19.3.2024 | Svátek má Josef


Diskuse k článku

DANĚ: Nové a ještě novější

Přestavte si, že byste za každou knihu, kterou máte doma, museli každý rok, zaplatit ještě speciální knižní daň. Její výše by se počítala podle počtu stran a ratingu kvality autora. I když jste již předtím knihu samozřejmě koupili za zdaněné peníze. Absurdní?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Hlobil 9.2.2023 10:03

od jeste nekdo veri tomu, ze vladne pravicova vlada? Vzdyt to jsou levicaci jak poleno

J. Novak 8.2.2023 18:42

Problem nejsou dane ale nenazrana vlada.

M. Stanovský 8.2.2023 17:54

Samozřejmě to půjde do státního rozpočtu. Nemůžete přece chtít o vládě, aby zvyšovala daně a nic z toho neměla.

J. Řezníček 8.2.2023 16:59

Zbývá už jen oprášit pojem "nadměrný byt" z dob po r.1948 a ten danit a danit. Nebo tam přímo rozhodnutím úřadů někoho nastěhovat.

Vláda je v těžké situaci, určitě tam někdo uvažuje, jak zdanit abstinenty a nekuřáky. A zato zřídit další ministerstvo, to už fialová vláda udělala hned po nástupu.

P. Sura 8.2.2023 13:19

NE "okoštovala", ale "oroštovala"... !

L. Písařík 8.2.2023 15:57

Asi nebudete Moravák. U nás se říká koštovat od košt a to je z německoho kosten = chutnat. Taky koštýř ́Taufer německy. Tady totiž bylo do Vídně blíž než do Prahy. Třeba moje babička se učila ve Vídni krejčí a můj strýc natěračem-lakýrníkem, proto se německé výrazy zhusta na Moravě vyskytují. Tchán byl stolařem a pro některé nástroje neznal český název, pouze německý. Docela bych dal za pravdu Schwartzenbergovi, že jsme jeden národ mluvící dvěma jazyky. Buďte zdráv.V

P. Sura 8.2.2023 17:22

Moravák sice nejsem, ale co tu pisete o koštováni a koštýři znam uz asi 50 let ;-). Jenže když přidáváte ENERGII zde pod kotel, jde o "roštováni", napriklad oroštovat v autě vždycky zamenalo pridat plyn...;-)

L. Písařík 8.2.2023 17:56

....souhlas až na to, že původ roštovat spočívá v činnosti protřepávání roštu, aby vypadal popel a vstoupil vzduch. Rošt byste ovšem u současného auta sotva hledal, jo, muzejní exponát kdy se jezdilo na páru, tam ano, možná i v protektorátě na dřevoplyn, leč takové auto jsem v provozu neviděl ač bych rád.R^V

P. Sura 8.2.2023 17:57

Nojo, vidim, že smysl pro humor vam nechybí.

P. Sura 8.2.2023 17:29

Nebo myslíte, ze ta žába tu vařící vodu ochutnává??

L. Písařík 8.2.2023 17:51

To je docela možné, ale jen po jistou dobu, jestli je v hrnci.;-D

P. Molík 8.2.2023 12:53

Do nejvyšších výšin výkonné moci byla vynesena nejhorší vláda v historii naší republiky, čemuž odpovídají děsivé výsledky vládnutí vlády Fialy.

V. Petr 8.2.2023 12:55

R^R^R^R^R^

L. Beneš 8.2.2023 13:50

Nemohu s vámi nesouhlasit.

P. Diviš 8.2.2023 14:54

Pokud by se líbila vám, dost bych se budoucnosti obával.

J. Novotny 8.2.2023 12:45

Daň z nemovitostí by měla jít do místních rozpočtů a měla by odrážet náklady na infrastrukturu obce.

Jinak je to jenom jiná forma majetkové daně, navíc znevýhodňující jeden typ majetku.

P. Diviš 8.2.2023 14:55

Zatím to tak je.

F. De Winter 8.2.2023 12:26

Milé ovce, co jste si zvolili, to máte !!

P. Pepax 8.2.2023 13:31

R^ trefné.

M. Marek 8.2.2023 12:16

Na stále opakovanou lež budu stále reagovat. Ve vládě není ani jedna pravicová strana, nemůže tedy být pravicová. Je levicová. Což ovšem dokládají její činy.

M. Šejna 8.2.2023 11:53

Obecně platí, ať tu vládne kdokoli, že daň z nemovitosti je v Česku nízká. Proto nemám nic proti jejímu výraznému zvýšení. Jen je potřeba rozlišit výši daně podle druhu využití nemovitosti.

Daň tedy nezvyšovat u nemovitosti, kde má vlastník trvalé bydliště. U dalších nemovitostí by se měla daň výrazně zvýšit třeba na 1 procento tržní ceny.

Takže když vlastníte být 3+1 a máte tam trvalý pobyt, daň zůstane stejná, jako v současnosti. Pokud k tomu vlastníte ještě chalupu v tržní ceně 5 milionů, pak zaplatíte daň 50.000,- Kč.

M. Krátký 8.2.2023 11:57

magore zalez !!!!!!

M. Šejna 8.2.2023 11:59

Taky Vám přeji hezký den,

a děkuji za slušný a konstruktivní komentář k tématu.

;-D

F. De Winter 8.2.2023 12:22

A proč by měl někdo danit něco, co si pořídil z již jednou zdaněných peněz?

M. Šejna 8.2.2023 12:46

DPH a spotřební daň platíte také z již zraněných peněz.

Všechny nepřímé daně platíte z příjmu, který už byl zdaněn.

F. De Winter 8.2.2023 12:57

Souhlasím. Také si myslím, že daň z příjmu by měla být zrušena.

M. Šejna 8.2.2023 13:02

Ano, s tím souhlasím.

Zrušit daň z výdělku a zdanit jen spotřebu .

F. De Winter 8.2.2023 13:18

Přesně tak.

P. Brich 8.2.2023 15:15

Má-li daň na tabák odradit od kouření, daň na alkohol odradit od chlastu, pak daň z příjmu pochopili správně jenom Cikáni.

L. Novák 8.2.2023 13:49

Jasně, a daň z nemovitostí (staveb) se platí z peněz dvakrát zdaněných a pak ještě každý rok znovu. To má nějaký smysl? 8-o