Sobota 5. října 2024, svátek má Eliška

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Chceme pro vás bezpečné a kvalitní diskuse, proto mohou diskutovat pouze přihlášení uživatelé.

Využijte nejrychlejší přístup do diskuse pomocí přihlášení přes Bankovní identitu.

Přihlásit / Registrovat

JN

Čína si pod sebou podřezává větev, protože bude vyrábět levná kvalitní elektroauta, která budou napájena v rychlonabijecich stanicích velmi levnou elektřinou. Zřejmě proto se tam jak o závod staví tolik uhelných elektráren.

Nás tím nijak neohrozí, protože tato auta lidem zdražíme velkými cly, elektřina je u nás několikanásobně dražší a elektrárny se nestaví, takže napájení bude hodně problematické. Auta se spalováky zakážeme.

Už je nám všechno jasné? Čína prohrává, my vyhráváme. Hurá.

Idiote.

MJ

M52i23r77o 31J97a25k82a10b

6. 9. 2024 18:39

No ale ono to takto napsáno a asi ani myšleno není.

Já osobně s mnoha myšlenkovými zkratkami nesouhlasím, nicméně fakta se zdají být na první pohled víceméně v pořádku.

Co v pořádku není jsou z nich činěné závěry, jež jsou dle mého soudu zcela chybné.

Nicméně souhlasím s Vámi v části, kde naznačujete, že Čína bude stále vyspělejší a rozvinutější, zatímco my stále chudší a zaostalejší. Ono to tak je již nyní, akorát to většina lidí jednoduše neví (Čína je přeci jen daleko a lidí co v ní žili či pracovali je obecně v Evropě málo).

Snad příští či nejpozději přespříští volby (kdy už bude vše mnohem mnohem zřetelnější a úpadek Evropy, pokud bude pokračovat ve svých současných šílených plánech - ať už jakkoli změkčených, bude naprosto zřetelný) zjednají nápravu.

Držme si palce.

PL

P11e63t70r 58L19a50b16a31j

6. 9. 2024 0:33

Je fajn, že máme starost jak to ti Číňani zvládnou s přebytkem levných dobrých aut. Naše účast s jejich nelehkou situací jim bude oporou.

FN

Brusel jede po tvrdé zelené linii. Jakoby ti zelení byli vlastně agenti komunistické Číny. Propagovali solární energetiku a Čína zaplavila trh lacinými fotovoltaickýcmi panely. EU prosazuje elektromobilitu a Čína má v tomto oboru už tak velký náskok, že evropští výrobci nejsou schopni konkurence. Brusel je ve schizofrenické situaci. Na jedné straně zdražuje emisními povolenkami a blokováním jaderné energetiky ceny elektrické energie a na straně druhé hodlá naplňovat Leninovo heslo: Sověty + elektrifikace = komunismus!

JG

J92. 67G34a34n57a47u29r

6. 9. 2024 8:30

Ve druhé větě jste na to kápl!A nejen Čína.Rozesrat Západ je cílem všech ksindlů.Stačí jim uplatit ty správné idioty.Vy to děláte ovšem z principu a zadara.

IB

I66a46n 47B46i15k25k79h87u

6. 9. 2024 13:23

Zeleným nejde o elektromobilitu, jedině snad těm starším kteří se zasekli před 20 lety. Zelení teď usilují o žádnou mobilitu. Ještě tak jsou ochotní vzít na milost maximálně elektrokola. ale myslím že to přejde stejně jako prosazování elektromobility.

Cílem Greendealismu-zeleninismu je odčinit smrtelný hřích průmyslové revoluce a vrátit se před ni, nejméně do zlatých časů středověku. Průměrný věk 40 let a periodické hladomory jim vrásky nedělají. Každý si myslí že on/ona/ono bude šlechta.

MK

Byli by z nich ideální misionáři jejich víry v Rusku, Severní Koreji, nebo alespoň Indii nebo Jižní Africe (ať pořád nemluvíme o Číně).

Foto

Ford odepisuje 1,9 miliardy dolarů, protože ruší plány na plně elektrické velké SUV v USA

Automobilka se rozhodla vyrábět hybridní verzi kvůli obavám o ziskovost s odkazem na tlak čínské konkurence EV

https://www.theguardian.com/business/article/2024/aug/21/ford-writes-off-19bn-as-it-cancels-plans-for-all-electric-large-suv-in-us

RV

Čína ukazuje, že svobodné podnikání bez zbytečných regulací vede k tomu, že produktu je dostatek, dokonce nadbytek. Naproti tomu EU se spoustou zbytečných regulací ukazuje, že tak vzniká nedostatek. Stačí se podívat třeba právě na nedostatek bytů v EU.

RL

No, svobodné to podnikání v komunistické Číně opravdu není, ale určitě je státem podstatně více podporované než v komunistické EU řízené Putinovou Bruselí a Berlínem. Ta je totiž řízena přesně v opačném gardu.

Foto

Ačkoli elektromobily postupně nabírají na popularitě, zůstávají pro většinu obyvatel nedostupné. To je způsobeno především jejich vysokou cenou, která je pro běžné spotřebitele často nepřekonatelnou překážkou. Studie ukazují, že elektromobily si pořizují především bohatší vrstvy obyvatel, zatímco pro střední třídu a nižší příjmové skupiny zůstávají elektromobily nedostupné. Tento trend je v Německu výrazný a vyvolává rozhořčení mezi daňovými poplatníky. Ti jsou totiž nuceni přispívat na dotace, které ve finále slouží hlavně majetnějším obyvatelům. Podle německého zpravodajského portálu Focus tak dotace na elektromobily ve skutečnosti „obdarovávají bohaté zelené“.

https://energozrouti.cz/clanek/bohati-si-porizuji-elektromobily-platime-za-ne-ale-vsichni

ZL

Podle mě začíná být na čase rozlišit cenu elektromobilu (je významně jednodušší čili levnější než spalovací klasika) a cenu baterie (ta je výrazně dražší než nádrž na benzín i s motorem).

Kromě toho - auto "an sich" je dávno vymyšlená věc (bedna se sedačkami, koly a pohonem, - co se na tom dá vymyslet?), zatímco baterie jsou ve vývoji a lze tedy očekávat, že jich bude z hlediska užitkové hodnoty povícero vysloveně různých typů a tedy i cen. Takže zatímco se dnes na zhruba stejný podvozek a motor montuje tu VW, tu škodovka či SEAT, očekávám, že vizuálně zhruba stejné auto bude mít vnitřnosti tu pro mladou paní na nákupy jednou týdně, tu pro obchodního cestujícího s možným nájezdem několik set km za den.

PK

Kromě milionů vyhozených sdílených kol jsou na YouTube i videa "parkovišť" - od obzoru k obzoru - kde desítky tisíc neprodaných elektromobilů prorůstají náletové dřeviny. Ba dokonce nedávno (letos) byl i požár takového "parkoviště" - který naprosto neuhasitelným způsobem hořel několik dní. Taky z toho byly úžasné dronové záběry, které naznačují, že vzhledem k agilitě Číňanů je nadprodukce elektromobilů veliká a "elektromobilní bublina" praskne velice brzy (pokud se tak neděje už teď)

Foto

Tak se nám tu pochlubte, kde a jak si lze koupit elektromobil z těch velkých parkovišť, která prorůstaji trávou. Většina výrobců elektromobilů s výjimkou Tesly má dodací lhůty více než 3 měsíce.

MP

RE:"Ve druhé větě jste na to kápl! A nejen Čína.Rozesrat Západ je cílem všech ksindlů.Stačí jim uplatit ty správné idioty.Vy to děláte ovšem z principu a zadara."

no pokud je mi znamo tak cely tzv. zapad jde do "toalety" hlavne "diky" modrobolsanum/slunickum/parte lzi a nenavisti , staci se podivat na "vysledky" soucasne 5'tivlady. Po ovoci poznate je.

RL

Jasně, baterky na které se ujede milión kilometrů, 1000 na jedno nabití, a nabije se za půl hodiny. Aha. Prostě baterka, jakou svět neviděl. :-D

Stále kvoká, stále kvoká...

HP

Něco takového u elektromobilů je možné v Číně , kde zítra již znamená včera... Nevěšte hlavu nad svou neznalostí, každému, kdo v existenci takovýchto baterií nevěří, to zde fundovaně vysvětlí pan Kostelanský.

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz