Pro přispění do diskuse se prosím přihlaste.
Přihlásit seM69i37c78h13a78l 13K54a33n71d23a
Autore, slyšel už jste někdy pojem fyzikální zákony? Obávám se, že nikoliv, protože jinak byste nikdy nemohl vyslovit výrok "neprodejná a nespotřebovatelná elektřina".
V každém okamžiku platí, že všechna vyrobená elektřina musí být v spotřebovávána. Ať už přímo (spotřebiče) nebo nepřímo (akumulace). Ale vše co do sítě dodáváte, musí být v témže okamžiku odebráno. A ochota ke spotřebě se stimuluje právě tou cenou.
J89i98ř67í 59J33a72r81o53š
Inu, slyšel jste někdy o regulaci?
P14e38t97r 51W18e43i72d44e76n29t59h52a12l73e30r
Zajímavé je, že taková spousta lidí brojí proti elektroautům, aniž by s nimi měli jakoukoliv zkušenost a přitom argumentují dávno vyvrácenými argumenty. Zajímavé taky je, že brojí proti bateriím v autech, ale nevadí jim baterie v elektrokolech, elektrokoloběžkách, mobilech a noteboocích. Ty dvě poslední položky máme všichni, často je obměňujeme a baterie z nich většinou nelikvidujeme nijak ekologicky, ale baterie v autě, které vydrží milion km a pak se dají využívat v domácnosti k FVE ještě desítky let, to vadí!

S98t33a98n32i16s39l54a42v 57J86e64l34e59n
Zkuste nějak konkrétně porovnat hmotnost všech baterií, které rodina spotřebuje v noteboocích a mobilech s hmotností té baterie v elektromobilu nástěnné období.
J18a42r47o86m18i68r 67L55u38k27a29v44s39k44y
Termiti jsou sice mrňaví, ale jsou jich řádově tuny na hektar tropického lesa. Takže ten metan co vyprodukují je spíše srovnatelný s kravami. No když byly v USA miliony bizonů tak ti metan neprodukovali? Takže krávy nahradily bizony. No a nakonec dřevo ať se spálí či shnije ten metan a CO2 nakonec vyprodukuje. J.L end

P35a34v72e29l 20D25v77o68ř36á34k
Proto solidní aktivisté zakopávají v lesích padlé kmeny stromů, aby z nich neunikal CO2 a metan do atmosféry.
A co tráva? Když ji sežerou krávy, vypouštějí CO2 a metan. Když shnije, vygenerují totéž. Co s tím?
Ekologicky přijatelný stav nastane, až se zlikvidují lesy a veškeré rostlinstvo, vyčerpají oceány a vysuší bažiny.

M50i75r23o58s94l50a63v 52Š18e23j35n44a
Matušinského text ukazuje, jak je v celkové elektrické sítí prozatím poddimenzován systém akumulace elektřiny. A je opravdu kouzelné, jak panu Matušinskému nedochází, že velká kapacita akumulace elektřiny se skrývá v bateriích elektromobilů, tedy v těch autech, která jsou prý slepou vývojovou větví a odporují prý fyzikálním zákonům.
R81o72m43a43n 16L74a69n15g78e86r
On není PODDIMENZOVÁN, on nijak tak DIMENZOVAT NEJDE. Ale to technický analfabet bohužel nikdy nepochopí...
J75o94z28e17f 83K67o54s19t80e48l15a22n45s42k54ý
Autorovi v tom jeho systému elektřiny ze slunce chybí jeden velice důležitý článek. Ovšem to je přirozené, protože zatím by to vše výrazně prodražilo. Na druhé straně bez tohoto článku nemůže být výroba elektřiny z OZE nikdy rentabilní.
Tím článkem nebo spíš mezičlánkem je dostatečně velká baterie na uložení přebytečné elektřiny. Samozřejmě ne pro její použití v zimě, to by byl nesmysl. Ale např. kvůli nabití elektromobilu, pro používání elektřiny večer a v noci nebo také jarních, letních a podzimních dnech, kdy je zataženo. 10 kWh baterie je zoufale málo, ovšem při současných cenách asi ještě nedozrál čas pro jiné řešení. Optimální by byla baterie o velikosti alespoň 70-80 kWh. Co s tím?
Časem bude levných nebo dokonce velice levných baterií rychle přibývat. Jednak tím, že cena baterií pořád klesá. Dále tím, jak se starší elektrovozy budou vyřazovat z provozu, přičemž jejich baterie budou pořád použitelné. Již dnes někteří čínští výrobci poskytují na baterii záruku milion kilometrů a k výrobě se připravují baterie s ještě větší životností. Pokud tyhle nové baterie budou stále levnější, tak baterie z ojetých elektrovozů budou přirozeně ještě o hodně levnější. Podle některých předpovědí by cena nových baterií mohla klesnout až k 10 dolarům za 1 kWh. Cena starších baterií by pak byla doslovně směšně nízká. Taková 100 kWh baterie z ojetiny by pak mohla stát 10 - 15 tisíc korun. Ale i kdyby stála 30 000 korun, pořád by to byla velice zajímavá cena.
Jedna zajímavost z Austrálie. Začíná se tam prodávat jeden velice levný čínský model elektrovozu s kapacitou baterie kolem 50 kWh. Jeho cena je jen o málo větší než cena známé 10 kWh baterie (Wallboxu) od Tesly. Navíc tenhle automobil má možnost používat elektřinu ze svých baterií i na napájení jiných zařízení, např. i domu. Pointa je v tom, že za téměř stejnou cenu jako stojí wallbox koupíte 5x větší kapacitu baterií a elektrovůz jako bonus k tomu.

P18e59t87r 62H76o35l26u18b
Eletrovozy se budou vyřazovat právě kvůli již nefunkční baterii. Její cena může tvořit až třetinu ceny vozu, tedy výměna není rentabilní. Velmi zjednodušeně řečeno.

M90i52r10o84s76l19a13v 98Š31e54j63n98a
Matušinského statistika je také kouzelná.
Dům, kde je všechno na elektřinu, musí spotřebovat ročně minimálně 30 MWh elektriny a nikoli pouze 11 MWh.
Normálni fotovoltaika vyrábí elektřinu, i když je zataženo, jen u Matušinských nevyrábí nic.
Pokud u Matušinských vyrobí v létě FVE víc elektřiny, než se dá spotřebovat, pak má pan Matušinsky u FVE malou baterii. Mohl by to ale vyřešit právě tím elektromobilem. Pak by pochopil, co je to "nabíjet skoro zadarmo".
R28o39m87a65n 95L97a98n42g86e39r
Ano, a někde vyrábí i v noci. :-D
V pohádkách je možné všechno, stejně jako u technických analfabetů.

P68a36v11e87l 96R24a81d51a
Pokud jde o DEMAGOGII (klamné líbivé řečnění zneužívající pojem logika tam, kde ale příčinné vazby fakticky chybí...) - pak tuto metodu nejspíše sám Marušínský argumentačně používá a to konkrétněji zde:
..."Polovina vyrobené elektřiny je (pokud bereme v úvahu jen provoz) téměř zadarmo a je nesmírně ekologická. A z toho logicky vyplývá, že i nabíjení elektromobilů je prakticky zadarmo."...
Nebo pomíjením různých metabolických procesů u různých organismů kdy píše ... "proč by se měly vybít krávy a proč nevadí, kdy tu samou trávu sežere třeba králík"... a bez faktické vazby vyvozuje jen někdy platné tvrzení:
..."Metan totiž nevzniká z krávy, ale z celulózy"...
Kráva pane Marušínský však na rozdíl od králíka, patří mezi přežvýkavce, kteří při opakovaném žvýkání využívají k hlubšímu rozkladu píce a získávání vstřebatelných živin specifické bakterie produkující metan. Ten krávy na rozdíl od plynatosti vznikající při trávení králíků, lidí (kteří také mohou žvýkat - ale nikoli už přežvykovat) vypouštějí s 95% hubou.
Příznačné pro demagogické řečnění je i to, že svá tvrzení dotyční nedokládají ničím nezávisle ověřitelným. Laskavý čtenář necht si proto sám ověří zdali je i králík přežvýkavec atd.
Tvrdím, že autor věcně statisticky nic nedoložil ale příznačně opublikoval DEMAGOGICKÉ "kraviny".
K12a61r59e85l 37M64o83r81a76v98e76c
Pavle Rado, děkuji Vám za učebnicový příklad demagogie.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz