Pro přispění do diskuse se prosím přihlaste.
Přihlásit seJ57i31ř75í 11N79e61v21r71k53l91a
Ekonomika jde do háje, protože se nerealizují efektivní řešení, ale hloupě ideologická řešení, ti bohatí nahoře se nechávají dotovat z daní těch dole a prosazují si pro sebe další privilegia. To je proti zdravému rozumu i proti morálce. Tento režim snad nemůže dlouho přežít
J89i62ř53í 92Š20a81m71á52n14e83k
Může. EU je toho dokladem, zejména EU po Lisabonské smlouvě.
Z97d82e78n59ě13k 16Ž26a97b18i51č30k19a
Kocourkov na druhou. Chrání se Zeměkoule občasnými zdroji energie a pak ji budeme zahřívat mařiči energie za peníze spotřebitelů elektřiny. Chtělo by to buď vymlátit ten chlív nebo požádat Járu Cimrmana, aby s tím něco udělal. Stačilo by jen zrušit všechny dotace na OZE a hned se energie zlevní.
J47o74z18e96f 29K98o64s60t69e47l63a17n25s86k93ý
Nespletl jste si diskuzi pod článkem? O mařičech sa psalo včera.
F23r16a88n41t68i54š92e43k 59N48a95v50r76á55t94i72l
Cestující na železnici vidí zavřené pokladny na nádražích, zamčené čekárny, opožděné vlaky, nenavazující jízdní řády, zvyšování cen jízdného, komplikované a poruchové jízdenkové automaty, chaos v tarifech nebo zásahy krajských amatérů. Opravdu je nezajímají starosti managementu, problémy s nákupem a repasí vyřazených německých vagonů, digitalizace provozu a modernizace řízení. Chtějí se pouze bez problémů dostat z bodu A do bodu B, v rozumném čase a za slušnou cenu.
R45a50d68e52k 16L28á12v83i52č52k48a
Dnes je na prvním místě zelená dotovaná ideologickáekonomie, pak dlouho nic a nakonec to co je reálné a funkční bez dotací
P32e37t44r 25K52u87b28á32č
Vždycky jsem měl takovou úvahu, že když ta elektroauta jsou 2x dražší než benzínový ekvivalent - jestli to není tím, že spotřeba přírodních zdrojů a tím poškození životního prostředí je u nich ve skutečnosti taky 2x větší - úměrná té ceně.
Tak jsem tuto myšlenku říkal známým, co se orientují v auto-byznysu a ti mě prohlásili za notorického blba, protože prý stačí se podívat do velkého techničáku (který už není že??) že elektromobily jsou průměrně 2x těžší - 100% úměrně té ceně - a zcela jistě úměrně i spotřebě surovin a poškození planety.....
Tak jestli to není tak že spalovací auto + benzín na celou jeho životnost není pořád šetrnější než elektrický zázrak s kobaltem lithiem, neodymem a dalšími toxickými kovy, které - za hororózních podmínek těží - Číňany bičovaní - černí otroci v Africe.
J84i12ř61í 87M49a91j81z73l46í79k
Ovšem věrozvěsti GD si s takovými okrajovými otázkami, jako je na příklad vcelku přirozená úměra mezi vyšší sumární hmotností elektromobilu a vyšší energetickou náročností jeho výroby hlavy příliš nelámou.
Podobně se nebere v úvahu vyšší energetická náročnost výstavby a chodu větrných elektráren, vztažená na objem energie, kterou tyto zdroje dodají během jejich provozu.
E13v24ž83e23n 52D89v71o73ř27á50k
" Z TISKU. Lednové vydání Playboye přineslo pozoruhodný rozhovor s generální ředitelem AŽD Zdeňkem Chrdle. "
V tomto kulturním časopisu bych asi nečekal fotky lokomotiv
R17o87m85a57n 26L11a53n20g32e13r
Tak pořádná "mašina" taky dokáže rozproudit krev...
J79a97n 88F36e72r87e43n87c
Ale taky tam jsou, fakt.
P12r23o46k37o46p 71D49i34v48i23š
K té železnici, včera jsem zaslechl, že slavný EUnijní systém ETCS, slavně povinně zaváděný, nefunguje na zasněžené trati.
R91o34m79a23n 11L80a77n24g74e40r
Možná byl převzat z jižních krajin plných inženýrů a doktorů, kde NESNĚŽÍ.
J33o90z37e63f 24K76o32s25t94e86l78a12n38s84k46ý
Opět další autor, který si myslí, že svět končí za hranicemi Evropy. Jakoby Evropa byla uzavřená soustava, ve které nemůže nic dovnitř ani ven. Tehdy by všechny ty řeči o nesmyslnosti elektrovozů a OZE dávaly nějaký smysl. Bohužel nebo naštěstí (jak pro koho) tomu tak není.
Hannibal ante portas, přesněji čínské automobilky před branami (Evropské unie), ale zde se pořád řeší nesmysly a polopravdy kolem nových technologií.
Achillovou patou OZE a elektrovozů jsou baterie. Okruh jejich nedostatků se scvrkl na takřka jediný - relativně vysoká cena. Ovšem to závisí od úhle pohledu: v roce 2009 stála 1 kWh kapacity baterií 1200 dolarů, na konci roku 2024 stála v Číně kapacita 1 kWh kolem 60 dolarů. Pokles ceny za 15 let o 95 %. A analýzy hovoří o dalším snižováni cen baterií.
Již dnes jsou ceny baterií tak nízké, že elektrovozy se mohou prodávat, a také se prodávají levněji než srovnatelné spalováky. Samozřejmě ne v EU. Ale v Číně, Austrálii, Thajsku, co nevidět i ve Velké Británia, která nemá na čínska auta zavedena cla.
Celosvětově prodej elektrických aut vzrostl o 25 %. V absolutních číslech byl nárůst dokonce větší než rok předtím. Pravdou je, že Evropa sa na tomhle růstu podílela jen minimálně. Zejména v Německu byl citelný pokles prodejů EV. Ve Velké Británii ovšem vzrostl o 25 % a teď je Británie největším prodejcem EV v Evropě.
Dávám do pozornosti jeden graf a jeden článek. Oba jsou o tom samém, akorát graf to podává v podobě grafu a článek to popisuje slovně. Nemluví se v něm o elektrovozech, ale o životním cyklu výrobků, resp. technologií obecně. Jsou to taková základní písmenka marketingové abecedy. Zkuste určit, ve které části se teď nacházejí elektrovozy - doporučoval bych uvažovat o státech, kde je jejich pozice nejlepší.
1. graf S-křivky: https://d39-a.sdn.cz/d_39/c_img_gT_r/GH5Cg/s-krivk...
2. text: https://www.altaxo.cz/provoz-firmy/management/rize...
J47o92z51e58f 20K53o61s29t70e18l21a54n27s74k35ý
Co se týče článku, doporučuji věnovat zvýšenou pozornost zcela poslední větě.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz