23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

BUDOUCNOST: Co nás učí elektromobil? Plánovanou ekonomiku

Dosavadní proces je učebnicovým příkladem rozvoje socialistické plánované ekonomiky. Popišme si ho. Na jeho počátku stojí ideologie ochrany klimatu. Nikoliv ochrana klimatu jako taková, ta je potřebná. Ale ideologie kolem ní vybudovaná. Automobilová doprava je jeden z hlavních škůdců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Novák 28.12.2022 13:19

Špinavé tajemství elektrických aut nemá řešení, detaily odhalují všechny reálné dopady

Elektromobily sice umí přeměnit elektrickou energii v kinetickou velmi efektivně, všechno ostatní je ale problém. Jako by nestačily patálie se samotnou výrobou elektřiny, jsou tu ještě vzácné kovy, jejichž těžba a zpracování jsou jedna velká katastrofa. ...

https://www.autoforum.cz/zajimavosti/spinave-tajemstvi-elektrickych-aut-nema-reseni-detaily-odhaluji-cele-realne-dopady/

V. Kolman 27.12.2022 23:39

Zpátečníci a nedoukové!

My jasnovidci víme, že e-mobil je pouhý "Cimrmanův úkrok vlevo" a že budoucnost patří šlapacím automobilním vozům - též "šlapákům". Pro seniory a neduživé jedince bude povolen pomocný e-motor o příkonu max. 500W- tedy jakési elektrokolo, ovšem kapotované a se 3, nebo 4. koly.

Plánované ekonomice to půjde jenom k duhu;-D

L. Novák 27.12.2022 21:11

Elektromobily jsou politický podvod. Za 20 let se probudíme a bude to ještě horší. Německý dokument mluví jasně :-P

https://www.autozive.cz/dokument-nemecke-televize-rekl-pravdu/

M. Pivoda 27.12.2022 21:20

Na Marsu budou ale jezdit jen elektromobily. Nikoliv naše auta se spalovacím motorem.

Inovátor Elon Musk to dobře ví.

L. Novák 27.12.2022 21:31

Jasně. Komunismus bude dobudován v roce 2000 a rozdělovat se bude podle zásady „Každý podle svých schopností, každému podle jeho potřeb“.

A teď se běž vyčůrat a zpátky do klece!!!:-P

P. Skřivan 27.12.2022 21:41

Většina pivního národa nechápe, že prostě spalovací motor patří do minulého století. Elektromobil je výrobně méně náročný a budoucnost má elektřina. Např. a také proto, že se pohnuly ledy u modulárních reaktorů, takže jaderná elektrárna nebude nově tak náročná a složitá jako byla.

L. Novák 27.12.2022 21:55

Jasně. To už jsme taky v minulém století slyšeli. Netřeba nám polovodiče, počkáme si na celovodiče. A aktivisté jako ty vytrubovali "Sláva komunismu! Ať žije KSČ! :-P Jenom jste změnili barvu z rudé na zelenou...

M. Pivoda 27.12.2022 22:01

Modulární reaktory sice "vycucají" méně energie při štěpení uranu, ale pozor: jeden velký reaktor je určitě lepší vojenský cíl, než mnoho malých.

V. Kolman 27.12.2022 23:53

ELEKTŘINA???

Což použít jako zdroj energie jaderný reaktor?. Zkoušelo se to už před cca 70. roky. Olověné stínění radioaktivního záření by nemuselo(?) být těžší, nežli sada akumulátorů a dojezd by byl na hony vzdálen i dojezdu "spalováků";-D;-D;-D

V. Kolman 27.12.2022 23:48

Na Měsíci elektromobil astronaut Eugen Cernan už úspěšně provozoval a najel s ním desítky kilometrů!!

L. Novák 28.12.2022 1:34

To bylo asi tím, že na Měsíci a jiných planetách sluneční soustavy spalovací motory nefungují, neb tam chybí kyslík i zásoby fosilního paliva. :-P

M. Pivoda 27.12.2022 20:42

Co nás učí zdravý selský rozum?

Že do ekonomických výpočtů (o elektromobilitě) musíte zahrnout všechny náklady, tzn. pracovat s úplnými náklady. Teprve pak ty ekonomické výpočty dostávají smysl.

Bohužel musím přiznat, že musím výhradně spoléhat na experty na možné negativní důsledky globálního oteplování. Tzn., nejsem expert na největší položku nákladů v ekonomických propočtech elektromobility.

Babo raď!

L. Novák 27.12.2022 21:10

Ty a "zdravý rozum"? ;-D Vyloučeno!!!

M. Pivoda 27.12.2022 21:17

Dnes žádná propagace schopností StB?

L. Novák 27.12.2022 21:23

http://kelnar.aspone.cz

M. Pivoda 27.12.2022 21:57

Člen Komunistické strany Kelnar, který se (po listopadu 1989) cítil být udáván. Ha.

S takovou hovadinou může přijít jen Magor L. Novák.

J. Vintr 26.12.2022 23:38

Už teď se v Německu uvažuje, že elektromobily budou vybaveny zařízením, které umožní dálkově regulovat jejich nabíjení. Proč asi? To, že na nabíjení elektromobilů bude málo elektřiny, muselo být každému soudnému člověku jasné od samého počátku. Teď to EU v čele s Německem ještě "vylepšuje" idiotským vypínáním stabilních zdrojů elektrické energie. Lákání lidí na elektromobilitu je jasně předem promyšlený trik, jak lidi zbavit (auto)mobility. Jen mi přijde, že se soudruzi odkopávají poněkud předčasně, protože jim na tu elektromobilitu skočilo zatím jen zanedbatelné procento lidí....

P. Rada 27.12.2022 10:26

Pokud jedu na kole ... tak si docela cením, když potkávám více elektromobilů. Pokud na to zbohatlíci mají - necht je jim umožněno šetřit ovzduší společného pří-městského prostředí.

Hromadné promenádování-se miliardkrát prakticky jen jedné osoby v několika-tunové plechovce zabírající cca desítku metrů čtverečních ... však považuji ve stále lidnatějším světě s omezenými zdroji za neudržitelnost. V tomto ohledu se několikatunová osobní mobilita projevuje jako jedna z největších zvráceností doby anejvíce to městům kde je těžké už jen zaparkovat, dávají najevo uživatelé offroadů.

Problém přílišných disproporcí vzhledem k prostředí důsledně neřeší jen násobně menší provozní spotřeba a prakticky nulové lokální imise elektrovarianty. Na počátku rozvoje osobní mobility před půlstoletím totiž stál všestraně přehnaný technologický optimismus a na něj navozující nedomyšlená dopravně náročná urbanizace obytných aglomerací oddělených od infrastruktury... Dnes se proto hledají podstatně lépe sladěné energeticko-dopravní městské koncepce:

..."Důležitou vizí nové městské části, která vzniká na 240 hektarech, bylo to, aby to její obyvatelé měli všude blízko – do práce, do obchodu, na procházku, relaxaci u jezera, k městské hromadné dopravě. Soukromá auta jsou v plánu čtvrti odsunuta na vedlejší kolej do vyhrazených podzemních garáží."...

https://www.svetchytre.cz/a/iQFyq/v-seestadt-aspern-by-chtel-zit-kazdy

P. Skřivan 27.12.2022 19:13

Pane Vintře, pojem HDO z dob socialismu jste někdy slyšel ? Asi ne, protože jinak byste neplácal. To je jasné, že velcí spotřebitelé budou podléhat nějaké regulaci a cenou bude regulován odběr. Není na tom nic k nepochopení a ani nic moc nového.

L. Novák 27.12.2022 21:20

Hromadné dálkové ovládání (HDO)?

Docela se těším, až zeleným idiotům HDO umožní dobíjet elektromobily jenom ve dnech s intenzivním slunečním zářením v létě dvě hodiny kolem poledne, kdy bude vysoký přebytek el. energie z fotovoltaiky, a pak už nic. A v zimě zákaz dobíjení celý den. :-P

P. Skřivan 27.12.2022 21:45

Na větrníky, kogenerace, přílivy a příboj jste jaksi pozapomněl. :-) O tom, že přebytky generuje i jádro asi také.

To nebude řízení v řádu dní, ale vynechání špiček za den. Čili 20 hodin to pojede a 2x2 hodiny ne.

L. Novák 27.12.2022 21:59

Asi takhle, že? ;-D

https://www.agora-energiewende.de/service/agorameter/chart/power_generation/28.11.2022/28.12.2022/today/

P. Skřivan 26.12.2022 23:25

Autorovo IQ nedovoluje pochopit, že to nerozhodla EU. To je celosvětový vývoj. EU jen nechce, aby jí ujel vlak. Samozřejmě myšlenkovým lenochům v Česku, co zatím ani nestihli pochopit, že kondenzační kotel není nejefektivnější model řešení vytápění, to celkem nemá cenu vysvětlovat.

J. Vintr 26.12.2022 23:48

Ano, to nerozhodla EU (v jejím vedení ani není nikdo s IQ větším než má vařená brambora, a tudíž ani nemůže o ničem rozhodovat). EU jede podle notiček, které jí napsali takzvaní globalisté, což je skupina lidí, kteří si hrají na majitele této planety. A jejich cílem je vyhubit většinu lidské populace a ten zbytek zbavit veškerého majetku. Nijak se tím ani netají. Jen neříkají, jak rychle a jakým způsobem toho chtějí dosáhnout.

P. Skřivan 27.12.2022 16:43

Obávám se, že vývoj jde rychleji, než globalista myslí. LiION akumulátor nevymyslel globalista. Pokusy o elektromobilitu byly i dříve, leč Pb, NiCd nebo NiMH akumulátory ji prakticky nešlo realizovat. Došlo tedy jen k tomu, co se tu chystalo mnoho let. V podstatě od počátků automobilismu. Však první vozidlo, které překonalo 100km/h byl elektromobil. Ne auto na páru a ne na benzin.

Ještě v roce 1990 nebyly ani akumulátory, ani elektronika nutná pro hybrid nebo elektromobil, což je hybrid bez přídavného spalovacího zdroje. Od doby, kdy se prakticky přestala používat klasická trafa na 50Hz, což není tak dlouho, je ale viditelně i ta pulzní a dostatečně levná elektronika. Hybrid je jen logický a nevyhnutelný důsledek.

L. Novák 27.12.2022 21:13

Zakázat auta se spalovacími motory může jen IDIOT.!!

P. Skřivan 27.12.2022 21:39

Proč ? Vy nevíte, že už dnes a bez zákazu, je každé auto nějaký druh hybridu ? :-)))

V. Kolman 28.12.2022 0:06

|Nejefektivnější model vytápění e-mobilu není v žádném případě elektrické topení, ale starý poctivý "bufík" na fosilní paliva (LPG, diesel.....), který využívá přímo energii paliva, bez trapné odbočky elektrárna-nabíječka-akumulátor-topení, s prachbídnou účinností a se Sofiinou volbou v koloně na dálnici při -20°C, zda mrznout, ale dojet do cíle, nebo sedět v teple, ale s nutností zavolat si odtah;-D;-D;-D

P. Kopecký 26.12.2022 14:31

Plánovaná cesta do pekel horoucích.

P. Diviš 26.12.2022 16:06

Zajímavé je, kolik pošetilců ji vítá. Asi z toho něco mají.