Čtvrtek 12. prosince 2024, svátek má Simona
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Chceme pro vás bezpečné a kvalitní diskuse, proto mohou diskutovat pouze přihlášení uživatelé.

Využijte nejrychlejší přístup do diskuse pomocí přihlášení přes Bankovní identitu.

Přihlásit / Registrovat

MK

My z Číny potřebujeme suroviny a některé komponenty, ona od nás vozy luxusních značek (ne ty na baterky) a odbytiště pro svoje zboží, které už doma neprodá. Proto povede odvetná opatření jen drobnými, zato bolestivými zásahy - např. clo na francouzský koňak.

Přesto je tahle válka cel hloupá - zvlášť pokud okamžitě nezrušíme zákaz výroby toho, co umíme, a budeme se snažit Čínu dohnat v něčem, co vlastně nikdo ani moc nechce.

Foto

To je přece srandovní: "... Čína reaguje odvetnými cly na evropské zboží."

Kolik toho "zboží" do Číny vyvážíme? Resp. s prohlubujícím se Green Dealem kolik a jak dlouho ještě budeme schopni aspoň vyrábět, natož vyvážet?

😂

JJ

J85u50r61a 53J74u20r87a97x

15. 10. 2024 16:25

... takže pokud by trh ovládly elektromobily čínské, evropští výrobci by nemuseli vyrábět ty svoje a tím by snížili své ztráty a ve skutečnosti by na tom byli lépe, pravíte.

Mýlíte se, nebyli.

Neboť z úradku nekonečných blbů z brusele ať už vymýšlejících krávoviny pod bačováním šílené Uršuly v EK nebo ty krávoviny schvalujících v putovním cirkuse EP existuje něco jako flotilové emise. Ty jsou díky výše zmíněným magorů s mozky prožranými zelenou plísní nastaveny tak, že je klasické spalovací motory nemohou splnit, zato za jejich překročení hrozí automobilkám v EU velmi tučné pokuty. Takže automobilky v EU musí vyrábět vozidla ouředně uznaná jako bezemisní, i když je bez přímých a nepřímých dotací skoro nikdo nechce, a jejich výrobu a prodejní cenu dotovat ze ziskových klasických aut. A musely by tak činit i kdyby trh ovládly elektromobily čínské, neboť ty flotilové emise. A byly by na tom hůř, neboť by ta nová elektroauta mohly rovnou z výrobních pásů směřovat na šrotiště, kdežto dnes přece jen mohou doufat, že když se vzdají zisku, tak s dostatečným přímým a nepřímým dotováním si jejich elektroauta přece jen občas někdo koupí.; nakonec baterky v nich jsou stejně z Číny.

Tohle je mimochodem specifická EUropská cesta, jak si vlastnoručně zlikvidovat vlastní automobilový průmysl. Cla či necla na čínská elektroauta na tom nic nemění. Nicméně cla aspoň zabrání dumpingovým cenám státem dotovaných čínských automobilek zničit evropskou konkurenci.

Foto

J65i95ř50í 39K48i20n18d93l

15. 10. 2024 13:08

Zda spalovací auto anebo na baterie rozhodne trh a ne úředníci z Bruselu.

PD

Mělo by to tak být.

Bohužel už rozhodli úředníci v Bruseli a potvrdil to kočovný parlament.

OM

O28. 18M16.

15. 10. 2024 19:54

Zapomínáte na to, že evropský výrobce nesmí prodat benzíňák, pokud neprodá aspoň půlku bateriáku. Takže ve výsledku ta ztráta bude ještě větší.

VN

Už si to prostě uvědomme. Čína je historicky vyspělejší společnost. Měla jen sto let výpadek.

Demokracie je krásná idea, ale co 4 roky volby, kdy se k moci, často náhodou, dostanou sebevětší blbi, hlavně takoví, co neumějí dělat nebo podnikat, ti se pak rok orientují, jak to funguje, jak si efektivně nakrást, pak dělají v posledním roce další kampaň, je trochu...ošidné.

Žádná dlouhodobá koncepce, žádné dlouhodobě cílené investice. Jen hurá do dalších voleb!

Čína, Indie, Brazílie a spol. nás prostě lehce...upozadí.

Jedině, že by nás zachránila sláma u kravína.

A přesto dávám

PD

Ten výpadek byl delší a je jich jen prostě hodně.

Je snazší odstranit blbce po čtyřech letech, než když to mají "nafurt".

Pokud nás Čína upozadí, bude to jen našimi chybami - a i ta Čína jich má hodně. O Indii a Brazílii ani nemluvě.

Držte se toho kravína.

Foto

Ta cla na elektromobily jsou krátkozraká pitomost. Ale tvrzení autora, že elektromobily nikdo nechce, je pitomost ještě větší.

Elektromobily během několika let vytlačí spalováky. Mají totiž čím dál lepší parametry a postupně zlevňují. Kdo sleduje vývoj cen vozů americké Tesly, tak ví, že její vozy za poslední 2 roky zlevnily asi o 15 procent.

Pokud jde o elektromobily čínské, tak ty Číňané prodávají v EU mnohem dráž, než kolik stojí v Číně. Mohou si to dovolit, protože evropští výrobci nedokáži vyrobit elektromobil levně. Zavedením cel se čínským výrobcům jen sníží marže, ale i tak budou ziskoví

LH

Li-ion baterky narazily na fyzikální dno. Další jejich vývoj bude černou dírou na peníze, podobně jako jaderná fůze. Řešením je zázrak, nebo revoluce: odstavení peněz od politiky, odstavení politiky od vědy. Politika je totiž pouhé náboženství, víra, hobby pro nestandardní jedince. Pro psychopaty, nemuže a neženy.

PL

P64e88t47r 78L69a75b86a25j

15. 10. 2024 1:50

Clo není nic jiného než dodatečná daň. A konkrétně toto clo na BEV jen ještě víc zabetonuje špatný stav evropských výrobců BEV, protože nebudou konkurencí tlačeni k optimalizaci výroby a tedy ke snižování cen.

Myslím, že je jisté, že BEV dříve nebo později vytlačí spalováky z trhu. Jen jde o to, jak moc dříve nebo později se to stane. Tak oprašování těch spalováků bude jen o to víc brzdit náš vstup do BEV, a tím o to víc snižovat šanci na budoucí exportní bilanci našich automobilek. Na kterou byly automobilky zvyklé. Komu tak asi v budoucnu budeme naše spalováky prodávat?

RL

"Myslím, že je jisté, že BEV dříve nebo později vytlačí spalováky z trhu."

To není jisté VŮBEC. Ba dokonce je možné, že při volném trhu se ty předražené hračky prakticky přestanou vyrabet. Už teď jsou zadarmo drahé.

PS

P55a68v75e18l 20S87u90r51a

15. 10. 2024 15:59

Pane matušinský, kde jste byl tak dlouho? Od doby, kdy jste sem začal psát lze říct - co článek, to perla !

JS

J96a60n 63S15m26o41l35a

15. 10. 2024 9:06

Článek jehož některé části jsou pouze na základě dojmů, pocitů, nebo z titulků jiných článků. Už jen ten nesmysl, že o elektrická auta není v Evropě zájem vyvrací prostá statistika. Podle vcelku neutrální ACEA se letos měsíčně v EU prodává přes 14-15% čistě elektrických aut a 7% plug-in hybridů (tedy hybridů do zásuvky), tedy už výrazně více než dieselů kterých je 11-12%, hybridů (tedy mixu elektrického auta s benzínovým motorem) a čistě benzínových se prodá nastejno, cca po 30%. Zbytek je jiný pohon, tedy CNG apod. V Číně se už měsíčně prodává 1 milion čistě elektrických aut (a další 2 miliony se spalovacími motory) a Čína umí to, co Evropa ne a co v Evropě chybí. Vyrobit vcelku kvalitní malé auto velikosti Fabie nebo Golfu čistě na elektřinu v ceně pod 10 000 USD. Proto ten strach z Číny a proto ta cla. Že jsou cla kontraproduktivní, s tím se dá souhlasit. Ale je to jen odklad pro evropské automobilky, aby měly víc času na vývoj.

PD

Vinou různých příkazů, zákazů a dotací (i v Číně) už stejně nelze zjistit, co je výhodné a co zatím ne, nebo je to slepá ulička vývoje.

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz