Úterý 10. prosince 2024, svátek má Julie
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Chceme pro vás bezpečné a kvalitní diskuse, proto mohou diskutovat pouze přihlášení uživatelé.

Využijte nejrychlejší přístup do diskuse pomocí přihlášení přes Bankovní identitu.

Přihlásit / Registrovat

VP

Co jsem celý konflik tvrdil , že pilotované stíhačky letadla, jsou za zenitem, jsou drahé a sestřelitelné levnějšími prostředky ! USA obrátili ! F 35 , jsou vyhozenné peníze , Černochovou patří zavřít ,břídila

OM

O75. 38M32.

15. 10. 2024 19:54

Zapomínáte na to, že evropský výrobce nesmí prodat benzíňák, pokud neprodá aspoň půlku bateriáku. Takže ve výsledku ta ztráta bude ještě větší.

VN

Už si to prostě uvědomme. Čína je historicky vyspělejší společnost. Měla jen sto let výpadek.

Demokracie je krásná idea, ale co 4 roky volby, kdy se k moci, často náhodou, dostanou sebevětší blbi, hlavně takoví, co neumějí dělat nebo podnikat, ti se pak rok orientují, jak to funguje, jak si efektivně nakrást, pak dělají v posledním roce další kampaň, je trochu...ošidné.

Žádná dlouhodobá koncepce, žádné dlouhodobě cílené investice. Jen hurá do dalších voleb!

Čína, Indie, Brazílie a spol. nás prostě lehce...upozadí.

Jedině, že by nás zachránila sláma u kravína.

A přesto dávám

PD

Ten výpadek byl delší a je jich jen prostě hodně.

Je snazší odstranit blbce po čtyřech letech, než když to mají "nafurt".

Pokud nás Čína upozadí, bude to jen našimi chybami - a i ta Čína jich má hodně. O Indii a Brazílii ani nemluvě.

Držte se toho kravína.

JJ

J71u64r88a 57J48u10r40a74x

15. 10. 2024 16:25

... takže pokud by trh ovládly elektromobily čínské, evropští výrobci by nemuseli vyrábět ty svoje a tím by snížili své ztráty a ve skutečnosti by na tom byli lépe, pravíte.

Mýlíte se, nebyli.

Neboť z úradku nekonečných blbů z brusele ať už vymýšlejících krávoviny pod bačováním šílené Uršuly v EK nebo ty krávoviny schvalujících v putovním cirkuse EP existuje něco jako flotilové emise. Ty jsou díky výše zmíněným magorů s mozky prožranými zelenou plísní nastaveny tak, že je klasické spalovací motory nemohou splnit, zato za jejich překročení hrozí automobilkám v EU velmi tučné pokuty. Takže automobilky v EU musí vyrábět vozidla ouředně uznaná jako bezemisní, i když je bez přímých a nepřímých dotací skoro nikdo nechce, a jejich výrobu a prodejní cenu dotovat ze ziskových klasických aut. A musely by tak činit i kdyby trh ovládly elektromobily čínské, neboť ty flotilové emise. A byly by na tom hůř, neboť by ta nová elektroauta mohly rovnou z výrobních pásů směřovat na šrotiště, kdežto dnes přece jen mohou doufat, že když se vzdají zisku, tak s dostatečným přímým a nepřímým dotováním si jejich elektroauta přece jen občas někdo koupí.; nakonec baterky v nich jsou stejně z Číny.

Tohle je mimochodem specifická EUropská cesta, jak si vlastnoručně zlikvidovat vlastní automobilový průmysl. Cla či necla na čínská elektroauta na tom nic nemění. Nicméně cla aspoň zabrání dumpingovým cenám státem dotovaných čínských automobilek zničit evropskou konkurenci.

PS

P15a84v77e75l 89S43u73r81a

15. 10. 2024 15:59

Pane matušinský, kde jste byl tak dlouho? Od doby, kdy jste sem začal psát lze říct - co článek, to perla !

Foto

J72i95ř30í 96K84i23n22d16l

15. 10. 2024 13:08

Zda spalovací auto anebo na baterie rozhodne trh a ne úředníci z Bruselu.

PD

Mělo by to tak být.

Bohužel už rozhodli úředníci v Bruseli a potvrdil to kočovný parlament.

FK

Přestože jsem odkojen spalováky a výfuk mně, jako klukovi voněl, domnívám se, že postupně budou nahrazeny elektromobily. Jestli to budou čistě bateriové nebo zdrojem elektřiny bude jiný princip, to samozřejmě nevím. To musí rozhodnout vývoj a hlavně zákazník. Zřejmě to nebude ten evropský, protože, jak tu napsal někdo přede mnou, my, díky regulacím, dotacím a různým daním, už ani nevíme jaké jsou náklady a po čem by vlastně byla reálná poptávka. A pak, osobní soukromá motorizace (a o té tu hlavně mluvím) je také sociální problém a je třeba to vidět i v těchto souvislostech. Dojet v městě někam automobilem a zaparkovat, lhostejno, jestli spalovákem nebo elektromobilem, je utrpení. Takže lepší je přesednout na MHD nebo vlak. Ono to dnes nese více svobody než automobil a již neplatí to, co kdysi hlásal Henry Ford. Také dát za automobil plus mínus milión a pak ho nechat hnít na ulici a najet s ním pár kilometrů za rok, není zrovna rozumné. Jiná situace platí mimo velká města. Ale to ať si každý zváží sám, a ty argumenty, které tady někteří hlásají, patří hlavně jim.

PD

Věci či postupy se prosazují tím, že jsou lepší, tedy pohodlnější a levnější (hlavně). Tedy, prosazovaly, až do poslední doby, kdy si "dobroserové" umínili, že lidem vnutí horší a dražší.

Co je výhodnější, to si musí vyhodnotit každý sám.

OR

Prodeje elektromobilů prudce klesají, neb dotace mizí. Už ani Německo na to nemá. Aneb s Green Dealem k temným koncům.

PD

A ještě několik maličkostí, hlavně pro Šejnu: Dobu nabíjení jistě lze zkracovat, ovšem na úkor životnosti baterie a mohutné překopání distribuční sítě, při větší elektromobilitě by ale byl problém, kde by stála všechna ta "cucající" auta. Klasická nádrž je naplněna za ± 5 minut. Nemá každý garáž s wallboxem a dostatečný příkon, panely v noci nenabíjejí. A další, z fosilních paliv mají státy nemalý příjem. Čím by ho nahradily (na uskrovnění nevěřím), pokud by o něj přišly? Jak by to změnilo cenu elektřiny?

PD

" .... takže pokud by trh ovládly elektromobily čínské, evropští výrobci by nemuseli vyrábět ty svoje a tím by snížili své ztráty a ve skutečnosti by na tom byli lépe."

Ovšem pouze tehdy, že by jim přemoudrá EUnie nestanovovala limity exhalací, které bez výroby aut, jejichž exhalace jsou z komína a ne z výfuku, nejsou splnitelné.

Vinou různých příkazů, zákazů a dotací (i v Číně) už stejně nelze zjistit, co je výhodné a co zatím ne, nebo je to slepá ulička vývoje.

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz