26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

DŮCHODOVÁ REFORMA: Paskvil na obzoru

Vláda plánuje změnit parametry odchodu věku do důchodu a to tak, aby současní třicátníci odcházeli do důchodu až v 68 letech. To je ale jenom paskvil skutečné důchodové reformy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Čermák 14.2.2023 21:49

Peněz je dost. I na Důchodovou reformu. Ale Fialova vláda to neumí. Babiš, také Americký Ideolog současné Národní fronty, ale navíc schopný ekonom by to zvládl. Obdoba schopného Štrougala pro Komouše...;-D

K. Novák 15.2.2023 10:13

Nedělejte ostudu a toto si prostudujte: https://www.mojecestina.cz/

P. Vychodil 14.2.2023 21:28

Snížením kvality zdravotní péče , ke které stejně díky nedostatku financí dojde ( neb je důležitější nakoupit vojensky šrot ), klesne nasledne průměrná délka života.

Vyřešeno. Co tam mate dále ? :-)

J. Housa 15.2.2023 6:01

Ve zdravotnictví je peněz nadbytek, jenže se nejméně třetina rozkrádá. Systém je tak nastaven již roky a roky. Doslova a na všech úrovních a s nejvyšším posvěcením.

P. Dvořák 15.2.2023 7:14

Umíte česky? Co to je za paskvil:

"... díky nedostatku financí dojde ... "

To má znamenat HURÁ! za to, že je nedostatek financí?

;-D

P. Vychodil 15.2.2023 8:06

Zapomněl jsem někde háček nebo čárku ? Poraď !

P. Dvořák 15.2.2023 8:30

Nepíšu o čárkách. Píšu o logice češtiny.

"Snížením kvality zdravotní péče , ke které stejně DÍKY nedostatku financí ..." Vy oslavujete nedostatek financí. Ale to je dnes takový češtinářský buldozer, který se nesmyslně používá téměř všude.

Nemělo by tam být: "Snížením kvality zdravotní péče , ke které stejně z důvodu nedostatku financí . . . " ?

P. Vychodil 15.2.2023 8:57

Záleží jak to autor textu vnímá ...vyresi li se nějaký problém nedostatkem něčeho , pak mohu tvrdit , ze problém byl vyřešen “díky”...

Je lingvisticky nepodstatné , jakym způsobem se dospělo k žádoucím výsledku ...

Díky nedostatku potravy a přílišnému vydají energie jsem zhubnul , a upravil se mi krevní tlak ... nebo bys zde napsal “kvúli” ?

Kvůli přebytku peněz v ekonomice máme nyní vysokou inflaci...zde použijí slovo kvůli , indikujici negativní výsledek ...

P. Dvořák 15.2.2023 10:38

Díky nedostatku potravy a přílišnému vydají energie jsem zhubnul , a upravil se mi krevní tlak ... nebo bys zde napsal “kvůli” ? = O tom se dá polemizovat, protože to přineslo kladný výsledek, takže tady "díky" není vyloženě špatně.

Kde je ale smysluplnost a logika při použití téhož slova: "Díky nedostatku financí dojde ke snížení kvality zdravotní péče." Je to stejné jako napsat "Mít dostatek financí, kvalita zdravotní péče se nám nesníží, což je špatné."

P. Vychodil 15.2.2023 10:58

ten výrok je třeba chápat v kontextu.

Díky nedostatku financí dojde ke snížení kvality zdravotní péče, zkrácení doby života a v konečném důsledku vyřešení důchodové krize. Snížení kvality zdravotní péče je zde jen "mezičlánek" k dosažení žádoucího stavu.

Prostě mi nejde pod nos říci, že "kvůli nedostatku financí ve zdravotnicví se vyřešil problém důchodů"

opakuji svoje vnímání češtiny:

"díky" něčemu jsme dosáhli požadovaný kladný výsledek

"kvůli" něčemu jsme jsme něco ztratili, něčeho nedosáhli, něco se pokazilo...

takže tě zkusím uspokojit :-) následující formulací:

Kvůli nedostatku financí se bude zhoršovat úroveň zdravotní péče, výsledkem čehož bude zkrácení průměrné délky života. Tento jev, byť z určitého pohledu negativní, vyřeší důchodový problém.

spokojen ?:-)

S. Rádl 15.2.2023 12:13

Váš výklad je nesprávný, soudobá čeština je jiná. Můžete dát dotaz na Ústav pro jazyk český ČAV, tam vám to zdarma vysvětlí.

Ono je dobré si dříve něž kritizujete zjistit, zda máte pravdu.

P. Vychodil 15.2.2023 12:20

člověče, tys mě rozesmál...konzultovat s touto organizací, co napíši v příspěvku, aby to bylo dle posledních rozhodnutí nějakého ústavu ?

a za b/ přečti si naši diskuzi a zjistíš, že nekritizuji, polemizujeme, vedeme slušný dialog..

tudíž můžeš přispět do této diskuze svojí verzí...zkus to !

P. Dvořák 15.2.2023 20:41

Ano, v posledním odstavci nedostává čeština na prdel a je logicky správný. :-)

V. Kolman 16.2.2023 0:08

Místo opravdu nevhodného slůvka "DÍKY" doporučuji používat raději "V DŮSLEDKU"!!

(P.S. - Jedničku z češtiny jsem nemíval);-D;-D;-D

P. Brecík 14.2.2023 21:08

Dopadnem takhle, ale s Ruskem budeme bojovat: Do Velké Británie dorazila desítky let nemyslitelná chudoba. Podle praktických lékařů se mezi populací stále častěji objevují příznaky podvýživy. Lidé podle nich nemají na normální jídlo a tak si kupují to nejlevnější a nejhorší, co si ještě mohou dovolit. Někdy dokonce nejí vůbec, protože mají volby jídlo nebo topení. Podle lékařů to bude mít velmi závažné důsledky pro zdraví populace a především pak dětí. Chudoba už zachvátila i profese jako zdravotní sestry, učitele a další obory, kde bylo nemyslitelné aby si člověk dříve nevydělal na základní živobytí.

P. Vychodil 15.2.2023 11:25

nejíst nakonec je zdravější než se cpát hamburgrem, knedlíky, rohlíky, mlékem,...a dalšími odpadky, se kterými si tělo neví rady a nezbývá mu, než to uložit na skládku zvanou tělesný tuk.

Vynecháš-li všechen ten junk food, zjistíš, že stačí jíst kvalitní potravu , a to v malém množství, třeba jen jednou denně...

dopracovat se k tomu je ovšem dlouhá, především duševní cesta, na které musíš zahodit všechno, co ti do hlavy vtloukali po celý život...

na základě vlastních mnoholetých experimentů se domnívám, že jíst skutečně zdravě je nejlevnější varianta, jakkoliv to zní paradoxně

P. Vychodil 14.2.2023 18:43

Stačí nefinancovst neziskovky, nemakacenky, nakupy nesmyslnych zbraní, emigranty, green deal , brusel , ... zapomněl jsem něco ?

K. Novák 15.2.2023 10:10

Jo, pošťáky... !!;-D

D. Rakous 16.2.2023 12:19

[>-] R^R^R^ To by byl jekot těch parazitů a vyžírků

O. M. 14.2.2023 18:10

A v tom vašem závěrečném doporučení tkví ta důchodová reforma - státní dů hod bude menší a dostanete ho později, pokud se chcete mít v důchodu dobře, koukejte se zajistit jinak. A je fér, že se to lidem říká dostatečně včas.

P. Vychodil 14.2.2023 21:15

Dříve to zajištění spočívalo na dětech s tím, ze rodiče měli garantovaný vejměnek.

Být v pozici dnešní generace v období rozhodování se o početí potomků , asi bych volil sobecky 0 potomků a veškeré úsilí věnoval zajištění své a manželky na stáří ...

Je to nemorální postoj ?

D. Rakous 14.2.2023 22:44

RvRvRv

V. Čermák 14.2.2023 18:00

Bartoni, kaplo vám na karbit? Ta Drábkova-Nečasova Důchodová reforma byla TOP? Jejím cílem bylo přece Vytunelovat ten základní, průběžný Pilíř a předat ho do soukromých, velmi Hrabivých rukou....;-DRv

J. Housa 15.2.2023 6:03

Přesně tak to bylo ....

O. Batěk 14.2.2023 16:42

Začal bych zrušenim starobních důchodů bezdětným. K jejich vyplácení není nejmenší důvod.

V. Čermák 14.2.2023 17:56

Ale JE. Celý život si povinně platili Sociální Pojištění (na Důchod). Nejste náhodou Ten, Mladý Svazák, s hlavou plnou Ideálů? ;-DRv

J. Krásenský 14.2.2023 21:36

Není. Sociální pojištění kryje průběžný systém, který z vybraného vyplácí důchody hned. To není žádné spoření, to je příspěvek současným důchodcům. Průběžný systém předpokládá, že občané vychovají další generace plátců sociálního pojištění. Takže ten, kdo o to ani nejeví, snahu nemá morální nárok na státem vyplácený důchod, už proto ne, že neinvestuje své síly, prostředky a čas do výchovy dětí a má proto tolik možností ušetřené prostředky využít k financování vlastní nemohoucnosti ve stáří. Smajlíků si doplňte třeba tisíc, ale na této skutečnosti nic nezměníte.

O. Batěk 15.2.2023 6:26

Pan Krásenský to vysvětlil přesně. Je neuvěřitelné, kolik lidí tuto věc nechàpe. Sociální pojištění platí v průběhu života všichni, protože z logiky věci máme všichni předky, potomky ale jenom někteří z nàs. Vychovat jedno dítě stojí miliony korun, které mají bezdětní k dispozici, aby sami sebe zajistili.

P. Dvořák 15.2.2023 7:19

Takže máš děti, budeš mít důchod? A proč ho rovnou neodstupňovat podle počtu dětí?

No to se naše specifické etnikum zase bude mít . . . asi za to, co už čtvrtá generace během života doma proválí na kavalci nebo co.

O. Batěk 15.2.2023 8:39

Ano, přesně tak. V průběžném systému by to tak mělo být nastaveno. Nějaká etnika či dávky s tím nemají nic společného.