Diskuze
DOPRAVA: Čínská elektrobublina
Chceme pro vás bezpečné a kvalitní diskuse, proto mohou diskutovat pouze přihlášení uživatelé.
J38i96ř52í 72N71e68v25r40k94l30a
Čína si pod sebou podřezává větev, protože bude vyrábět levná kvalitní elektroauta, která budou napájena v rychlonabijecich stanicích velmi levnou elektřinou. Zřejmě proto se tam jak o závod staví tolik uhelných elektráren.
Nás tím nijak neohrozí, protože tato auta lidem zdražíme velkými cly, elektřina je u nás několikanásobně dražší a elektrárny se nestaví, takže napájení bude hodně problematické. Auta se spalováky zakážeme.
Už je nám všechno jasné? Čína prohrává, my vyhráváme. Hurá.
Idiote.
M52i23r77o 31J97a25k82a10b
No ale ono to takto napsáno a asi ani myšleno není.
Já osobně s mnoha myšlenkovými zkratkami nesouhlasím, nicméně fakta se zdají být na první pohled víceméně v pořádku.
Co v pořádku není jsou z nich činěné závěry, jež jsou dle mého soudu zcela chybné.
Nicméně souhlasím s Vámi v části, kde naznačujete, že Čína bude stále vyspělejší a rozvinutější, zatímco my stále chudší a zaostalejší. Ono to tak je již nyní, akorát to většina lidí jednoduše neví (Čína je přeci jen daleko a lidí co v ní žili či pracovali je obecně v Evropě málo).
Snad příští či nejpozději přespříští volby (kdy už bude vše mnohem mnohem zřetelnější a úpadek Evropy, pokud bude pokračovat ve svých současných šílených plánech - ať už jakkoli změkčených, bude naprosto zřetelný) zjednají nápravu.
Držme si palce.
P11e63t70r 58L19a50b16a31j
Je fajn, že máme starost jak to ti Číňani zvládnou s přebytkem levných dobrých aut. Naše účast s jejich nelehkou situací jim bude oporou.
F58r70a35n59t79i15š65e36k 33N66a60v26r48á62t76i31l
Brusel jede po tvrdé zelené linii. Jakoby ti zelení byli vlastně agenti komunistické Číny. Propagovali solární energetiku a Čína zaplavila trh lacinými fotovoltaickýcmi panely. EU prosazuje elektromobilitu a Čína má v tomto oboru už tak velký náskok, že evropští výrobci nejsou schopni konkurence. Brusel je ve schizofrenické situaci. Na jedné straně zdražuje emisními povolenkami a blokováním jaderné energetiky ceny elektrické energie a na straně druhé hodlá naplňovat Leninovo heslo: Sověty + elektrifikace = komunismus!
J92. 67G34a34n57a47u29r
Ve druhé větě jste na to kápl!A nejen Čína.Rozesrat Západ je cílem všech ksindlů.Stačí jim uplatit ty správné idioty.Vy to děláte ovšem z principu a zadara.
I66a46n 47B46i15k25k79h87u
Zeleným nejde o elektromobilitu, jedině snad těm starším kteří se zasekli před 20 lety. Zelení teď usilují o žádnou mobilitu. Ještě tak jsou ochotní vzít na milost maximálně elektrokola. ale myslím že to přejde stejně jako prosazování elektromobility.
Cílem Greendealismu-zeleninismu je odčinit smrtelný hřích průmyslové revoluce a vrátit se před ni, nejméně do zlatých časů středověku. Průměrný věk 40 let a periodické hladomory jim vrásky nedělají. Každý si myslí že on/ona/ono bude šlechta.
M50i20r54o15s44l50a47v 56K51o97c41i64á65n
Byli by z nich ideální misionáři jejich víry v Rusku, Severní Koreji, nebo alespoň Indii nebo Jižní Africe (ať pořád nemluvíme o Číně).
C60e48s86t49m64i50r 26B80e73r20k50a
Ford odepisuje 1,9 miliardy dolarů, protože ruší plány na plně elektrické velké SUV v USA
Automobilka se rozhodla vyrábět hybridní verzi kvůli obavám o ziskovost s odkazem na tlak čínské konkurence EV
R67i22c41h67a60r21d 52V78a58c59e97k
Čína ukazuje, že svobodné podnikání bez zbytečných regulací vede k tomu, že produktu je dostatek, dokonce nadbytek. Naproti tomu EU se spoustou zbytečných regulací ukazuje, že tak vzniká nedostatek. Stačí se podívat třeba právě na nedostatek bytů v EU.
R52o31m25a58n 27L86a76n16g49e87r
No, svobodné to podnikání v komunistické Číně opravdu není, ale určitě je státem podstatně více podporované než v komunistické EU řízené Putinovou Bruselí a Berlínem. Ta je totiž řízena přesně v opačném gardu.
K12a80r85e97l 28W75á24g46n84e84r
Ačkoli elektromobily postupně nabírají na popularitě, zůstávají pro většinu obyvatel nedostupné. To je způsobeno především jejich vysokou cenou, která je pro běžné spotřebitele často nepřekonatelnou překážkou. Studie ukazují, že elektromobily si pořizují především bohatší vrstvy obyvatel, zatímco pro střední třídu a nižší příjmové skupiny zůstávají elektromobily nedostupné. Tento trend je v Německu výrazný a vyvolává rozhořčení mezi daňovými poplatníky. Ti jsou totiž nuceni přispívat na dotace, které ve finále slouží hlavně majetnějším obyvatelům. Podle německého zpravodajského portálu Focus tak dotace na elektromobily ve skutečnosti „obdarovávají bohaté zelené“.
https://energozrouti.cz/clanek/bohati-si-porizuji-elektromobily-platime-za-ne-ale-vsichni
Z76v98i14r47e31t18n78i95k 39L54a61p15i15l
Podle mě začíná být na čase rozlišit cenu elektromobilu (je významně jednodušší čili levnější než spalovací klasika) a cenu baterie (ta je výrazně dražší než nádrž na benzín i s motorem).
Kromě toho - auto "an sich" je dávno vymyšlená věc (bedna se sedačkami, koly a pohonem, - co se na tom dá vymyslet?), zatímco baterie jsou ve vývoji a lze tedy očekávat, že jich bude z hlediska užitkové hodnoty povícero vysloveně různých typů a tedy i cen. Takže zatímco se dnes na zhruba stejný podvozek a motor montuje tu VW, tu škodovka či SEAT, očekávám, že vizuálně zhruba stejné auto bude mít vnitřnosti tu pro mladou paní na nákupy jednou týdně, tu pro obchodního cestujícího s možným nájezdem několik set km za den.
P65e34t16r 33K39u13b66á69č
Kromě milionů vyhozených sdílených kol jsou na YouTube i videa "parkovišť" - od obzoru k obzoru - kde desítky tisíc neprodaných elektromobilů prorůstají náletové dřeviny. Ba dokonce nedávno (letos) byl i požár takového "parkoviště" - který naprosto neuhasitelným způsobem hořel několik dní. Taky z toho byly úžasné dronové záběry, které naznačují, že vzhledem k agilitě Číňanů je nadprodukce elektromobilů veliká a "elektromobilní bublina" praskne velice brzy (pokud se tak neděje už teď)
M62i65r41o54s69l41a45v 38Š42e73j74n31a
Tak se nám tu pochlubte, kde a jak si lze koupit elektromobil z těch velkých parkovišť, která prorůstaji trávou. Většina výrobců elektromobilů s výjimkou Tesly má dodací lhůty více než 3 měsíce.
M52i27r77e36k 18P17e80s75a94t
RE:"Ve druhé větě jste na to kápl! A nejen Čína.Rozesrat Západ je cílem všech ksindlů.Stačí jim uplatit ty správné idioty.Vy to děláte ovšem z principu a zadara."
no pokud je mi znamo tak cely tzv. zapad jde do "toalety" hlavne "diky" modrobolsanum/slunickum/parte lzi a nenavisti , staci se podivat na "vysledky" soucasne 5'tivlady. Po ovoci poznate je.
R35o95m74a33n 12L62a50n17g22e54r
Jasně, baterky na které se ujede milión kilometrů, 1000 na jedno nabití, a nabije se za půl hodiny. Aha. Prostě baterka, jakou svět neviděl. :-D
Stále kvoká, stále kvoká...
H19a39n50a 80P89a62c19u63l93o25v29á
Něco takového u elektromobilů je možné v Číně , kde zítra již znamená včera... Nevěšte hlavu nad svou neznalostí, každému, kdo v existenci takovýchto baterií nevěří, to zde fundovaně vysvětlí pan Kostelanský.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz