23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

ČECHOVINY: Airbus A 380

Jsou letadla, která já osobně považuji za výtlem do tmy. Čili považuji je za slepou uličku.Takovými letadly jsou IL 86 a Airbus A 380. První je již na smetišti historie a druhý tam neomylně míří.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Kubáč 15.3.2018 8:37

Pochvala za článek

Takové souvislosti člověku mimo branži nikdy nedojdou.

V. Molík 14.3.2018 4:15

Nejlepší éro bylo IL-14, že kterého jsem skákal na vojně ve 240km/h (pilot zapomněl zpomalit). Utrhaly se nám na padáku spojovací lemovky, ale všichni přežili let i seskok ve zdraví a i pilot přistál na trávě! Super letadlo! Kam se hrabe třistadvacítka... Pak už jsem nikdy nelítal v dopravním letadle. Jenom pár seskoků z Brigadýra. Na dovču bych se bál bez padáku...

S. Kubů 13.3.2018 11:37

Ti, co neletí, se skládají na ty, co letí.

Holt socialismus.

T. Kočí 13.3.2018 10:15

Dobrý článek

Jeden A 380 taky už málem spadl-při letu do Australie.

J. Jurax 13.3.2018 20:07

Re: Dobrý článek

Naštěstí jen málem ... ale v tom bylo éro nevinně jako takové, došlo k poruše motoru renomované značky Rolls-Royce ... tuším se roztrhl rotor nízkotlakého kompresoru ...

J. Rechnovský 13.3.2018 9:39

Zbytečné zjednodušení

Na začátku 90. let Airbus vsadil na slušný komfort pro cestující za dostupnou cenu. Ta dostupná cena letu měla být dosažena velkým érem pro hodně cestujících. Tehdy slušně rostla poptávka pro transatlatických a jiných dlouhých letech. Airbus tedy chtěl nasazovat A380 na páteřní spoje mezi velkými letišti a zbytek do cílové destinace měly pasažéry dopravit malé stroje jako A320.Boeing zas zprvu vsadil na pokračovatele B747.

Boeing však, na rozdíl od Airbusu, změnil brzy strategii. Nejprve vsadil na rychlost a šel cestou těsně podzvukového modelu B767 střední velikosti (kolem 300 cestujících). Nakonec však skončil u ekonomického B787 Dreamliner. Teprve u něj trefil do černého! Výroba se pohybuje kolem 500ks ročně a je vyprodán na několik let dopředu.

Takže. Sázka na A380 nevyšla díky francouzské nabubřelosti a ignoraci vývoje trhu. Na druhou stranu objednávky dlouhou dobu potvrzovaly reálnost plánů výroby 1200ks za 10 let. Osobně si myslím, že A380 není úplně na odpis. Ve světě je poptávka po velkém a prostorném náklaďáku...

F. Houžňák 13.3.2018 11:16

Akorát že jim Airbus nějak nelítá, kdo chce převézt

velký náklad, tedy Evropané, půjčí si od Rusů nebo Ukrajinců Antonova. V Lipsku jich na letišti u dálnice stojí několik a kšeft se docela točí, jak je možné sledovat. Airbusáci akorát vykládali, jak se všema zametou, a houby, ten jejich vojenský výdobytek A400M jim tuším už dvakrát spadl a nelítá, armáda ruší objednávky, A380 chtějí už jenom Arabové a kdoví jestli, ti taky lavírují, Airbus propouští osazenstvo závodů, prostě socialismus nefunguje, ani když se spojí francouzská solidnost a důkladnost s německou duševní čilostí a smyslem pro humor.

F. Houžňák 13.3.2018 8:38

A380 jsem letěl jenom jednou, a nemile mě

překvapil tím, že jsem se na sedadle u okýnka nemohl opřít hlavou o polštářek položený na stěnu - je tam totiž z nějakého podivného důvodu mezera. Debilní systém.

J. Fridrich 13.3.2018 10:33

Re: A380 jsem letěl jenom jednou, a nemile mě

Hrozná závada - nespadli jste, no asi ne, když jste nás mohl o tom nedostatku poinformovat..

F. Houžňák 13.3.2018 11:10

Máte ještě nějakou takovou inteligentní

poznámku? Lidi vašeho formátu jich vždycky mají plné kapsy a všude je uplatňují, aby bylo vidět, jací jsou pašáci.

J. Jurax 13.3.2018 20:05

Re: A380 jsem letěl jenom jednou, a nemile mě

No jo, ten polštářek tam není na opírání, nýbrž na to, abyste se nepraštil go hlavy, když sebou éro cukne ... aspoň doufám ... :-)

F. Houžňák 13.3.2018 20:14

Polštářek byl samozřejmě

můj, Airbus dával k dispozici jenom tu mezeru. Debilní systém.

J. Jurax 13.3.2018 21:25

Re: Polštářek byl samozřejmě

Jo tak sorry :-)

J. Lepka 13.3.2018 8:22

Zřejmě nejlepší využití bude

repatriace uprchlíků.

J. Vintr 13.3.2018 9:04

Re: Zřejmě nejlepší využití bude

To si pište. Když je teď Merkelbaba zase na koni, tak je sem začnou hrnout ve velkém. Záminku mají. Budou slučovat rodiny.

M. Stanovský 13.3.2018 18:03

Re: Zřejmě nejlepší využití bude

A nešly by ty rodiny sloučit zpátky do Sýrie (nebo odkud to vlastně přišli?). Třeba je to tam teď lepší, když je ještě koho slučovat!

M. Krátký 13.3.2018 3:44

Pane Čechu - dnes za 1***

a hezký den a děkuji - a připojuji se k poznámce pana Vintra níže - EU je mrtvé dítě. A teď, když je úchyl Macron s tou jeho starou větví prezidentem Francie - potěš koště

J. Farda 13.3.2018 11:33

Re: Pane Čechu - dnes za 1***

Pan Čech je s hvězdičkami pokaždé a já mu za to děkuji! :-)

F. Houžňák 13.3.2018 20:16

Bohužel pan Čech většinou blábolí, i když začátky

měl dobré.

J. Dlouhy 13.3.2018 1:45

Hledisko pasazera

Jeste, ze jste to v predposlednim odstavci napravil.

V letadlech se nevyznam, ale obcas letam. Na business class nemam. Naposledy jsem letel pred Vanocemi do San Franciska.

Pokazde kdyz nekam letim, citim se jako sardinka. Pokud si predem nezajistim misto u nouzoveho vychodu. Ale i tak, letecka doprava je dnes horsi nez preprava dobytka. Snaha narvat do letadla co nejvic lidi je pochopitelne v zajmu dopravce, ale naprosto ne v zajmu cestujiciho. Jak tedy z toho, kde je hranice? Podle me byl Airbus A 380 dobra myslenka...

J. Vintr 13.3.2018 3:19

Re: Hledisko pasazera

Dobrá myšlenka, na kterou musí někdo doplácet. Jestliže se vyrábí a provozuje letadlo, které se svým provozem nezaplatí, musí se ty peníze vzít někde jinde.

R. Langer 13.3.2018 6:20

Re: Hledisko pasazera

A jakou třídou létate?

F. Houžňák 13.3.2018 8:40

No jo, když chcete letět levně, tak to má určité

nevýhody. Dacia vám taky neposkytne pohodlí Mercedesu.

J. Jelínek 13.3.2018 8:50

Re: No jo, když chcete letět levně, tak to má určité

O tom není pochyb, ale když na to nemám volím menší komfort.

D. Bokr 13.3.2018 1:33

A380?

Mně se na rozdíl od autora líbí jak zvenku, tak i zevnitř. Ale to je asi všechno. Ta jeho neekonomičnost je opravdu problém.

J. Vintr 13.3.2018 0:53

Klasická ukázka

k čemu je dobrá EU ...

J. Kovaříček 13.3.2018 0:43

Proč jen jsem tohle četl?

Takovéhle povídání o A 380! A já s tím mám za pár měsíců letět do Evropy. Ale snad to není tak zlé - pro pasažéry pohodlí a ani moc nepadají.

F. Houžňák 13.3.2018 8:41

Pozor na sedadla u okýnka, viz výše.

Nazdar.

A. Holík 13.3.2018 0:15

Hm

A mne se libi. A ty prasatka jaky haze .. bude mi chybet.