proč jste tak arogantní a netchnicky erudovaný mamlas?
Z53v17i10r26e79t20n58i65k 31L97a44p14i91l
Vyměnitelnou baterii do elektromobilů jsem vymyslel už před lety já. Dokonce včetně "pumpy", kde budou místo stojanů samoobslužné jeřábky .
Nekecám. Viz několik mých příspěvků do diskuze na NP.

M68i87r47o81s68l51a42v 29Š77e89j42n71a
Já jsem před 10 lety tady tvrdil, že vyměnitelné baterie jsou cestou, jak vyřešit dlouhé nabíjení. Bylo mi místními "technickými alfabety" sděleno, že je to technicky nemožné.
Techničtí analfabeti z firmy NIO ukázali, že to jde. Dokonce přišli s nápadem, jak vydělat na volné kapacitě těch baterií, které mají ve svých vyměníkovych stanicích.
O43l86d36ř64i68c56h 11V12a18š52í21č76e67k
Již před mnoha lety, když se s tímto systémem koketovalo, jsem říkal, že je to technicky možné, pokud by se typy baterií standardizovali (vyměňovaly by se standardní boxy - i více velikostí dle typu - nebo i více kusů a kombinací, dle typu auta a uvážení výrobce). Ale právě z tohoto důvodu asi nereálné.
Co jsem navrhoval já, bylo nekupovat auto s "drahou" baterií, ale koupit auto a baterii si pronajímat formou "servisního" poplatku s tím, že za její kapacitu ručí výrobce (nebo pronajímatel) a servisní poplatek by byl úměrný kapacitě. Tím by se výrazně zlevnilo auto a kupující by nenesl riziko problematické baterie. Navíc by tento systém fungoval i při druhotném prodeji auta. Výrazně by se tím zrychlila saturace eaut a to i bez dotací. A pokud výrobci svým bateriím věří, tak je i pro ně riziko minimální.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz